Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BOC schreef:(...)een groep te maken die zich in gaat zetten voor een wetswijziging waarbij ALLE dieren als levende wezens worden gezien en niet als een ‘ding’ wat feitelijk niet meer is als een stuk eigendom wat je bezit.
Diesel komt er niet mee terug, maar hij kan wel symbool staan voor een echte verandering in de Nederlandse wetgeving ten aanzien van dieren!
Steun daarom deze groep en teken voor een Burgerinitiatief op http://www.eendierisgeending.com!
We hebben nu al meer dan 20.000 handtekeningen en we hebben er 40.000 nodig, je moet boven de 18 jaar zijn!
Iedereen met dieren is welkom, AUB help van een dier een levend wezen te maken voor de wet en geen ding!!!
http://www.facebook.com/groups/justicefordiesel/
AlexandraM schreef:of dit verhaal nu niet juist is of wel.. en wie nu begonnen was of in eerste instantie fout zat ook doet er in mijn ogen even niet toe. De petitie teken ik wel omdat ik wel vind dat een dier geen ding is. Uiteraard moet t wel goed uitgezocht worden, maar zo word dierenmishandeling wellicht in gezinnen (binnen gesloten deuren) ook beter aangepakt, vooral omdat daar vaak ook huiselijk geweld aanwezig is...
Wat dat betreft mag er van mij best een verandering in komen
Zoolgangster schreef:Maar zèlfs als een dier geen ding meer zou zijn, dan zou er in dit geval sprake zijn geweest van noodweer exces
BOC schreef:Advocaat is al geregeld en bevriend met Marianne Tiemen van Partij voor de Dieren
Zoolgangster schreef:Oh daar gaan we weer, we mogen niet zeggen dat Am bulls gevaarlijk zijn want bla bla bla...![]()
Ok ze zijn vreselijk lief. Voor de EIGEN mensen en huisdieren. Maar tegenover vreemden is er geen enkele garantie dat het daarbij ook àltijd 100% goed gaat, Am bulls zijn namelijk honden, net als elke andere hond, en kunnen buiten dus honden tegenkomen waarbij het goed gaat (vaak omdat die andere hond eieren voor zijn geld kiest en zich onderdanig opstelt uit puur lijfsbehoud) maar waarbij het ook wel eens niet goed kan gaan, en dan heb je een heleboel bijtkracht aan de gang... beter geformuleerd zo?
BOC schreef:Ik heb met verbazing de reacties gelezen en heb er geen woorden voor hoe hier gereageerd word door mensen die zich dierenliefhebbers noemen!
Diesel was gewond aan zijn lip en oor omdat hij gebeten was door de colie achtige hond en doordat ze de colie achtige hond optilden sprong Diesel omhoog en beet in de achterpoot en niet eens bewust.
Diesel was een speelse AB van 18 Maanden met nog echt een karakter van een grote pup die met elke hond reu/teef, groot/klein overweg kon!
Diesel is in zijn maag getrapt waardoor zijn voedsel omhoog kwam en terug is gelopen in zijn longen en daardoor gestikt en tevens is zijn mild gescheurd (en die scheurt niet zomaar)
Er is nog veel meer schade wat in het het autopsierapport van Diesel staat!
De daders hebben totaal geen spijt dat ze een gezin verwoest hebben en reageren zeer agressief , er was dus geen gevecht maar gegrom (zou ik ook doen als ik gebeten was)
De colie achtige hond had alleen een paar hechtingen aan zijn achter pootje en verder helemaal niets!!!
Als een AB van 50 Kilo kwaadwillend was geweest had hij die hond wel doodgebeten en had hij zich ook wel verdedigd toen hij dood werd getrapt maar hij deed totaal niets terug omdat het niet in zijn aard zat!!!
En over de eigenaren van Diesel moet je eerst het verhaal maar lezen op Justice for Diesel dan begrijp je ook hoe snel dit gaat en zeker als je dit niet verwacht en wat ze gedaan hebben en beide honden liepen los!!!
Advocaat is al geregeld en bevriend met Marianne Tiemen van Partij voor de Dieren en heeft zich als een pitbull in deze zaak vastgebeten!!!
Hierbij wil ik wel de dierenliefhebbers bedanken die wel eerst hun hersenen gebruiken voordat ze wat plaatsen!
Wij gaan door met ons doel te bereiken "een dier is geen ding maar een levend wezen" zodat de daders in de gevangenis belanden als een dier wat aangedaan word, dus de wet veranderd word!
Maar zo hier lezen is merendeel hier niet in geïnteresseerd dus ik hou het hier voor gezien, wij staan achter de dieren!!!
Daphne