''Zoek gebruikers berichten'' functie weghalen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

'zoek gebruikers berichten' wel of niet verdwijnen?

Wel
90 (31%)
Niet
200 (68%)

Totaal aantal stemmen: 290

LukieBradley

Re: ''Zoek gebruikers berichten'' functie weghalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:39

Als ik soms mijn berichten van tijden-jaren terug terug kijk schaam ik me dood.
Zelf als ik bekenden zie snuffel ik weleens.
Of het weg moet... das een goeie.
Het is en blijft een forum wat alles opslaat, vind het wel erg vervelend dat ik soms niet iets kan verwijderen als ik dat wil

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:40

kleinvosje schreef:
Nee, ik ben het niet met je eens, ik vind het wel een handige functie. Ik zoek wel eens naar wat iemand gepost heeft, als ik bijvoorbeeld weet dat het geschreven is maar niet meer weet waar.

Als je bang bent dat er dingen tegen je gebruikt kunnen worden, moet je beter opletten met wat je schrijft.

Helemaal mee eens.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:57

Is dit een serieus topic? Want dan lach ik even nog harder dan ik al deed bij het lezen van de TT.

Geschonden in de privacy? Welke privacy? Alles wat je typt plemp je zelf op Bokt, je gooit je eigen privacy zo te grabbel en dan ook nog 'zeuren' wanneer anderen lezen wat je zegt? Kom op zeg _O-.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 18:58

Van mij hoeft het niet weg, vind het wel handig

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:04

MelanieB schreef:
Cabelona schreef:
Voor de mensen die gesteld zijn op hun privacy, misschien handig om te weten dat je je op een openbaar forum bevindt en daar rekening mee te houden wat je allemaal post...

_/-\o_

Allemaal leuk en aardig, maar een groot aantal mensen is hier al jaren lid en sommigen waren erg jong toen ze zich hier aanmeldden. Helaas ben je dan vaak toch wat onvoorzichtiger/onverstandiger... ;)

Ik zou het iig wel een goeie vinden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:06

Fiffill schreef:
MelanieB schreef:

Allemaal leuk en aardig, maar een groot aantal mensen is hier al jaren lid en sommigen waren erg jong toen ze zich hier aanmeldden. Helaas ben je dan vaak toch wat onvoorzichtiger/onverstandiger... ;)

Ik zou het iig wel een goeie vinden.

Alles wat je post blijft gewoon zichtbaar. Het weghalen van die functie zet voor wat dat betreft echt geen zoden aan de dijk.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:07

Het bemoeilijkt het zoeken wel aanzienlijk :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:08

Nee ik gebruik hem ook vaak om bv verkopers een beetje te "controleren"
Ik vind hem erg handig :j

Als je niet wilt dat iemand je leest hoef je natuurlijk niks te posten :)!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:09

Fiffill schreef:

Totaal niet, want je kan gewoon op naam zoeken in het zoekscherm.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:10

Ik ben heel blij dat deze functie er is juist, zo kan je een beetje researchen of een bokker betrouwbaar is/goed commentaar geeft, uit reacties uit een ander topic kan je een hoop duidelijk krijgen over die persoon.

En ik snap ook niet waarom je de functie weg zou willen hebben... Als je niets hebt geplaatst om je voor te schamen oid? En anders ja eigen schuld dikke bult. :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:11

_San87_ schreef:
Fiffill schreef:

Ik dacht dat dat ook werd meegenomen in de discussie hier, my bad :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:13

Fiffill schreef:
_San87_ schreef:

Ik dacht dat dat ook werd meegenomen in de discussie hier, my bad :+

Oh, dan heb ik dat gemist... De zoekfunctie staat toch los van het stuk proza in de OP?

Maar dan nog, als je iemand na wilt trekken is dat zonder de optie 'zoek gebruikers berichten' of reguliere zoekfunctie ook heel goed mogelijk. Het is iets omslachtiger, maar vooralsnog easy peasy.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:15

Achja, ik ben ook gewoon voor het weggoooien van berichten ouder dan zoveel jaar, maar dat gaat toch nooit gebeuren. :+

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:16

Naast het checken van een verkopende partij is het ook een heel handige functie om een indruk te krijgen van een potentiële koper. Neem het voorbeeld van een 14 jarige dat je een droomplek belooft voor je paard. Na even zoeken zie je vervolgens dat ze een weitje gevonden heeft voor een paard. Meestal een postzegel waarop het dier dan ook nog alleen terecht komt. Dan ben ik als verkopende partij heel blij met die informatie, want daarmee voorkom ik dierenleed.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:17

Fiffill schreef:
Achja, ik ben ook gewoon voor het weggoooien van berichten ouder dan zoveel jaar, maar dat gaat toch nooit gebeuren. :+

Probeer het volgende eens in Google; Bokt Fiffil (of een random naam van een bokker) :).

Zo makkelijk is het. Ook zonder de zoekfunctie's :D.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:20

Ja dat snap ik ook wel :D ik heb het over het verwijderen van posts. Natuurlijk is niks écht weg op het internet, maar je kunt het wel wat moeilijker maken ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:21

Fiffill schreef:
Ja dat snap ik ook wel :D ik heb het over het verwijderen van posts. Natuurlijk is niks écht weg op het internet, maar je kunt het wel wat moeilijker maken ;)

Mja, het verwijderen zal wel helpen, dan kan Google ook niet meer indexeren. Maar ik denk niet dat je dat erdoor krijgt inderdaad.

Ik doelde met mijn post meer op het feit dat het zoeken op gebruikersnaam echt niet moeilijker wordt, zoals jij aangaf, wanneer er twee opties verdwijnen van Bokt :D.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 19:22

Daarom ben ik dus voor verwijderen. :P Maar ach, helaas. Zo'n ramp is het ook niet overigens :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:28

Ik ben weer niet voor verwijderen. Ik lees nog regelmatig oude topics terug, waarvan 1 in het speciaal. Toen mijn pony verongelukte. Haal daar nog steeds veel steun uit.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:31

Net zag ik dit topic : [VVDD] Politsie en het eerste wat ik dan doe is de berichten checken...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-13 20:40

Moet je daarvoor nog berichten checken? ...

Ik begrijp jullie argumenten wel om m te houden. Maar ik was vrij jong toen ik op bokt begon. Op en top eigenwijze puber die het altijd beter weet. En nog meen ik vaak dat ik het beter denk te weten, wat natuurlijk niet altijd is, maar daarom ben ik ook docent haha.

Maar het is niet perse fouten dingen die ik neerzet, maar wel dingen die misschien niet zo handig heb geplaatst, door mn leeftijd of soms ook mn betweterigheid en het feit dat mensen de neiging hebben om anders te reageren op bokt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:31

LukieBradley schreef:
Als ik soms mijn berichten van tijden-jaren terug terug kijk schaam ik me dood.
Zelf als ik bekenden zie snuffel ik weleens.

Nou ja, als iemand je berichten tot jaaaaaaaaren geleden gaat zitten uitspitten vraag ik me af wie zich harder moet schamen :Y)

Van mij mag de functie blijven. Ik vind het handig dat je iemands berichten via het profiel kunt terugvinden. Er is ook iemand die ik volg omdat ik diegene erg bewonder (en nee, ik lees niet letterlijk elk bericht. En ja, die bokker is op de hoogte. Ik heb daar netjes een PB aan gewijd)

Wat ik wel heel graag zou willen is een functie waarmee je kunt zien wie de berichtenleesfunctie in je profiel gebruikt! Of überhaupt wie er in je profiel gluren. Dat zou ik wel eens graag willen weten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 21:47

Ik denk dat als je bepaalde delen van de zoekfunctie uitschakelt, je erg tornt aan wat een forum inhoudt. Moet je niet willen.
Het team is altijd erg schappelijk geweest met het verwijderen of anonimiseren van belastende gegevens, zéker voor jonge gebruikers.
Zeg ik wel eens dingen die ik beter niet had kunnen zeggen? Absoluut! Zijn er wel eens mensen die er genoegen in scheppen die dingen op een rijtje te zetten, liefst met een bakje popcorn erbij? Jep! Zou je die mensen het extra moeilijk willen maken; natuurlijk! Maar het weegt niet op tegen het hele principe van een forum.
De opzet van een openbaar forum zoals het ook nu op bokt is, is wereldwijd. Je moet het 'stalkers en overige belangstellenden' niet extra simpel gaan maken door een volgbutton in het leven te roepen, maar feit is dat als mensen kwaad over je willen spreken, ze altijd wel wat weten te vinden en dat los je met het uitschakelen van zoekfuncties niet op.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:22

Ik vind het toch wel appart dat in het topic voor een abonneer functie zoveel negatieve reacties staan omdat je het mensen te makkelijk zou maken om iemand te stalken ed. Maar deze functie het net zo makkelijk maakt om dat te doen en dit dan wel allemaal prima is?? Het is op deze manier gewoon heel laagdrempelig om in iemands geschiedenis te gaan neuzen, de zoekfunctie is toch iets bewerkelijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 22:45

Met als verschil, dat de huidige situatie een standaard is, terwijl het abonneren een toevoeging is en het minimaliseren van zoekfuncties een achteruitgang.