Monddood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:52

Shauni, prima, zal wel even een PB'tje sturen, maar ik blijf bij mijn mening ;)

Ojajoh

Leonoor schreef:
Mijn vermoeden is dat er meer overleg plaats vindt achter de schermen nav een aantal topics dan jullie vermoeden ;) En nee, ik kan (ook niet als ex-mod) niet achter de schermen meekijken, maar heb wel de wetenschap hoe het eraan toe gaat.
Dus nutteloos in de ruimte OH'en doen sommigen van jullie hier niet, maar je zult het resultaat niet altijd (direct) merken.

Dat klopt, er gebeurd idd meer achter de schermen, en dat is geen zoete koek te noemen...
Maar dan komen we terug op het doofpot verhaal en de slapende honden

Anoniem

chevax schreef:
Jawel hoor, er is zeker iets gedaan met die kennis. Alleen betekent "iets gedaan met" niet hetzelfde als "nu gaat het exact zoals ik wil". Alles is natuurlijk bijzonder subjectief, dat zie je ook al in dit topic. Er worden heel uiteenlopende zaken genoemd door mensen uit verschillende leeftijdsgroepen die allemaal vinden dat hun punt sterk is. En natuurlijk is dat dan ook zo, alleen kan het team nooit maken dat het iedereen naar de zin is.

Maar als ik nou opmerk dat er met 2 maten wordt gemeten? En dat niet 1 keer gebeurd? En dat ik niet mag zeggen wanneer omdat ik hier niemand mag bespreken, maar iets wat recent nog is gebeurd? Echter is het geen ervaring uit eerste hand dus ik mag er blijkbaar niks over zeggen...

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:53

chevax schreef:
Maar waar wil je over discussiëren? Over beleid dat nooit voor iedereen goed is? Voor een groepje wat bepaalde informatie eist? Over topics die bewust worden geopend met als doel dat ze gesloten worden, want dan heb je een punt en ben je stoer? Of over Noord-Korea godbetert?

Waarom gezond verstand praktisch iets is om vies van te zijn, waarom er wel 18+ topics zijn over niet paard gerelateerde onderwerpen en er in wel paardgerelateerde topics met elkaar gesproken moet worden alsof iedereen nog amper het niveau kleuterschool is ontgroeid.

Over waarom er gemeten wordt met twee maten, zowel in het toekennen van bans als met het verwijderen van berichten.
Net zolang tot het Bokt beleid eindelijk begrijpt dat de gebruikers dat zat zijn, of totdat alle bokkers die dat zat zijn geband zijn.

Flaxe

Re: Monddood

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:54

Ben nog niet zo lang lid van bokt maar lees wel al een poosje mee.
Net het vorige topic gelezen en nu, zonder iets gelezen te hebben even iets schrijven voor dat er een onbreekbaar slot op gaat.

Hoorde dat bokt een leuk forum zou zijn. Twijfel is groot, heb nog geen kans gezien om de regels tot mij te nemen, wel gekeken maar heb er een minimale studie van een week of twee, drie voor nodig.

Ik ga nu beginnen aan het begin van het topic....

Hoop dat het berichtje in de smaak valt van de regelaars.

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:55

precies Kamsel

Onassa

Lovely schreef:
Na wat dingetjes de afgelopen tijd heb ik ook besloten om op dit forum nooit meer iets te posten dat ook maar in de verte met een paard te maken heeft. Het geaccepteerde level van onkunde en onkundigheid is mij iets te gortig geworden. Mensen op bokt steken er erg veel energie in om elkaar zo ongefundeerd mogelijk af te zeiken op willekeurige onderwerpen. Het doel dat bokt ooit had, elkaar informeren en helpen, is volledige uit het oog verloren.

Hier precies hetzelfde hoor.
Kom enkel nog soms in een HTK topic en thats it.
En bok toch al aardig wat jaartjes en met mijn 48 jaar toch al wel wat paarden kennis opgedaan.
Maar ik doe dat dus ook niet meer.
Soms schud ik mijn hoofd maar eens en klik dan weer weg.

ShauniBef

Flaxe, Bokt is ook een leuk forum! Je kan het zo leuk maken als je zelf wil :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:56

kamsel schreef:
Waarom gezond verstand praktisch iets is om vies van te zijn, waarom er wel 18+ topics zijn over niet paard gerelateerde onderwerpen en er in wel paardgerelateerde topics met elkaar gesproken moet worden alsof iedereen nog amper het niveau kleuterschool is ontgroeid.

Dat vat het wel behoorlijk goed samen.

delerium

Joolien schreef:
Delerium, volgens mij is dat gedaan in het vorige topic, maar toen het vuur onder de modvoeten te heet werd is die dicht gegooid...

Er zijn zéker goede posts geweest in dat topic, ben ik het absoluut mee eens. Het is op slot gegaan omdat het gewoon te veel gevraagd bleek om fatsoenlijk te blijven en het eens niet over anderen te hebben. Er werd een vraag gesteld, er werd over gediscussieerd, en toen is er van de mogelijkheid misbruik gemaakt om bij voorbaat al situaties te bespreken. Er volgde een modopmerking, er hebben mensen een PB gehad, er is een antwoord op het vraagstuk gekomen, en vervolgens is er fijntjes weer doorgezaagd over andere gebruikers, toen is er nog een modopmerking gekomen, hielp niet, weer PB's, OW's, en dan houdt het gewoonweg op.
Dat heeft NIETS te maken met heet onder de voeten, dat heeft te maken met "dit kan niets meer brengen dan nog meer PB's en OW's en hier wordt helemaal niemand beter van".

Nanne schreef:
Bedankt voor je reactie!

Ik kan mezelf ook totaal niet interesseren in het wel of niet terecht zijn van de ban van een ander. Sterker nog er zijn gebruikers waarvan ik mezelf dagelijks afvraag waarom ze uberhaupt nog geen ban te pakken hebben. :')

Maar voor mijn gevoel word er wel geprobeerd om de mensen met een eigen mening, die wat feller zijn in hun uitingen, monddood te maken en dan vooral over zaken zoals deze.

Ik uit absoluut geen kritiek op het team. Jullie doen wat jullie opgedragen word en houden jezelf aan de regels die er aan jullie "functie" gesteld worden. Maar je moet het toch wel met mij eens zijn dat het ernstig is dat er gebruikers zijn die hun reacties niet plaatsen of zelfs verwijderen omdat ze bang zijn dat hun mening niet gewaardeerd zal worden of gelezen zal worden op de manier waarop deze bedoelt is?

Het is, kan, en zal nooit de bedoeling zijn dat er mensen zijn die hun reacties niet willen plaatsen of verwijderen omdat ze bang zijn dat hun mening niet welkom is. (herstel: bijna nooit. Er zijn dingen die gewoon niet bespreekbaar zijn maar dat heeft gelukkig al snel te maken met de kaders van de wet).
Ik denk echter wel dat het altijd belangrijk is in ogenschouw te houden dat de taal van internet beperkt is. Als je bang bent verkeerd begrepen te worden bestaat die kans. Dat is niet leuk, niet tof, en al helemaal niet handig. Maar wel realiteit. Duidelijk zijn over wat je bedoelt is vaak een goed idee. Daarin zit gewoon een geven en nemen, maar duidelijk zijn in wat je bedoelt is echt wel prio.

Anoniem

ShauniBef schreef:

Dat is dus het hele probleem, dat kan helemaal niet.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:57

Paardrijden is een jurysport.... Modden ook.
Met alle mooi en lelijk wat daar bij hoort.
Je doet daar aan mee of niet.... It's all in the game.

Anoli

Maar we kunnen toch gewoon met alle bokkers die hier niet blij mee zijn naar dat "andere forum" verhuizen... Die hebben geen regeltjes :j

Nee ff zonder gein, ik heb mij er nooit zo mee bemoeid of druk over gemaakt.
Wel valt mij op dat met het (verplicht) wegvallen van bepaalde bokkers het niveau heel hard is gedaald.
Vroeger las ik hier nog wel aardig wat info waar ik veel van kon leren, nu kan ik door de bomen het bos niet meer zien en ben ik geneigd om niks meer te geloven. Zonde want je kunt zoveel leren van elkaar :j

En ja dan valt er eens een sarcastische grap, of een opmerking die net een beetje uit de bocht vliegt. Kan je dan als mod niet gewoon even een vriendelijk pb'tje sturen in plaats van dat je direct een OW krijgt?
Iedereen maakt fouten toch? Laat mensen leren van die fouten...

Persoonlijke aanvallen zijn natuurlijk nergens voor nodig, maar een pittige discussie kan soms heel verhelderend zijn hoor :j En in het echte leven wordt je toch ook niet door groene mensjes op je vingers getikt? Nee daar ga je een discussie aan met een ander en soms laait dat hoog op en meestal kom je toch weer op een punt waarop je de ander respecteert en ieder je eigen weg gaat.

Schemerdier

Lovely schreef:
ShauniBef schreef:

Hier komt het eigenlijk wel op neer... alleen spijtig dat hier blijkbaar niets aan gedaan mag worden -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:58

Onassa schreef:
Lovely schreef:
Na wat dingetjes de afgelopen tijd heb ik ook besloten om op dit forum nooit meer iets te posten dat ook maar in de verte met een paard te maken heeft. Het geaccepteerde level van onkunde en onkundigheid is mij iets te gortig geworden. Mensen op bokt steken er erg veel energie in om elkaar zo ongefundeerd mogelijk af te zeiken op willekeurige onderwerpen. Het doel dat bokt ooit had, elkaar informeren en helpen, is volledige uit het oog verloren.

Hier precies hetzelfde hoor.
Kom enkel nog soms in een HTK topic en thats it.
En bok toch al aardig wat jaartjes en met mijn 48 jaar toch al wel wat paarden kennis opgedaan.
Maar ik doe dat dus ook niet meer.
Soms schud ik mijn hoofd maar eens en klik dan weer weg.

Dat is dan toch maar 89 jaar ervaring weggegooid he, die van jou en mij bij elkaar.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:58

Lovely schreef:
ShauniBef schreef:

En waarom niet? Volgens mij vind jij Bokt wel aardig leuk aan je berichtenaantal te zien :)

Ik heb ook duizenden OW's en een ban gehad.. Wat ook helemaal nergens over ging. Nu houd ik me een beetje in mijn HK topics, en probeer ik alleen nog maar positieve reacties te plaatsen :D . En ja, ik vind Bokt nog steeds leuk, omdat ik het nu zelf leuk probeer te maken :)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:59

Je kan bokt prima leuk maken, want als bokt echt zo verschrikkelijk is als iedereen hier roept, wat doen jullie hier dan nog in godsnaam, behalve Mods afzeiken? :D

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 21:59

Delerium

Ik post zo nu en dan op FZ maar doe soms heel lang over een bericht puur omdat het misschien wel tegen de regels kan schoppen. Daar word toch niemand vrolijk van. Misschien de regels iets versoepelen zodat de pittige bokkers wat meer ruimte hebben en de rest nog steeds fijn kan bokken.

En ik bedoel niet elkaar gelijk helemaal afmaken natuurlijk :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:01

Lovely schreef:
ShauniBef schreef:

Waarom zit je dan nog op bokt als je het niet leuk vind? Dat volg ik niet helemaal.
Geen aanval, maar een vraag.

anne3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:01

Onassa, Moet iedereen je dan klakkeloos geloven als je ze probeert te helpen? Natuurlijk doen ze dat niet, of je nou bijna 50 of 10 jaar oud bent. (Ook al heb je misschien wel harstikke gelijk) Ik vind dat je in de topics moet posten die je interessant vindt en wat er dan verder mee gedaan wordt..... Tjah...

Uiteindelijk moeten ze er toch zelf in het echt achter komen. Misschien denken ze dan wel! "He die vrouw van bijna 50 die vlak bij het donkere bos woont had gelijk!"
Laatst bijgewerkt door anne3000 op 17-09-12 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:02

het Viva forum is nogal vrij, ook dat is niet erg fijn bij tijd en wijle...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:03

Lovely schreef:
Dat is dan toch maar 89 jaar ervaring weggegooid he, die van jou en mij bij elkaar.

En dát is nou zo zonde, want niemand, geen enkel mens, is ooit uitgeleerd.

En hoe meer ik leer van échte paardemensen hoe beter ik dat kan toepassen en weer door kan geven aan anderen.

Marijke_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:04

Ojajoh schreef:
waarom? omdat de feiten in een niet fluwelen verpakking,maar in een sarcastische grap op tafel worden gegooid?

het is anders wel hoe het gaat

Dit zijn géén feiten. Zo gaat het gewoon niet.
Ik vind dat je overdrijft. Grapjes kunnen wel, maar je moet er wel mee oppassen.
Zo gaat het toch in het echt ook? Je kan ook niet tegen een agent gaan roepen dat zijn beleid niet klopt.
En alleen omdat een aantal bokkers zich niet in het beleid kan vinden, moet er maar naar een middenweg worden gezocht?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:05

Marijke_1995 schreef:
Ojajoh schreef:
waarom? omdat de feiten in een niet fluwelen verpakking,maar in een sarcastische grap op tafel worden gegooid?

het is anders wel hoe het gaat

Dit zijn géén feiten. Zo gaat het gewoon niet.
Ik vind dat je overdrijft. Grapjes kunnen wel, maar je moet er wel mee oppassen.
Zo gaat het toch in het echt ook? Je kan ook niet tegen een agent gaan roepen dat zijn beleid niet klopt.
En alleen omdat een aantal bokkers zich niet in het beleid kan vinden, moet er maar naar een middenweg worden gezocht?

Niet helemaal mee eens, want een agent heeft zich aan de regels van de wet te houden
een mod houdt zich aan eigen verzonnen regels...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 22:05

Iedereen mag nog steeds met elkaar in discussie gaan, wat mij betreft graag zelfs, daar wordt iedereen slimmer van. Het verschil is hoe je dit doet. Een opmerking als "wat ben jij een dom mens dat je dit zegt" is op de persoon, je kunt immers ook zeggen: naar mijn mening heb je ongelijk want". Dan speel je op de bal.

Je kunt erg veel zeggen, zonder dat er ook maar een UN of groen balkje om de hoek komt kijken. Het is een kwestie van je goed verwoorden, en niet persoonlijk worden. Dat laatste is (helaas) niet altijd het geval. In discussies zie je vaak dat bokkers elkaar op persoonlijk vlak onderuit proberen te halen, en dat is zonde. Door hetzelfde te zeggen, maar niet persoonlijk te worden, kun je prima op bokt je mening kwijt, en deze ook verdedigen. Ik ben nooit bang geweest om mijn mening te geven, en ben dat nog steeds niet. Maakt niet dat ik daarom niet welkom op bokt ben. Het is niet wat je zegt over een bepaald onderwerp, maar hoe.