Sfeer op Bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:45

Locanda schreef:
Hahaha, die is wel mooi! Volgens mij vind je het hier stiekem wel gezellig, gezien je hier wel komt. :p
(Sorry inkoppertje, kon het niet laten. ;) )

Met de juiste mensen is het hier reuzegezellig hoor *\o/*

Geryon schreef:
En ze mist bokt altijd zo erg als ze weer eens geband is :(:)

Dat is zeker zo :D

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 12:52

Geryon schreef:
Als je kritiek krijgt, kijk dan goed van wíe je kritiek krijgt. Ik ben vaak op bokt en ken de bokkers nu wel. Weet dus ook van wie ik kritiek aan kan nemen en wie ik er eigenlijk voor uitlach :')

Maar uitlachen zou niet al te vaak nodig moeten zijn, vind ik persoonlijk. Het is gewoon erg jammer dat veel mensen die minder hard zijn in hun gevoel, en zich minder eenvoudig afsluiten, ook minder snel reageren.

En als ik het zo opschrijf lijkt het haast een slechte eigenschap om gevoelig te zijn voor de opmerkingen van anderen. Maar eigenlijk is dat natuurlijk vooral gewoon sociaal, en helemaal geen slechte eigenschap! Het gaat hier dus niet om de mensen die alles meteen op zichzelf betrekken en dan erg defensief worden, maar gewoon mensen die op een vriendelijke manier met anderen omgaan maar dat ook graag willen ontvangen.

Daardoor missen we denk veel nuttige en interessante vragen, leuke foto's en filmpjes, en waardevolle opmerkingen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:00

Vivian__ schreef:
Citaat:
Als je bang bent om kritiek op bokt te krijgen weet je dus dat je zelf iets niet goed doet En dat je dat dus kan verbeteren in ieder geval.

Dat is vaak het 'probleem'. Je doet in andermans ogen hier op Bokt altijd wel iets niet goed.

Dan is het toch ook makkelijk te relativeren? over een kritiekpuntje nadenken kan nooit kwaad.

Sammy_xxs

Re: Sfeer op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:07

ik geef eigenlijk nooit kritiek op rijden, ik vind dat ik daar niet kundig genoeg voor ben. Al heb ik wel verstand maar kritiek op rijstijl laat ik wel aan anderen over voordat ik dalijk iets heel raars zeg, en daarop word aangevallen terwijl ik het goed bedoel ;)
Maar in de omgang geef ik best wel is tips, kan goed met paarden omgaan en heb zelf veel meegemaakt waardoor ik toch meestal wel bruikbare tips heb ( denk ik dan :P )

Maar verder waag ik me niet erg veel aan, je heb hier veel betweters :+

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 13:35

Citaat:
Waar ik mij juist aan stoor zijn topics waarin wordt geklaagd over Bokt.

Volgens mij vroeg ik in de openingstopic hoe het juist beter kon, niet of mensen willen klagen :j

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:46

Misschien zou het helpen als iedereen, voordat hij of zij wat schrijft zich afvraagt:

Zou ik dat ook zo zeggen als die persoon hier recht voor mij staat?

Denk dat dat al enorm zou schelen.

Daarbij als er om een mening wordt gevraagd, is het niet erg als daar ook andere meningen dan je eigen mening worden geschreven.
Dat maakt het juist intressant, leerzaam en je kan zelf bepalen wat je er mee doet. Je Moet dus niets.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:52

Tja het verloop van het topic heb je zelf niet in de hand.
Ik zie alleen maar klaagreacties voorbij komen... Dat maakt het juist zo negatief. Zo jammer..
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 12-03-13 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:53

Das een goeie brilletje, vind ik ook dat mensen te snel iets roepen zonder even na te denken of het goed overkomt..

Ikzelf ga alleen maar in topics zitten waar er weinig aanleiding op negatief commentaar is.. Vind het niet erg om commentaar te krijgen waar ik bijv. Met fotograferen mee vooruit kom maar wordt er gekat dan trek ik mij terug, ik hou daar niet van, we zijn allemaal grote mensen en geen kindertjes meer :)

Brievenbus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 13:54

Maar er zitten ook een hoop kindertjes hier...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:54

Brilletje schreef:
Misschien zou het helpen als iedereen, voordat hij of zij wat schrijft zich afvraagt:

Zou ik dat ook zo zeggen als die persoon hier recht voor mij staat?

Denk dat dat al enorm zou schelen.

Daarbij als er om een mening wordt gevraagd, is het niet erg als daar ook andere meningen dan je eigen mening worden geschreven.
Dat maakt het juist intressant, leerzaam en je kan zelf bepalen wat je er mee doet. Je Moet dus niets.

Zou idd wel schelen, máár soms is het juist goed wanneer er iets van gezegd wordt en juist door een vreemde.

Vind het zelf overdreven zo'n topic als dit. Dan ga je toch niet op bokt???

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 13:57

Vivian__ schreef:
Maar er zitten ook een hoop kindertjes hier...

:D Scherp!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:06

superwoman schreef:
Zou idd wel schelen, máár soms is het juist goed wanneer er iets van gezegd wordt en juist door een vreemde.

Ik ben benieuwd naar de cijfers die aantonen dat het zinnig is om dat meer dan 1 keer te noemen.

Citaat:

Wat is er mis met het streven om het allemaal wat vriendelijker te krijgen? Een aantal van die herhalingen zijn echt onnodig. Waarom zouden we niet proberen om dat wat terug te dringen?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:10

Ik vind de sfeer op bokt prima, vaak op het jankerige af, stiekem :). Om het minste of geringste wordt er naar een mod gerend, dat vind ik altijd jammer.

Over het algemeen gaat het goed, maar er zijn een aantal users die wat mij betreft echt wel een dikkere huid mogen kweken.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:15

Is lekker makkelijk vanachter een schermpje om de raarste dingen te typen. Want je hoeft mensen niet recht in de ogen te kijken. Ik probeer te reageren zoals ik irl ook doe en probeer dan ook gevoel van een ander te respecteren.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:16

Shadow0 schreef:
superwoman schreef:

Ik ben benieuwd naar de cijfers die aantonen dat het zinnig is om dat meer dan 1 keer te noemen.

Citaat:

Wat is er mis met het streven om het allemaal wat vriendelijker te krijgen? Een aantal van die herhalingen zijn echt onnodig. Waarom zouden we niet proberen om dat wat terug te dringen?

Ik schreef niks over vaker dan 1x benoemen, dus vanwaar deze vraag naar cijfers??? . Al is het soms wel zo dat vaker dezelfde mening van verschillende mensen wel kan zorgen voor twijfel die er eerst niet was.

Vriendelijker krijgen? Ik vind het prima zo.
Daarbij is hier ookal aangegeven dat bepaalde topics juist erg vriendelijk zijn, bijv wanneer iemand steun nodig heeft bij een persoonlijk probleem.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:18

_San87_ schreef:
Over het algemeen gaat het goed, maar er zijn een aantal users die wat mij betreft echt wel een dikkere huid mogen kweken.

En ook een aantal die wel wat meer fatsoen in het lijf mogen krijgen.
Zoiets heeft imo 2 kanten. Daarmee bedoel ik dat het voor jou iets kleins kan zijn en voor de ander iets groots. Is maar net hoe je dingen opvat. Beetje meer begrip voor elkaar misschien??

Niet speciaal op jou gericht hoor. Maar wilde het ook even van een andere kant belichten.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:21

_MelloW_ schreef:
_San87_ schreef:

En ook een aantal die wel wat meer fatsoen in het lijf mogen krijgen.
Zoiets heeft imo 2 kanten. Daarmee bedoel ik dat het voor jou iets kleins kan zijn en voor de ander iets groots. Is maar net hoe je dingen opvat. Beetje meer begrip voor elkaar misschien??

Niet speciaal op jou gericht hoor. Maar wilde het ook even van een andere kant belichten.

Zeker werkt het twee kanten op, maar er zijn users die van de kleinste mug de grootste olifant maken. Dat is imo echt niet nodig, net zoals het onnodig is mensen te kwetsen, als je dat wilt, ga je maar naar GeenStijl of zo.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:24

Ik vind de sfeer op bokt erg vervelend worden in sommige topics... TS geeft toe dat ze iets fout heeft gedaan en zoekt naar een oplossing om vervolgens pagina's lang afgezeken te worden om hetgeen er fout is gegaan... goede tips geven ho maar. Blijkbaar is de gemiddelde poster een heilige die nooit wat fout doet en dat vind ik jammer... ben al verschillende topics tegengekomen de afgelopen paar weken waarvan ik erg benieuwd ben hoe het afloopt maar de ts durft niet eens meer te reageren. Ik vind dat best wel kwalijk en jammer dat het zo moet.

Ik denk dat er op bokt heel wat mensen zijn die moeten leren lezen. Als een TS om advies vraagt voor een probleem, geef dan advies en pak niet alles aan om iemand even goed af te zeiken. Dat het gezegd wordt prima, maar het hoeft niet tot in den treure herhaald te worden. Ik denk dat bokt een veel betere plek zou worden als mensen eens echt gaan lezen en reageren op wat er nu daadwerkelijk gevraagd wordt...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:28

superwoman schreef:
Ik schreef niks over vaker dan 1x benoemen, dus vanwaar deze vraag naar cijfers??? . Al is het soms wel zo dat vaker dezelfde mening van verschillende mensen wel kan zorgen voor twijfel die er eerst niet was.

Het herhalen (en steeds erger worden) van kleine issues was volgens mij waar de TS op doelde. Wat bv nog wel eens gebeurt: iemand plaatst foto's van een manegepaard / verzorgpaard, die misschien niet helemaal perfect zijn. Paard zet de rug wat vast, of het hoofdstel is wat versleten. Niks ergs in elk geval. (Er zijn ook topics waar het wel erg is, maar die laat ik nu even buiten beschouwing.)

In eerste instantie komt er dan een opmerking, die op zich terecht is, maar waar de TS niet meer aan kan doen dan ze doet omdat het niet haar paard is. Na een pagina of twee kan het echter zomaar zijn dat de TS als een halve dierenmishandelaar wordt weggezet die meteen en onmiddellijk alle banden met de manege / eigenaar moet verbreken omdat de omstandigheden echt onaanvaardbaar zijn. Terwijl er dan echt niets aan de hand is - maar door het steeds herhalen en steeds erger maken heb je ineens een flink drama, waar niemand wat mee opschiet.

Dat herhalen en overdrijven heeft geen doel, het enige dat ermee bereikt wordt is dat mensen hun foto's of verhalen niet meer plaatsen. En dat is jammer, want in de meeste gevallen gaat het dus NIET om hele gevaarlijke zaken of situaties waarin de paarden ontzettend lijden, maar gaat het echt om iets kleins. (En dan nog kun je het soms nooit goed doen, staan de paarden er te netjes bij dan is het verwijt dat ze niet voldoende paard mogen zijn, en als de paarden net een modderbad hebben genomen dan zijn ze slecht verzorgd.)

Citaat:
Daarbij is hier ookal aangegeven dat bepaalde topics juist erg vriendelijk zijn, bijv wanneer iemand steun nodig heeft bij een persoonlijk probleem.

Zeker, daar ben ik het helemaal mee eens :j

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:29

@ san 87 Weet niet zozeer wat jij een kleine mug vind?? ;-) hele sfeer in een bepaald topic kan op een gegeven moment ook een druppel zijn. En wat jij een kleine mug vind is misschien voor hen altijd al een grote olifant. Maar daar moet je dus beide een middenweg zien te vinden. Elkaars mening respecteren en proberen je in elkaar in te leven. Hard tegen hard werkt imo niet. Als jij het niet eens kan worden in een discussie kun je op een gegeven moment ook zeggen dat je ermee stopt. Want je kan wel tegen elkaar aan blijven schoppen.beide je gelijk willen halen maar ja waarvoor al die moeite en stennis. Snap dat dit een discussieforum is maar om alles uit te melken ben een topic dat steeds harder tegen hard gaat. Vaak is sfeer 1ste 3 pagina's redelijk tot goed en word het steeds verhitter. Mag van mij soms wel eerder op slot zon topic. Soms kom ik ook een topic tegen waar leuk gediscussieerd word. Maar daar is imo meer ruimte voor begrip en luisterennaar elkaar.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:35

_San87_ schreef:
Zeker werkt het twee kanten op, maar er zijn users die van de kleinste mug de grootste olifant maken. Dat is imo echt niet nodig, net zoals het onnodig is mensen te kwetsen, als je dat wilt, ga je maar naar GeenStijl of zo.

Toch best grappig dat jij vind dat je mensen niet onnodig mag kwetsen maar je wel mij nét doodleuk in een ander topic duidelijk maakt dat ik een "boosdoener" ben omdat ik tem vanwege offtopic reacties

quote:
Citaat:
Nou goed, aangezien er al naar een mod is gerend omdat het on-topic moet,

Ja, dat maakt de sfeer voor mij toch minder zo nu en dan ;)

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:35

Geryon schreef:
Als je bang bent om kritiek op bokt te krijgen weet je dus dat je zelf iets niet goed doet :) En dat je dat dus kan verbeteren in ieder geval.

Hier ben ik het helemaal mee eens. Daarbij is het meestal de TS zelf die de sfeer verpest.
Als je kritiek krijgt en je reageert daarop door te zeggen dat je er iets aan gaat doen en dat je in ziet wat er fout gaat, is er niks aan de hand.
Als je op een nette manier dingen ontkracht is dat ook prima (tenzij je echt ieder puntje van commentaar ontkracht, dan wordt het alleen maar vervelend)

Helaas zie je meestal dat TS gelijk vol in de verdediging schiet en dingen gaat roepen als 'probeer het dan zelf maar eens kijken hoe jij het doet ;) ' (deze opmerking kreeg ik vorige week nog)

DAAR gaat het mis. Commentaar wordt 9 van de 10 keer netjes en onderbouwt gegeven in eerste instantie, als dat niet gebeurt komt er ook reactie op dat het niet netjes gebracht wordt enz enz. Het probleem zit hem vaak in een in de verdediging schietende TS.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:39

Shadow0 schreef:
Het herhalen (en steeds erger worden) van kleine issues was volgens mij waar de TS op doelde.

Is een groot verschil met mijn post. Ik heb namelijk een zin gequote waar ik een reactie op had.
Dat is dus ook zoiets op bokt, dat je soms niet op 1 lijn ligt, waardoor je de dingen onbedoeld verkeerd begrijpt. Sommige gaan in de aanval en sommige gaan huilen (bij wijze van spreken) En weer anderen denken "ach het is maar bokt" of doen hun best om het anders te lezen (dat laaste heb ik in dit topic ook voorbij zien komen.

Ik blijf erbij dat het voor mij vriendelijk genoeg is. Ben bang dat ik er anders een slijmbakje bij moet gaan gebruiken. :P

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:42

Overigens erger ik me er tegenwoordig wel ontzettend aan dat je met een mooi paard niks fout kan doen := Als je met een vuilnisbakkie een beetje te diep rijd krijg je een bak met commentaar. Maar een prachtige friese hengst in rollkür is gééeen probleem :?

Nu zijn er vast een hoop mensen die snappen waar ik op doel, ik bedoel hier niets naars tegen de TS van dat topic. Ik vond het alleen heel ernstig dat er pas op pagina 3 iets van werd gezegd terwijl je met een vuilnisbakkie tegen die tijd al 3 pagina's vol commentaar had gehad.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:44

lifaya schreef:
_San87_ schreef:

Toch best grappig dat jij vind dat je mensen niet onnodig mag kwetsen maar je wel mij nét doodleuk in een ander topic duidelijk maakt dat ik een "boosdoener" ben omdat ik tem vanwege offtopic reacties

quote:
Citaat:
Nou goed, aangezien er al naar een mod is gerend omdat het on-topic moet,

Ja, dat maakt de sfeer voor mij toch minder zo nu en dan ;)

Ik zeg nergens dat je een 'boosdoener' bent (vat jij serieus het 'naar een mod rennen' als kwetsend op :?), ik vind enkel die 'ik TeM' berichten omdat het offtopic gaat killing voor een discussie die erg fijn verloopt. Blijf eens van die TeM-knop af zo af en toe, de discussie gaat vanzelf weer over het onderwerp waar het over zou moeten gaan :). Sfeer behouden is ook een discussie gewoon laten lopen, ondanks dat deze misschien iets van het onderwerp afdrijft, een discussie is nooit helemaal zwart/wit afgebakend.

_MelloW_ schreef:
@ san 87 Weet niet zozeer wat jij een kleine mug vind?? ;-) hele sfeer in een bepaald topic kan op een gegeven moment ook een druppel zijn. En wat jij een kleine mug vind is misschien voor hen altijd al een grote olifant. Maar daar moet je dus beide een middenweg zien te vinden. Elkaars mening respecteren en proberen je in elkaar in te leven. Hard tegen hard werkt imo niet. Als jij het niet eens kan worden in een discussie kun je op een gegeven moment ook zeggen dat je ermee stopt. Want je kan wel tegen elkaar aan blijven schoppen.beide je gelijk willen halen maar ja waarvoor al die moeite en stennis. Snap dat dit een discussieforum is maar om alles uit te melken ben een topic dat steeds harder tegen hard gaat. Vaak is sfeer 1ste 3 pagina's redelijk tot goed en word het steeds verhitter. Mag van mij soms wel eerder op slot zon topic. Soms kom ik ook een topic tegen waar leuk gediscussieerd word. Maar daar is imo meer ruimte voor begrip en luisterennaar elkaar.

Nou, bovenstaande is een goed voorbeeld :).

Ja, zeggen dat je ermee stopt kan, alleen zitten niet alle mensen zo in elkaar en juist daardoor ontstaan vaak de leukste discussies, het vastbijten maar toch respecteren van andermans mening, het proberen te overtuigen van iets, maar dit niet als doel zien, dat is wat een discussie leuk maakt en wat boeit het dan dat het er even hard tegenaan gaat? Zo lang het niet al te persoonlijk wordt (zoals iemand uitmaken voor pedofiel) is daar imo niks mis mee en vind ik zelfs dat dit aangemoedigd moet worden :).

Hoe vaak zie je wel niet dat er als mosterd na de maaltijd alsnog een modopmerking wordt geplaatst terwijl de heftige discussie onderling al lang is opgelost? Dat komt de sfeer ook niet echt ten goede, sommige dingen moet je op zijn beloop laten :).

mang schreef:
Overigens erger ik me er tegenwoordig wel ontzettend aan dat je met een mooi paard niks fout kan doen := Als je met een vuilnisbakkie een beetje te diep rijd krijg je een bak met commentaar. Maar een prachtige friese hengst in rollkür is gééeen probleem :?

Nu zijn er vast een hoop mensen die snappen waar ik op doel, ik bedoel hier niets naars tegen de TS van dat topic. Ik vond het alleen heel ernstig dat er pas op pagina 3 iets van werd gezegd terwijl je met een vuilnisbakkie tegen die tijd al 3 pagina's vol commentaar had gehad.

Ik vind vooral opvallen dat de 'bekendere' bokkers niks fout kunnen doen :). Maar wellicht ligt dat aan mijn perceptie.