Grotere avatars?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:46

Ze zouden wat mij betreft wel wat groter mogen ja. Als ik nu een plaatje upload zie je amper wat het is :')

Loetie84

Re: Grotere avatars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:48

100x100 vind ik wel een beetje groot en druk (gezien de link die hier staat) 80x80 niet een optie dan? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:51

Klis schreef:
Anoniem schreef:
Ik vind het prima zo!

Wat interesseert mij die ava nou? Het is alleen praktisch om mensen snel te herkennen (tenzij ze hun ava's gaan veranderen dan word het lastiger)
Maar herkennen ga op dit formaat prima!

Ehm, dus omdat het jou 'niks interesseert' moet we het maar helemaal vergeten? Niet echt een geldig argument lijkt me:+
En het herkennen van een persoon is toch niet het enige doel van een ava? En daarbij, herkennen gaat toch nog steeds met grotere avatars of ben ik nou gek?

Edit: even om mijn punt duidelijk te maken, de ava die ik nu heb bijvoorbeeld, je ziet nauwelijks meer dat ik erop zit :+ toch wel een beetje jammer.

Volgens mij is dit al vaker voor gesteld en Bart heeft hier nog nooit gehoor aan gegeven. Dus ik zou niet verwachten dat het er door komt ;)

Daarbij is "het is mooier" ook een argument van niks. Want je heb namelijk een heel profiel die je vol kunt zetten met plaatjes.. En als je graag wil dat mensen je ava goed kunnen bekijken. Zet je in je onderschrift "kijk in profiel voor grotere versie van ava" Tada!! probleem opgelost.

Verder is het een forum en is dus tekst belangrijk. Als ik plaatjes had willen kijken ging ik wel naar een site voor analfabeten ;)
Ook duurt het langer voor dat een pag. geladen is. En je word er gewoon knetter gek van als iedereen van die bewegende dingen op hun scherm hebben..

@bartVB: Misschien de 1 april grap van dit jaar? Iedereen een ava geven van 100x100 met van die gruwelijke irritante plaatjes er in? Dan is het gezeur in 1 keer afgelopen denk ik ~~}>

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:55

60x60: Afbeelding

80x80: Afbeelding

100x100: Afbeelding

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:56

80x80 vind ik al een lekkerder formaat.. leuke tussenstap toch? gulden middenweg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:56

@Klis
Ik zie iemand op een haflinger voorover leunend op de nek van beesie in een donkere binnenbak.

Een avatar is iets om verschil tussen de posts aan te geven, iets kleins. Dat bokkers massaal digitale HD resolutie foto's in avatar formaat proberen te proppen is niet bepaald handig, maar levert zelden problemen. Als mensen slechte foto's gaan verkleinen naar avatar formaat dan wordt het inderdaad moeilijk, maar zoals ik zei ligt dat meer aan de keuze van foto's dan aan het formaat.

En al zou ik het niet kunnen zien, so what? Je hebt oneindige ruimte in je bokt profiel om je hele levensverhaal in 10001 foto's neer te gooien. Tevens kan je wat persoonlijks in je OS kwijt. Als ik meer over iemand wil weten dan klik ik door naar iemands profiel, een avatar heeft daar niks mee te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:58

Ik vind dit wel een mooi maatje... Niet overheersend, je herkent mensen snel....
Prima zo.

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 18:58

Asyaa schreef:
@Klis
Ik zie iemand op een haflinger voorover leunend op de nek van beesie in een donkere binnenbak.

Een avatar is iets om verschil tussen de posts aan te geven, iets kleins. Dat bokkers massaal digitale HD resolutie foto's in avatar formaat proberen te proppen is niet bepaald handig, maar levert zelden problemen. Als mensen slechte foto's gaan verkleinen naar avatar formaat dan wordt het inderdaad moeilijk, maar zoals ik zei ligt dat meer aan de keuze van foto's dan aan het formaat.

En al zou ik het niet kunnen zien, so what? Je hebt oneindige ruimte in je bokt profiel om je hele levensverhaal in 10001 foto's neer te gooien. Tevens kan je wat persoonlijks in je OS kwijt. Als ik meer over iemand wil weten dan klik ik door naar iemands profiel, een avatar heeft daar niks mee te maken.

Ja, misschien is mijn foto inderdaad niet de ideale foto om als ava te nemen, maar ik denk dat een íets grotere ava al gewoon een heleboel meer mogelijk zou maken.

Diaz schreef:
80x80 vind ik al een lekkerder formaat.. leuke tussenstap toch? gulden middenweg?

Ik vind 80x80 ook al prima inderdaad :j Mooie maat, niet 'schreeuwend en overheersend'

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 18:59

@Asyaa, maar het is toch ook leuker dat als je een leuk plaatje hebt. Dat je die dan ook goed kunt verkleinen en dat je meteen ziet wat het is ;)
@Diaz 80x80 ziet er idd ook goed uit!

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:09

[/quote]
Ja, misschien is mijn foto inderdaad niet de ideale foto om als ava te nemen, maar ik denk dat een íets grotere ava al gewoon een heleboel meer mogelijk zou maken.

[/quote]

wat zou zou het meer mogelijk maken?

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:26

Ik vind dit formaat eigenlijk wel prima. Denk dat de avatars zullen gaan afleiden van de tekst als ze groter worden en inderdaad, zoals al gezegd, je hebt nog altijd een profiel dat je helemaal vol kunt zetten met mooie grote foto's. :j

Fellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 20:21

Diaz schreef:
80x80: Afbeelding

Vind ik de mooiste :)

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:32

Ik lees hier trouwens heel veel over de grootte van de ava's dat die heel klein is, maar als je hem gewoon via www.imageshack.us opload, en dan de directe link in de onderste balk zet bij ava veranderen, maakt de grootte niet uit... :D

Overigens vind ik het geen slecht plan, 80x80 lijkt me wel wat!

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 23:34

Hoe bedoel je dat Sodeletuut?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:35

Nou er worden heel veel reacties geplaatst dat de foto's maar 58(?)kb mogen zijn. Maar dat probleem heb je alleen maar als je de foto rechtstreeks aanklikt zegmaar vanaf je computer. Maar als je hem eerst upload en dan in de onderste balk plakt, heb je dat probleem niet. :)

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 23:39

Oh zo. Hmm, misschien is dat wel waar inderdaad, dat weet ik niet precies. De ava die ik nu heb, heb ik ook gewoon via imageshack ge-upload en dat ging ook gewoon. Probleem van de maximale 53 kb diende zich aan toen ik een bewegende ava probeerde in te stellen :j Nu zijn die natuurlijk ook groter, maar toen ik die eenmaal 53 kb had gemaakt was er niets meer van over.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:41

Dat probleem heb ik echt nog nooit gehad, en mijn ava's zijn vrijwel altijd groter dan 53 kb. Je mag hem anders best naar mij sturen dat ik hem zo maak dat het wel lukt? :)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:41

Ik vind dit prima. Past bij bokt.

Ik kan moeilijk om met verandering :+ .

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 23:46

Sodeletuut schreef:
Dat probleem heb ik echt nog nooit gehad, en mijn ava's zijn vrijwel altijd groter dan 53 kb. Je mag hem anders best naar mij sturen dat ik hem zo maak dat het wel lukt? :)

Oh dat is wel vreemd inderdaad, ik ging hem eigenlijk alleen door bokt laten hosten omdat de uploadsite voor gifs niet wilde meewerken :+ Ik gebruik normaal idd imageshack maar die kan dus geen gifs.
Ik heb hem niet op deze laptop staan, en mijn broer heeft hier op zich wel verstand van enzo, dus ik denk dat het wel lukt, maar alsnog bedankt voor je aanbod, dat vind ik aardig van je :)
En dan nu weer ontopic :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:47

Oh nee dat klopt, dan moet je tinypic.com gebruiken. :D

Ja weer ontopic! :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:49

80x80 vind ik ook een beter formaat. :j
Af en toe heb je inderdaad avatars waarbij je lastig kunt zien wat het nu is, groter zou fijn zijn. :j

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:54

Ik vind dit eigenlijk een perfecte grootte.. Mooi subtiel, niet overheersend en toch herkenbaar. Soms een beetje lastig als ik een nieuwe ava wil, vaak wat spelen met verschillende foto's verkleinen welke het mooiste en duidelijkste blijft, maar dat vind ik eigenlijk prima.. It's part of the game :Y)
Ik wil niet meer avatar bij mijn posts, dan gaat het zo overheersen en moet ik zo na gaan denken wat ik erin ga zetten :') Vind het op andere fora vaak écht too much, enorme plaatjes erbij, over de onderschriften nog maar niet gesproken..

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:57

80x80 vind ik ook een mooie grootte..

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:03

Zo vind ik het ook prima, niet zo storend als op andere fora. 80x80 kan ook nog wel.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:04

Lien_ schreef:
Ik wil niet meer avatar bij mijn posts, dan gaat het zo overheersen en moet ik zo na gaan denken wat ik erin ga zetten :') Vind het op andere fora vaak écht too much, enorme plaatjes erbij, over de onderschriften nog maar niet gesproken..

Je krijgt niet meer avatar, je krijgt een grotere. Dus hoef je niks extra in te vullen.
In onderschriften kun je geen foto's plaatsen dus dat is niet aan de orde.