Gescheld via pb hoe melden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:31

Billy schreef:
Oh, maar dat kunnen ze en dat doen ze..hoe hard het ook ontkend wordt...

En hoe kom jij zo goed op de hoogte? :')

Wat voor baat zouden Mod's erbij hebben? Vrij weinig denk ik....

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:33

Miracle_ schreef:
Billy schreef:
Oh, maar dat kunnen ze en dat doen ze..hoe hard het ook ontkend wordt...

Billy is zo goed op de hoogte vanwege een ervaring van vóór 2006 :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:33

Maar hoe kan je iemand blokkeren dan? Elke keer als ik dat doe staan ze alleen maar in mijn foei lijst maar ontvang ik nog steeds pb van diegene...

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:34

ElineS schreef:
Waarom niet?

Dat zou wel de oplossing zijn. Niet PB's kunnen inlezen, maar dan inloggen onder andermans naam. Mods zijn toch wel betrouwbaar genoeg om dat te doen?

NEE. Het heet een PRIVEbericht. Da's niet voor niks, zo'n naam.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:34

We hebben nu eenmaal met elkaar afgesproken dat we dat niet doen. Accounts zijn nl. strikt persoonlijk, en je weet ook wel wat er gebeurt als een mod (zelfs met toestemming) inlogt als een ander: 'ze meten met twee maten, want zij loggen in op een ander account' *wijst met vingertje* :D

Dus nee, dat doen we niet. Ook al zijn we idd best betrouwbaar genoeg om zoiets te doen.

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:36

Er wordt wel degelijk gemod op pb's. Een keer eigen ervaring, waar ik echt heel blij mee was! En pas geleden een topicgenoot, was geen OW.
Het wordt dus wel gedaan, het gaat denk ik dan voornamelijk om de inhoud van het bericht. Ze zullen dan niet de.pb zelf lezen, maar op dat moment toch echt op het woord van degene die over de pb klaagt.

En iemand 'foeien' heeft geen zin, want die berichten komen als nog in je inbox.

Anoniem

Re: Gescheld via pb hoe melden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:43

Ja maar er word gezegd dat je ook kan blokkeren, ik kan alleen maar foeien hoor.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:43

FlyAway schreef:

Zo, heftig!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:44

Met blokkeren bedoelde ik foeien. Dan zie je de berichten van de gebruiker ook niet meer in topics. Ik dacht dat je ook geen pb's meer ervan kreeg, of dat die niet zichtbaar waren. Maar dat is dus wel zo?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:45

Geryon schreef:
Met blokkeren bedoelde ik foeien. Dan zie je de berichten van de gebruiker ook niet meer in topics. Ik dacht dat je ook geen pb's meer ervan kreeg, of dat die niet zichtbaar waren. Maar dat is dus wel zo?

Volgens mij krijg je ze wel maar is dat vakje ervoor dan rood. Dat staat er iig bij je inbox.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:46

Misschien kan dat dan veranderd worden? Dan is imo het probleem opgelost..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:48

FlyAway schreef:
Miracle_ schreef:

Nee hoor, ik heb meer dan 10 jaar ervaring met het boktbeleid, dat is wat anders...

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:50

Hhilde schreef:
ElineS schreef:
Waarom niet?

Dat zou wel de oplossing zijn. Niet PB's kunnen inlezen, maar dan inloggen onder andermans naam. Mods zijn toch wel betrouwbaar genoeg om dat te doen?

Als de gebruiker er zelf toestemming voor geeft, dan zie ik wederom geen probleem.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:52

ElineS schreef:
Hhilde schreef:

Als de gebruiker er zelf toestemming voor geeft, dan zie ik wederom geen probleem.

Ja, de ene gebruiker ja. Maar er is altijd een andere gebruiker waarmee de pb's worden gewisseld. Dan zou je daar ook eerst toestemming aan moeten vragen imo.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:52

Billy schreef:
FlyAway schreef:

Nee hoor, ik heb meer dan 10 jaar ervaring met het boktbeleid, dat is wat anders...

Ik hecht meer waarde aan de uitspraak van Ibbel dat jij sinds 2006 in ieder geval geen OW op basis van een PB hebt gehad. Dus jouw beweringen stammen op z`n hoogst van voor die tijd.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:53

Lijkt me trouwens ook dat zo'n beleid in 10 jaar tijd wel veranderd, al helemaal als je van een klein naar zo'n groot forum gaat moeten er dingen aangepast worden. Althans, dat lijkt mij niet meer dan logisch.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:54

Nee klopt, dat was daarvoor. Ibbel weet dat blijkbaar niet en kan het niet nazoeken. Is het daarom niet waar?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:58

Billy, iets wat meer dan 6 jaar geleden het geval was. Is dat nu nog relevant?
Er wordt niet gemod op PB's

Hoe dat was voor 2006, ik heb geen idee. Naar mijn weten is er nooit gemod op PB's.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 13:59

Dat is precies het punt Mri! Het is niet relevant, het is immers minimaal 6 jaar oud.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:01

Mijn ervaring is anders.
En mi is dat relevant omdat er toen al met meerdere maten gemeten wordt en nu ook. Je mag geen pb's openbaar maken, maar een mod in dit topic heeft wel nagezocht wat er in mijn pb wisseling gezegd is en dat vrolijk openbaar gezet.
Dat is fatsoenlijk modereergedrag wil je zeggen?

Ibbel schreef:
Beste Billy, ik heb het even nagezocht, maar je hebt nooit een OW voor welke PB dan ook ontvangen. Wel heb je een keer een PB van Eline gehad,met de vraag respectvol richting het team te blijven, nadat je een onvriendelijke PB naar 2 mods had gestuurd.
Waarbij die PB aan de mods een reactie was op een aanspreken door ons (en ook dat was geen OW) omdat je in een topic een aanval op het team in het algemeen had gepost.

Er worden dus GEEN sancties gegeven nav van PBs, zélfs niet als je scheldPBs naar mods stuurt. En ja, die ontvangen wij uiteraard ook regelmatig.
En zoals ook al in een ander topic op FZ is gezegd: niet iedere PB van een mod is een OW.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:02

Billy schreef:
Mijn ervaring is anders.
En mi is dat relevant omdat er toen al met meerdere maten gemeten wordt en nu ook. Je mag geen pb's openbaar maken, maar een mod in dit topic heeft wel nagezocht wat er in mijn pb wisseling gezegd is en dat vrolijk openbaar gezet.

Ibbel schreef:
Beste Billy, ik heb het even nagezocht, maar je hebt nooit een OW voor welke PB dan ook ontvangen. Wel heb je een keer een PB van Eline gehad,met de vraag respectvol richting het team te blijven, nadat je een onvriendelijke PB naar 2 mods had gestuurd.
Waarbij die PB aan de mods een reactie was op een aanspreken door ons (en ook dat was geen OW) omdat je in een topic een aanval op het team in het algemeen had gepost.

Er worden dus GEEN sancties gegeven nav van PBs, zélfs niet als je scheldPBs naar mods stuurt. En ja, die ontvangen wij uiteraard ook regelmatig.
En zoals ook al in een ander topic op FZ is gezegd: niet iedere PB van een mod is een OW.

Er is toch niks over die PB's openbaar gemaakt :? Zie nergens dat er inhoud van PB's is geplaatst hoor.

Yviertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:03

Mri, er wordt wel gemod op pb's. Ik heb daar zelf ervaring mee, er is zelfs BOT uit gerold. Puur door die pb. Dus dat dat niet gebeurt is niet waar. Dat jullie niet in een inbox van een bokker kunnen dat geloof ik wel.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:05

Ik heb ook een keer een rare PB ontvangen en die doorgestuurd, mij werd toen ook verteld dat ze er niet zoveel mee konden maar die persoon heeft uiteindelijk wel een ban gekregen want het bleek een SA te zijn.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:07

Billy schreef:
Mijn ervaring is anders.

Ibbel schreef:

Dat is jouw uitleg, dat ze nagezocht heeft wat er in jouw pb wisseling gezegd is. Maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Ik kan mij indenken dat alle mod acties gelogd worden. Ik krijg de indruk dat Ibbel dat log heeft geraadpleegd.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 14:10

Ze zegt het zelf, plus ze vermeldt de inhoud van de pb's. Dat dat ook evt op een modlog is, is niet relevant. Ze vermeldt nl informatie waarvan ze weet dat het via pb naar mij gestuurd is.