Ledenstops

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:18

Ik zit werken met mijn mond open te lezen; wij zijn al met teveel :? Wat een absolute onzin. Klinkt zo eng vol = vol :') al komen er 199 mensen in 1 topic: geen probleem met veiligheid dus waarom zo intolerant naar elkaar?

Is dit echt iets voor de pubers? Het 'wij' tegen 'zij'? Of komt het ook voor bij volwassen HK?

Zelfregulatie bij pubers is lastig denk ik :=
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 24-10-12 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:19

.
Laatst bijgewerkt door xBueno op 12-06-22 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayasfrenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:19

Mag ik trouwens even een hele mutserige vraag stellen??? Die tem knop... bedoelen jullie daarmee het rode uitroepteken van meld dit bericht??? ( Ik zat net vol verbazing naar mijn beeldscherm te kijken van heé???? ik heb niet zon knop hihi) En voor het geval iemand zich dat afvraagt... Ja ik ben blond.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 21:20

Volgens mij vooral bij jhk... Als ik t goed zie :+

Maya: :j

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:20

Mayasfrenk schreef:
Mag ik trouwens even een hele mutserige vraag stellen??? Die tem knop... bedoelen jullie daarmee het rode uitroepteken van meld dit bericht??? ( Ik zat net vol verbazing naar mijn beeldscherm te kijken van heé???? ik heb niet zon knop hihi) En voor het geval iemand zich dat afvraagt... Ja ik ben blond.

Ja!

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:20

Mayasfrenk schreef:

:P ! :j

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:21

xBueno schreef:
Het is ook niet dat ze er niet bij mogen ofzo maar omdat we al met zo'n groepje zijn en dan is het niet echt leuk om erbij te zitten als iedereen elkaar kent en dan zit je dr echt zo tussen van wtf wie is iedereen waar hebben ze het over >;)

En toch is het een kleine moeite om iemand welkom te heten en te betrekken door simpele vragen te stellen. Dat is makkelijker nog dan iemand eruit proberen te werken, dat kost meer energie.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:22

Jeutje wat een stel vreselijk arrogante vervelende pubers in dat topic! := Tijdje een ban?
Heb het hele stukje doorgelezen (ode aan Bokt dat iedereen zich ging aanmelden :') ).

Ik zit zelf ook in een HK, een heel hecht VD groepje. Als er nieuwe mensen zich willen aanmelden (en we zijn bij een deel 7?) dan zeggen wij ook vriendelijk; prima, maar we zijn heel hecht en kennen mekaar allemaal. En er loopt wel een vrij nieuw VD topic, misschien dat je daar beter tussenpast?

Dit valt imo inderdaad onder cyberpesten :=

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:23

bokker schreef:
Omg, dat je het nog serieus vraagt _O-

Dit kreeg een meisje als antwoord, toen ze zich weer wilde melden in een topic waar ze eerder in zat..
Overigens naam veranderd.
Laatst bijgewerkt door Annabel op 24-10-12 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Als iemand toch gewoon vraagt vind ik het waarschuwen al raar. Laat ze het lekker zelf ondervinden of ze zich er tussen kunnen mengen of niet!

Onali

Mensen die bang zijn voor overvulling:

de meeste zijn eendagsvliegen.

Nieuwelingen zijn er vaak maar een paar dagen en als ze merken dat het ze te snel gaat sterven ze een stille dood. Blijven ze dan is het vaak een aanwinst voor je topic.

xBueno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:24

.
Laatst bijgewerkt door xBueno op 12-06-22 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Greek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:24

@vuurneon, blijkbaar is dat iets voor pubers zegmaar ja :D

Ik ben dus één van die trieste mensen die in een topic zit waar niet veel andere mensen in komen. En waarom het in HK meer voorkomt is denk ik omdat je in de puberteit die vriendschap, die klik, meer met elkaar voelt en echt hecht bent. Bij ons in het topic worden er bijvoorbeeld best vaak behoorlijk persoonlijke dingen besproken, en dan voelt opeens een 'buitenstaander' erbij gewoon niet fijn, niet veilig.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 21:24

Ze zijn ook niet gek, hebben dit topic heus wel meegekregen, op het moment dat dit topic wegzakt, moet je eens kijken :j

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:25

Heee, Annabel. Dat is ons topic, leuk dat we worden besproken hier als PKMF. Ennuh, het leukste dat jij er ook inzat en mee hebt gestemd over wel/geen ledenstop.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 21:25

Greek schreef:

Ik ben dus één van die trieste mensen die in een topic zit waar niet veel andere mensen in komen. En waarom het in HK meer voorkomt is denk ik omdat je in de puberteit die vriendschap, die klik, meer met elkaar voelt en echt hecht bent. Bij ons in het topic worden er bijvoorbeeld best vaak behoorlijk persoonlijke dingen besproken, en dan voelt opeens een 'buitenstaander' erbij gewoon niet fijn, niet veilig.

Sorry hoor of je nu lid bent of niet, elke gek kan het lezen, ti's internet hoor :')

Chaos

Greek: Internet is sowieso niet veilig. Dan moet je gaan bellen.
Laatst bijgewerkt door Chaos op 24-10-12 21:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Borisje schreef:
Ik zit zelf ook in een HK, een heel hecht VD groepje. Als er nieuwe mensen zich willen aanmelden (en we zijn bij een deel 7?) dan zeggen wij ook vriendelijk; prima, maar we zijn heel hecht en kennen mekaar allemaal. En er loopt wel een vrij nieuw VD topic, misschien dat je daar beter tussenpast?

En formeel mag dat dus ook niet, iemand zachtjes verwijzen naar een ander topic. En waarom zou je het doen? Die nieuwe kan je toch juist nieuwe ideeën, tips, trucs etc bieden? Je werk je zelf tegen door mensen te weren, want dat kan nou nét iemand zijn waar je veel van kunt leren. En dat is nog altijd het doel van een forum. Kennis uitwisselen.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 21:26

Fennee schreef:
Heee, Annabel. Dat is ons topic, leuk dat we worden besproken hier als PKMF. Ennuh, het leukste dat jij er ook inzat en mee hebt gestemd over wel/geen ledenstop.

En dit is geen reltopic maar heel serieus, dus waarom zo aanvallend :) ?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:26

Bovendien mensen die echt niet passen, verdwijnen vanzelf weer uit het topic, die hoef je echt niet
de voordeur recht in het gezicht te smijten.

Borisje inderdaad cyberpesten.
Zie ook dat het voornamelijk in jeugd topics is, jeetje wat erg!

Greek, maar die buitenstaanders kunnen ook gewoon meelezen, ook al praten ze niet mee.
Lang leve de schijn van hecht groepje.

Als het in onze HK topics echt prive wordt gaat het over de pb verder of gewoon aan de telefoon.

Annabel

Fennee schreef:

Maakt niet uit. Dat was toen, en gezegd is gezegd.

ShauniBef

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:27

Greek schreef:

Mag ik even lachen _O-

Dat wordt natuurlijk nooit in andere HK topics besproken :n

Meid, iedereen is persoonlijk in HKtopics, dat is geen reden om mensen te weren. Dan moet je niet op internet zetten wat persoonlijk is.
Laatst bijgewerkt door Onali op 24-10-12 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Ibbel; is er geen optie om nog een mod aan te stellen voor de jeugd? De hersens van een puber zijn immers simpelweg moeilijk in staat tot het complexe zelfregulatie. Groupthink komt snel voor en het bekende ingroup - outgroup is erg sterk in de puberteit.

(Als ik die topics lees voel ik mij wel opeens heel erg oud := )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 24-10-12 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Greek

Celiien schreef:
Greek schreef:

Sorry hoor of je nu lid bent of niet, elke gek kan het lezen, ti's internet hoor :')

Dat klopt :P
Verder is het ook echt niet zo dat niemand dat soort dingen mag weten, maar als er opeens een 'vreemde' in je topic zit voelt dat toch raar.

En overigens zijn de omgangsvormen bij ons met mensen die zich willen melden heeeel anders dan in dat andere topic hoor :D :D