Waarom is bokt zo moeilijk met verkoop?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Waarom is bokt zo moeilijk met verkoop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 07:43

Cardy: het betrof wel een vaste poster, die door omstandigheden met spoed een plekje voor haar paardje zocht. Het gaat hierin helaas niet over mezelf.
Maar goed, ik leg me erbij neer.
Waarom reageert de bezwaarcommissie hier trouwens niet? Fz valt toch onder hun?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 07:45

No offense Stef, maar het valt me op dat je -met name de laatste tijd hier op FZ- heel dwingend reageert wanneer mensen het niet eens zijn met je mening of standpunt. Wat wil je nou precies horen en wat heeft de bezwaarcommissie hiermee te maken? :? Het is zo toch duidelijk?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 14:41

Imala schreef:
En in the picture topics met de mededeling dat paard te koop staat?
Of zoek ik nu tever?

Ik heb te weinig verstand van het beleid als het gaat om commercieel reageren maar om even te reageren om de quote.
Als wij zien dat er een linkje naar de markt/marktplaats in een ITP topic staat of een melding dat een paard te koop is wordt deze gewoon verwijderd.
We kunnen natuurlijk weleens wat missen, maar wat we tegenkomen of zien als erop getemd wordt zullen we altijd de commerciële inhoud verwijderen.

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:09

Je komt het namelijk wel veel tegen. Paard staat te koop dus nog even een laatste shoot of nog even wat mooie rij foto's.
Door erbij te zetten dat het paard te koop staat is het in feite al een soort van reclame maken.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 21:11

Dat klopt, daarom halen we het stukje weg dat het paard te koop staat.
Dat is ook iets waar op getemd mag worden, adverteren mag op de markt niet op het forum.

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:40

En hoe zit dat met ow je hebt een trailerlaad probleem? Kijk even naar de link in mijn onderschrift want ik geef daar training in.......... En al dat soort geintjes.
Ik zie toch echt een twee maten meting.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 19:43

Ik heb gisterenavond een topic getemd dat vast door de mazen is geglipt, maar een wel erg commerciële insteek had. Benieuwd wat hiermee gedaan wordt (tem staat nog open dus nog even afwachten).

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 00:03

Het lijkt wel of niemand zich om mijn TeM bekommert!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 00:10

Er staat geen TeM open op dit topic?

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 00:26

Niet op dit topic Prrrrr, op een ander topic dat duidelijk commercieel evolueert, zoals ik al aangaf.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 00:29

Ik heb het meegemaakt dat een advies werd weggegumd om dat ik zelf de maker ben van het geadviseerde product.
Beetje jammer,want dat betekent dus dat mensen met verstand van zaken,en beroepsmatig betrokken met de paarden bransche niet in een topic mogen reageren.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 00:37

Mods hebben in principe zeven dagen de tijd om te reageren om een TeM. Als je graag sneller een reactie wilt, kun je ook een van de forummods rechtstreeks pb'en.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 00:47

Zal wat worden als een rel zo lang blijft open staan. Neen, dat vind ik niks. Sommige topics zijn na 7 dagen stilgevallen, dan kom je als team te laat. Jammer dat je zo'n antwoord krijgt bij een goedbedoelde tip. Ik probeer actief mee te helpen want ga ervan uit dat mods niet alles kunnen zien. Maar al te vaak krijg je dan een antwoord dat niet strookt met de rest van het beleid, en dat ontmoedigt toch wel. Jammer. Overigens, als jij zo op de hoogte bent van het commerciële beleid duurde het voor jou even lang om mijn tem te bekijken dan om met die zeven dagen regel te gooien. Die vind ik overigens niet terug in de help.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 00:55

Je bent me d'r een, JoAnn :D
Krijg je netjes een reactie op je opmerking , ga je de moderator dat voor de voeten gooien.
Maak dan niet van dergelijke opmerkingen, dan hebben ze meer tijd om tems te behandelen ;)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 00:56

LadyMadonna schreef:
Cardy: het betrof wel een vaste poster, die door omstandigheden met spoed een plekje voor haar paardje zocht. Het gaat hierin helaas niet over mezelf.

Waarom wil jij jezelf onzichtbaar maken? Zoveel jaren op bokt maar opeens een andere naam willen? Dat snap ik niet. Ben je het niet eens met hetgeen je in het verleden gepost hebt? Wat is dan de andere reden dat je een naamsverandering wilt???

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 01:48

JoAnn schreef:
Overigens, als jij zo op de hoogte bent van het commerciële beleid duurde het voor jou even lang om mijn tem te bekijken dan om met die zeven dagen regel te gooien. Die vind ik overigens niet terug in de help.

Je TeM kan ik niet zien, omdat ik geen fora in beheer heb, en dus ook geen idee heb waar ik hem zou moeten zoeken. Je eerdere reactie is van 10 september, dus ik ben er van uitgegaan dat je TeM nog niet bejaard is - en dan kan ik wel aangeven dat die zevendagentermijn nog niet om is.

Ik zou die termijn liever ook korter zien, maar mods zijn vrijwilligers, en niet 24/7 beschikbaar. Vandaar de opmerking dat je bij spoed ook een mod van het betreffende forum kunt pb-en.

In de help is daarover de volgende tekst opgenomen:
Citaat:
Zijn er nog extra regels waar moderators zich aan moeten houden?
Ja die zijn er. Hieronder staan de belangrijkste:
Een moderator mag in principe niet modereren of TEM’s afhandelen in topics waarin je zelf actief bent of inhoudelijk hebt gereageerd.
Informatie op de teamforums is vertrouwelijk. Het is verboden de teamforums aan niet-teamleden te laten lezen of quotes of andere informatie door te spelen.
Misbruik van de gereedschappen die je als moderator tot je beschikking hebt, bijvoorbeeld voor het voortrekken van bevriende bokkers of dwarszitten van mensen die je niet mag, is vanzelfsprekend niet toegestaan.
Het is de bedoeling dat mods aan de veilige kant van de regels blijven wanneer ze zelf deelnemen op het forum. We willen moderators zeker niet monddood maken maar het is voor hen niet de bedoeling de grenzen op te zoeken.
Behalve in standaardsituaties mogen geen OW's of Bans worden uitgedeeld zonder toestemming van een hoofdmoderator.
TEM’s op het forum moeten binnen 7 dagen worden afgehandeld.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 07:42

Percy schreef:
LadyMadonna schreef:

Waarom wil jij jezelf onzichtbaar maken? Zoveel jaren op bokt maar opeens een andere naam willen? Dat snap ik niet. Ben je het niet eens met hetgeen je in het verleden gepost hebt? Wat is dan de andere reden dat je een naamsverandering wilt???

Als ik me wilde verstoppen had ik wel iets meer moeite gedaan dan enkel mijn naam veranderen.
Na al die jaren wilde ik eens wat anders, wist niet dat ik daar verantwoording voor af moest leggen, sorry.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 07:53

Boras schreef:
Je bent me d'r een, JoAnn :D
Krijg je netjes een reactie op je opmerking , ga je de moderator dat voor de voeten gooien.
Maak dan niet van dergelijke opmerkingen, dan hebben ze meer tijd om tems te behandelen ;)

Toch blijf ik wel achter die mening staan. Dat Prrrrr geen fora in beheer heeft daar was ik me niet zo van bewust, zo goed volg ik dat niet. Het is ook geen "kwade" opmerking, ik vind het gewoon niet motiverend om zo te gaan temmen. Je probeert dingen aan te kaarten die door de mazen heen glippen, dan vind ik het jammer dat je zo lang (sinds 9/09) op reactie moet wachten.

Prrrr, dank je voor de tekst, ik kon het niet vinden. Het betreft een topic om VT. Ik verwacht ook geen reactie à la minute, maar vind het jammer dat er inmiddels 4 dagen overheen gaan. Niet bejaard, wel belegen ;-) Het is me geen doorn in het oog, maar ik hoop dat je mijn insteek ook begrijpt. Een forum zo groot als bokt kan best wat hulp van gebruikers hebben, maar ook daar merk ik dat vaak met 2 maten gemeten wordt. Niet alleen mbt commercie, ook bijvoorbeeld bij huiswerktopics.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:43

Weet je, je kunt ook gewoon niet van deze gratis voorziening gebruik maken, en die vrijwilligers niet meer lastig vallen met gemiep over dat jouw oh zo belangrijke tem niet bliksemsnel wordt behandeld...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:46

Ik gaf laatst een tip en vertelde dat ze bij me terecht kon via Pb. Dat werd als reclame gezien, dus mocht niet.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 11:00

Kuggur schreef:
Weet je, je kunt ook gewoon niet van deze gratis voorziening gebruik maken, en die vrijwilligers niet meer lastig vallen met gemiep over dat jouw oh zo belangrijke tem niet bliksemsnel wordt behandeld...

Rustig maar, rustig maar, ik gaf ook aan daar begrip voor te hebben, maar heb inmiddels een pb naar prrrrr gedaan. Bovendien is bliksemsnel iets anders een termijn van 4 dagen, ik was in de veronderstelling dat zo'n dingen sneller gaan. Het gaat mij op zich niet over mijn "oh zo belangrijke tem", het gaat erover dat gebruikers die willen helpen vaak, door het meten met 2 maten, dat al snel opgeven. Dat je dan temt om het team van vrijwilligers te helpen, daar wordt aan voorbij gegaan. Bovendien kon ik dat van die 7 dagen nergens terug vinden, dat heeft prrrrrr dus verduidelijkt.