Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Magiccc schreef:ik ken iemand die heeft een supermooie shtlander merrie. Die wou er een veulen van maar o dat kon absoluut niet hoor want een shetlander fokken is vermeerderen. het was een prachtbeest en ze had er goed over na gedacht en hij zou voor eigen gebruik worden.. dan denk ik laat die meid toch als ze daar gelukkig van wordt
amyz schreef:Wat denk ik soms de nare sfeer in topics maakt is dat er steeds reacties komen mbt verkoop en ts maar blijft aangeven dat veulen voor eigen gebruik is. Zo ontstaat er aan beide kanten irritatie, terwijl de achterliggende boodschap 'merrie is niet correct' helemaal niet aankomt![]()
Maar goed, das mijn indruk hoor..
stef schreef:Daarnaast, als ik besluit mijn merrie te laten dekken, dan is dat míjn zaak, en wat ik met het veulen ga doen is ook míjn zaak, en als ik m wil verkopen en ik raak m niet kwijt, is dat ook míjn probleem, en niet dat van bokt.
Luf_Midnight schreef:.
voor het grootste gros is een papierloos paard makkelijker en fijner te hanteren als de bloed gefokte weloverwogen papier veulens waar zo prachtig veel karakter in zit dat er geen simpele ziel gelukkig mee kan worden.
NatasjavE schreef:stef schreef:Daarnaast, als ik besluit mijn merrie te laten dekken, dan is dat míjn zaak, en wat ik met het veulen ga doen is ook míjn zaak, en als ik m wil verkopen en ik raak m niet kwijt, is dat ook míjn probleem, en niet dat van bokt.
Uiteraard is dat jouw zaak. Maar als je advies vraagt krijg je reactie. En dan niet altijd de reactie die jij wil.
Vraag dan advies aan iemand waarvan jij denkt dat dat die dezelfde visie deelt en zet het niet op een openbaar forum zoals bokt.
stef schreef:NatasjavE schreef:
Uiteraard is dat jouw zaak. Maar als je advies vraagt krijg je reactie. En dan niet altijd de reactie die jij wil.
Vraag dan advies aan iemand waarvan jij denkt dat dat die dezelfde visie deelt en zet het niet op een openbaar forum zoals bokt.
Als ik nu een topic open voor welke kleur ik mijn huis het beste kan schilderen, krijg ik dan ook advies over wat voor auto ik moet kopen?
stef schreef:San: vind ik niet. Als ik vraag: welke hengst past bij mijn merrie, vraag ik niet of ik wel of niet moet fokken (dan had ik wel gevraagd; zal ik wel of niet fokken?), maar vraag ik welke hengst er bij mijn merrie past.
Alles wat anders is dan een hengstenadvies is op dat moment offtopic en beantwoord de vraag van ts niet. Ik schaar het onder bemoeizucht.
Maar goed, dan kom ik weer uit op een probleem op bokt. Het hebben/ventileren van een eigen mening is belangrijker dan wat een ander ervan vind...
stef schreef:Als ik nu een topic open voor welke kleur ik mijn huis het beste kan schilderen, krijg ik dan ook advies over wat voor auto ik moet kopen?
Whoknows schreef:stef schreef:Als ik nu een topic open voor welke kleur ik mijn huis het beste kan schilderen, krijg ik dan ook advies over wat voor auto ik moet kopen?
Ja Stef da's een goeie,
Maar ja als het huis op instorten staat, is er altijd toch wel iemand die zegt, joh zou je nog wel gaan schilderen?
Vind je vergelijking wel leuk overigens!
Sammyoo schreef:En dat terwijl de topicstarter dan in de openingspost blijk geeft van een weloverwogen keuze