Klachten over moddies

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daks

Re: Klachten over moddies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:47

stef ik zeg ook niet dat jij dat doet maar russel in dit geval blijft maar doorhameren over wat russel slechte mod acties vind en ja ik vind dat na blijven trappen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:50

Omdat Russell kennelijk nog geen bevredigend antwoord heeft gehad, en ja, soms moet je hier, om een antwoord te krijgen, weleens flink op je strepen staan.

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:53

stef schreef:
Omdat Russell kennelijk nog geen bevredigend antwoord heeft gehad, en ja, soms moet je hier, om een antwoord te krijgen, weleens flink op je strepen staan.

Volgens mij heeft ze al een aantal keer reactie gehad maar is ze het er gewoon niet mee eens. (dat is de indruk die ik krijg, weet niet of het klopt natuurlijk)
Je kunt andere niet jouw visie opdringen, op een gegeven moment wordt het dan gewoon doordrammen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:55

En doordrammen is ten strengste verboden op bokt.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:56

voor bepaalde mensen toch.

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 22:57

russel schreef:
Daks schreef:
ik snap niet waarom sommige ex mods met modder gooien.
Vind ik apart en raar.

En russel net als wat storm zegt. Je bent hier te gast gedraag je daar dan ook naar.

Met mijn gedrag is nl helemaal niks mis mee, en als ik te gast ben ergens dan wil ik graag als gast behandeld worden. Dat ik dan op zo een feestje iemand tegen kom die vind dat ik niks mag zeggen en daar eens even zijn strepen voor gebruikt, heeft alles te maken met het feit dat je als gast geen gast mag zijn..en dat is waar bkt sl veel te lang mee bezig is.

DAks als je niet weet waar die klepel hangt, dan mag jij mij kennelijk aanvallen om mij nu de de grond in te trappen om mij een zogenaamd verkeerd gedrag aan te meten, maar ik mag volgens de regels mijn verweer niet in deze bewoording geven....want als de moddies hun werk doen, krijg ik nu een pb en dst is waar ik over val...

Ik geef overal mijn menig op een heel normale manier, niks geen onbeschoft gedrag of wat dan ook...maar geef hem wel. Ook als het uit de eerste hand is nav den zeer serieuze zaak....

Bokt is een openbaar forum en ik denk dat alle users (in goede of kwade zin) hun handen bijeen mogen knijpen dat er modjes zijn. Bedenk even hoe het op dit forum zou zijn geweest als ze er niet waren. Ga bij je zelf even na of je dan nog steeds hier kwam en of de sfeer er beter of slechter van wordt. Overal zijn zure appels en soms moet je daar doorheen bijten. Ik ben alle mods en en vooral. Bart en elline
Ierg dankbaar hoe ze dit forum lopende houden. En wat voor kosten er mee gemoeid gaan en wij( enige uitzonderingen na dan) gratis gebruik maken..
Ook ik ga wel eens een discussie aan over een bepaalde gebruiker, maar ze kunnen het niet iedereen naar het zin maken. Dat kan nooit en gaat ook nooit gebeuren. Ben je het ergens niet mee eens zou je een pb naar bart of eline kunnen sturen. Ik weet uit ervaring dat je een zeer net antwoord terug krijgt en dat je ook via pb gewoon een wedervraag kan stellen als je het er niet mee eens bent.

Dat gezeur meteen over dat de personen in jou ogen niet naar jou zin een reactie geven mensen zijn die moderator willen worden daar moet ook eens mee opgehouden worden.
Zoals je zelf al aangeeft mensen komen en gaan. Dat een oude gebruiker weg gaat om wat voor reden dan ook is een eigen keuze. Als je het graag wil weten vraag het zelf aan die personen.
Ook iemand die moderator is geweest is een persoon met eigen keuze en is geen machine met een aan uit knop of een voorgeprogammeerd programma. Ook dat zijn mensen zoals jij en ik.
En ook die zijn vrij om wel of niet te beslissen om nog weer op bokt te komen.

Denk zelf eerst even na over bepaalde dingen. Als bokt je niet aanstaat waarom vertrek je zelf niet in plaats van dit toppic te Maken en zo onnodig voor de triljoenste keer deze discussie op te laaien.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:19

Wat is dat toch dat je alleen halehluhjah en amen mag zeggen? Omdat je toevallig te gast bent?
Dan moet je alles maar slikken?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:25

Jongens, dit is toch gewoon een topic waar een paar punten op tafel worden gelegd waarover nagedacht kan worden? Het is commentaar, en ja voor de modjes is he vrijwillgerswerk: maar denk je dat 'gewone mensen die vrijwillegerswerk doen' geen commentaar blijven dan? Die knikkeren ze er ook uit als hij/zij z'n werk niet goed doen
Nu zeg ik niet dat dat moet worden gebeuren... Maar je snapt mijn punt? Waarom
Zouden wij geen commentaar mogen hebben?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:26

stef natuurlijk hoef je niet alles te slikken maar om nu net als TS 1100000 posts te weiden aan het feit dat zij het niet eens is met het optreden van de modjes gaat ook wat ver toch?

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:29

Commentaar lijkt me inderdaad niet zo'n probleem. Heb zelf niet de ervaring dat de mods daar zo slecht op reageren.
Het gaat meer om de manier waarop. Het doordrammen zoals ik al zei. Dat vind ik te ver gaan, dat ze het niet met je eens zijn betekent niet dat ze iets verkeerd doen.
Laatst bijgewerkt door xAlice op 19-08-12 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:32

Maar als je het ergens niet mee eens bent waarom keer op keer een toppic openen op fz en niet gewoon zelf via pb op een volwassen manier oplossen

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:34

Jonge lui,,het gaat niet om het hoe en waarom,maar over de manier waarop de regeltjes geinterpreteerd worden ,,,vergelijk het met een parkeerwachter,,,,,,als je twee minuten over tijd staat ,mag hij een boete geven,maar het hoeft natuurlijk niet,en als je hem al schrijvend tegen komt,,,,,sja dan is de manier waarop hij zich nav je klachten uitdrukt natuurlijk van groot belang,,,,,,,en die kunde mis ik nog weleens.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:39

Er mag best in openbaar gediscussierd worden over dit soort dingen, waarom moet dit altijd prive gedaan worden, heeft niet iedereen het recht op een mening? Er zijn zat bokkers die de mening van TS delen, waarom moet je met een negatieve mening altijd je mond maar houden? Zolang je netjes en respectvol blijft moet er ook plaats zijn voor kritiek.

Ik had van de week ook eigelijk een mod pb verwacht aan de hand van een niet zo'n aardige opmerking richting een bepaalde bokker, wat wel weer typisch is dat de meeste bokkers het ook nog met mee eens zijn. Waarom krijgen bepaalde relbokkers die irritatie en frustratie opwekken bij bijna alle andere bokkers, ik zal geen namen noemen, niet gewoon een ban, of de regels nu wel of niet overtreden zijn? Waarom krijgen zij vrij spel om te rellen, en krijgen andere die wel hun mening wellicht niet zo vriendelijke geven, wel een ban?

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:52

xx_Horsiex schreef:
Er mag best in openbaar gediscussierd worden over dit soort dingen, waarom moet dit altijd prive gedaan worden, heeft niet iedereen het recht op een mening? Er zijn zat bokkers die de mening van TS delen, waarom moet je met een negatieve mening altijd je mond maar houden? Zolang je netjes en respectvol blijft moet er ook plaats zijn voor kritiek.

Ik had van de week ook eigelijk een mod pb verwacht aan de hand van een niet zo'n aardige opmerking richting een bepaalde bokker, wat wel weer typisch is dat de meeste bokkers het ook nog met mee eens zijn. Waarom krijgen bepaalde relbokkers die irritatie en frustratie opwekken bij bijna alle andere bokkers, ik zal geen namen noemen, niet gewoon een ban, of de regels nu wel of niet overtreden zijn? Waarom krijgen zij vrij spel om te rellen, en krijgen andere die wel hun mening wellicht niet zo vriendelijke geven, wel een ban?

maar waarom moet dat ieder keer herhaald worden. denk dat er inmiddels wel 10 van dit soort topics zijn.
Herhaling op herhaling op herhaling en uiteindelijk loopt de discussie uit de hand en word het topic gesloten

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:55

Ik heb iig nog nooit een topic als dit gezien, waar t puur over t aannemen en misschien zorgvuldiger selecteren van nieuwe modjes gaat, overigens.Iig niet een die gesloten is door modjes, omdat het een welles-nietes spelletje werd tussen 'pro-huidig-bokt' en 'pro-veranderingen'.......

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 23:57

Een ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag en houding. Vaak gaat het minder over wat er geschreven wordt maar meer op de manier waarop iets geschreven wordt.
Men moet blij zijn dat er kritiek komt, daar kun je van leren en beter van worden. En niet in de verdediging schieten en oude koeien uit de sloot gaan halen en oude berichten gaan lezen. Immers is er nu iets gebeurd, en schrijft TS een bericht om haar zorgen te uiten, en dat moet kunnen als eerste en als tweede moet dit bekeken worden als een incident.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 00:23

Maar ik kan wel begrijpen Alane dat de huidige en de ex-mods het een beetje beu worden als een bokker al ongeveer 40 pagina's (ongeveer 1000 posten)op Forumzaken heeft gepost met kritiek op het team. Wel over veel jaren verspreidt maar dan nog.....

Wat doe je er dan nog?

De regels zijn vrij duidelijk. Sommige overtredingen vallen in een grijs gebied en ja, soms worden de regels door de ene mod wat anders toegepast als de andere. Maar het zijn vrijwilligers en als je dit werk wilt doen dan neem ik mijn petje af hoor met al dat gezeik. Ga er iig van uit dat ze allemaal modereren met de beste bedoelingen.

Had ook moeite met 'n bokker die wat mij betrof eraf gemieterd kon worden. Blijkbaar is ie besproken in het team en hij mag blijven. Daar leg ik me dan wel bij neer. Men zal hem misschien zielig of sneu vinden.... geen idee maar so be it. Hoeven ze aan mij geen uitleg over te geven. Het is maar internet en dan denk ik: ah ben blij dat ik ook nog een leven buiten internet heb :D

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 00:33

slimmerik schreef:
Maar ik kan wel begrijpen Alane dat de huidige en de ex-mods het een beetje beu worden als een bokker al ongeveer 40 pagina's (ongeveer 1000 posten)op Forumzaken heeft gepost met kritiek op het team. Wel over veel jaren verspreidt maar dan nog.....

Wat doe je er dan nog?

De regels zijn vrij duidelijk. Sommige overtredingen vallen in een grijs gebied en ja, soms worden de regels door de ene mod wat anders toegepast als de andere. Maar het zijn vrijwilligers en als je dit werk wilt doen dan neem ik mijn petje af hoor met al dat gezeik. Ga er iig van uit dat ze allemaal modereren met de beste bedoelingen.

Had ook moeite met 'n bokker die wat mij betrof eraf gemieterd kon worden. Blijkbaar is ie besproken in het team en hij mag blijven. Daar leg ik me dan wel bij neer. Men zal hem misschien zielig of sneu vinden.... geen idee maar so be it. Hoeven ze aan mij geen uitleg over te geven. Het is maar internet en dan denk ik: ah ben blij dat ik ook nog een leven buiten internet heb :D

Ben ikwelweer beniieuwd wie dat was...want zoveel mannelijke bokkers zijn er niet....echter wat mij betreft hoeft er helemaal nimmer nooit niet iemand geband....al deze verschillende mensen met hun eigen meningen eigenaardigheden,en uitspattingen ,maken dit forum toch juist ,tot wat het is,,,,en overigens kan het zomaar zijn ,dat iemand die je nu wel kan schieten,na een actie een hart van goud blijkt te hebben....

misschien was ik t zelf wel

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 00:54

Dan nog, ook al post iemand alleen maar klachten is de weg van de minste weerstand roepen dat hij/zij maar op moet zouten, onder het mom van gast en blij zijn en weet ik wat nog meer.
Waarom de hele geschiedenis erbij halen? En iemands post doorspitten om te kijken of je iemand kunt betrappen op weet ik wat?
Ik snap wel dat iemand dan minder serieus genomen wordt, maar toch neemt een ieder de moeite om te reageren, en maar tegen TS aan te schoppen... en ook hier geld, ben je het er niet mee eens, je hoeft neit te reageren....
Laat het topic doodbloeden als je van mening bent dat TS een onzin topic geopend heeft. Daar hoeven wij niet over te oordelen of zelfs te veroordelen.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 01:11

Daks schreef:
xx_Horsiex schreef:

maar waarom moet dat ieder keer herhaald worden. denk dat er inmiddels wel 10 van dit soort topics zijn.
Herhaling op herhaling op herhaling en uiteindelijk loopt de discussie uit de hand en word het topic gesloten

Om de doodeenvoudige reden dat het niet begrepen lijkt te worden.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 01:17

Alane schreef:
Een ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen gedrag en houding. Vaak gaat het minder over wat er geschreven wordt maar meer op de manier waarop iets geschreven wordt.
Men moet blij zijn dat er kritiek komt, daar kun je van leren en beter van worden. En niet in de verdediging schieten en oude koeien uit de sloot gaan halen en oude berichten gaan lezen. Immers is er nu iets gebeurd, en schrijft TS een bericht om haar zorgen te uiten, en dat moet kunnen als eerste en als tweede moet dit bekeken worden als een incident.

Ik ben het helemaal met je eens, maar ik zie in de openingspost nou niet echt kritiek staan. Eerder een hoop beledigingen naar modjes en 'nieuwe gebruikers' , zit er nu iets in die post waar een mod wat mee zou kunnen? Ik zie eerder een post vol frustraties...Dat is ook vervelend, maar wat kunnen wij nou weer met de frustraties van een andere bokker? Dat is toch iets tussen haar en bokt... Ik heb het al eerder gepost, maar ik kom in heel veel topics steeds dezelfde bokkers met dezelfde frustraties tegen en ik zit daar niet zo op te wachten... De meeste topics verzanden in een 'aanklacht tegen de boktdictatuur' ... Dat kan voor gebruikers die daar echt geen last van hebben wel eens eentonig worden en dan is het niet zo gek dat ze dat geluid willen laten horen toch ?

Merell123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 01:26

Ik heb een idee.. Als de mods nou een dag lang (of meerdere dagen) niet ingrijpen in topics, niet bannen, geen Posts verwijderen.. Etc. Dan kunnen we zien hoe het loopt :) . Ik hou persoonlijk meer van fora waar de mods wat onzichtbaarder zijn.. Ze zijn er wel maar zullen niet snel ingrijpen oid.. Ik lees graag op bokt maar dat vind ik jammer.. Ik denk dat mensen discussies prima zelf kunnen oplossen, en is dat niet ook een beetje leuk aan een openbaar forum, dat iedereen zijn mening kan geven en er lekker over gediscussieerd kan worden.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 01:31

Ze heeft kritiek op de manier waarop er gemodderd wordt.
Ik sla ook wel eens reacties over of topics waar ik geen zinnig antwoord/post zou kunnen geven. Ik raak daar niet frustie van. Ik begrijp alleen niet zo goed waarom sommigen menen altijd te moeten reageren, ook al zijn ze het er niet mee eens. Als ik het er niet mee eens ben, dan zeg ik dat maar ga niet graven in de geschiedenis van een bokker om mijn mening te kunnen onderstrepen...
Heeft iemand een bepaalde ervaring opgedaan, ben ik de laatste om te zeggen dat die ervaring onjuist is.

Heeft TS kritiek, dan moet ze die kunnen uiten. Via pb zou het handigste zijn. En prettig zou zijn als er volwassen mee omgegaan wordt. zonder persoonlijke voorkeuren en alleen daar waarover kritiek wordt gegeven.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 01:31

Merell123 schreef:
Ik heb een idee.. Als de mods nou een dag lang (of meerdere dagen) niet ingrijpen in topics, niet bannen, geen Posts verwijderen.. Etc. Dan kunnen we zien hoe het loopt :) . Ik hou persoonlijk meer van fora waar de mods wat onzichtbaarder zijn.. Ze zijn er wel maar zullen niet snel ingrijpen oid.. Ik lees graag op bokt maar dat vind ik jammer.. Ik denk dat mensen discussies prima zelf kunnen oplossen, en is dat niet ook een beetje leuk aan een openbaar forum, dat iedereen zijn mening kan geven en er lekker over gediscussieerd kan worden.

+:)+ +:)+

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 01:34

HolyPope schreef:
Merell123 schreef:

+:)+ +:)+

Volgens mij hebben we dat station al gehad ooit een keer, en eindigd een topic dan in een huiskamertopic waar na 3 blz niemand meer weet wat het hoofd onderwerp was, of in een welles nietes ik ben beter dan jij geneuzel waar iedereen gelijk wil krijgen en vooral het laatste woord.