Moderators een voorbeeldfunctie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 18:29

liedje89 schreef:
Ik vind de opmerking ook enorm meevallen, tuurlijk had hij beter gebracht moeten worden. Maar ik vind " dat vind ik een k*topmerking" nu ook weer niet zo schokkend. Het mist allebei een beetje tact maar ik snap het punt van beide, je kan ook moeilijk doen om niets.

En nu doel je op de mod, hoop ik ?

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 18:42

zonnebloem18 schreef:
Persoonlijk ben ik het met Delerium eens dat EJL-ITP sowieso niet een plek waar je kritiek zou moeten geven, dat is meer voor de overige ITP's in mijn ogen.

Ze geeft haar mening...zo ver ik weet mag je op dit forum je mening geven :Y)
Anders moet Bokt duidelijk zeggen in het EJL_ITP mag je alleen positief zijn,dan pas heb je recht om te zeggen dat het niet gepast is om daar je mening te geven .
Ik vindt dit kant noch waal slaan.

vuurneon

Re: Moderators een voorbeeldfunctie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 18:43

Het is een discussieforum immers.... :=

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 18:45

Precies Vuurneon,en ik ben razend benieuwd wat de regels zijn voor mods die zo een pb sturen of het nou uit hun zelf komt of uit het kleurtje.
Of ze heeft haar excusse aangeboden en is het daarmee af?......geld dat dan ook voort voor ons gebruikers aangezien ze het niet vanuit haar modfunctie plaatste???

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:03

Maar mag je als mod nou echt niet laten merken wat je van iets vind? >;)
k*t is misschien een beetje ver maarja, als hij/zij dat vind, lig er niet zo wakker van :+

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:05

Mag Ik wel meedelen dat ik de desbetreffende mod een van de betere vind? :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:07

Een moderator is naast mod ook mens. En als zij het een k*topmerking vindt, vind ik dat zij dat gewoon toonbaar mag maken. Kom op, alsof alle groentjes geen eigen mening mogen hebben.. Als dit een hulk was, was het een ander verhaal geweest, dan moet je neutraal blijven. Maar het was op persoonlijk gebied, niet op moderatorgebied.

Maar als moderators alleen maar keurig binnen de lijnen moeten blijven en een heel voorschrift krijgen over wat ze wel en niet mogen zeggen, ook binnen onderwerpen waar zij modtechnisch niets mee te maken hebben, tsja.. dan zou ikzelf toch heel hard bedanken voor de eer.

Zou dit topic ook zijn ontstaan als willekeurig ander bokker dit bericht had gestuurd? Nee. Ik had je al zien aankomen.. "Weeeeh, Pietje zei dat ik een k*topmerking had gemaakt, boehoe."
:')

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:11

Pietje had het waarschijnlijk ook openlijk in het topic gezet, dat vind ik namelijk wel een groot verschil maken ...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:13

Shirley schreef:
Pietje had het waarschijnlijk ook openlijk in het topic gezet, dat vind ik namelijk wel een groot verschil maken ...

dat gebeurt nog steeds vaker via pb dan in een topic hoor ;)
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 10-11-12 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:14

Als ik Pietje was had ik het ook via pb gemeld. Waarom? Omdat ik het topic niet zou willen laten vergallen door in te gaan op iets wat ik een rotopmerking vind.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:18

Ik PB te weinig , denk ik , of ben gewoon veel te open :o

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:20

Roosch schreef:
Een moderator is naast mod ook mens. En als zij het een k*topmerking vindt, vind ik dat zij dat gewoon toonbaar mag maken. Kom op, alsof alle groentjes geen eigen mening mogen hebben.. Als dit een hulk was, was het een ander verhaal geweest, dan moet je neutraal blijven. Maar het was op persoonlijk gebied, niet op moderatorgebied.

Maar als moderators alleen maar keurig binnen de lijnen moeten blijven en een heel voorschrift krijgen over wat ze wel en niet mogen zeggen, ook binnen onderwerpen waar zij modtechnisch niets mee te maken hebben, tsja.. dan zou ikzelf toch heel hard bedanken voor de eer.

Zou dit topic ook zijn ontstaan als willekeurig ander bokker dit bericht had gestuurd? Nee. Ik had je al zien aankomen.. "Weeeeh, Pietje zei dat ik een k*topmerking had gemaakt, boehoe."

Hier ben ik het nou HELEMAAL mee eens _/-\o_ .
Ik begrijp wel dat de TS schrok van het bericht maar er zijn echt wel ergere dingen. Spreek het onderling uit en ga weer verder. Om nou overal een punt van te maken.. (Maar dat is toch wel iets van de laatste tijd heb ik het idee. Op internet en in het echte leven).

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:22

Mendel schreef:
Roosch schreef:

Hier ben ik het nou HELEMAAL mee eens _/-\o_ .
Ik begrijp wel dat de TS schrok van het bericht maar er zijn echt wel ergere dingen. Spreek het onderling uit en ga weer verder. Om nou overal een punt van te maken.. (Maar dat is toch wel iets van de laatste tijd heb ik het idee. Op internet en in het echte leven).

Ja inderdaad, hoevaak ik zo'n topic tegenkom waarbij ik denk stel je niet aan :') vaak over spelling, over de mods over kritiek op bokt.
zo erg is het toch allemaal niet, en anders rechtsboven kruisje :)

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 19:41

liesjecryos schreef:
Precies Vuurneon,en ik ben razend benieuwd wat de regels zijn voor mods die zo een pb sturen of het nou uit hun zelf komt of uit het kleurtje.
Of ze heeft haar excusse aangeboden en is het daarmee af?......geld dat dan ook voort voor ons gebruikers aangezien ze het niet vanuit haar modfunctie plaatste???

Hahaha, en ons dan op de vingers tikken als wij een keer niet tot 10 hebben geteld. Juist een mod mogen ze strenger aanpakken en of de pb op persoonlijke titel is verstuurd moet niks uitmaken. Wat wel weer heel opvallend is, ik dacht dat er op pb's niet gemodereerd werd, ongeacht van wie of wat er in mag staan?!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 20:15

Maar roos, een mod moet eenmaal die voorbeeldfuntie op bokt vervullen. Maakt niet uit hoe goed de mod is in zijn/haar taak. En dan hoor je jezelf,naar mijn mening,ook via pb te gedragen. Dat t met een reguliere bokker gebeurd:a la. (Er wordt ook niet gemod op pb's) maar als teamlid: mening:ok, maar breng het wel netjes!

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 21:11

Winged schreef:
Maar roos, een mod moet eenmaal die voorbeeldfuntie op bokt vervullen. Maakt niet uit hoe goed de mod is in zijn/haar taak. En dan hoor je jezelf,naar mijn mening,ook via pb te gedragen. Dat t met een reguliere bokker gebeurd:a la. (Er wordt ook niet gemod op pb's) maar als teamlid: mening:ok, maar breng het wel netjes!

En daar is iedereen het mee eens. Het was niet netjes van deze persoon. Zeg er wat van onderling of ga er direct mee naar de hogere mods als het je écht dwars zit.

Dan is deze "discussie" dus ook over. Kom op zeg.. waar hebben we het over.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 21:13

De uitdrukking verdient wellicht niet de schoonheidsprijs maar hoe vaak ik wel op een dag dat woord hoor is niet te tellen op een paar handen.
Voor mijn part had ze gezegd 'die opmerking die je plaatste vind ik niet erg fijn', de strekking blijft hetzelfde.

Ik vind het een storm in een glas water, als ik die pb had gestuurd naar TS had er waarschijnlijk geen en al helemaal niet zo'n lang topic over gelopen. Dus betreffende mod kan zich vereerd voelen denk ik. :D (als mens, en als mod.)

Mocht iemand trouwens struikelen over mijn taalgebruik en daar een topic aan willen wijden: Gaat u gerust uw gang. :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 11:16

Ik denk dat dit ook van persoon tot persoon afhangt hoe iets gepercipieerd wordt. Zo heb ik al gemerkt dat het woordje 'k*t' minder "erg" wordt bevonden in Nederland. Het woord wordt daar relatief vaak gebruikt en wordt niet zwaar aan getild. Bv. 'Jeetje, dat is k*t voor je zeg.'
In België (of laat ons zeggen de omgeving waar ik woon) is dit al echt meer een belediging of een sterke vloek en zeg je echt niet zomaar. Je zegt hier nog eerder g*dverd*mme dan k*t.

Ik kan me voorstellen dat dat hier ook speelt. De één vindt het meevallen, de ander is geschokt door opmerking. Connotatie van een woord kan zo verschillen van streek tot streek.

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 17:21

liedje89 schreef:
Ik vind de opmerking ook enorm meevallen, tuurlijk had hij beter gebracht moeten worden. Maar ik vind " dat vind ik een k*topmerking" nu ook weer niet zo schokkend. Het mist allebei een beetje tact maar ik snap het punt van beide, je kan ook moeilijk doen om niets.

Niet schokkend nee zeg kom daar is meer voor nodig :7
Maar als ik solliciteerd op die functie moet dit toch niet de normale schrijfwijze zijn van een modje, dan worden er ineens eisen gesteld

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:20

Ik ben het met delerium eens dat de opmerking van Diaz niet in het topic plaats hoort.
Het is niet zo dat het een 'gewoon' ITP is met als titel: Lifaya heeft een fotoshoot gemaakt van mijn paardjes

(sorry Renee dat ik je er even bij haal)

Dat je dan een reactie plaatst met dat je het lelijk bewerkte foto's vind kan dat. Feedback geven op de fotograaf in kwestie.
Maar EJ?-ITP is een samenvatting van alles wat je in dat jaar gedaan hebt met je paard en niet om feedback te geven op de fotograaf of rijadvies (HAW of RIJ-ITP)

Ik vind het ook een k*topmerking en geheel niet op zijn plaats.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:34

Roosch schreef:

Absoluut en helemaal mee eens. Een moddie mag ook gewoon buiten zijn modfunctie gewoon meebokken, en wat in functie van "moddie als privebokker" wordt gezegd hoeft echt niet publiekelijk openbaar worden gemaakt zoals TS dat nu doet.
Er is al eerder geroepen dat "het mod zijn" de lol in het Bokken kan en gaat bederven. En idd, als alles wat je prive als "niet-mod" zijnde zo open op Bokt wordt gegooid, dan snap ik dat er mensen zijn die voor de eer bedanken.
Bokt mag heel blij zijn met de vrijwilligers die het pro-deo draaiende houden. Mensen investeren er veel tijd in, helaas wordt dat niet altijd gezien. En topics zoals ze door ts worden gestart helpen daar echt niet aan mee.
Dus Moddie een voorbeeldfunctie? Misschien heeft TS een wat dikker laagje eelt op haar ziel nodig...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:37

Cassidy, heel mooi verwoord :j

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:59

Ik vind het wel opvallend dat in eerste instantie iedereen roept 'dat had die mod niet moeten zeggen'. En nu bekend is wie de betreffende mod is, iedereen opeens zegt 'ach, die mod is ook maar een mens'. Weet niet of dat komt door de persoon die de mod is (een wellicht over het algemeen wat bekendere en meer gerespecteerde mod?) of door de informatie die gegeven werd. En ja, mod is ook maar een mens, maar já ook TS is maar een mens. Mod heeft nu eenmaal een voorbeeldfunctie te geven en maakt niet uit wie de mod is dan, zo'n opmerking is dan gewoon niet gepast en onprofessioneel. Ieder ander bokker had een ban gekregen of een OW. Tja, misschien is het dan niet ongepast als de betreffende mod géén moderator meer is? Want wat ik lees, viel de opmerking van TS nog reuze mee.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:02

Een ban voor een pb met 'wat een k*topmerking'?
Welnee joh. Er wordt ten eerste niet op pb's gemod, ten tweede is het een mening en ten derde valt de boodschap reuze mee, ik lees regelmatig ergere dingen. Persoonlijke aanvallen, wat erger taalgebruik, respectloos reageren..

En ook al was de naam van de mod niet bekend, dan had ik nog zo gereageerd als eerder in dit topic. Had het topic niet eerder gelezen.

Nogmaals, storm in een glas water. Ben het ook helemaal eens met de aanvulling van Cassidy.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:04

Als we het écht volgens de regels gaan doen, dan is de TS ook niet helemaal zuiver bezig door prive communicatie in een forum openbaar te bespreken. Ik heb hier eerder zelfs een OW voor gehad :D (en dat was niet eens een bokker :P )