18+ en Jeugdjournaalproof

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:05

Er is niet 1 verdict. Er wordt met 2 maten gemeten. Ik vind het prima als je meedoet in de discussie, maar onzinnige dingen zeggen zoals 'dit is het staartje van de 1 april grap' slaat nergens op. Ik ga ook niet over auto's discuzeuren aangezien ik daar geen verstand van heb.

Geryon

Re: 18+ en Jeugdjournaalproof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:08

Ik zie het ook helemaal niet in verband staan met de 1 april grap. Zitten amper tweakers bij.

Sterker nog zoals het nu gaat, is het imo altijd al gegaan. Vaak zijn het dan wel HK's geworden maar ging het gewoon zo door.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:10

lieveli schreef:
Maar maak dan bijvoorbeeld je eigen forum, als het voor jullie topic allemaal zo verschrikkelijk is. Daar ben jij vast handig in. Hoef je met niemand meer rekening te houden.

Ik snap je punt wel hoor, maar ik heb ook zoiets van *zucht, kreun, puf, heb je hen weer*.

Lekker aardig :+

Maar het gaat er niet om dat wij iets willen.
Helemaal niet.
Ik zie liever een seksloze bokt dan dat 18+ geneuzel.
Maar dat er verwondering ontstaat is niet vreemd toch.

En die ene uitspraak over seks die je aanhaalt kwam van jou zelf af. ;)

Maar aangezien het nu wordt gezien als een bepaalde HK die loopt te zeuren.
Laat maar zitten. Ik meng me niet meer in de discussie.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:12

De link met de 1 april grap ging niet over Tweakers. Ging enkel over het feit dat seks en daten blijkbaar hoognodig zijn, wel beetje blijven lezen wat ik schrijf.

Edit: Het was bokker lieveli die het woord Tweakers heeft laten vallen, niet ik. Don't shoot the wrong person.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:26

Gini schreef:
De link met de 1 april grap ging niet over Tweakers. Ging enkel over het feit dat seks en daten blijkbaar hoognodig zijn, wel beetje blijven lezen wat ik schrijf.

Edit: Het was bokker lieveli die het woord Tweakers heeft laten vallen, niet ik. Don't shoot the wrong person.

Jij zei dat dit een staartje van 1april was. Ik doelde zelf met Tweakers op de tweaker die dit topic heeft geopend. Again, seks en daten is niet alleen van nu. :)

_Natasja_ schreef:
MarcoBorsato schreef:
Maar maak dan bijvoorbeeld je eigen forum, als het voor jullie topic allemaal zo verschrikkelijk is. Daar ben jij vast handig in. Hoef je met niemand meer rekening te houden.

Ik snap je punt wel hoor, maar ik heb ook zoiets van *zucht, kreun, puf, heb je hen weer*.

Lekker aardig :+

Maar het gaat er niet om dat wij iets willen.
Helemaal niet.
Ik zie liever een seksloze bokt dan dat 18+ geneuzel.
Maar dat er verwondering ontstaat is niet vreemd toch.

En die ene uitspraak over seks die je aanhaalt kwam van jou zelf af. ;)

Maar aangezien het nu wordt gezien als een bepaalde HK die loopt te zeuren.
Laat maar zitten. Ik meng me niet meer in de discussie.

Joe prima :)

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:45

Lieveli, ben jij het Poeptopic van Shauni al vergeten ? En het eerste condoomtopic ? Die werden allebei gesloten op basis van "geen expliciete seks op bokt".
En dan nu worden plots deze topics wel getolereerd ?! 8)7
Ik meen zelfs dat we in het HK "Als man vraag je je soms af" ook al eens "een hulk aan ons zagen verschijnen", maar 'k vind 'm niet terug ... :oo

Het gaat heus niet om dat ene geviseerde HK, maar wel om de éénvormigheid van het beleid of, negatief gesteld, wel of geen vriendjespolitiek. :)*

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 15:56

Ik denk niet dat het openblijven van die topics met vriendjespolitiek te maken heeft.

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 16:01

Dat hoop ik ook. Ik heb geen reden om daarvan uit te gaan.
Maar toch, ik heb al lang geleerd om steeds met 2 woorden te spreken :+

There's more than meets the eye

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 16:03

Ik denk dat bokt gewoon te groot is geworden, met teveel mods die allemaal hun eigen interpretatie van de regels uitleven.

Dat is wbt de topics.

Wbt de huiskamertopics vind ik dat men gewoon vrij moet zijn om seks te bespreken. Dat is minder openbaar dan een gewoon topic en die sfeer ontstaat er nu eenmaal.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 16:06

Persoonlijk vind ik wel dat je gelijk hebt Lieveli. Ja, je zou seks gewoon moeten kunnen bespreken. Mits het ook 'gewoon' besproken wordt en niet omwille van het rellen vulgair gedaan wordt.

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 16:08

+1

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 16:27

Iris82 schreef:
Persoonlijk vind ik wel dat je gelijk hebt Lieveli. Ja, je zou seks gewoon moeten kunnen bespreken. Mits het ook 'gewoon' besproken wordt en niet omwille van het rellen vulgair gedaan wordt.

Daar sluit ik me volledig bij aan! :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-13 18:37

Gini schreef:
En om even een gooi te doen naar de reden waarom sommige HK-posts niet mogen en dit topic wel. In de Boktregels staat duidelijk dat een expliciet topic aangegeven moet worden met 18+ vermelding in de titel. Dat is met dit lopende topic het geval. Is dit bij de HK-topics ook zo? Dan zou dat misschien wel de reden kunnen zijn. Kan je makkelijk even een modje voor pb'en.

Dus dan moeten we gewoon in de HK topictitels dat het 18+ is? :)*

Dat mag dan weer niet, want je mag geen leden weigeren..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:39

18+ is geen verbod dan, maar een waarschuwing. Net zoals de 16+ films op tv. Politie komt je niet halen als je er op vijftienjarige leeftijd naar kijkt. De 16+ is gewoon een waarschuwing dat er expliciet geweld/naakt in voor komt.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-13 20:47

Modjes?? wanneer komt er antwoord? :P

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 22:25

daar ben ik ook benieuwd naar !

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 08:49

Gini schreef:
De Bokt-regel is hierin zeer duidelijk, het mag niet.
Citaat:
Bokt is een forum waar mensen van alle leeftijden welkom zijn. Dat betekent onder andere dat we een grens hebben getrokken voor berichten en foto's met een seksuele lading. Als je een serieuze vraag hebt met betrekking tot seks (denk aan pijn bij het vrijen) mag dat besproken worden op het MensenWelzijn forum. Maar eigenlijk alles wat te maken heeft met hoe leuk, lekker, spannend sex is of kan zijn (van je ervaringen in detail, tot favoriete speelgoed tot meest bijzondere plaats) willen we je vragen buiten Bokt te bespreken.

Het feit dat deze topics wel mogen is om tegemoet te komen aan de noden van de gebruikers. (En die nood zit blijkbaar zeer hoog, want jeetje, hoeveel 18+ topics wil je hebben. :D ). Waarschijnlijk wordt er achter de schermen wel over dit topic gepraat.

Modjes kunnen het nooit goed doen. Wanneer ze strikt de regels volgen, worden ze verweten van te stug te zijn en bokt te beheren als een politiestaat. Zijn ze coulant en laten ze dingen toch oogluikend toe, dan meten ze met 2 maten.

Soms, heel soms is het een verademing om even diep adem te halen, tot 10 te tellen en lekker een toertje door het huis te stappen en dan na te gaan of iedere slak zout verdiend.

Bokt moet inderdaad een duidelijke regel opstellen en die voor iedereen hanteren en niet bij willekeur op het hoofd van een gebruiker.
ik ken met name een aantal mensen die een OW tot BAN hebben gekregen omdat deze regel werd overtreden en dan ben ik idd 'geschokt' te zien dat er opeens een dergerlijk 18+ topic verschijnt, die nog nogal expliciet handelt en praat, zonder scrupules..

Persoonlijk stoor ik me niet aan 18+ praat, maar wees gewoon duidelijk, het kan of het kan niet. Niet voor de een is het geen probleem maar o wee als er iemand iets over zegt.

en voor alle duidelijkheid ik heb me een breuk gelachen omwille van de topics in de OP :D

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:01

Hier een meelezer, maar ik vind het toch wel erg vreemd en slecht dat er na 4 dagen nog steeds geen 1 antwoord is van een mod/bestuurslid.. Een simpele 'we zijn er mee bezig' is toch wel zo netjes :o

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:03

Ja dat ben ik helemaal met je eens. Ik heb er al een mod op gewezen (Zaterdag), dus het zou bekend moeten zijn...

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:05

Bij reltopics of spam zijn ze er ook altijd als de kippen bij dus het lijkt me erg sterkt dat geen 1 mod dit topic nog heeft gezien :+

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:09

Dus de 18+ ers moeten zich maar houden bij kinderpraat en paardenpraat, nah denk niet dat Bokt.nl gezelliger wordt als de 18+ topics verwijderd worden, ze zijn leuk en er staat vooraf dat het 'grote mensen praat' is.
Moeten ouders hun kinderen maar waarschuwen en zeggen 'Als er 18+ staat mag je er niet op klikken!'.
Dat zulke praat niet in een gewoon topic mag, snap ik, maar in een 18+? Kom op hey. :')

Voor zulke topics (die eigenlijk niet veel met seks te maken hebben) zal geen enkele bokker naar seksforums gaan, om even te kijken wat de ervaringen van zulke mensen zijn bij 'afknappers' etc.

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:17

xSlvna schreef:
Dus de 18+ ers moeten zich maar houden bij kinderpraat en paardenpraat, nah denk niet dat Bokt.nl gezelliger wordt als de 18+ topics verwijderd worden, ze zijn leuk en er staat vooraf dat het 'grote mensen praat' is.
Moeten ouders hun kinderen maar waarschuwen en zeggen 'Als er 18+ staat mag je er niet op klikken!'.
Dat zulke praat niet in een gewoon topic mag, snap ik, maar in een 18+? Kom op hey. :')

Voor zulke topics (die eigenlijk niet veel met seks te maken hebben) zal geen enkele bokker naar seksforums gaan, om even te kijken wat de ervaringen van zulke mensen zijn bij 'afknappers' etc.

en nochtans is dat de opmerking die menigen al ontvangen hebben..
indien je over andere dingen wilt praten dan bestaan daar ook fora voor.. slotje erop, topic verwijderd, ... noem maar op

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:19

Ach jongens, het is Hemelvaartweekend geweest. Moedertjesdag en al. Veel mensen pakken dat weekend een lekkere vakantie, citytripje ofzo, lekker weg met de kids. :D

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:21

Stond er dan ook 18+ in de titel?
Ik vind dat als je 18+ in de titel zet, het best kan. Als ik ben 't googlen en ik kom bij een seks-site, en er komt de vraag om aan te vinken of je minder- of meerderjarig bent, en ik klik dan meerderjarig aan, is het ook niet de site haar schuld, ik was vooraf gewaarschuwd.
Vind zo ook dat bokt het plezier voor de meerderjarige niet hoeft te verbieden als vooraf gewaarschuwd wordt dat het over volwassenen praat gaat.

Nogmaals, dat is ook iets wat de ouders hun 10, 11, 12, 13 jarig kind moet leren: 'Ga niet op site's die bedoeld zijn voor meerderjarige'. Vind niet dat bokt zich, nogmaals bij een 18+ in de naam, er niet mee moet bemoeien, dat is de taak van ouders.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 15:24

Zal ik gewoon eens temmen anders :+

Maar wat er ook besloten wordt: zorg voor een duidelijke regel en houd je eraan.

Net als met cap rijden op een bedrijf.
Of iedereen wel met cap of iedereen zonder cap.
Maar niet de ene wel en de ander niet.
Of als stelregel moet zijn.
Cap is verplicht muv combinaties die (bvb) ZZLICHT met winst zijn.

Alles wat we vragen is: wat is nu precies de regel zodat we ons eraan kunnen houden.