Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anneliesdj schreef:Gewoon een adv maken en achterwege laten dat het je verzorgpony is.
Ik heb ook al een aantal paarden van anderen verkocht en daarvoor ook adv. op de boktmarkt gemaakt en heeft nooit een haan naar gekraait.
goeroe schreef:Hoe kun je nou zo teleurgesteld zijn? Bokt is een forum met vele mogelijkheden waar je gratis gebruik van mag maken. Bokt is op geen enkele manier verplicht om diensten aan te bieden alleen omdat jij dat graag wilt. Wat jij doet is jouw probleem verschuiven naar Bokt en dat is niet terecht. Er is meerdere keren uitgelegd waarom datgene wat jij wilt niet tot de mogelijkheden behoort. Bovendien is er uitgelegd welke andere mogelijkheden je op Bokt hebt en ben je doorverwezen naar websites die wél kunnen bieden wat jij zoekt. Wat wil je nu nog meer? Ik begrijp dat je het jammer vindt dat er niet aan jouw wensen tegemoet wordt gekomen, maar door te zeggen dat je account dan gelijk wel opgeheven kan worden vind ik dat je nogal kinderachtig reageert. Een beetje meer relativeren kan denk ik geen kwaad. Ik hoop dat jullie een fijn nieuw baasje vinden voor de pony.
goeroe schreef:Onzin, niemand wordt gedwongen om te liegen. Ik kan me er echt over opwinden dat mensen op die manier de verantwoordelijkheid proberen af te schuiven. Zo kun je namelijk alles wel goedpraten. Dan mag ik ook gerust iets jatten als ik ergens geen geld voor heb, want ik heb dan immers geen andere keus.
xSlvna schreef:Shirley schreef:Wat een gedram ... plaats gewoon een advertentie op de Marktplaats o.i.d. in plaats van hier persé je zin door te willen drijven
Ik zet mijn paard ook liever op Bokt dan op marktplaats, bwv.
Hier zijn mensen bekend, je kunt al voor je überhaupt een afspraak maakt hun posten bekijken, hun profiel, foto's, kijken 'wie' diegene is.
Tja, hoef niet iedereen over het erf 'om kennis te maken met' dus ik snap de TS wel.
Ondanks de post van Maratjesammy mag de TS alsnog geen advertentie plaatsen, want ja, het is alsnog niet haar paard hè.
DaniBanani schreef:Het probleem is dan alleen wel dat zo'n verzorger er alleen mee wegkomt als hij/zij beweert de eigenaar te zijn, en dát wordt nooit gecontroleerd. Bokt maakt dat dus in principe al mogelijk, en bevestigt die mogelijkheid in dit topic ook nog eens door te benadrukken dat uitsluitend de eigenaar een advertentie mag plaatsen, zonder dat er ooit wordt bekeken of iemand werkelijk eigenaar is. Het risico op oplichting wat daarin schuilt staat volkomen los van het al dan niet toestaan van advertenties door verzorgers, die eerlijk zijn over hun niet-eigenaarschap. Sterker nog; het risico op oplichting is juist kleiner omdat zij dan al een tweede persoon (de 'eigenaar') moeten hebben die mee wil spelen.
Waarmee ik niet wil zeggen dat de regels maar naar keuze opgerekt moeten worden of dat TS terecht verontwaardigd is, maar oplichting als argument is in deze wel een tikje misplaatst.
Shirley schreef:Nee absoluut niet !
Maar het ging hier even over de " voordelen " van het mogelijk kopen van een bekende bokker en de schijnveiligheid die daaruit voortvloeit