klacht markt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: klacht markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 00:29

Ach bokt heeft nu eenmaal kromme regels, lekker laten gaan.
Via mp verkoop je veel sneller en daar intresseert het ze niet of je de eigenaar, de verzorgster of de buurvrouw bent.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 00:33

Gewoon een adv maken en achterwege laten dat het je verzorgpony is.
Ik heb ook al een aantal paarden van anderen verkocht en daarvoor ook adv. op de boktmarkt gemaakt en heeft nooit een haan naar gekraait.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 00:37

anneliesdj schreef:
Gewoon een adv maken en achterwege laten dat het je verzorgpony is.
Ik heb ook al een aantal paarden van anderen verkocht en daarvoor ook adv. op de boktmarkt gemaakt en heeft nooit een haan naar gekraait.

Als iedereen er zo over denkt is het misschien beter om niet de regel, maar de boktmarkt zelf maar af te schaffen.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 00:41

Het zou mij niet intresseren hoor, kans dat je via boktmarkt je paard verkoopt is toch klein als je tegelijk ook op bv MP of SH adverteert.
En trouwens; wat is er mis mee? Op dat moment krijg ik het paard in beheer en de volledige vrijheid en verantwoordelijkheid, het is alleen heel officieel gezien niet mijn paard, maar zo noem ik ze ook als ik een DA of hoefsmid nodig heb. Wat erg hé?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 07:49

goeroe schreef:
Hoe kun je nou zo teleurgesteld zijn? Bokt is een forum met vele mogelijkheden waar je gratis gebruik van mag maken. Bokt is op geen enkele manier verplicht om diensten aan te bieden alleen omdat jij dat graag wilt. Wat jij doet is jouw probleem verschuiven naar Bokt en dat is niet terecht. Er is meerdere keren uitgelegd waarom datgene wat jij wilt niet tot de mogelijkheden behoort. Bovendien is er uitgelegd welke andere mogelijkheden je op Bokt hebt en ben je doorverwezen naar websites die wél kunnen bieden wat jij zoekt. Wat wil je nu nog meer? Ik begrijp dat je het jammer vindt dat er niet aan jouw wensen tegemoet wordt gekomen, maar door te zeggen dat je account dan gelijk wel opgeheven kan worden vind ik dat je nogal kinderachtig reageert. Een beetje meer relativeren kan denk ik geen kwaad. Ik hoop dat jullie een fijn nieuw baasje vinden voor de pony.

goeroe schreef:
Onzin, niemand wordt gedwongen om te liegen. Ik kan me er echt over opwinden dat mensen op die manier de verantwoordelijkheid proberen af te schuiven. Zo kun je namelijk alles wel goedpraten. Dan mag ik ook gerust iets jatten als ik ergens geen geld voor heb, want ik heb dan immers geen andere keus. :n

_/-\o_
Ik ben het helemaal met bovenstaande eens!
Wat een gezever van TS en andere dat er geen advertentie gemaakt mag worden.
Gewoon een link in je onderschrift zoals eerder gezegd en zelf op advertenties reageren van mensen die een pony zoeken ;)

TS jouw reactie over gelijk je account verwijderen etc is nou precies wat ik eerder bedoelde, het is een toon die je zet waarbij mensen gelijk in de remmen gaan als ze je post lezen. :
Met stroop vang je nog steeds meer vliegen dan met azijn, reageer als je wat rustiger bent/je tot tien geteld hebt, schrijf je reactie en lees deze dan nog eens door.
Dat zal echt heel veel schelen ook al denk jij er nu niet zo over ;)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 08:10

Ik vind wel dat dit een beetje tegen bokt schoppen is om te schoppen. :o
Alle regels worden hier gewoon 1 voor 1 door de mangel gehaald, omdat er altijd wel die ene hoogst uitzonderlijke situatie bij zit waarvoor de regel opgerokken moet worden.
Door rood rijden mag niet, ook niet als er twee kinderen thuis op je zitten te wachten voor het avondeten. ;)

Misschien een beetje meer relax worden, schouders een beetje los gooien, even bewust ademen en doorgaan.

Als er binnen een paar maanden (niet nu, dan is het onderwerp nog te vers), maar binnen een paar maanden, een topic geopend wordt door iemand die opgelicht is door een jaloerse verzorger die paard levert en geld int, om dan met de noorderzon te verdwijnen. En oeps, dan staat daar opeens de echte eigenaar op de drempel. Wat gedaan? Twee eigenaren met problemen en gedoe, 1 verzorger die lekker haar centjes zit te tellen.
Ik kan al voorspellen wat de reacties in dat topic zouden zijn: "Bokt heeft dit mogelijk gemaakt", "Waarom gaat Bokt hier zo laks mee om", etc etc.

Arme Bokt, het is nooit goed. Gelukkig dat ze zich niet altijd van de wijs laat brengen door een paar stampvoeters.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 08:26

Het probleem is dan alleen wel dat zo'n verzorger er alleen mee wegkomt als hij/zij beweert de eigenaar te zijn, en dát wordt nooit gecontroleerd. Bokt maakt dat dus in principe al mogelijk, en bevestigt die mogelijkheid in dit topic ook nog eens door te benadrukken dat uitsluitend de eigenaar een advertentie mag plaatsen, zonder dat er ooit wordt bekeken of iemand werkelijk eigenaar is. Het risico op oplichting wat daarin schuilt staat volkomen los van het al dan niet toestaan van advertenties door verzorgers, die eerlijk zijn over hun niet-eigenaarschap. Sterker nog; het risico op oplichting is juist kleiner omdat zij dan al een tweede persoon (de 'eigenaar') moeten hebben die mee wil spelen.

Waarmee ik niet wil zeggen dat de regels maar naar keuze opgerekt moeten worden of dat TS terecht verontwaardigd is, maar oplichting als argument is in deze wel een tikje misplaatst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 08:32

Ik begrijp ook niet helemaal waarom de TS zo drukte maakt omdat de regels voor haar niet helemaal naar eigen genoegen uitpakt.
Ik denk dat je de pony nog het snelste verkoopt op Marktplaats of sporthorses.nl.

Bokt is een groot forum en dat brengt regels met zich mee. Ik kan de regels in dit geval wel voor stellen dus neem je 'verlies' en zoek een forum of adverteersite die wel bij je past.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 08:59

xSlvna schreef:
Shirley schreef:
Wat een gedram ... plaats gewoon een advertentie op de Marktplaats o.i.d. in plaats van hier persé je zin door te willen drijven

Ik zet mijn paard ook liever op Bokt dan op marktplaats, bwv.
Hier zijn mensen bekend, je kunt al voor je überhaupt een afspraak maakt hun posten bekijken, hun profiel, foto's, kijken 'wie' diegene is.
Tja, hoef niet iedereen over het erf 'om kennis te maken met' dus ik snap de TS wel.

Ondanks de post van Maratjesammy mag de TS alsnog geen advertentie plaatsen, want ja, het is alsnog niet haar paard hè.

En onthoud dan ook dat dit van twee kanten geldt !

Kopers kunnen ook de verkoper natrekken op Bokt en dit lijkt me nu niet echt een visitekaartje voor TS ... het zou mij in elk geval niet uitnodigend overkomen om er eens een afspraak mee te maken ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:44

Alsof het boeit van watvoor persoon je je paard koopt? Het gaat je toch om het paard, je hoeft niet te trouwen met de eigenaar.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:47

Gelukkig niet zeg :D

Maar ik doe persoonlijk toch liever zaken met een persoon die wat redelijk reageert en sympathiek overkomt, als ik bij toeval de kans zou hebben om e.e.a. na te lezen ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:50

Ach dat heb je op mp toch ook niet en laat je daarvoor je ideale paard staan?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:54

Haha naar potentiële kopers komen verkopers altijd lief over hoor ;)

Maar ik vind het raar... Want TS regelt gewoon alles.. Ok, kan.. Maar haar enige taak is toch mensen in contact brengen met de verkoper. Dat is degene die uiteindelijk zijn eigendom wil/gaat verkopen.

Dus maakt het dan uit of dat via een briefje in de supermarkt is of via BM?

Aan de andere kant, als ik naar een handelaar ga, en die weet toevallig dat paard X bij boer Y te koop staat en we gaan kijken en ik koop het paard, en er zou iets mis zijn, dan zou ik ook naar de handelaar teruggaan omdat hij bemiddelt heeft... Dus snap de gedachtegang van bokt ook wel weer...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 09:55

Nee absoluut niet !

Maar het ging hier even over de " voordelen " van het mogelijk kopen van een bekende bokker en de schijnveiligheid die daaruit voortvloeit :)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:00

DaniBanani schreef:
Het probleem is dan alleen wel dat zo'n verzorger er alleen mee wegkomt als hij/zij beweert de eigenaar te zijn, en dát wordt nooit gecontroleerd. Bokt maakt dat dus in principe al mogelijk, en bevestigt die mogelijkheid in dit topic ook nog eens door te benadrukken dat uitsluitend de eigenaar een advertentie mag plaatsen, zonder dat er ooit wordt bekeken of iemand werkelijk eigenaar is. Het risico op oplichting wat daarin schuilt staat volkomen los van het al dan niet toestaan van advertenties door verzorgers, die eerlijk zijn over hun niet-eigenaarschap. Sterker nog; het risico op oplichting is juist kleiner omdat zij dan al een tweede persoon (de 'eigenaar') moeten hebben die mee wil spelen.

Waarmee ik niet wil zeggen dat de regels maar naar keuze opgerekt moeten worden of dat TS terecht verontwaardigd is, maar oplichting als argument is in deze wel een tikje misplaatst.

Waarom is oplichting een misplaatst argument wanneer dat net de reden is dat deze regel in voege is?

Dat regels omzeild kunnen worden (al dan niet met gemak) doet er niets aan af dat het doel van deze regel is om oplichting te voorkomen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:04

Ik vind het een krom argument om die regel in te stellen. Ik snap wel dat het doel van die regel is om oplichting te voorkomen, en ik snap ook dat Bokt niet van de regels af wil wijken, ik vind het argument voor deze regel alleen onzinnig. Het creëert een schijnveiligheid doordat Bokt nu eigenlijk uitdraagt met deze regel oplichting tegen te gaan terwijl dat gewoon niet waar is. Een verzorgster die stiekem een paard wil verkopen gaat heus niet vertellen dat ze verzorgster is, die stelt zich gewoon voor als eigenaar.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:08

Dat ligt dus niet aan bokt, maar aan de persoon die de regel overtreedt. Ik verkoop ook paarden voor anderen. Bokt heeft echter als regel: enkel als je de eigenaar bent, mag je dingen te koop aanbieden. Dus deze paarden staan niet op bokt. Simpel toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:08

Als het toch jouw pony is, hoef je er ook niet bij te zetten dat het van een derde is. Dan kan Bokt ook niet bewijzen dat het niet jouw pony is. Je kan ook gewoon een account aanmaken en gewoon die pony verkopen onder meneer z'n naam. Bokt is toch gratis. Je zou ook gewoon aan meneer kunnen vragen of hij je de pony 'schenkt'. Als de betalingen toch naar jou gaat en jij ook alles betaald, wat heeft hij er dan nog mee te maken? Vind wel dat er hier van een mug een olifant wordt gemaakt. TS maakt een klachttopic, mensen zijn het er extreem mee eens of extreem mee oneens. Als ik dit topic lees heb ik het gevoel dat ik getuigen ben tussen de ruzie tussen een Mod en TS. Ik hoop dat jullie het snel op kunnen lossen en de pony een fijn plekje krijgt!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:29

Wat een gezeik zeg, alsof bokt de enige mogelijkheid is om een paard te verkopen. Hier kan het niet, volgens de regels die hier gelden. Prima, dan doe je het toch op 1 van de 100.000 andere verkoopsites. Niet zo hysterisch doen als dingen niet op jouw manier gaan.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:39

Shirley schreef:
Nee absoluut niet !

Maar het ging hier even over de " voordelen " van het mogelijk kopen van een bekende bokker en de schijnveiligheid die daaruit voortvloeit :)

TS kent de pony neem ik aan... Je gaat sowieso nog een keer kijken.... Ik kan bij wijze van bij de beste stal van de wereld een paard kopen, en er kan iets mis mee zijn.... Stom voorbeeldje, maar Anky had een heleboel jaar terug toch ook zoiets? Paard verkocht, lag een tijdje later dood in de wei... Ook een hele rel...

Het wil nog niets zeggen, genoeg dingen die er kunnen gebeuren...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:42

Anoeska, niemand doet hysterisch hier, waar haal je dat vandaan?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 10:56

Ik vind de TS behoorlijk hysterisch reageren.
Citaat:
Ik vind dit rond uit belachelijk'
Citaat:
''Het zijn hier toch paardenliefhebbers'
En ik lees ergens dat het eigenlijk de schuld van bokt is, omdat er geen advertentie geplaats kan worden, dat de pony dan naar de slacht moet.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:08

Dat is niet hysterisch en ze geeft nergens aan dat het de schuld is van bokt dat de pony naar de slacht moet? Sommige mensen lezen wat ze willen lezen. Ik vind het ook ronduit belachelijk. Maar dat betekend niet dat ik hysterisch ben?!?

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:09

Ik snap het probleem niet....

Er worden via handelaren zoveel paarden te koop aangeboden welke niet in hun eigendom zijn. Ook zij adverteren op Bokt zetten er alleen niet expliciet bij dat de paarden NOG in eigendom van hun opdrachtgevers zijn. Waarom mag het in dit geval dan niet? Kennelijk wordt de situatie netjes uit de doeken gedaan en lijkt me van een kans op fraude niet aan de orde.

Ik begrijp dat er regels moeten zijn maar in dit specifieke geval lijkt me een vorm van gedogen toch wel op zn plaats.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 11:12

Misschien is het sowieso beter op marktplaats te adverteren, TS. Genoeg mensen die bokt niet kennen en kennen ze bokt wel, dan is de pet niet al te hoog in veel gevallen. Dit is mijn ervaring tenminste.