Yuris schreef:Senna, ik ben het helemaal met je eens.
Ik zit ook niet op dit soort sensatie te wachten. Misschien wel omdat ik in real life, werkend op een Intensive Care, de werkelijke betekenis zie, en meemaak van wat anderen spannend/leuk/ vinden. Plaatjes of beelden zijn leeg en plat, zonder betekenis of kader. Je zit achter je pc, vaak in je eentje, misschien een kind van 11, en dan krijg je plots een nare foto of film te zien. Dat heeft niets meer te maken met real life. In real life is het minder erg om een platgereden eend tegen te komen. Je kunt het plaatsen, je zit er niet met je neus bovenop. Op zo'n typische shockerende foto als die je op het internet kunt vinden, vallen alle betekenisgevende factoren weg, en zie je alles tot in de details. Dat is niet reëel.
Ik ben het hier mee eens. Alleen een foto is al snel schokkend in plaats van indrukwekkend. Persoonlijk zie ik er de meerwaarde niet van in om schokkende, bloederige foto's/filmpjes die niks met paarden te maken hebben te plaatsen op bokt. Ik las op een van de vorige pagina's dat er zelf een filmpje was gepost van een stervende man? Sorry, maar dat vind ik inderdaad toch wel te ver gaan, zelfs in een link.
Een leeftijdsgrens voor bepaalde topics lijkt me niet verstandig. Allereerst is er het probleem waar je de grens trekt (16? 18?) en daarnaast komt iedereen die net wat jonger is "in opstand". Een leeftijdsgrens is ook heel makkelijk te omzeilen, zelfs als je naar iemand berichten en profiel kijkt. Schrijf netjes, gebruik af en toe een duur woord en je wordt als volwassene gezien. Zo moeilijk is dat niet.