Tot hoe ver gaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mag een topic grove humor hebben

Jahoor, geen probleem!
181 (63%)
Ja, maar graag een waarschuwing
38 (13%)
Ja, maar zelf geen behoefte aan
24 (8%)
Nee, totaal ongepast
11 (3%)
Nee, het is een paardenforum
18 (6%)
Nee, ik hou niet van grove humor
14 (4%)

Totaal aantal stemmen: 286

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 00:16

Koper schreef:
Ik mis de optie "als je grof wil doen ga je maar naar poetsplaats"

:+

Daar zijn ze niet grof, maar achterbaks :D Dat terzijde...

Ik hou wel van grove humor, en naar mijn mening mag er te weinig, want na 3 offtopic opmerkingen, zit er een slotje op het topic. En waarom? Omdat er gelachen wordt. Ik vind dat een kromme regel.. Als het nou persoonlijk wordt, oké..

Jilletje

Re: Tot hoe ver gaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 01:42

Ja ik mag bepaalde namen niet meer noemen maar daar wil ik nog niet dood gevonden worden

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 01:44

Dat topic hebben we al.
Laatst bijgewerkt door WhySoWhite op 08-12-12 01:52, in het totaal 1 keer bewerkt

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 01:46

WhySoWhite schreef:
Dat topic hebben we al. vrijgezellen ........ deel 16

Sssssttttt :+

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 01:52

_Natasja_ schreef:
WhySoWhite schreef:
Dat topic hebben we al

Sssssttttt :+

issalweg :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 03:41

Ik heb geen enkel probleem met grove humor....

Als het over andere zaken gaat dan vind ik het niet meer dan normaal om de ik boodschap te geven...ik vind, ik denk, ik zie, ik voel...dan hou je het bij jezelf...maar humor kom zeg het leven is zwaar genoeg..humor maakt het luchtig en dragelijk.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 09:30

nynke55 schreef:
Dit verhaal klinkt een beetje als een vrijbrief om maar grove taal uit te gaan slaan. Ik mag grof zijn, want dan moeten de ouders van de kinderen maar zorgen dat ze uit mijn buurt blijven, zoiets.

Nee, je kunt kinderen niet tegen alles beschermen, maar als wij met zijn allen grove taal gebruiken alsof het normaal is, denken kinderen ook dat dit normaal is. Een beetje op je woorden letten is heus niet verkeerd.

Ja binnen een 18+ gedeelte waar 12 jarige niks de zoeken hebben.

Het gaat ook niet om constant grove taal gebruiken het gaat op het gaat er om dat het wel eens moet kunnen als een topic zich er voor leent. Als ik alleen maar grove taal wil gebruiken ga ik wel ergens anders heen. Het gaat om de momenten Dat het zo loopt.

Er is toch ook een jeugdhonk. Waarom geen 18+ honk

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 10:02

Marcella_e schreef:
Er is toch ook een jeugdhonk. Waarom geen 18+ honk

En hoe wil jij gaan controleren dat er op 18+honk dan geen minderjarigen komen .... ;)
Bokt is voor iedereen te bereiken, het is openbaar. Jeugdhonk is er alleen zodat de jongeren zich bij leeftijdsgenootjes kunnen vinden, maar er worden geen onderwerpen besproken die niet voor ouderen te lezen "mogen" zijn.

Bij een 18+honk, waar dan grovere dingen in komen te staan en er dingen komen die (soms volgens ouders) niet voor jongeren hun ogen is bestemd, dan valt daar moeilijk op te controleren...

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 10:16

Er is toch ook een afgeschermd gedeelte voor de mods?

Maar het is zeer lastig alles te controleren. :j

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 10:51

_Natasja_ schreef:
Er is toch ook een afgeschermd gedeelte voor de mods?

Maar het is zeer lastig alles te controleren. :j

Klopt, maar je hebt maar een kleine groep moderators in vergelijking met 18+ gebruikers.
Ook kennen de moderators elkaar tegenwoordig vaak persoonlijk ook al wel, en moeten moderators sowieso 18+ zijn dus dan is er ook zekerheid wat betrefd de leeftijd van de persoon.
Als jij álle 18+gebruikers van Bokt wil gaan controleren voor een afgesloten forumdeel, dan wens ik je véél succes :=

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:01

Je kunt forumleden toch akkoord laten gaan met voorwaarden als ze op een 18+ onderdeel willen komen? Dan is Bokt beschermd tegen rechtzaken, en en mogen 18 plussers een discussie voeren, of grap maken, zonder dat ze van de kleuterjuf een standje krijgen?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:08

Wendy schreef:
Karl66 schreef:
Of wat dacht je van "je aan de regels van dit forum houden" en als deze regels je niet bevallen een forum zoeken wat je wel bevalt? Je moet gewoon niet de illusie hebben dat één forum iedereen tevreden kan houden.

En wat de drogreden, maar mijn vrienden zitten hier betreft. Dan nodig je die vrienden ook uit op dat andere forum. En als die vrienden blijkbaar andere normen en waarden hebben en het hier wel naar hun zin hebben? Tja dan zal je maar moeten accepteren dat je je hier volgens die normen en waarden moet gedragen.

En wellicht moet je je dan gelijk ook eens afvragen waarom Bokt toch zo populair blijft en al die andere fora op de één of andere manier toch niet zo populair worden.

Wat fijn, mijn favo ex-mod :+
Ik snap dat het lastig te begrijpen is, maar ik probeer zowaar mee te denken. En voor zover ik weet, is het nog altijd zo dat ik, als gewoon lid, mijn mening mag geven over het beleid.

Altijd fijn om iemand weer blij te maken :o

Wat mij betreft mag jij je mening geven en gelukkig mag ik daar mijn mening weer over geven en vinden dat jouw mening onzin is.

Knoffer, FB is juist het perfecte voorbeeld van mijn stelling. Herinner je je Hyves nog? Dat was veel populairder dan Bokt, tot FB kwam en iedereen daar naartoe trok, omdat FB beter bij hun wensen aansloot.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:10

Of een systeem ontwikkelen die selecteert aan de hand van de ingevulde geboorte datum. Dan zou Bokt dit een verplicht veld moeten maken bij registratie en in de voorwaarden een kopje moeten zetten dat als ze akkoord gaan, ze daarmee aangeven dat ze het naar waarheid hebben ingevuld.

@Karl66: In mijn ogen een onnodige uitlokkende opmerking: 'en vinden dat jouw mening onzin is'. Heeft geen toegevoegde waarde naar mijn idee en zal nu alleen maar zorgen dat hier weer fel op gereageerd gaat worden.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:12

Stel dat er een 18+ gedeelte komt, wat zou daar dan op komen te staan? Onderwerpen die met sex te maken hebben? Ook de serieus bedoelde onderwerpen? En zouden de 16-jarigen die dan niet mogen lezen?
Nu lees ik ook over sexuele onderwerpen op dit forum waar ook de 14-jarigen iets van kunnen leren, zoals veilig vrijen en wat doe je als je denkt dat je zwanger bent.
Alleen onderwerpen met grove humor? Ik denk dat dit 18+ gedeelte dan snel leegloopt, want laten we eerlijk zijn, grove humor is juist zo leuk, omdat het op het randje is. Is het randje weg, is de humor ook niet leuk meer.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:24

Miracle_ schreef:
Koper schreef:
Ik mis de optie "als je grof wil doen ga je maar naar poetsplaats"

:+

Daar zijn ze niet grof, maar achterbaks :D Dat terzijde...

Nounou. Ik vind dat PP niet achterbaks is, immers staat alles online en is het voor iedereen te lezen. Achterbaks is als je achter iemands rug om dingen gaat verspreiden.. Gebeurd vast ook wel op PP, we zijn immers allemaal mensen, maar op Bokt gebeurd het denk ik meer (sowieso omdat hier meer leden zijn, maar ook als je procentueel kijkt, denk ik), omdat je hier niet zo recht voor je raap en grof kan zijn als op Poetsplaats. Dus gaan mensen op Bokt sneller hun mening uiten via PB in plaats van openbaar.. En dat vind ik juist achterbakser dan het openbaar bespreken van iemand.
Het is wel zo dat sommigen niet weten van het bestaan van PP en dus geen idee hebben dat ze besproken worden. Maar het is niet PP zijn intentie om 'geheim' te zijn.

Maar goed, ieder zijn mening over PP. Ik heb het in ieder zeer naar mijn zin daar.. En er zijn mensen gekomen die ook besproken werden, hun zegje deden, zijn blijven hangen en zich nu ook thuis voelen daar.

Ik vind dat grove humor wel mag. Ik houd daar wel van. Maar met zo'n groot forum en met zoveel mods is het gewoon moeilijk om te balanceren tussen wat is grof en wat is te grof. Dat is voor ieder lid en ook voor ieder mod anders. Er word hier al gemeten met twee maten, maar door zo'n regel te veranderen, word dat alleen maar erger. De ene mod vind het wel te grof, de andere totaal niet.

Ik ben wel voor, maar het maakt het modereren er niet makkelijker op.

Dan de kinderen. Ik zou, als ik een ouder was, natuurlijk wel in de gaten houden op welke sites mijn kind zit.. Maar ik zou in Bokt in eerste instantie geen gevaar zien. "Wat leuk, een paardenforum". Als je niets van bokt afweet, dan weet je ook niet welke schunnige onderwerpen er soms besproken worden.. En in eerste instantie denk je dus dat zulke dingen niet besproken worden op een paardenforum.

Een 18+ iets is misschien wel een idee.. Maar ook dat is lastig te realiseren en zoals Mear zegt, sommige onderwerpen zijn misschien wel educatief voor kinderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:31

IK zit zelf ook op PP........en ik doe niet achterbaks.

Als ik tem zeg ik het ook en zeg ik ook waarom...simpel.

Maar zoals nu met het volgende topic: OsMo @ [LZP] Donatie uit naam van MariekeA, wie doet er mee? amper open en er zit al een slotje op voor overleg...terwijl er niks geks wordt gezegd en alles in goed overleg is gegaan met de familie.....hoezo regels!? Volgens mij worden de regels selectief toegepast :o

Dus misschien is bokt wel achterbaks :o

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:33

In de regels staat toch dat vragen voor donaties niet mag?

EDIT: Gevonden.

Citaat:
Inzamelingsacties Het is op Bokt helaas niet toegestaan om een inzamelingsactie te organiseren voor een goed doel of voor bijvoorbeeld een dier van een mede-bokker. Als een inzameling via Bokt loopt, impliceert dat dat wij deze goedkeuren of hier in ieder geval achterstaan. Helaas is dat niet mogelijk: wij hebben niet de mankracht om te controleren of het geld ook daadwerkelijk 'goed' terecht komt. Meer hierover kun je lezen in de Help van Bokt.

Ook al is het dan een mooi gebaar voor MariekeA en haar familie, het is en blijft een inzamelingsactie. Ik vind het dan eigenlijk wel terecht dat die gesloten word. Juist dan meet bokt niet met twee maten, hoe wrang het sluiten ook is.

Maar goed, we gaan offtopic.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:39

ElineS schreef:

Citaat:
Inzamelingsacties Het is op Bokt helaas niet toegestaan om een inzamelingsactie te organiseren voor een goed doel of voor bijvoorbeeld een dier van een mede-bokker. Als een inzameling via Bokt loopt, impliceert dat dat wij deze goedkeuren of hier in ieder geval achterstaan. Helaas is dat niet mogelijk: wij hebben niet de mankracht om te controleren of het geld ook daadwerkelijk 'goed' terecht komt. Meer hierover kun je lezen in de Help van Bokt.

Ook al is het dan een mooi gebaar voor MariekeA en haar familie, het is en blijft een inzamelingsactie. Ik vind het dan eigenlijk wel terecht dat die gesloten word. Juist dan meet bokt niet met twee maten, hoe wrang het sluiten ook is.

Let op in deze krijg je dan een " Ja maaaaaaaaar "

want dan ineens is meten met 2 maten weer heel normaal :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:49

Ik heb wel gedoneerd, zijn betrouwbare mensen en slachtofferhulp vind ik een goed doel...maar ja...

Als dat niet mag, dan mag dat niet.... -O- ik was trouwens niet op de hoogte van die regel.. :o

Wat wel frapant is dat een topic geopend is door een 12 jarige die daar in te kennen geeft hoe groot de lol wel niet is om leraren te zieken rustig een pagina of 10 door loopt....heb dat kind getemt en dat heb ik haar gezegd ook. Pas na tien pagina's grijpt de mod in en dan bedekt ze het nog met de mantel der liefde ook :roll: ....er wordt een beetje te lief gereageerd op kinderen....maar goed das een maatschappelijk mode verschijnsel :D

Ik lig geregeld in een deuk als ik sommige hk topics lees, grove humor moet kunnen ik heb er geen enkele moeite mee en heb ik dat een enkele keer wel dan ligt dat toch echt aan mij... :)

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-12 11:54

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:55

Waarom is dit topic dan geopend!?

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:55

ElineS schreef:

Citaat:

En dan die andere topics voor de bloemstukken?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:57

Grappig... kennelijk is er dan toch voldoende ruimte voor. Is het toch niet zo'n ontzettende kleuterschool als gesuggereerd wordt. In mijn hk's is er ook duidelijk sprake van vrijdagmiddaghumor. En ook daar is ruimte voor. dus wat kan er dan niet wat wel 'moet' kunnen?

Hoe ontzettend 'humor' uit de hand kan lopen blijkt overigens wel uit de zelfmoord van de verpleegster van Kate. Niemands bedoeling geweest, maar wel zo ver over de grens dat het slachtoffer van de grap er niet meer mee kan leven. Interneygrijpt hard in, en je kan niet meer bijsturen als je merkt dat je opmerking verkeerd valt. Een beetje voorzichtigheid mag best.

Mear

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:57

Narnia schreef:
Waarom is dit topic dan geopend!?

Volgens mij, wat ik begrijp, is het de bedoeling dat je hier enkel de poll beantwoord en verder mag je niet op elkaar reageren, want dan ontstaat er een discussie.. :+

Prrrr schreef:
Grappig... kennelijk is er dan toch voldoende ruimte voor. Is het toch niet zo'n ontzettende kleuterschool als gesuggereerd wordt. In mijn hk's is er ook duidelijk sprake van vrijdagmiddaghumor. En ook daar is ruimte voor. dus wat kan er dan niet wat wel 'moet' kunnen?

Hoe ontzettend 'humor' uit de hand kan lopen blijkt overigens wel uit de zelfmoord van de verpleegster van Kate. Niemands bedoeling geweest, maar wel zo ver over de grens dat het slachtoffer van de grap er niet meer mee kan leven. Interneygrijpt hard in, en je kan niet meer bijsturen als je merkt dat je opmerking verkeerd valt. Een beetje voorzichtigheid mag best.

Net als met kinderen. Een beetje voorzichtigheid mag best, maar ga je over de schreef dan zal het kind vaak reageren door het tegenovergestelde te doen. Net als op Bokt dus..
Laatst bijgewerkt door Mear op 08-12-12 12:03, in het totaal 2 keer bewerkt

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-12 11:59

Narnia: Daar ben ik het wel met je eens. Ik zie soms reacties van kinderen/tieners die typen in capslock en dingen zeggen als ROT TOCH OP! of JEZUS HOU JE BEK En waar niets mee gebeurd, maar als de volwassen gebruikers die in de kijker staan bij de mods, dat zouden doen, ze meteen een ban kunnen verwachten. Soms word er iets teveel geaccepteerd van de kinderen.

Daarentegen kunnen de volwassenen hier ook heel naar reageren op een kind met uitspraken zoals Penny-alarm of is het weer vakantie! Terwijl dat kind oprecht iets niet weet of oprecht geïnteresseerd is in iets of voor de leuk gewoon eens een topic wil openen omdat ze zo trots is op haar (verzorg)paardje.. En dan worden ze soms afgebrand! Dan vind ik het kind soms volwassener dan de daadwerkelijke volwassenen.. En ik vind ook best dat er getemd mag worden op zulke denigrerende reacties. Als je verder niets te zeggen hebt, naast zulke reacties, zeg dan niets en klik het topic gewoon weg..

Mear: Ik denk dat het te maken heeft dat de bloemstukken voor de familie van MariekeA waren en dat dit dus werd toegelaten, maar dat geld inzamelen voor een instantie, toch weer een stap te ver is.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 08-12-12 12:02, in het totaal 2 keer bewerkt