Upload mogelijkheid op Bokt.nl

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:36

_San87_ schreef:
Wat zit jij dan te bitchen?

Excuse me, heb je het tegen mij? :+

Zie dat mijn reactie wel iets anders overkomt dan hoe het in mijn hoofd klonk.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Upload mogelijkheid op Bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 14:55

Ik combinatie met je eerdere bericht komt het niet zo heel vriendelijk over, inderdaad :P.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 15:52

Feit dat berichten geschreven erg snel anders overkomen dan je ze eigenlijk had bedoeld...

Ik ben een groot voorstander van 'beter goed gejat' in dit soort gevallen :j Maar als we het goed willen jatten dan zit daar best wel wat werk aan vast :) Er zijn behoorlijk wat voorbeelden waar we inspiratie uit kunnen halen (klinkt toch beter :+) en als we weten wat we willen dan moet het nog worden gebouwd op een manier dat we er op Bokt ook mee uit de voeten kunnen.

Belangrijker is nog dat dit zou betekenen dat we langer moeten wachten op de uploadfunctie an sich. Een foto-album kunnen we ook bouwen nadat de mogelijkheid er is gekomen om foto's te uploaden (zonder ze in een album te plaatsen). Op die manier kunnen jullie er eerder gebruik van maken, kunnen wij die functie goed testen en ondertussen kan nagedacht worden over uitbreidingen zoals b.v. fotoalbums.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 16:29

_San87_ schreef:
Ik combinatie met je eerdere bericht komt het niet zo heel vriendelijk over, inderdaad :P.

Mijn eerdere bericht was meer bedoeld als grapje ;)
Vergt namelijk heel veel extra server ruimte als alle gebruikers hier foto's gaan uploaden en dus veel kosten.

BartVB schreef:
Feit dat berichten geschreven erg snel anders overkomen dan je ze eigenlijk had bedoeld...

Ik ben een groot voorstander van 'beter goed gejat' in dit soort gevallen :j Maar als we het goed willen jatten dan zit daar best wel wat werk aan vast :) Er zijn behoorlijk wat voorbeelden waar we inspiratie uit kunnen halen (klinkt toch beter :+) en als we weten wat we willen dan moet het nog worden gebouwd op een manier dat we er op Bokt ook mee uit de voeten kunnen.

Belangrijker is nog dat dit zou betekenen dat we langer moeten wachten op de uploadfunctie an sich. Een foto-album kunnen we ook bouwen nadat de mogelijkheid er is gekomen om foto's te uploaden (zonder ze in een album te plaatsen). Op die manier kunnen jullie er eerder gebruik van maken, kunnen wij die functie goed testen en ondertussen kan nagedacht worden over uitbreidingen zoals b.v. fotoalbums.

True. Ik zou wel heel erg blij zijn als ik mijn foto's snel kan uploaden via Bokt. Wordt het ook mogelijk via mobiel of eerst nog niet?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-13 17:28

Meteen beschikbaar maken voor mobiel is wel het plan :j
Kosten vallen overigens best mee, financieel is de grootste kostenpost het bouwen van de upload functie en alles dat daaraan vast hangt.

LicentioFide

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 17:39

Jeaahh
Nu op naar de bokt app!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:01

Een Bokt App zal er niet gaan komen :)

SuuzMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:04

Jeeeeejjjj *\o/* *\o/* *\o/*

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:06

*\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 15:36

Bart, er bestaat toch nog een hele oude upload? Volgens mij heb ik daar nog foto's staan. Ook al heb ik geen idee meer hoe ik er kom.

Mooie actie. Mij benieuwen wat er straks mogelijk is.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-13 17:21

Klopt, de oude (lees: antieke) upload is er ook nog ergens maar die voldoet niet bepaald. Die is ooit vrij snel in elkaar gezet maar is totaal onschikt voor meer dan een paar foto's. Zit ook niet heel robuust in elkaar, verkleinen gaat niet automatisch, etc, etc. De foto's die daarmee zijn geupload staan wel nog steeds online.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:34

Wat een goed idee Bart, ik kijk er nu al naar uit!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:48

Wat fijn Bart! Mis een bokt upload al sinds de vorige er af is gehaald :D

Wat mij heel fijn lijkt is een linkje bij instellingen oid waar je bij al je geuploade foto's komt, dus idd een soort fotoalbum

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:51

_San87_ schreef:
BartVB schreef:
Ik neig er eigenlijk naar om uploaden via andere sites niet meer toe te staan.

Dat zou ik wel heel bagger vinden.

Idem hier. Zo'n upload via bokt is fijn voor mensen die dat makkelijk vinden maar ik vind het fijner om externe sites te gebruiken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:53

Als de kwaliteit van de bokt upload goed is maakt het toch niet uit? Of heb ik het nu mis :?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 19:54

Denk aan alle plaatjes die worden gepost via tumblr etc.
En alleen als het mogelijk is om zelf ook weer foto's te verwijderen van de bokt upload zou ik het overwegen, maar los daarvan is het ook niet handig als je foto's op meerdere fora plaatst en niet alleen op bokt. Ik vind dit een leuk iets voor de mensen die uploaden niet snappen maar ik ben er niet voor om sites zoals flickr en imageshack eruit te gooien.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 20:08

Blijft de optie van het kopiëren van de afbeelding tussen [img]?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:52

Liselot schreef:
Als de kwaliteit van de bokt upload goed is maakt het toch niet uit? Of heb ik het nu mis :?

Als je de foto's eerst ook op je eigen facebook zet en daarna ook nog eens apart moet uploaden op bokt geeft dat extra werk wat onnodig is.

Komt er ook een verwijder knop voor de foto's?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:54

Wat een geweldig plan zeg!!! _O_

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:58

Lunaeekie schreef:
Yeeeeh eindelijk!! :D *\o/* *\o/*

Dat valt wel mee. In de begintijd van Bokt was er ook gewoon een uploadmogelijkheid. Ik zou eerder zeggen, terug naar de begintijd :+

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 00:06

Is er al bekend wanneer deze upload mogelijkheid gaat komen? :)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 07:53

'Als het klaar is' :)
Het goede nieuws is wel dat we een prototype hebben waarbij foto's geupload kunnen worden en die foto's worden automatisch verkleind. Dat klinkt al als 'bijna klaar' maar the devil is in the details bij dit soort zaken. Er moet nog flink wat gebeuren op het gebied van beveiliging, gebruiksvriendelijkheid en integratie met het forum. Gaat nog even duren dus maar het staat bovenaan de lijst met technische projecten.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 01:33

Nu zijn we vier maanden verder, is er iets nieuws te melden of is het nog steeds in het "het kan nog wel even duren" stadium...?

EmmaVZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 01:54

Ik zou het bannen van andere uploadsites ook wel zonde vinden. Ik post regelmatig "printscreens" van mijn work-in-progress digitale tekeningen, die dan automatisch via imgur geupload worden en dus hoef ik de afbeelding niet zelf op mn computer op te slaan etc, gaat een stuk sneller en ik zou het persoonlijk behoorlijk irritant gaan vinden om de printscreens eerst apart op te gaan slaan om ze daarna via de boktuploader te plaatsen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 07:35

Kuggur schreef:
Nu zijn we vier maanden verder, is er iets nieuws te melden of is het nog steeds in het "het kan nog wel even duren" stadium...?

Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar eigenlijk.