spicegirl schreef:de intolerantie is er ook voor andersdenkenden.vrijheid van meningsuiting is een nietszeggende phrase hier in NL. je mag niet zeggen wat je denkt, of vind. of het al dan niet gefundamenteert is, kan je niet weten.je kan maar slechte ervaringen hebben.je hoeft niet iedereen aardig te vinden, of te mogen.allochtonen, of autochtonen, want er zullen zat mensen zijn, die je niet mag. heeft niet altijd met discriminatie te maken, al word het daar wel op gegooid.je an een ruzie of meningsverschil met iedereen hebben, en daar hoeft niks achter te zitten...je mag niet iedereen over 1 kam scheren,maar je moet je ogen ook niet sluiten voor bepaalde dingen.
respect komt van 2 kanten, en je moet het ook verdienen. voor bepaalde dingen kan je gewoon geen respect opbrengen.
en het zijn zeker niet alleen nederlanders die discrimineren. ik zag op FB wat uitspraken van turkse jongeren, die verschrikkelijk beledigend waren naar nederlanders toe.
Nee, je hoeft zeker niet iedereen aardig te vinden. Maar zoals je zelf al zegt, "je mag niet iedereen over 1 kam scheren." Dat betekent dat je dus nooit kan zeggen "Alle Turken zijn klootzakken!" of "Iedereen met een uitkering is lui en gemakzuchtig!" of "Alle gelovigen zijn dom en blijven maar lekker thuis zitten" of "Allochtonen moeten maar Nederlands leren want ik versta ze niet met hun domme gemekker!"
Niet elke Turk is een klootzak. Niet iedereen met een uitkering is lui. Enzovoorts. Overigens: die 'turkse jongeren' zijn ook Nederlanders, gok ik zomaar.

Bovendien hoeft niet élke mening geventileerd. Soms mag je ook gewoon best je mond houden, uit fatsoen. Als jij echt vindt dat iedere allochtoon stom is dan is het kwetsend om dat te zeggen en demonstreer je dat je vreselijk intolerant en kortzichtig bent. Nou...misschien kan je dat dan wel beter voor je houden.