Goh, bokt zal bokt weer eens niet zijn hoor.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 17:26

ach, er zijn heel veel mensen op Bokt...veel meer dan op een gemiddelde stal of manege en ook daar is altijd gezeik. Ik weet nog dat ik vroeger op een manege kwam en nieteens gegroet werd, want ik had toch geen eigen paard..toen ik met mijn verzorgpaard kwam telde ik ineens mee..ben ook niet lang gebleven. Maar goed..mss is het hier ook een beetje zo. Ik zie ook wel heel veel leuke reacties, mensen met passie en verstand van zaken die mensen verder proberen te helpen..soms komt het er mss dan ook een beetje krom uit, maar je moet ook daar af en toe een beetje doorheen lezen en tja..negatieve reacties zijn er natuurlijk ook, jammer dan (hoewel ik het niet reageren op filmpjes waar mensen zonder cap rijden dan wel weer heel erg moraliserend vind, hoor).

Larissabest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 19:48

Ik herken het volkomen. Nu ik meer op bokt zit, zijn er gelijk veel aardigere reacties. Maar word nog wel afgekraakt. Denk dat het ligt aan het paardenwereldje, iedereen ''denkt dat die beter is''. Ben blij dat ik lekker recreatief bezig ben, en niet vollop in de wedstrijdsport zit, daar blijkt het nog erger te zijn.

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:49

Bizzybijtje schreef:
Ik heb hem al zooooooo vaak geplaatst op Bokt, maar oké;

[ Video ]

Hilarisch!! En zo juist!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:02

Ja he :D

Ik had deze ook geplaatst;

Afbeelding

Maar daar waren de mods niet blij mee en die hebben hem verwijderd omdat het aanvallend zou zijn jegens de TS.

Dus, bij deze, speciaal voor de mods;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Typisch bokt overigens dat ie verwijderd was.
Had een bezwaar teruggestuurd en geen reactie gehad. Ook erg typisch.

antje_vip

Re: Goh, bokt zal bokt weer eens niet zijn hoor.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:15

Ik vind die plaatjes juist vet grappig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:16

Wie niet :Y)

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:22

De moddies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:24

ik trek me van die kortzichtige ongenuanceerde opmerkingen nooit zoveel aan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:26

antje_vip schreef:
De moddies!

Oh ja :')

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 22:54

Bizzybijtje jouw reacties zijn er altijd boenk op! :D wel worden ze altijd verwijderd hihihi

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:57

Ik reageer ook even hier.
Stiekem heb ik het ook wel gehad met bokt. Sommige mensen sturen je uit het niets een aanvals PB met dat ik dit en dat ben. Ik kan veel hebben, maar langzamerhand is dit een gewoonte geworden op bokt, sfeer is compleet verpest hier als je het mij vraagt ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:01

Nayomie schreef:
Ik reageer ook even hier.
Stiekem heb ik het ook wel gehad met bokt. Sommige mensen sturen je uit het niets een aanvals PB met dat ik dit en dat ben. Ik kan veel hebben, maar langzamerhand is dit een gewoonte geworden op bokt, sfeer is compleet verpest hier als je het mij vraagt ;)

Really? Die krijg ik nog niet eens.

Nja, één keer gehad, maar dat was van een zielige bokker die op poetsplaats roddelt, van die mensen moet je je al helemaal niets aantrekken :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:03

Mensen verwachten dat je dag en nacht op bokt zit, altijd maar iets van je kan laten horen. Terwijl ik de afgelopen dagen erg druk was, weinig tijd had en bovendien mijn telefoon mij erg dwars lag.
En dan krijg ik zo'n opdringerige PB, ofnou eigenlijk dat ik dit en dat en zus en zo ben....

Vivavinc

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:05

… dat gevoel had ik vanochtend dus ook :(

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:07

Dit is al vanaf het begin dat ik hier zit, dat is nu toch al wel een heel aantal jaar gelezen. Je kunt er weinig aan doen denk ik, en op andere forums komt dit ook altijd voor. En 90% van de Bokkers is vrouw, helpt ook niet mee denk ik. :=

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:09

Er bestaat ook nog zoiets als NIET MEER KIJKEN??? De uit knop zit op bokt niet, maar gewoon nooit meer kijken en dus niet reageren kan elk weldenkend mens... kan je je ook nooit meer ergeren aan mensen met een mening!
Misschien een idee voor Bart... een uit knop voor al die mensen die zich ergeren aan mensen en die dus weer ergenis opwekken bij andere mensen omdat ze zeuren omdat ze zich ergeren enz..... zodat je nooit meer op bokt hoeft te komen?? Je kan jezelf wel bannen voor een aantal weken/maanden volgens mij, maar jezelf helemaal van bokt afhalen zodat je er nooit meer op kan ... geen idee!? Dus Bart... voor al die mensen die bokt eigenlijk niet meer willen bekijken omdat ze zich mateloos ergeren...

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:24

Ik vind dat er 2 kanten aan zitten. Je ziet vaak mensen die in hun topic écht goed onderbouwd commentaar krijgen van bijvoorbeeld 20 bokkers. Maar nee, TS weet het beter en vindt dat zij gelijk heeft en alle bokkers maar stomme bitches zijn die er geen verstand van hebben. Negatief commentaar incasseren is natuurlijk moeilijk, maar als iedereen je steeds hetzelfde commentaar geeft moet er toch wel een lampje gaan branden... De manier waarop soms commentaar wordt gegeven is echt ver beneden peil, dat zijn ook steeds dezelfde bokkers die dat doen.

Ik merk ook dat de 'bekende bokkers' erg ontzien worden. Ik zie ook bij hun dingen voorbij komen dat ik denk 'als een minder bekende bokker dit plaatste zou ze de grond in getrapt worden'. Ik heb hier toch zo'n schijthekel aan! De bekende bokkers zijn heilig, en alle bokkers zijn in hun topics schijnheiligen. Zo zijn er een paar bekende bokkers die echt (veel) te zwaar zijn voor hun paard, maar ze krijgen alleen maar reacties als 'jullie zijn zo'n goede combi <3' Terwijl een 'onbekende bokker' echt allang van +/- 50 bokkers te horen zou krijgen dat ze veel te zwaar is.

Ook als je maar iets anders doet dan wat de norm is onder de bokkers ben je lager in rang dan zijzelf. Dit kom je vooral tegen bij de dressuurmutsen. Rijd je boomloos? 'Die is gek! Wat een dom wicht! Ik heb zelf nog van de vriendin van mijn buurjongen z'n achterachterachter nicht gehoord dat dat heeeel slecht is voor je paard' Bitloos? 'Dat kan echt niet!' Paard met wintervacht? 'Wat ziet dat beest er lelijk uit zeg!' Niet met de mode meegaan/verkeerde kleur dekje? 'Wat een armoedzaaier' etc, etc.

Edit: als ik negatief commentaar heb in iemands topic, dan probeer ik er altijd iets positiefs bij te vermelden. Bijvoorbeeld in een rijtopic van iemand wat er niet bepaald fijn uit ziet zeg ik bijvoorbeeld dit: 'Wat heb je een geweldig mooi beest onder je kont! Maar misschien zou je hier en daar wat beter op kunnen letten... Heel veel plezier en succes met elkaar!'
Ik denk dat de sfeer op bokt al zou verbeteren als iedereen probeert in elke reactie in ieder geval 1 positief punt te vermelden.
Laatst bijgewerkt door StableDoor op 03-11-13 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:28

StableDoor schreef:
Ik vind dat er 2 kanten aan zitten. Je ziet vaak mensen die in hun topic écht goed onderbouwd commentaar krijgen van bijvoorbeeld 20 bokkers. Maar nee, TS weet het beter en vindt dat zij gelijk heeft en alle bokkers maar stomme bitches zijn die er geen verstand van hebben. Negatief commentaar incasseren is natuurlijk moeilijk, maar als iedereen je steeds hetzelfde commentaar geeft moet er toch wel een lampje gaan branden... De manier waarop soms commentaar wordt gegeven is echt ver beneden peil, dat zijn ook steeds dezelfde bokkers die dat doen.

Ik merk ook dat de 'bekende bokkers' erg ontzien worden. Ik zie ook bij hun dingen voorbij komen dat ik denk 'als een minder bekende bokker dit plaatste zou ze de grond in getrapt worden'. Ik heb hier toch zo'n schijthekel aan! De bekende bokkers zijn heilig, en alle bokkers zijn in hun topics schijnheiligen. Zo zijn er een paar bekende bokkers die echt (veel) te zwaar zijn voor hun paard, maar ze krijgen alleen maar reacties als 'jullie zijn zo'n goede combi <3' Terwijl een 'onbekende bokker' echt allang van +/- 50 bokkers te horen zou krijgen dat ze veel te zwaar is.

Ook als je maar iets anders doet dan wat de norm is onder de bokkers ben je lager in rang dan zijzelf. Dit kom je vooral tegen bij de dressuurmutsen. Rijd je boomloos? 'Die is gek! Wat een dom wicht! Ik heb zelf nog van de vriendin van mijn buurjongen z'n achterachterachter nicht gehoord dat dat heeeel slecht is voor je paard' Bitloos? 'Dat kan echt niet!' Paard met wintervacht? 'Wat ziet dat beest er lelijk uit zeg!' Niet met de mode meegaan/verkeerde kleur dekje? 'Wat een armoedzaaier' etc, etc.

Dat valt mij allemaal ook best op allemaal.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 20:33

StableDoor schreef:

En zo is het maar net. _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:52

Heb nog wel eens last van interpunctie en grammar }>
Dat wordt mij ook niet altijd in dank afgenomen.
Heeft me wel eens commentaar van een modje opgeleverd.
Ja en. Kleine moeite toch???

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 00:23

Ook in mijn topic over mijn 2,5 jarige, op het begin veel gemauw, maar ik bleef aardig :D ik vond dat ik daar boven stond en gewoon sociaal kon blijven :))

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 00:32

heel herkenbaar.

Wat mij het meeste stoor is dat als 1 iemand iets zeg 20 anderen erna precies het zelfde opdreunen. Inplaats van te zeggen: ik ga met bovenstaande mee maar wel leuk paard ofzoiets.

En wat mij enorm heeft gekrengt ik heb een persoonlijk probleem op bokt besproken over mij thuis situatie en ik wou graag eens een blik van andere mensen die soort gelijke hebben meegemaakt.

en het komt hard aan als half bokt je door de stront trekt omdat je na 3 jaar nog steeds moeite hebt met ene bepaalde gang van zaken.
en dan wordt je bestempeld als zielig en kinderachtig en iemand van jou leeftijd moet dat maar accepteren enzo

Ik merk dat sommige mensen hier totaal geen empathie hebben met andere.

Daarom post ik nooit meer foto's ofzo en al helemaal geen probleem waar ik mee zit

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 00:37

Jammere is dat ik nu geen topic durf te plaatsen met foto's van mijn eerste fotoshoot met mijn leasehaf, wat haar eerste shoot was en op nieuwe locatie...
Want wat is probleem: geen cap en sporen. Op sommige foto's lijkt het alsof ik mijn sporen keihard in haar buik prik, maar dit is schijn en dus niet zo...

Maar ik merk het ook. Heel veel negatief. Tuurlijk sommige topics die lokken expres uit en dan is het terecht negatief (maar onderbouwend) commentaar.
Andere topics niet, want bepaalde bokkers zien 1 ding wat volgens hun niet goed is en BAM daar heb je bokt over je heen...
Ook bij een meiske wat haar pony verkocht. Heel negatief dat het zo snel moest bla bla... Nja dat vind ik niet kunnen. Misschien heeft die meid er een reden voor die ze liever niet openbaar zet.
Zo heb ik dikke commentaar gehad dat ik foto's plaatste van een shet x falabella. Nou falabella was het zeker niet en bla bla. Terwijl op papier dat wel staat. Uiteindelijk eigenaresse gekomen en die heeft eind aan gemaakt