Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chevax schreef:@Shirley: oh sorry, dat had ik niet goed begrepen. Ik ben het wel met je eens dat dingen recht tegen elkaar uitpraten vaak beter werkt, alleen kan niet iedereen dit rationeel benaderen en krijg je al snel een moddergooien en daarmee dus een topic dat voor anderen gewoon niet meer prettig leesbaar is of niet meer te volgen is. Daarom adviseren we ook "als je problemen met iemand hebt, praat dit per pb uit. Lukt dat niet, ga elkaar dan zoveel mogelijk uit de weg." Maar er wordt inderdaad ook getemd en dan moeten we daar toch naar kijken.
mika11 schreef:Dat is een beetje de omgekeerde wereld.
Als het goed is, weet iedereen zo'n beetje de belangrijkste regels op bokt.
En als je dan bewust er overheen gaat vanwege een lolletje, dan is het machtsmisbruik als een topic op slot gaat?
Dan maken mensen het er zelf naar dat ze zich behandeld voelen als op een school.
Ik vind die lolletjes ook leuk, maar meestal zie je dat het steeds verder en verder gaat totdat het niet anders kan, dat het topic op slot gaat.![]()
Maar goed, zoveel interesseert het me ook niet dus ik ga weer m'n onderschrift.
mika11 schreef:Dat is een beetje de omgekeerde wereld.
En als je dan bewust er overheen gaat vanwege een lolletje, dan is het machtsmisbruik als een topic op slot gaat?
Dan maken mensen het er zelf naar dat ze zich behandeld voelen als op een school.
Ik vind die lolletjes ook leuk, maar meestal zie je dat het steeds verder en verder gaat totdat het niet anders kan, dat het topic op slot gaat.![]()
chevax schreef:Ojajoh, ik kan me niet voorstellen dat als jij dingen op een normale manier vraagt aan mods, er geen antwoord komt. Wat wel kan, is dat het antwoord dat gegeven is, niet het gewenste antwoord was. Maar als jij herhaaldelijk een vraag stelt, kan het niet zo zijn dat daar in geen enkele vorm reactie op komt.
chevax schreef:Marcella_e: ik snap je wel, maar ook daar heb je weer die twee kanten. Even heel zwart-wit gesteld: als je post in een topic, zijn er bepaalde regels. Die regels worden overtreden doordat er bijv over sex wordt gepraat (even omdat jij dat voorbeeld aanhaalt). Op dat moment overtreed je dus bewust regels, maar verwacht dan dat een mod posts roze gaat maken, een waarschuwing zet, PB's gaat sturen, het topic vervolgens goed in de gaten houdt en bij volgende posts die niet binnen het topic/bokt passen, dat weer allemaal gaat doen om vervolgens het topic te sluiten. Je kunt ook zelf de verantwoordelijkheid nemen door te zorgen dat een topic anders verloopt.
Nogmaals: ik snap je echt wel hoor, want ik kan me ook echt voorstellen dat je in een gezellig topic gewoon doorkletst en dat van het ene grapje het andere komt. Maar probeer dan ook om de andere kant even voor te stellen, namelijk dat je daar als mod actie op moet ondernemen.
Het is zeker niet zo dat mods een groep humorloze trollen zijn. Alleen hebben we wel afgesproken om langs bepaalde richtlijnen en regels te modereren en ik denk persoonlijk dat een grens die steeds een beetje wordt opgerekt op een gegeven moment verdwenen is en dan krijg je een forum zoals je dat imo niet moet willen.
WilmaBoy schreef:mika11 schreef:Dat is een beetje de omgekeerde wereld.
![]()
maar de vraag is, kennen en hanteren de mods deze ook?
opnieuw gaan we over naar de 2 maten en gewichten.. is HK is volgens de regels toegestaan om iets meer vrijheid te hebben, maar dat blijkt maar voor enkelen waar te zijn.. de rest krijgt een waarschuwing, OW BAN BOT.. noem maar op...
Marcella_e schreef:chevax schreef:Marcella_e: ik snap je wel, maar ook daar heb je weer die twee kanten. Even heel zwart-wit gesteld: als je post in een topic, zijn er bepaalde regels. Die regels worden overtreden doordat er bijv over sex wordt gepraat (even omdat jij dat voorbeeld aanhaalt). Op dat moment overtreed je dus bewust regels, maar verwacht dan dat een mod posts roze gaat maken, een waarschuwing zet, PB's gaat sturen, het topic vervolgens goed in de gaten houdt en bij volgende posts die niet binnen het topic/bokt passen, dat weer allemaal gaat doen om vervolgens het topic te sluiten. Je kunt ook zelf de verantwoordelijkheid nemen door te zorgen dat een topic anders verloopt.
Nogmaals: ik snap je echt wel hoor, want ik kan me ook echt voorstellen dat je in een gezellig topic gewoon doorkletst en dat van het ene grapje het andere komt. Maar probeer dan ook om de andere kant even voor te stellen, namelijk dat je daar als mod actie op moet ondernemen.
Het is zeker niet zo dat mods een groep humorloze trollen zijn. Alleen hebben we wel afgesproken om langs bepaalde richtlijnen en regels te modereren en ik denk persoonlijk dat een grens die steeds een beetje wordt opgerekt op een gegeven moment verdwenen is en dan krijg je een forum zoals je dat imo niet moet willen.
Ja dat verwacht ik inderdaad. Het topic wordt toch al in gaten gehouden zodra er een slotje geweest is. Dan word er "gemonitord" dat er niet 10 x gewaarschuwd word snap ik. Maar 1 x de berichten weg halen en een waarschuwing neer zetten kost denk ik net zoveel tijd als een slotje plaatsen en met zijn alle overleggen of het wel of niet kan/mag.
Dat jullie niet humorloos zijn weet ik. Ik zelf met Angela wel eens contact gehad die heeft zeker humor en zo zijn er vast meer
Jilletje schreef:chevax schreef:Ojajoh, ik kan me niet voorstellen dat als jij dingen op een normale manier vraagt aan mods, er geen antwoord komt. Wat wel kan, is dat het antwoord dat gegeven is, niet het gewenste antwoord was. Maar als jij herhaaldelijk een vraag stelt, kan het niet zo zijn dat daar in geen enkele vorm reactie op komt.
Nee met zo'n. reactie kom je lekker professioneel over.......een erg bevooroordeelde reactie, als je zo reageerd op een moment dat je aan het modden bent, ben je imo verkeerd bezich.
Zo kom je zeker niet integer over.
Als wij zo zouden reageren zal er al snel een mod langs komen dat we het niet op de man mogen spelen.
chevax schreef:Jammer dat je dat gevoel hebt, WilmaBoy. Als ik voor mezelf spreek, kan ik alleen maar zeggen dat ik beslissingen baseer op info die ik in de topics vind. Dus geen kwestie van "een slotje is lekker makkelijk".
Marcella_e: als jij van de mods verwacht dat ze bepaalde dingen doen, mogen de mods dan op hun beurt verwachten dat je zelf in de gaten houdt dat je posts conform de regels van een topic/bokt zijn?
nicoletjee schreef:Jilletje schreef:Uit jouw zin maak ik op dat je schrijft hoe je denkt over iemand, dat noem ik een (voor)oordeel
Ze zegt toch net hoe het in elkaar zit accepteer het en ga door met je leven