Jessica schreef:Welke berichten worden geplaatst is afhankelijke van meerdere factoren:
- we werken met nieuwsredactieleden die elk hun eigen interesses en ideeën hebben;
- we hebben te maken met een groot grijs gebied. Bepalen wat wel en niet nieuws is, is niet zwart wit;
- wat wel/niet wordt geplaatst hangt daarnaast af van rest van het nieuws op de dag, op het moment dat er weinig "groter" nieuws is, is er ruimte voor wat "kleinere" items.
- het is en blijft mensenwerk, soms blijkt achteraf dat iets beter ergens anders had gepast, maar het is altijd met veel zorg en inzet geplaatst.
We zijn ons bewust van de soms grote variatie in kwaliteit en nieuwswaarde. Dit is ook een aandachtspunt. We zijn bezig voor Bokt helder te krijgen wat we wel en niet willen. Dit vergt veel tijd. Daarnaast hebben we ook nieuwe mensen nodig, de huidige nieuwsredactie heeft het ontzettend druk.
Even hier een paar punten uitgehaald.
- Eigen interesses en ideeën zijn goed, maar objectiviteit is soms ver te zoeken. Daarnaast: Wat je interesse ook is, een artikel moet hoe dan ook naar waarheid gepubliceerd worden.
- Wat wel en wat niet nieuws is: Zie het CABABA. Dat is een erg duidelijke richtlijn
- Groter/kleiner nieuws: Logisch. MAAR: Je bent een website, niet een krant die bij gebrek aan nieuws lege plekken heeft.
- Mensenwerk: Prima, maar over het algemeen zie ik dat er weinig wordt gedaan met hetgene wat er in dit topic wordt aangegeven door de NR zelf. En dat is jammer.
Verder: Dat helder krijgen van wat bokt wel en niet wil: Dat scherp krijgen waren we al mee bezig toen ik in 2010 stopte met modereren op ON/VN. Het is een tijd lang goed gegaan, maar sinds Cayenne is vertrokken zie ik wel dat de focus er op sommige punten (nauwkeurigheid) van de artikelen af is.