Bokt selectief?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:16

Sorry, kom ook nog ff terug op besproken topic door "ikbenellen".

dees21 schreef:
Misschien kun je gewoon eens een telefoon pakken, even bellen na jvdh, al je frustraties eruit gooien. Scheelt een hoop discussies! En misschien voel je je nadien nog wel beter ook!

Alle verhalen hebben 2 kanten!

En als bokt je niet aanstaat, hoe hun hun website leuk en informatief willen houden en het niet willen laten vertroebelen met gefrustreerde bokkers die vaak toch al in een negatief spiraal zitten dan ga je toch van bokt weg.

Dat scheelt vast een hoop stress.

Of zijn dit speculaties wat ik nu schrijf, dan sorry daarvoor. Bokt is goed bezig! Ga zo door.

Sorry maar dit is weer zo'n reactie van :O ..
Wie valt wie hier nu aan en is gefrustreerd :? ?

Meid, sorry Y;( maar ook ik weet helaas waarom paarden vaak naar die stal gaan en ja, dat is 1 kant :j
Die kant weet (misschien) J&H vaak niet eens :n (dat laat ik in het midden)
Ik gun niemand een paard met problemen,die hoef je er niet bij te kopen :n
Ik ben niet gefrustreerd, wil niemand kwaad doen alleen ben ik eerlijk. En ja, waarheid is soms hard O:)
Oh en ik wil je best per bp uitleggen wat in de buurt de "reden" is om je paard aan hen te verkopen :j
Misschien begrijp je het dan beter?

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

@ Eline:
- uit de eerste hand is
- gefundeerd is, dus uitleg bevat over de ervaring
- neutraal geschreven is.

Ik heb hier tijdje geleden uitleg van desbetreffende mod om gevraagd want ik snap het niet. Ze heeft het me netjes uitgelegd alleen kan ik er nog niets mee (eerlijk gezegd). De berichten die van mij zijn weggehaald heb ik zelf gezien (1e hand), bevat uitleg over wat ik gezien heb en tja, neutraal :? als iets niet netjes is, hoe wil je dat dan nuetraal neerzetten? liegen???? mooier neerzetten als mijn ervaring / belevingswereld???

Ja, ik heb de koop/verkoop niet gesloten (zo werd het uitgelegd dat dat 1e hand is) maar ja, zoals ik op pag. 2 al schreef: dan mogen mederwerkers van daar ook niet reageren, jonge kids die pown hebben gekregen ook niet want dat regelen de ouders in 99 vd 100 gevallen....
In dit topic valt dan alles weg :)*

ownwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:22

ownwise schreef:
Tja, als men zo walgt van Bokt en haar beleid, waarom dan geen ander forum opzoeken of zich iig distantieren van het forum?
Waar komt die behoefte vandaan om mensen die niet juist handelen en dit dus met foto's op internet plaatsen op hun plaats te wijzen? Als het men dan zo zeer aan de ogen of het hart doet, waarom dan geen pb naar de TS om je verhaal te doen? Waarom moet een sneer of een strenge toespraak per se publiekelijk en waarom kan men geen voldoening halen uit het sturen van een PB met je zegje?

Want laten we eerlijk zijn, dat is ook na een slotje nog gewoon mogelijk.
Is de frustratie over te snelle slotjes wel vanwege de juiste redenen vraag ik me dan af??
Is dit vanwege het moreel van sommige mensen of omdat zij graag openlijk hun zegje hadden willen doen?
Just wondering...

ownwise schreef:
@NathalietjeB, je beantwoord een vraag met een wedervraag ;-)
En dat is het risico van het openen van een topic en uberhaupt het openen van een account. Die pb's kan ze ook ontvangen als er geen slotje op zit. Dat is ook heel het punt van mijn post niet, ik zeg niet dat ze massaal moeten gaan pb'en.

Mijn punt is dat ik niet begrijp dat er frustratie zit bij bokkers over het al dan niet te snel dicht gooien van een topic. Is dit nu omdat ze zo begaan zijn met het dier uit het topic en dus eigenlijk nog wat hadden willen zeggen? Want dan zeg ik dat de betreffende moraal ridder een pb zou kunnen sturen.

Ik heb alleen het idee dat het niet om het leed van het dier gaat, maar het feit dat iemand graag nog openbaar een opmerking had willen plaatsen, i.m.o. meer voor zichzelf in dat geval dan voor een ander.

Ik hoor het graag als ik er naast zit, maar zou dan graag de reden van frustratie willen weten. :)

Ik ben nog steeds benieuwd naar een antwoord :o
Hoewel ik nu wel uit de posts denk op te maken dat het voornamelijk gaat om het feit dat een topic (zonder waarschuwing) gesloten wordt bij (niet onderbouwde) negatieve reacties en de (niet onderbouwde) positieve reacties blijven staan?
Dan nog begrijp ik niet helemaal wat daarin het probleem is? Is het het onrecht dan?

Eline

Re: Bokt selectief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:30

Evelienepien: De grens ligt bij het vertellen van jouw ervaringen. Als jij dingen meekrijgt van een vriendin, een stalgenoot, et cetera, ken je niet het hele verhaal, maar zal het altijd door een ander gekleurd zijn. Dat staan we niet toe: die ander mag wel zelf het verhaal delen.

En voor neutraal verwijs ik naar m'n vorige post. Je hoeft de situatie zeker niet mooier te vertellen dan ie is: als je hoefslid je paard kreupel gesneden heeft, is dat het verhaal. Punt. Wat we er vooral mee bedoelen is dat alle krachttermen thuis mogen blijven. Vaak wordt er gestrooid met beledigingen en bedreigingen, daar wordt op gemodereerd.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:34

Eline, het onderstaande is pertinent niet waar. Nog nooit heb ik van Bokt een pb oid ontvangen waarom er een post verwijderd is, laat staan dat de post in een aangepaste versie is teruggeplaatst.

We proberen dat tegen te gaan door op het moment dat een reactie wordt verwijderd, altijd contact op te nemen met degene die de reactie geplaatst heeft en uit te leggen wat er mis mee was en aangeven dat de reactie, onder voorwaarden, teruggeplaatst mag worden.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:41

Als er een post van je verwijderd wordt, hoor je daar een pb over te krijgen van een moderator. Het kan voorkomen dat abusievelijk niet gebeurd, dan kun je zelf contact opnemen voor uitleg.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:44

Eline schreef:
Als er een post van je verwijderd wordt, hoor je daar een pb over te krijgen van een moderator. Het kan voorkomen dat abusievelijk niet gebeurd, dan kun je zelf contact opnemen voor uitleg.

Dat gebeurt lang niet altijd.
Maar goed, als je zelf niet begrijpt waarom je post verwijderd is, kun je idd zelf contact opnemen.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:55

Eline schreef:
Evelienepien: De grens ligt bij het vertellen van jouw ervaringen. Als jij dingen meekrijgt van een vriendin, een stalgenoot, et cetera, ken je niet het hele verhaal, maar zal het altijd door een ander gekleurd zijn. Dat staan we niet toe: die ander mag wel zelf het verhaal delen.

En wat als ik dingen meekrijg ve vriendin, stalgenoot, die ik dus zelf meemaak? Ik krijg mee dat het paard van bijv. vriendin lichamelijk niet goed is doordat ik het paard al jaren ken, mee rijd en uitslagen zie van kliniek? Hoeveel meer wil ik het dan nog mee maken?
Of als vriendin paard koopt, papieren laat zien (die niet kloppen), laat keuren (waar ik bij ben), wordt afgekeurd waar ik bij sta? Hoeveel meer vh verhaal wil ik dan nog weten???

Tis toch mijn meegemaakte verhaal, zelf beleefd?

En ja, ieder verhaal heeft 2 kanten maar even realistisch gezien:
Dan zou een besproken bedrijf voort een voltijd baan erbij hebben om op alles wat erop Inet geschreven wordt over hen, te weerleggen / uit te leggen. Gebeurd zelfs IRL niet dus laat staan Inet.....

Sorry hoor maar blijf het apart vinden.....
Laatst bijgewerkt door Evelienepien op 13-07-12 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:55

Er wordt veel geschrapt wat volgens mij wel aan de regels voldoet. Daarnaast worden ook veel topics willekeurig gesloten omdat bijvoorbeeld een ts alles wel gehoord zou hebben. Als een ts zelf netjes reageert en wat met tips en opmerkingen doet komt het vaak niet zo ver.

Daarnaast vind ik het ook wel zo eerlijk als mensen van de betreffende stal zich kenbaar maken als iemand die daar banden mee heeft. Op die manier is de objectiviteit nog beter en kunnen mensen voor zichzelf beslissen of men er wel of geen zaken mee wil doen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:01

MarjanB schreef:
Er wordt veel geschrapt wat volgens mij wel aan de regels voldoet. Daarnaast worden ook veel topics willekeurig gesloten omdat bijvoorbeeld een ts alles wel gehoord zou hebben. Als een ts zelf netjes reageert en wat met tips en opmerkingen doet komt het vaak niet zo ver.

Daarnaast vind ik het ook wel zo eerlijk als mensen van de betreffende stal zich kenbaar maken als iemand die daar banden mee heeft. Op die manier is de objectiviteit nog beter en kunnen mensen voor zichzelf beslissen of men er wel of geen zaken mee wil doen.

Wat het eerste betreft: hier kan ik niks mee. Kom dan met duidelijke voorbeelden. Zo krijg je dat eeuwige gezeur van twee maten etc etc. Jouw opmerking helpt zo praatjes de wereld in die niet gestaafd kunnen worden maar wel bij de bekende azijnpissers als zgn. waarheid blijven hangen.

En dat mensen van betreffende stallen zich niet bekend willen maken dat is hun goed recht. Iedereen op bokt heeft het recht anoniem te blijven.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:06

uhhhh mag ook wel wat aardiger hoor! Als voorbeeld topic van meisje dat denkt dat ze haar paard super rijd (incl steiger foto paard in verzet) en iedereen ziet dat het een gevaarlijke situatie is. Hier wordt op gereageerd en ts geeft geen reactie meer terwijl in mijn ogen de reacties netjes en opbouwend zijn en toch wordt het topic gesloten.

Als mensen van betreffende stallen heel positief doen en alles wegwuiven is dit ook niet objectief want ze hebben geen ervaring met de stal als klant.

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:39

Evelienepien schreef:
Sorry, kom ook nog ff terug op besproken topic door "ikbenellen".

dees21 schreef:
Misschien kun je gewoon eens een telefoon pakken, even bellen na jvdh, al je frustraties eruit gooien. Scheelt een hoop discussies! En misschien voel je je nadien nog wel beter ook!

Alle verhalen hebben 2 kanten!

En als bokt je niet aanstaat, hoe hun hun website leuk en informatief willen houden en het niet willen laten vertroebelen met gefrustreerde bokkers die vaak toch al in een negatief spiraal zitten dan ga je toch van bokt weg.

Dat scheelt vast een hoop stress.

Of zijn dit speculaties wat ik nu schrijf, dan sorry daarvoor. Bokt is goed bezig! Ga zo door.

Sorry maar dit is weer zo'n reactie van :O ..
Wie valt wie hier nu aan en is gefrustreerd :? ?

Meid, sorry Y;( maar ook ik weet helaas waarom paarden vaak naar die stal gaan en ja, dat is 1 kant :j
Die kant weet (misschien) J&H vaak niet eens :n (dat laat ik in het midden)
Ik gun niemand een paard met problemen,die hoef je er niet bij te kopen :n
Ik ben niet gefrustreerd, wil niemand kwaad doen alleen ben ik eerlijk. En ja, waarheid is soms hard O:)
Oh en ik wil je best per bp uitleggen wat in de buurt de "reden" is om je paard aan hen te verkopen :j
Misschien begrijp je het dan beter?

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Hier kan ik me toch voorstellen dat een mod dit bericht zou kunnen verwijderen. Mijn gevoel in jouw antwoord is: aanvallend, off-topic, niet neutraal en niet duidelijk en zeker niet onderbouwd.

Je had ook niet kunnen reageren in het topic, maar die andere direct een nette pb kunnen sturen met de waaroms...

Zoals ik eerder aangaf kan een lezer een bericht anders interpreteren dan een schrijver dit bedoelt.

We hebben het nog steeds over dat ene topic. Is het de bedoeling dat iemand hier zijn/haar zin en/of gelijk krijgt? ;)

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:51

MarjanB schreef:
uhhhh mag ook wel wat aardiger hoor! Als voorbeeld topic van meisje dat denkt dat ze haar paard super rijd (incl steiger foto paard in verzet) en iedereen ziet dat het een gevaarlijke situatie is. Hier wordt op gereageerd en ts geeft geen reactie meer terwijl in mijn ogen de reacties netjes en opbouwend zijn en toch wordt het topic gesloten.

Als mensen van betreffende stallen heel positief doen en alles wegwuiven is dit ook niet objectief want ze hebben geen ervaring met de stal als klant.

en daar is het penny-meisje dus :) Dat soort topics zijn prachtig...Meisjes die denken dat ze het heel goed doen, wellicht zelfs geprezen worden door hun ouders en/of instructie en dan nét de verkeerde foto's erop zetten en dus door de andere penny-meisjes volledig de grond in geboord worden. Zo'n topic opent zo'n meisje maar 1 keer...al doende leert men. Het is soms best moeilijk om alles te lezen wat een ander negatief vind aan jou, je paard, je houding en je foto's. Niet iedereen kan dat goed hebben. Dat de TS dan verzoekt om het topic te sluiten, tja, dat kan.

en je tweede puntje: ik vind het fijn om te lezen dat jij zo positief denkt over deze mensen.

edit: om verwarring tegen te gaan: met deze mensen bedoel ik niet de mensen van de betreffende stal uit het besproken topic. Maar meer "de paardenverkopers" in het algemeen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:48

Evelienepien schreef:
En wat als ik dingen meekrijg ve vriendin, stalgenoot, die ik dus zelf meemaak? Ik krijg mee dat het paard van bijv. vriendin lichamelijk niet goed is doordat ik het paard al jaren ken, mee rijd en uitslagen zie van kliniek? Hoeveel meer wil ik het dan nog mee maken?
Of als vriendin paard koopt, papieren laat zien (die niet kloppen), laat keuren (waar ik bij ben), wordt afgekeurd waar ik bij sta? Hoeveel meer vh verhaal wil ik dan nog weten???

En hier ben ik het mee eens.
Er is een verschil tussen 'ik heb gehoord van een vriendin van de zus van mijn buurjongen dat...' en bovenstaand beschreven situatie, waarin je toch wel kan stellen dat dit een ervaring uit eerste hand (ook al gaat het hier bv. om het paard van een vriendin).
Hoe modereren jullie (modjes) hier?

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:00

Eline schreef:

Typisch Eline dat het dan keer op keer gebeurd is. En wat het contact opnemen betreft, ik heb zovaak mailtjes gestuurd naar diverse modjes over allerlei zaken ook naar jou persoonlijk maar je komt niet door jullie betonmuur heen. Was het maar zo simpel als je nu doet voorkomen, dan hadden vele een bevredigend antwoord gekregen en hoefden wij ons ongenoegen niet te blijven herhalen.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 18:01

ho ho, klagen over de feedback van modjes was niet de bedoeling van dit topic.. :=

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:33

Het lijkt erop dat sommige mensen antwoord krijgen wat hen niet aanstaat en vinden dan dat ze slechte feedback krijgen. Maar blijven wel "hangen" op en aan bokt ......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 22:22

Heb vandaag mijn kennis weer gesproken over het paardje dat ze bij JvdH weghebben, paard heeft in die anderhalve jaar 2 maanden gelopen en dan was het nog met veel vlieglessen, verder steeds in de molen van alles al gehad, duizende euro's armer......paard is ondertussen onverkoopbaar, ze gasn hem terugbrengen.

Oude eigenaar gesproken, die had paard ook al door de molen gehaald en heeft JvdH verteld dat het dier een volwassen ervaren ruiter nodig heeft, maar is aan een kind van 12 jaar verkocht als braaf, maar zich snel verveeld, dus aan het werk gezet moet blijven.....

Maar dat is voor bokt niet uit eerste hand.
Ben tig keer gegumd tot bijna ow aan toe...

Wie worden de dupe van dit bokt beleid.?? De paarden en de onervaren paardenkoper die de prachtige verhaaltjes van de net aangemelde bokkers geloven..

Want.....zij had gegoogled en JVDH kwam er zo goed uit!! dank je wel bokt.....mij kennis is ten einde raad......maar het is nog steeds niet uit de eerste hand. Duh.....
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-07-12 22:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 22:26

russel schreef:
Wie worden de dupe van dit bokt beleid.?? De paarden en de onervaren paardenkoper die de prachtige verhaaltjes van de net aangemelde bokkers geloven..
.

uiteraard vreselijk sneu verhaal, maar je beschrijft haar als een onervaren paardenkoper en ik denk dat onder andere dáár de fout zit...
Dat zij een miskoop doen, daar kan Bokt niets aan doen. Er bestaat nu eenmaal geen certificaat voor een goede handelsstal...

Maar het is wel sneu, dat ben ik met je eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 22:39

We halen altijd de onervaren paardenkoper door de mangel op bokt, maar die leert niet bij als de informatie op paardenfora van dit formaat gekleurd wordt....het is makkelijk boe te roepen en dan de schuld bij dit soort mensen te leggen ipv ze in bescherming te nemen........!

Ik heb se gewaarschuwd, maar als er van die geweldige verhalen door 1 berichten bokkers worden geplaatst, en die in de meerderheid zijn omdat er een doos gummen per dsg doorheen gaat, waar blijf je dan..

En ook al heb ik ondertussen 14 jaar paarden, ben ook ik nog steeds onervaren, maar heb ik het geluk als zo lang bokker te zijn dat ik ook het oude beleid heb meegemaakt en dst er meer vrij uitgesproken mocht worden, waardoor mijn kennis in paardenland wat breder is geworden.....gelukkig heb ik mijn nieuwe paard bij een betrouwbare fokker weg, en zal ik nooit een paard bij jvdh gaan halen omdst ik ook inside informatie heb........en die zet ik hier niet neer, omdat dat als laster beschouwd kan worden, maar vanuit de werkelijke praktijk mag niet...dat zal nl de weegschaal naar deze stal te veel negatief beoordelen en dat is niet goed voor het bokt imago...

Miskoop is wel makkelijk gezegd, het is geen tandenborstel die niet de verwachte witte smile geeft. Miskoop is een totaal verkeerd woord en dat is wat bokt zich eens moet gssn realiseren.....foute handelaren een veer in de kont steken, want als het fout gaat dan is het een miskoop? Dier hoort naar de slacht! Een paard dat niet gezond is en om je nek mee te breken is geen miskoop, dat is ............

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 22:47

En toch kan het verhaal niet zo geplaatst worden. Voldoet op geen enkele manier aan de regels. Verhaal vertelt ook niet of eigenaar er uit heeft proberen te komen met de stal. Of er een keuring is geweest etc. .... Het is nu eenmaal geen pakje boter wat je koopt. En om zo'n miskoop (waar ook de koper schuld draagt imo) een stal helemaal de grond in te boren vind ik erg ver gaan. Het is slechts 1 ervaring.

En waarom maakt eigenaar zelf geen account aan om verhaal te vertellen. Als ik zo genept was en ik kwam er met de stal niet uit dan deed ik ècht de moeite wel om een account hier aan te maken. Zeker als ze dus "ervaringen" over deze stal zo te lezen van bokt hebben afgehaald ?? Er staan ook negatieve ervaringen bij...

Maar sneu is het wel.

Dat bokt het uit eerste hand wil hebben snap ik wel. Als er uit eerste hand gelogen wordt of wat dan ook dan kan in dat geval zo'n staleigenaar ook echt verhaal gaan halen bij zo'n poster. Nu is het alleen maar van horen zeggen dat.... en geloof me... als ik een slechte/stomme aankoop doe.... zwak ik dat tegen kennissen ook altijd af en probeer de schuld bij de verkoper (iig gedeeltelijk) te leggen.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 22:57

Eigenaar heeft wel beters te doen dan bokken :o

Verhaal op deze manier hoeft ook niet op bokt, maar als recencie mag het verhaal wel gegeven worden, ik bengeraadpleegd voor koop, ze liet mij de advertentie zien, heb haar adgeraden, tja als bokt jvh steeds in de roze scherming laar zetten....

Miskoop is het nog steeds niet, ik noem het nl liever oplichting, komen met een keuringsrapport en paard voor een kind van 12 aanprijzen, terwijl het een paard is waar je met gemak mee verongelukt, ik stap er niet op....dan smoesje dat hij al 2 weken stil staat, maar eigenlijk erg braaf, ja in de hand, maar niet onder de man....paard heeft ook de hoofdprijs gekost. Zolang paardenland nog steeds arrogante paardentutjes bezit die dan een dikke vinger maakt met eigen schuld dikke bult.....en ondertussen zorgt bokt dat de verkeerde verhalen niet openbaar gemaakt worden en nee zij heeft echt geen zin om een account aan te maken, die is alles met paarden spuugzat..

Slimmerik dit paard is niet te rijden en om die reden bij die stal gekomen en voor een kind levensgevaarlijk.......alles werd gezocht in het lijf van het dier, nu anderhalf jaar verder, is het een karakterprobleem en dat bevestigd de oude eigenaar, die heeft dier ook volledig tegen het licht gehouden en ook gemeld dat het geen beginners paard is en niet voor kinderen geschikt....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 23:01

Maar hebben ze contact opgenomen met de stal? En als ze wel de moeite doen om ervaringen te lezen maar de twee klikken om een account aan te maken niet nemen en tegen adviezen ingaan..... tja dan zou ik er nog geen post aan willen wagen als kennis....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 23:02

Slimmerik dat is aan jouw....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 23:04

Klopt. Maar kan me dan ook van het beleid van bokt voorstellen dat ze dergelijke posten uit tweede hand niet accepteren. Verhaal is te vaag....

Teigetje008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 23:06

en het gaat wederom om de betreffende stal uit het betreffende topic :D

ik denk dat je wellicht een reactie van mij verwacht, maar blijf toch bij mijn standpunt...

een paard kopen is nu eenmaal niet makkelijk, het blijft een dier. Als onervaren paardenkoper kan je nu eenmaal een miskoop doen...

waarschijnlijk heeft de stal er nu meer aan verdient dan dat het naar de slacht ging, en dat is nu eenmaal hun inzet. Daar doe je niets aan. Bokt en de mods ook niet!

@Slimmerik: idd, denk dat Bokt dit soort verhalen niet tolereert, het is uit de tweede hand, en het staat in de regels dat dat niet mag...

Ik trek me verder terug uit dit topic als het over de betreffende stal blijft gaan...