Luxitude mail?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sweetheart

Re: Luxitude mail?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 22:53

Shellyke, Bart heeft blijkbaar al meermaals gevraagd/geëist dat luxitude onze mailadressen wist. Het leek ook een tijdje opgelost te zijn. Wat kan Bart nog meer doen dan? Bart is er nu ook mee bezig uit te zoeken wat andere opties zijn.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 00:00

Daar had Bart allang serieus werk van moeten maken Sweetheart, doen ze met ons ook als we van de regeltjes afwijken. Misschien eens boven aan zijn to do list zetten.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 08:57

Het lijkt redelijk willekeurig wie de mail wel/niet krijgt, ik heb er nog niet echt een patroon in kunnen ontdekken. Kreeg gisteren zelf ook zo'n mail op een test email adres. Ook mail doorgestuurd gekregen van mensen die mij wel gemaild hebben (de mail voor mijn eigen domein liep ook via Luxitude) en die zich nooit op Bokt.nl hebben geregistreerd.

'Serieus werk van maken' is redelijk lastig. Enige dat nu nog rest zijn juridische stappen en dat is nogal een fors traject dat erg veel tijd/geld kost. En die investering in tijd en geld doe ik liever in andere zaken dus eerst geprobeerd om dit op een andere manier op te lossen.

@Shellyke; als je het niet eens bent met b.v. een bericht dat je hebt ontvangen van een moderator dan kan je dit altijd aangeven bij deze moderator. Er kan dan meer uitleg worden gegeven of de beslissing wordt heroverwogen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 18:57

BartVB schreef:
'Serieus werk van maken' is redelijk lastig. Enige dat nu nog rest zijn juridische stappen en dat is nogal een fors traject dat erg veel tijd/geld kost. En die investering in tijd en geld doe ik liever in andere zaken dus eerst geprobeerd om dit op een andere manier op te lossen.

Het kan aan mij liggen hoor, maar ik concludeer hieruit dat je andere zaken boven de privacy van je gebruikers (je core business al het gaat om Bokt) stelt? Moet wel iets heeeeeeeeeel belangrijks zijn dan.

Hoogmoed komt meestal voor de val. Wees verstandig en denk niet alleen met je portemonnee.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 19:42

BartVB schreef:
Het lijkt redelijk willekeurig wie de mail wel/niet krijgt, ik heb er nog niet echt een patroon in kunnen ontdekken. Kreeg gisteren zelf ook zo'n mail op een test email adres. Ook mail doorgestuurd gekregen van mensen die mij wel gemaild hebben (de mail voor mijn eigen domein liep ook via Luxitude) en die zich nooit op Bokt.nl hebben geregistreerd.

@Shellyke; als je het niet eens bent met b.v. een bericht dat je hebt ontvangen van een moderator dan kan je dit altijd aangeven bij deze moderator. Er kan dan meer uitleg worden gegeven of de beslissing wordt heroverwogen.

Maakt het wat uit wie de mail wel of niet krijgt en dat daar dan een patroon in zou moeten zitten? Er zijn genoeg mensen die een mail krijgen en daar genoeg van hebben. Jij Bart bent diegene die dit op zou moeten lossen en wel op kort termijn, dit duurt al veel te lang. Dat jij je tijd en geld liever aan andere dingen besteed dat kan, maar dit mag nooit ten koste van diegene zijn waar jij je boterham mee verdiend.

Wat je laatste opmerking betreft, ik ben een grote meid die niet op haar mondje is gevallen en de moderators weet te vinden indien dit nodig zou zijn. Het gaat er om dat Bokt ons weet te vinden als wij ons niet aan de regeltjes houden en dan een OW oid kunnen ontvangen. Ook om regeltjes of veranderingen die te pas en te onpas uitgevonden worden en waar wij dan zgn voor getekend hebben.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:31

Ik geef vooral aan dat juridische stappen niet het eerste middel is waar we naar grijpen, ik sluit de route niet helemaal uit. Het is een flinke stap om wel een juridisch pad te bewandelen en daarbij zal een flinke kosten/baten analyse moeten worden gemaakt. Wat Luxitude hier doet is erg vervelend, maar niet perse iets waar ik (als Bokt.nl) juridisch heel veel aan kan doen. Verder duurt het met gemak een jaar voor er een uitspraak is in een juridisch proces waardoor het nut van zo'n proces grotendeels principieel is. Sneller kan door een kortgeding op te starten, maar dan zit je op z'n minst met € 5000,- aan kosten.

Als dit op een andere manier op te lossen is dan doe ik dat graag op die andere manier. De berichten doorsturen naar abuse@transip.nl is een vrij eenvoudige en potentieel veel effectievere oplossing. Een proces voorkomen heeft vooral als voordeel dat we met de tijd/het geld dat we daarmee besparen b.v. sneller de Markt kunnen verbeteren en/of de foto-upload online kunnen krijgen.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:48

Ik heb al eerder gemeld dat ik ook een mail ontvangen heb.
Eerlijk gezegd begrijp ik de commotie niet helemaal.
Ik krijg zo vaak een mail, zogenaamd van online, of een bank, of weet ik wie...je kan zo zien dat het een onzinnig mail of spam is.... Verwijder het bericht en klaar.
Ik snap niet zo goed waarom sommigen perse ' recht moeten gaan halen' . Laat gaan, het is alle energie niet waard. Een rechtszaak duurt inderdaad maanden zo niet langer en kost heel veel geld, tijd en energie. Stop het in positieve dingen, daar heb je meer aan.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 21:55

BartVB schreef:
Een proces voorkomen heeft vooral als voordeel dat we met de tijd/het geld dat we daarmee besparen b.v. sneller de Markt kunnen verbeteren en/of de foto-upload online kunnen krijgen.

De markt verbeteren? Komt EA dan eindelijk weer terug *\o/* ?

Ik blijf erbij dat ik het zeer kwalijk vind dat de privacy van de gebruikers zo geschonden is. Dat had nooit mogen gebeuren en had contractueel vastgelegd moeten worden zodat het juridisch dichtgetimmerd zou zijn. Dan zou het ook niet zo moeilijk en kostbaar zijn om gerechtelijke stappen te ondernemen.

Saskia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:17

Gerechtelijke stappen zijn altijd kostbaar.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:29

@ Bart Voor mij is het heel eenvoudig, jij bent verantwoordelijk als eigenaar voor de website en verantwoordelijk voor de aan jou toevertrouwde mailadressen. Jij hebt het probleem geschapen, dus is het aan jou om het probleem op te lossen. Niemand heeft hier informed consent gegeven om de mailadressen voor andere zaken te gebruiken.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-13 22:49

En daar hebben we dan de Rechtsbijstandverzekering oa voor, de tijd moet je er dan maar voor vrij maken. Eerst puinruimen voordat je met een ander probleem aan de gang gaat is mijn mening. Daarnaast lijkt mij dat de website waar jij de mensen naar verwijst ook wat voor jou kan betekenen.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 09:04

BartVB schreef:
De berichten doorsturen naar abuse@transip.nl is een vrij eenvoudige en potentieel veel effectievere oplossing.

Done, krijg ik dit als antwoord

Bedankt voor uw bericht. Wij hebben deze doorgestuurd naar onze klant met het verzoek om passende actie te ondernemen.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:07

Ik zie het als een zoethoudertje, zolang iedereen de mails door stuurt hoeft Bokt geen actie te ondernemen en hoopt daarmee wellicht dat het vanzelf overwaait.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:16

BartVB schreef:
We hebben Luxitude meerdere malen gevraagd mensen te benaderen op basis van deze lijst met email adressen maar hier wordt helaas geen gehoor aan gegeven. We zijn aan het kijken wat andere opties zijn om hier een einde aan te maken.

Zelf kan je een klacht indienen via http://www.spamklacht.nl
Een andere optie is contact opnemen met de provider van Luxitude via het email adres: abuse@transip.nl

Ho, wacht. Die eerste regel heb je hopelijk verkeerd getypt want dat leest juist alsof je opdracht hiertoe hebt gegeven.
Ik vind het behoorlijk naïef van een forumbeheerder dat je zo makkelijk met mailadreslijsten en dus de privacy van je gebruikers om gaat.

Je legt nu het probleem bij de gebruikers neer en dat vind ik minstens zo "niet netjes" als de acties van Luxitude.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 14:44

Excuses, inderdaad een onhandige typefout. Ik bedoelde natuurlijk 'meerdere malen gevraagd mensen NIET te benaderen'. We gaan zeker niet makkelijk om met de email adressen of privacy van de gebruikers, in tegendeel.

Naief vind ik het ook niet. Email loopt vrijwel altijd via meerdere mailservers voor deze wordt afgeleverd. Het goed installeren en onderhouden van een mailserver is ook behoorlijk wat werk dus daarvoor maakte wij gebruik van de mailserver van onze provider. Dit is iets dat een heel erg groot deel van de bedrijven doet en iets wat 99.9% van de particulieren doet. Het 'enige' dat een provider dan doet is een uitgaande mail aannemen en zorgen dat deze bij de juiste ontvanger belandt. De mail zelf is daarbij over het algemeen maar een fractie van een seconde beschikbaar op de mailserver van de provider. Zodra deze bij, bijvoorbeeld, Gmail is aangekomen is de mail weer verwijderd.

Ondertussen worden er echter logfiles bijgehouden waarin staat welke email (ze hebben allemaal een uniek nummer) hoelaat van waar naar waar is gestuurd. Het lijkt er nu op dat Luxitude om de een of andere reden deze 'van/naar' email adressen heeft opgeslagen in een database en daar worden nu 'accountmigratie' mails heen gestuurd om voor mij onduidelijke redenen.

Hier heeft Luxitude nooit toestemming voor gekregen, dit is erg onlogisch gebruik van deze gegevens en het zou me niets verbazen als dit gebruik ook onrechtmatig is. Zijn we aan het uitzoeken :j

Verder is het zeker niet mijn bedoeling om dit terug te leggen bij de gebruikers, wel is klagen bij abuse@transip.nl op dit moment de meest effectieve route en die route werkt het beste als TransIP merkt dat veel mensen last hebben van die emails. Ondertussen zijn wij bezig met een plan B als klagen bij TransIP niet voldoende is.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 18:24

Nou, het verzenden gaat nog gewoon door. Ik had vandaag dus ook een mail van Luxitude. Ik heb hem maar verwijderd...

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-13 20:48

Bart, ik denk dat zowel voor jou als voor abuse@transip.nl niet de aantallen moeten gelden, iedere klacht is er één die serieus genomen moet worden. Heb jijzelf wel eens contact gehad met abuse@transip.nl, zo ja, hoe reageerde zij dan op jou klacht?

judith_irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-13 22:52

Ik heb vandaag een mail gekregen van luxitude :(

LS_JACO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 17:58

Vandaag ook gehad, met de béste wensen voor 2013! Fijn, want de eerste helft van het jaar was kl**te ;)

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-13 18:15

Natuurlijk moet elke klacht serieus worden genomen. Maar er is een flink verschil tussen 1 klacht (kan een foutje zijn geweest) en een flinke stroom klachten. Bij die twee uiteinden van het spectrum horen andere maatregelen.

Van TransIP heb ik tot nu toe alleen gehoord dat ze Luxitude aan gaan spreken op deze gang van zaken.

Zou iemand die vandaag of gisteren een mail van Luxitude heeft ontvangen deze naar mij (bartvb bokt.nl) door willen sturen inclusief alle headers. Hoe je dat laatste doet is op internet te vinden of bij mij op te vragen via PB of mail als je daarbij vermeldt welk programma (of welke site) je gebruikt om je mail te lezen. Dank alvast!

wisselkoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-13 21:58

Ook ik heb zojuist het bericht ontvangen. Met de beste wensen |( _/-\o_

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 00:25

Wisselkoning geen nood, gewoon doorsturen naar abuse@transip.nl, dan is het probleem als het goed is zo opgelost. Bart, mail ze helemaal gek daar bij abuse@transip.nl het is jou site die een naam gaat krijgen als onbetrouwbaar als het die naam al niet heeft.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 19:14

Luxitude heeft ook mij inmiddels een gelukkig 2013 toegewenst.

_Ashii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 22:44

inmiddels heb ik ook net die mail ontvangen.. ben via google hier terecht gekomen... hmm beetje vaag?
Hij stond namelijk wel bij "ongewenst"

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 07:12

Hier ook mail van luxitude, en zo te lezen ben ik niet de enige. Als dit via bokt is dan is dat een hele slechte zaak. Tijd om er echt iets aan te gaan doen, toch?
Bart hoe is de stand van zaken nu?