Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:k stel altijd een doel voor ik op wedstrijd ga en als ik die bereik heb ik gewonnen. Ook al zou ik onderaan de uitslagen lijst staan, zowat?
Citaat:Ach nee, de jongedame die mensen beleerd over taalgebruik, dan een beetje beledigend wordt in een pb, om vervolgens te denken dat ik, met 54 jaren, nog zin heb een correspondentie aan te gaan. Een typische geval van een persoonlijkheid met een constructief negatieve houding tegen alles. Het leuke is er weer af.
Citaat:Als men een beetje op de hoogte is van de kosten, die alleen progressief oplopen als men internationaal wil starten, dat weet men ook dat slecht enkelen in de sport hun geld met wedstrijden kunnen verdienen. De meesten moeten veel lessen geven, hun achterwerk wond rijden, stallen mesten etc. om wedstrijden te kunnen rijden. Het verhaal van Saskiakefie maakt slecht één ding duidelijk; ze weet helemaal niet waarover ze praat.
En als men tegen dierenleed is, moet men goed beseffen dat de hoeveelheid vlees die wij eten ver boven de maat ligt die noodzakelijk is, de rest (als al niet schadelijk) is luxe, daarvoor lijden ook dieren, en wel al die daarvoor bestemde dieren. Ik beweer niet dat men geen vlees mag eten, of dat men niet de misstanden in de paardensport mag aanklagen, maar het moet wel in een redelijke verhouding blijven.
Tessa_1 schreef:Ik heb even in de berichten van Dolores08 gekeken die op een gegeven moment op Huertecilla reageert en zij gebruikt in de meeste van haar berichten ook normaal taalgebruik, maar spreekt wel Huertecilla erg netjes aan. Dit vind ik in zo'n geval gewoon netjes en beleefd gedrag.
setteke schreef:Tessa_1 schreef:En sommige dingen kan je met één (formeel) woord perfect uitdrukken zoals jij ze bedoeld
Bedoeld is met een t, jij bedoelt.
Niet flauw bedoeldhoor, maar je gaat ineens iedereen analyseren, dus we vrezen ineens allemaal
Tessa_1 schreef:En sommige dingen kan je met één (formeel) woord perfect uitdrukken zoals jij ze bedoeld, terwijl je voor de Jip-en-Janneke versie een aantal lange zinnen nodig hebt.. Wij zeggen toch ook 'grote volte' en niet 'rij een groot rondje met een doorsnee van 20 meter tussen de A-X, C-X of B-E?
Waarom zou je er dan omheen kletsen en je standpunt onduidelijker maken?
phormicola schreef:Ze doelt denk ik op Bokkers als Huertecilla (die ik overigens juist fijn vind schrijven).