Voor iedere scheet een topic..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Re: Voor iedere scheet een topic..

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:35

Nee,

een nutteloos topic is "joepie ik heb twee dagen verkering met mijn vriendje!" .

Niet functioneel is zoals hierboven "help, kan ik zonder identiteitskaart mijn examen tierelala gaan afleggen?". Waarom niet gewoon naar school bellen en vragen, waarom zo omslachtig eerst aan het internet vragen? Moet iemand anders je echt eerst zeggen "dat hangt van je school af, bel eens en vraag het""?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:37

Juist, of vragen wat dat zwarte puntje is wat op je cavia zit nadat je er met een markeerstift overheen bent gegaan, of een vraag over 'help, mijn burgerservicenummer is niet meer te lezen op mijn paspoort, hoe ga ik dit oplossen?'
Dit is simpel op te lossen door even te bellen naar dierenarts, UWV of gewoon even logisch na te denken.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:39

Kwanyin schreef:
Nee,

een nutteloos topic is "joepie ik heb twee dagen verkering met mijn vriendje!" .

Niet functioneel is zoals hierboven "help, kan ik zonder identiteitskaart mijn examen tierelala gaan afleggen?". Waarom niet gewoon naar school bellen en vragen, waarom zo omslachtig eerst aan het internet vragen? Moet iemand anders je echt eerst zeggen "dat hangt van je school af, bel eens en vraag het""?

Wij kunnen dus geen antwoord geven dus is het topic op bokt nutteloos. Mensen op Bokt hebben er verder geen boodschap aan en kunnen er niks mee

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:40

Nee, de kans dat je het antwoord bij de dierenarts/dokter/UWV/gemeente/andere willekeurige instantie vindt is vele malen groter dan dat er iemand op Bokt zit die toevallig het antwoord weet.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:42

Haha ja whatever iedereen heeft een verschillende mening dus ts ga maar lekker ergeren aan functieloze topics, ik heb geloof wel wat beters te doen dan daaraan ergeren :')

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:45

NUTTELOOS
1) Braak 2) Doelloos 3) Infructueus 4) Ijdel 5) Nodeloos 6) Onnuttig 7) Onzinnig 8) Overbodig 9) Overtollig 10) Onnut 11) Ongepast 12) Ondienstig 13) Onbruikbaar 14) Onnodig 15) Pertjoema 16) Renteloos 17) Tevergeefs 18) Vergeefs 19) Verloren 20) Vruchteloos 21) Vruchtloos 22) Verkeerd 23) Van geen belang 24) Wan 25) Waardeloos 26) Zonder nut 27) Geen functie

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:46

Ja maar er is een verschil tussen nutteloos en nutteloos.

Elke scheet kan ook betekenen dat de cavia van iemand eens piept en er moet een topic gemaakt worden. Het vriendje heeft het uitgemaakt en er moet gehuild worden. De pony hinnikte toen hij een fietser zag en dat moet verteld worden. Ook allemaal "nutteloos" in die zin dat het weinig waarde heeft, maar daar heeft de ts het NIET over.

Zij bedoelt met elke scheet topics met vaak niet paardgerelateerde vragen waar er dan ook nog vaak "help, ik moet het snel weten wat moet ik doen!" bijstaat, terwijl het met een simpel mailtje/telefoontje naar de desbetreffende dienst duidelijk is, of zelfs gewoon de voorpagina van hun website bekijken.

En ik erger mij er niet aan want ik klik het gewoon weg, maar ik vind het ook wel bizar dat mensen zo'n omleiding maken om een simpele vraag beantwoord te krijgen, met nog het risico dat mensen hier iets totaal fout gaan vertellen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 23:49

Feit is dat sommige topics voor mij persoonlijk geen nut hebben maar ik vind dat die gewoon gedeeld moeten kunnen worden. Waar ik mij aan stoor zijn de topics waarvan TS'ers verwachten een antwoord te krijgen op bepaalde specifieke kwesties die óf heel makkelijk via Google te beantwoorden zijn, óf via een telefoontje naar een bepaalde instantie kunnen worden opgelost.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 09:15

Tendance schreef:
Ik vind je wel behoorlijk giftig worden trouwens en snap niet goed waarom.
Jij mag wel commentaar hebben op andermans topics en er zelfs een topic over schrijven, vind je zelf. Maar een ander mag op zijn beurt jouw topic niet bekritiseren. Of moet hij daar dan weer een topic over starten?
Beetje krom of niet?

Ik ben helemaal niet giftig hoor. Ik irriteer me alleen mateloos dat mijn woorden verdraaid worden naar een heel andere lading dan waar ik op doel. Ik heb helemaal geen problemen met topics over "welke kleur heeft jou paard" "mijn paard hinnikte vandaag naar me" "ik heb vandaan een nieuw roze dekje gekocht" en daar draait het topic nu wel naartoe en daar erger ik me aan.
Zoals roosch en kwanyin zeggen, dat soort dingen moeten gewoon gedeeld kunnen worden, daar ben je een forum voor. En pietje vindt dat wel leuk en jantje vindt dat niet leuk, prima. Dan moet jantje dat maar weg klikken.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 10:14

Om je maar even te herinneren aan de eerste regel van je openingspost:
Citaat:
Pff, ik begin me er steeds meer aan te ergeren, mensen openen om iedere scheet een topic tegenwoordig

.. dus nu ontkennen dat je je niet ergert, lijkt me een onbegonnen zaak :)

Ach, mensen beginnen topics om allerlei redenen en stellen navenante vragen. Soms uit paniek, soms uit gebrek aan kennis of ervaring, soms om maar wat te kletsen te hebben, iets wil delen, onzekerheid, willen horen hoe anderen het doen, bevestiging van het één of ander te krijgen of, zoals jij, omdat iets je irriteert. In het laatste geval voel jij je kennelijk geroepen de redder en de opvoeder van de mensheid te worden want jij vindt een aantal vragen waar je met wat logisch nadenken een antwoord of oplossing kunt vinden, overbodig. Tja.. het is je goede recht om dat te vinden. Maar zo hebben ook anderen het recht vragen te stellen, ook als die in jouw ogen 'niet functioneel, nutteloos' zijn. Nu mag jij vinden dat je het IQ van Einstein geërfd hebt .. ik stel dat het wegklikken van een 'nutteloos' topic dan nog veel slimmer is en je je energie voortaan aan werkelijk belangrijke levensvragen besteedt.
Je ergeren aan zaken kost energie en levert alleen maar negatieve resultaten op. Goed beschouwd kun je ongeveer 90% van de posten op bokt afstrepen omdat ze geen enkel doel hebben, anders dan 'ventileren' . Ik zeg: ga lekker in het zonnetje zitten, slurp wat positieve energie op en maak je niet druk over wat een ander doet.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 11:12

Jannepaulie, in de tekst erna leg ik uit waar ik op doel. Aan nutteloze topics omdat men hun hart wil luchten kan ik me niet ergeren. 1 zin uit een tekst trekken zonder de toelichting heeft natuurlijk geen zin.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 13:29

Maar wat wil je eigenlijk bereiken met dit topic? :)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 14:05

Bokkers zoeken die het met haar eens zijn, meer kan ik niet bedenken

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-13 15:21

Achterrhalen of ik de enige ben die hier problemen mee heeft, discussie oproepen, moderators aan het denken zetten. Nog meer redenen nodig?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 18:49

.. en dan mensen verbieden iets te posten? Get a life! Of een baantje als parkeerwacht, kun je ook een beetje de baas spelen op de vierkante centimeter. _O-

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 18:50

Ik denk niet dat dat veel nut gaat hebben.. Je houdt het niet tegen, want er zijn geen regels dat dat soort topics niet mogen en het lijkt mij ook zééér sterk dat die regels er gaan komen.
Laatst bijgewerkt door Geryon op 17-07-13 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 18:52

Ja nou klopt mijn post ook niet meer :P
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 17-07-13 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-13 18:57

Oeps inderdaad _O- Zal het even aanpassen :')