Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Romana01 schreef:@themuisje: ervaring, met nadruk op levenservaring, bedoel ik, de verschillende situaties waarin je bent geweest
Vjestagirl schreef:Romana01 schreef:@themuisje: ervaring, met nadruk op levenservaring, bedoel ik, de verschillende situaties waarin je bent geweest
En toch is levenservaring ook doodgewoon de fases waar je doorheen bent geweest, de 'doodnormale' dingen die je hebt meegemaakt en gedaan. Er zijn gewoon dingen die je op je 16de nog niet gedaan hebt (om maar iets heel stoms te noemen: autorijlessen, stemmen etc.) en die wel ook vormend zijn.
Wat ik zelf merkte toen ik wat ouder werd (en ik hoop dat ik dat nog veel sterker ga merken als ik écht volwassen word) is dat ik meer in begon te zien dat anderen ook weleens gelijk hebben, dat de wereld niet is zoals ik dacht dattie is. En eerlijk, toen ik 16 was en iemand zei dit tegen mij dacht ik ook 'dat weet ik allemaal al, ik heb al levenservaring', en later bleek toch dat dat niet zo was...
Romana01 schreef:@capopjekop: sorry als ik niet duidelijk was
@themuisje: Ik heb het voornamelijk over bij mij een ervaring, die vele pas veel later/ tot niet meemaken. Als je het wilt weten stuur ik je wel een pb en dan kijk ik bij volwassenen die gewoon letterlijk tegen mij gezegt hebben "goh ik heb echt geen idee hoe het is"
Romana01 schreef:@themuisje: Ik heb het voornamelijk over bij mij een ervaring, die vele pas veel later/ tot niet meemaken. Als je het wilt weten stuur ik je wel een pb en dan kijk ik bij volwassenen die gewoon letterlijk tegen mij gezegt hebben "goh ik heb echt geen idee hoe het is"
capopjekop schreef:Maar wat ik me dan afvraag, volwassenen mogen niet aannemen dat jongere bokkers minder ervaring hebben. Maar waarom mogen pubers dan wel zeggen dat ze meer ervaring hebben dan volwassenen. Waar baseren ze dat dan op? Hoe weten ze wat sommige volwassenen hebben meegemaakt? De kans dat die meer hebben meegemaakt is groter, aangezien ze al veel langer op de wereld mee lopen.
Mogen moet je even niet te streng zien, wist zo snel geen ander woord wat toepasselijker is.
Skygirl schreef:Klopt, maar dat is dus wat bij 16jarigen vaak wordt aangevoerd als 'bewijs' dat ze extra levenservaring hebben doordat ze bepaalde dingen hebben meegemaakt.
deruijter schreef:Maar als je kijkt naar de berichten die ik op topics plaats, vind ik zelf niet dat ze onvolwassen
overkomen.