Lol mag niet meer op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: Lol mag niet meer op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-12 11:35

Nee dat is verboden op bokt
Heb het al tijden geleden opgegeven om het allemaal nog netjes te vragen
En omdat het goed leek te gaan kroop ik de HK uit, maar kruip er maar weer in want boktbeleid gaat alleen maar achteruit

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:53

Ojajoh, ik kan me niet voorstellen dat als jij dingen op een normale manier vraagt aan mods, er geen antwoord komt. Wat wel kan, is dat het antwoord dat gegeven is, niet het gewenste antwoord was. Maar als jij herhaaldelijk een vraag stelt, kan het niet zo zijn dat daar in geen enkele vorm reactie op komt.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 11:56

chevax schreef:
@Shirley: oh sorry, dat had ik niet goed begrepen. Ik ben het wel met je eens dat dingen recht tegen elkaar uitpraten vaak beter werkt, alleen kan niet iedereen dit rationeel benaderen en krijg je al snel een moddergooien en daarmee dus een topic dat voor anderen gewoon niet meer prettig leesbaar is of niet meer te volgen is. Daarom adviseren we ook "als je problemen met iemand hebt, praat dit per pb uit. Lukt dat niet, ga elkaar dan zoveel mogelijk uit de weg." Maar er wordt inderdaad ook getemd en dan moeten we daar toch naar kijken.

Wat mij betreft gaat het eigenlijk wel gewoon om beide. De reacties van mods en het teM gedrag van sommige bokkers en het gedrag van sommige bokkers. Ik ben dan ook blij met je andere antwoord.

Tuurlijk mag je wel zeggen dat jullie mensen zijn en tuurlijk worden er fouten gemaakt.

Maar zoals nu het:"hoe vaak poep jij". topic alweer dicht staat omdat we over sex gepraat hebben. (Oke het vast zeker in platte vorm en ik hem mij daar ook schuldig aan gemaakt.) Stuur dan een PB met een opmerking of opmerking in het topic en haal de berichten weg. Bij waarschuwing 2 kan altijd het topic nog op slot. Het is juist dit gedrag dat ik jammer vind en juist dit gedrag komt in dit geval bij de Modjes vandaan.

Het is niet aanvallend bedoeld maar ik krijg hiervan echt zo'n gevoel van machtsmisbruik.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:05

Dat is een beetje de omgekeerde wereld.
Als het goed is, weet iedereen zo'n beetje de belangrijkste regels op bokt.
En als je dan bewust er overheen gaat vanwege een lolletje, dan is het machtsmisbruik als een topic op slot gaat?
Dan maken mensen het er zelf naar dat ze zich behandeld voelen als op een school.
Ik vind die lolletjes ook leuk, maar meestal zie je dat het steeds verder en verder gaat totdat het niet anders kan, dat het topic op slot gaat. :D
Maar goed, zoveel interesseert het me ook niet dus ik ga weer m'n onderschrift. :')

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:07

Marcella_e: ik snap je wel, maar ook daar heb je weer die twee kanten. Even heel zwart-wit gesteld: als je post in een topic, zijn er bepaalde regels. Die regels worden overtreden doordat er bijv over sex wordt gepraat (even omdat jij dat voorbeeld aanhaalt). Op dat moment overtreed je dus bewust regels, maar verwacht dan dat een mod posts gaat verwijderen, een waarschuwing zet, PB's gaat sturen, het topic vervolgens goed in de gaten houdt en bij volgende posts die niet binnen het topic/bokt passen, dat weer allemaal gaat doen om vervolgens het topic te sluiten. Je kunt ook zelf de verantwoordelijkheid nemen door te zorgen dat een topic anders verloopt.

Nogmaals: ik snap je echt wel hoor, want ik kan me ook echt voorstellen dat je in een gezellig topic gewoon doorkletst en dat van het ene grapje het andere komt. Maar probeer dan ook om de andere kant even voor te stellen, namelijk dat je daar als mod actie op moet ondernemen.
Het is zeker niet zo dat mods een groep humorloze trollen zijn. Alleen hebben we wel afgesproken om langs bepaalde richtlijnen en regels te modereren en ik denk persoonlijk dat een grens die steeds een beetje wordt opgerekt op een gegeven moment verdwenen is en dan krijg je een forum zoals je dat imo niet moet willen.

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:10

mika11 schreef:
En als je dan bewust er overheen gaat vanwege een lolletje, dan is het machtsmisbruik als een topic op slot gaat?
Dan maken mensen het er zelf naar dat ze zich behandeld voelen als op een school.
Ik vind die lolletjes ook leuk, maar meestal zie je dat het steeds verder en verder gaat totdat het niet anders kan, dat het topic op slot gaat. :D
Maar goed, zoveel interesseert het me ook niet dus ik ga weer m'n onderschrift. :')

:j
maar de vraag is, kennen en hanteren de mods deze ook?
opnieuw gaan we over naar de 2 maten en gewichten.. is HK is volgens de regels toegestaan om iets meer vrijheid te hebben, maar dat blijkt maar voor enkelen waar te zijn.. de rest krijgt een waarschuwing, OW BAN BOT.. noem maar op...

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:11

mika11 schreef:

Wel als er niet eerst een waarschuwing gegeven wordt. Wat ik wil zeggen is dat het ook anders KAN.

Ik snap dat als er 1 x gewaarschuwd is dat er geen 3e of 6e keer een waarschuwing komt. Tuurlijk het houdt een x op. Maar iets gemoedelijker moet toch wel kunnen?

Op het moment dat het meteen op slot gaat krijg ik daar wel een nare smaak van.

Daarbij moet er ook nog een opmerking bij gezet worden als: " noem mij maar een spelbreken" wat ik dan weer weinig Professioneel vind. Vrijwilliger of niet. Het is iig geen neutrale reactie.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:12

chevax schreef:
Ojajoh, ik kan me niet voorstellen dat als jij dingen op een normale manier vraagt aan mods, er geen antwoord komt. Wat wel kan, is dat het antwoord dat gegeven is, niet het gewenste antwoord was. Maar als jij herhaaldelijk een vraag stelt, kan het niet zo zijn dat daar in geen enkele vorm reactie op komt.

Nee met zo'n. reactie kom je lekker professioneel over.......een erg bevooroordeelde reactie, als je zo reageerd op een moment dat je aan het modden bent, ben je imo verkeerd bezich.
Zo kom je zeker niet integer over.

Als wij zo zouden reageren zal er al snel een mod langs komen dat we het niet op de man mogen spelen. :n

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:14

chevax schreef:
Marcella_e: ik snap je wel, maar ook daar heb je weer die twee kanten. Even heel zwart-wit gesteld: als je post in een topic, zijn er bepaalde regels. Die regels worden overtreden doordat er bijv over sex wordt gepraat (even omdat jij dat voorbeeld aanhaalt). Op dat moment overtreed je dus bewust regels, maar verwacht dan dat een mod posts roze gaat maken, een waarschuwing zet, PB's gaat sturen, het topic vervolgens goed in de gaten houdt en bij volgende posts die niet binnen het topic/bokt passen, dat weer allemaal gaat doen om vervolgens het topic te sluiten. Je kunt ook zelf de verantwoordelijkheid nemen door te zorgen dat een topic anders verloopt.

Nogmaals: ik snap je echt wel hoor, want ik kan me ook echt voorstellen dat je in een gezellig topic gewoon doorkletst en dat van het ene grapje het andere komt. Maar probeer dan ook om de andere kant even voor te stellen, namelijk dat je daar als mod actie op moet ondernemen.
Het is zeker niet zo dat mods een groep humorloze trollen zijn. Alleen hebben we wel afgesproken om langs bepaalde richtlijnen en regels te modereren en ik denk persoonlijk dat een grens die steeds een beetje wordt opgerekt op een gegeven moment verdwenen is en dan krijg je een forum zoals je dat imo niet moet willen.

Ja dat verwacht ik inderdaad. Het topic wordt toch al in gaten gehouden zodra er een slotje geweest is. Dan word er "gemonitord" dat er niet 10 x gewaarschuwd word snap ik. Maar 1 x de berichten weg halen en een waarschuwing neer zetten kost denk ik net zoveel tijd als een slotje plaatsen en met zijn alle overleggen of het wel of niet kan/mag.

Dat jullie niet humorloos zijn weet ik. Ik heb zelf met Angela wel eens contact gehad, die heeft zeker humor en zo zijn er vast meer
Laatst bijgewerkt door Greentea01 op 06-12-12 12:20, in het totaal 1 keer bewerkt

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:15

Er wordt niet met 2 maten gemeten zoals jij bedoeld Wilmaboy. Het is wel zo dat als er mensen worden aangesproken, er altijd wordt gekeken naar de geschiedenis van die persoon. Ben "je" kort geleden al een aantal keer aangesproken dan kan het zijn dat er in dat geval een OW wordt uitgedeeld waar een ander "slechts" wordt aangesproken omdat het zijn/haar eerste keer is.

WilmaBoy schreef:
mika11 schreef:

:j
maar de vraag is, kennen en hanteren de mods deze ook?
opnieuw gaan we over naar de 2 maten en gewichten.. is HK is volgens de regels toegestaan om iets meer vrijheid te hebben, maar dat blijkt maar voor enkelen waar te zijn.. de rest krijgt een waarschuwing, OW BAN BOT.. noem maar op...

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:16

Marcella_e schreef:
chevax schreef:
Marcella_e: ik snap je wel, maar ook daar heb je weer die twee kanten. Even heel zwart-wit gesteld: als je post in een topic, zijn er bepaalde regels. Die regels worden overtreden doordat er bijv over sex wordt gepraat (even omdat jij dat voorbeeld aanhaalt). Op dat moment overtreed je dus bewust regels, maar verwacht dan dat een mod posts roze gaat maken, een waarschuwing zet, PB's gaat sturen, het topic vervolgens goed in de gaten houdt en bij volgende posts die niet binnen het topic/bokt passen, dat weer allemaal gaat doen om vervolgens het topic te sluiten. Je kunt ook zelf de verantwoordelijkheid nemen door te zorgen dat een topic anders verloopt.

Ja dat verwacht ik inderdaad. Het topic wordt toch al in gaten gehouden zodra er een slotje geweest is. Dan word er "gemonitord" dat er niet 10 x gewaarschuwd word snap ik. Maar 1 x de berichten weg halen en een waarschuwing neer zetten kost denk ik net zoveel tijd als een slotje plaatsen en met zijn alle overleggen of het wel of niet kan/mag.

Dat jullie niet humorloos zijn weet ik. Ik zelf met Angela wel eens contact gehad die heeft zeker humor en zo zijn er vast meer

Cel, dat betekent dat er moet gelezen worden en terug gelzen.. en dat vinden sommige niet zo leuk... dan is een slotje lekker makkelijk weliswaar...

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:19

Dat kan Law, maar dan kunnen topic genoten op dat moment ook een seintje geven van joh wel hebben al een waarschuwing gehad pas je bericht even aan. En dan helpen we elkaar een beetje toch. Ik ben ook geen teruglezer. Ja 1 of 2 pagina's maar ik ga echt geen 20 pagina's terug lezen inderdaad :o

Dat het allemaal een keer ergens ophoud snap ik. Maar een goede open motivatie er over met de mogelijkheid om er een gezonde discussie over te voeren heeft zeker mijn voorkeur. Lekker transparant :P

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:20

Helemaal eerlijk vind ik het ook niet dat jullie zo reageren op mods.
Tuurlijk begrijp ik het dat er irritaties zijn die heb ik ook maar kom op he plaats je is in de mod. Hoe zou jij het doen??
En dan kan je wel denken ik zal het heel anders doen maar als je eenmaal die taak heb valt het je dan vies tegen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:22

Jammer dat je dat gevoel hebt, WilmaBoy. Als ik voor mezelf spreek, kan ik alleen maar zeggen dat ik beslissingen baseer op info die ik in de topics vind. Dus geen kwestie van "een slotje is lekker makkelijk".

Marcella_e: als jij van de mods verwacht dat ze bepaalde dingen doen, mogen de mods dan op hun beurt verwachten dat je zelf in de gaten houdt dat je posts conform de regels van een topic/bokt zijn?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:23

Jilletje schreef:
chevax schreef:

Nee met zo'n. reactie kom je lekker professioneel over.......een erg bevooroordeelde reactie, als je zo reageerd op een moment dat je aan het modden bent, ben je imo verkeerd bezich.
Zo kom je zeker niet integer over.

Als wij zo zouden reageren zal er al snel een mod langs komen dat we het niet op de man mogen spelen. :n

Ik speel ook niet op de man hoor, Jilletje. Ik geef aan dat als er op een gewone manier een vraag wordt gesteld, er zeker zal worden geantwoord. Het woord "jij" is nu eenmaal onvermijdelijk als je antwoordt op de opmerking van iemand. Geen enkele vorm van bevooroordeeldheid of andere dingen.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:27

Uit jouw zin maak ik op dat je schrijft hoe je denkt over iemand, dat noem ik een (voor)oordeel

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:28

Jilletje schreef:
Uit jouw zin maak ik op dat je schrijft hoe je denkt over iemand, dat noem ik een (voor)oordeel

Ze zegt toch net hoe het in elkaar zit accepteer het en ga door met je leven

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:29

Dan weet je uit die zin heel wat meer op te maken dan er is bedoeld, Jilletje. Dus nogmaals: geen enkel vooroordeel.

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:30

chevax schreef:
Jammer dat je dat gevoel hebt, WilmaBoy. Als ik voor mezelf spreek, kan ik alleen maar zeggen dat ik beslissingen baseer op info die ik in de topics vind. Dus geen kwestie van "een slotje is lekker makkelijk".

Marcella_e: als jij van de mods verwacht dat ze bepaalde dingen doen, mogen de mods dan op hun beurt verwachten dat je zelf in de gaten houdt dat je posts conform de regels van een topic/bokt zijn?

Wat ik van een mod verwacht is dat de zaken in goede banen geleid worden en niet dat er lukraak slotjes worden uitgedeeld.

Of is dat de baan (vrijwillige baan) van een mod? slotjes uitdelen?

Is een aanpassing en een waarschuwing dat echt zo ontzetten veel moeite? (ik heb geen idee want ik heb daar zelf geen ervaring mee)

Op HAW gebeurt dat namelijk wel. De modjes daar halen wel berichten weg en geven een waarschuwing wanneer het over de schreef gaat. En persoonlijk vind ik dat mensen op HAW nog wel vele malen harder onderuit gehaald worden dan ernst van een sex woord.

En ja ik hou zoveel mogelijk rekening met de regels ja. Ik heb dan nog nooit een OW of wat dan ook gehad. Ook geen PB met waarschuwingen. Soms is het ook gewoon gezellig om te kletsen en wordt je even mee gesleept door het moment waardoor (ook ik) er dingen geplaatst worden die niet mogen.

maar aan de andere kant. Ik ben ook maar mens en mensen maken fouten toch?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:31

Ik vind ook dat de lol de laatste tijd ver te zoeken is.. Overal waar er maar een klein beetje offtopic gegaan wordt, wordt een slotje op gepleurd. Ik word er echt doodmoe van, al dat serieuze gedoe. Ik vind er geen bal meer aan zo.

Inderdaad dat topic uit de OP, verplaats het dan gewoon naar HK ipv er 2 keer een slotje op te gooien.. En dan inderdaad die laatste post.... :\

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:33

Nicoletjee, als jij nou eens fijn even je grote mond houd ;) zeg iets zinnigs of zeg niks.

Chevax, mischien een tip om even aan je schrijfstijl te denken?

nicoletjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:33

Volgens mij willen die mods liever ook geen slotjes uitdelen maar ja als er meerdere mensen zich niet aan de regels houden dan snap ik het punt van van de mods. Ten slot van rekening zittenhun er ook niet op te wachten om een topic constant in de gaten te houden. het is ten slot van rekening hun vrije tijd die zij inspenderen aan bokt. Je moet juist blij zijn met hun want zij zorgen er voor dat bokt is zoals die is en dat je gewoon na harteloos topics kan openen maar wel dat hier regelsaan verbonden zijn ja. dat is zo en dat zou het ook blijven

Greentea01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:34

nicoletjee schreef:
Jilletje schreef:

Ze zegt toch net hoe het in elkaar zit accepteer het en ga door met je leven

Kan je misschien ook normaal mee discussiëren?

punt 1 ben je ontzettend generaliserend met je JULLIE opmerking in je vorige post, terwijl de meeste gewoon oprecht een helder antwoord proberen te krijgen

punt 2 kan chevax zichzelf vast wel van een goed antwoord voorzien zonder jouw hulp want tot nu toe doet ze het super en geeft ze naar mijn idee vrij helder antwoord. Op het moment dat iemand dat niet vind is het zijn of haar goed recht daar (op een nette manier) meer duidelijk over te vragen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:35

Jilletje schreef:
Nicoletjee, als jij nou eens fijn even je grote mond houd ;) zeg iets zinnigs of zeg niks.

Chevax, mischien een tip om even aan je schrijfstijl te denken?

Okee, no offence, maar hier had ik al een OW te pakken gehad :')

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 12:35

Dames probeer vriendelijk naar elkaar te blijven :). Je hoeft het niet met elkaar eens te zijn, maar een verschil van inzicht maakt zaken nog geen onzin.