Na Canada en Nederland, nu bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

Re: Na Canada en Nederland, nu bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:41

Ik vind het een goede keus, zo word je gestimuleerd.. en ach dan plaats je toch geen fotos als je zonodig zonder wilt ? :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:04

Vind dat echt van de zotte, ik klim ook wel eens op t peerd zonder cap, ja onverstandig, maar ook ja mijn eigen keuze..

Een verbod op foto's zonder cap lijkt mij echt onhaalbaar en vergaand.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:11

rommulus schreef:
Tja wat moet ik hier nu van zeggen, afgezien van dat deze discussie al eens eerder gevoerd is

Ik vind het een goed streven voor mensen onder de 18
Voor de mensen daar boven ??? laat die mensen lekker zelf weten of die een schedelbasisfractuur willen riskeren of niet

En wie betaalt er mee aan de behandeling van die schdelbasis fractuur? juist ja, Ik! en mijn mede zorgverzekering betalers...
Maar verbieden van die foto's vind ik wel ver gaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:34

Germatje schreef:
rommulus schreef:
Tja wat moet ik hier nu van zeggen, afgezien van dat deze discussie al eens eerder gevoerd is

Ik vind het een goed streven voor mensen onder de 18
Voor de mensen daar boven ??? laat die mensen lekker zelf weten of die een schedelbasisfractuur willen riskeren of niet

En wie betaalt er mee aan de behandeling van die schdelbasis fractuur? juist ja, Ik! en mijn mede zorgverzekering betalers...
Maar verbieden van die foto's vind ik wel ver gaan...

En wie betaalt er als jij je ter plette rijdt tegen een boom met de auto? Of als je je nek breekt en voor eeuwig een kasplant bent in het ziekenhuis?
Ons ziektekostensysteem is juist opgebouwd dat iedereen zijn kosten vergoedt krijgt, ongeacht je daad.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:36

ja maar als je met een simpele maatregel groot letsel vaak kan voorkomen lijkt met dat toch vrij makkelijk?
Overigens is het ook goed balen dat mensen die roekeloos rijden ook geld van de gemeenschap verbrassen...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:40

Als ik foto's wil plaatsen zonder cap, en Bokt verbiedt me dat, klaag ik ze aan. Kijken wie er gelijk krijgt ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:41

Met het wielrennen gebeuren vele ongelukken. Dit kost de samenleving miljoenen euro's. Zullen we anders gewoon het hele wielrennen verbieden? Het is een simpele maatregel, we hoeven er alleen een wetje doorheen te draaien en het voorkomt een groot letsel.

Ik heb dan ook nog wel wat ideeën klaar liggen.
Het gros van de ruiters rijdt enkel voor zijn plezier en levert ook veel schade op, zelfs als er een cap gedragen wordt. Kunnen we dan niet beter de hele sport verbieden? Het zou immers veel geld en risico schelen!

Gamblescup; Aanklagen? Op grond waarvan dan??

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:43

Op het feit dat me iets verboden wordt, een openbaar forum niet mag gebruiken waar het voor is, voor iets dat nooit vastgelegd kan worden in de wet ofzo :D
Iets in die geest, bokt kan zoiets nooit verbieden zoals het bespreken van illegaal downloaden bijvoorbeeld. Want een wet voor het verplicht dragen van een cap, overal en altijd, komt er niet. Tenminste, niet in 2013.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:46

Waarom zou bokt dat niet kunnen verbieden? Bokt is gewoon eigendom van (waarschijnlijk) het beheer, dus die kunnen dat prima. Het is hun eigendom, dus zij bepalen wat er wel en niet mag.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-01-12 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:48

GamblersCup schreef:
Op het feit dat me iets verboden wordt, een openbaar forum niet mag gebruiken waar het voor is, voor iets dat nooit vastgelegd kan worden in de wet ofzo :D
Iets in die geest, bokt kan zoiets nooit verbieden zoals het bespreken van illegaal downloaden bijvoorbeeld. Want een wet voor het verplicht dragen van een cap, overal en altijd, komt er niet. Tenminste, niet in 2013.

Tsja, een wet opleggen niet, wel elk topic sluiten waar er zonder cap gereden word. Dan valt er niks voor je 'aan te klagen' hoor. _O-

En tsja, van mij mag het.
Ook met motorrijden heb je een helm op, waarom is dat dan wel zo normaal?
Cap op je kop. Is gewoon normaal. Als je jezelf te goed er voor vind, dan plaats je toch lekker geen topic? :D En het smoesje: Zit niet lekker, dan moet je maar eens niet zo lui of gierig zijn en eens zoeken naar een goede cap.

Maargoed, denk niet dat er er door komt. Dus ach, ik reageer gewoon niet op topics zonder cap, ik krijg alleen een serie verkeerde beelden door me hoofd waarvan ik denk: eerst voelen dan... :+

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:48

Tegen, absoluut.. Ik rijd zelf altijd met cap en ik vind ook dat anderen dit moeten doen, maar als ze dat niet willen.. Dan niet. Eigen verantwoordelijkheid. Als zij hun hersenen in een pulp willen hebben, omdat ze zo idioot zijn dat uiterlijk veel belangrijker is dan veiligheid, prima, veel plezier ermee.. Daar heeft Bokt als forum helemaal niets mee te maken. Je mag zelf weten wat je op je eigen terrein doet en het zou dan ook absurd zijn als je geen foto's van zonder cap meer mag plaatsen.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 18:50

Weetje wat ik ook zo frappant vind. De reacties die er komen als er iemand is verongelukt zonder cap. (Vorig jaar in mijn herinnering 2 keer over) Dan is het allemaal verschrikkelijk e.d. Maar stel dat, stel dat deze personen wel caps hadden gedragen.

Heel hard. Maar volgensmij wel de waarheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:53

eenitraM schreef:
Weetje wat ik ook zo frappant vind. De reacties die er komen als er iemand is verongelukt zonder cap. (Vorig jaar in mijn herinnering 2 keer over) Dan is het allemaal verschrikkelijk e.d. Maar stel dat, stel dat deze personen wel caps hadden gedragen.

Maar dat is toch de keuze van de persoon om wel of geen cap te dragen? Wat maakt jou zoveel beter dat jij voor anderen kan bepalen welke keuzes zij moeten maken?

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 18:54

hollywood86 schreef:
eenitraM schreef:

Maar dat is toch de keuze van de persoon om wel of geen cap te dragen? Wat maakt jou zoveel beter dat jij voor anderen kan bepalen welke keuzes zij moeten maken?

Eh, ik bepaal niemand wat. Ik vind het alleen dubbelzinnig.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:00

melanieB, met motorrijden heb je een helm op, omdat dat verplicht is. Daarom is dat normaal. Iemand die geen cap draagt, wil helemaal niet zeggen dat die persoon zich "te goed voelt". Ik vind het ongelofelijk bemoeizuchtig en arrogant van mensen die vinden dat anderen een cap op "moeten". Dat mag iemand gelukkig helemaal zelf weten. Net als met fietsen... in sommige landen is een fietshelm verplicht, in NL niet. Ga je nu zeggen dat iedereen volgens jou een fietshelm "moet" dragen? Dat dat heel "normaal" is? Nee, want het is niet verplicht en iedereen mag dat zelf weten. Zolang het niet verplicht is, mag iedereen lekker doen wat ie zelf wil. Of dat zonder cap, met cap of cowboyhoed is whatever. Ik ga die mensen toch ook niet vertellen dat ze kniebechermers "moeten" dragen tijdens het rijden? Maar ja, je kunt er vanaf vallen en jezelf beschadigen... dan lach je me ook uit. Want als jij valt en je doet jezelf zeer is dat je eigen verantwoording, je eigen risico en die kniebeschermers zijn niet verplicht.

Ik word er zo moe van he, dat mensen denken het recht te hebben een ander te vertellen wat ie "moet" doen of niet "mag" doen... beetje zielig. Dat je kinderen verplicht, naja, prima. Maar volwassenen kunnen héél goed voor zichzelf bepalen of het het risico waard is. Advies of een tip kun je altijd geven, maar als iemand er niet voor kiest, heb je je daar maar bij neer te leggen.

Übrigens: ik rij wel met cap ;)

En nog iets: als iemand van z'n paard flikkert en hier aan dood gaat, omdat die persoon geen cap op had, zeg ik net zo hard: eigen schuld. Dus in zulke topics reageer ik nooit. Ik zeg geen "ah, wat banketstaaf" of hoe zielig ik het vind. En dat wordt hier niet gewaardeerd, de waarheid zeggen, als het geen "ah, sielugh" is. Dus ik doe daar ook niet dubbel over. Cap is eigen keus, iedereen hier weet wat de risico's zijn. Als er dan wat gebeurd en het loopt slecht af door geen bescherming te dragen, tja, dan moet je ook niet zeiken.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:13

Ik ben een groot voorstander van het dragen van een cap, maar het verbieden van foto's zonder cap gaat me veel te ver. De foto's die op ITP en HAW geplaatst worden zijn een afspiegeling van wat bokkers met hun paarden doen. Voor een deel verbieden wat bokkers doen, laat het niet verdwijnen. Het zorgt er alleen maar voor dat we voor een deel niet meer mee kunnen kijken met wat andere bokkers doen. Maar dat was nou het doel van ITP en HAW en daarom vind ik het een slechte optie.

Daarom is het ook niet te vergelijken met foto's in bladen, die worden namelijk in opdracht van het blad gemaakt. Je zou er hoogstens voor kunnen kiezen om voor foto's op VN te kiezen voor een foto met cap.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:20

Tegen. Cap is eigen keus. Censuur op bokt zit ik echt niet op te wachten !

In_Black

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:34

De meeste ongelukken gebeuren nog altijd in huis. Straks een cap ook maar verplicht stellen als je een foto plaatst waarop iemand de vaat doet, of aan het stofzuigen is?
Ik zou het een geval van verregaande bemoeienis vinden.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:35

Een cap dragen is inderdaad een eigen keus en zou dat IMO ook moeten blijven. Wanneer een ruiter minderjarig is, vind ik het een zorg voor de ouders.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:38

TS wil je nu een discussie over het wel of niet rijden met cap. Het ging hier toch over foto's plaatsen. Bij ons moest je ook met handschoenen een paard vast houden en inderdaad een bodyprotector. En moet op de foto dan ook het keurmerk van de helm staan. En hoe wil je aantonen dat die helm die op de foto gebruikt nog veilig is. Je hoort een helm na een paar jaar te vervangen.
Dus op de foto met geldigheidscertificaat enz.

Kan me gewoon niet voorstellen dat er ook maar iemand het hier mee eens kan zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 12:08

Misschien kunnen we er een OW of BAN voor laten geven??? :+

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:54

Ja, of mensen moeten in hun titel [CAP] zetten. Zodat heel bokt kan zien aan de titels wie ze mogen afbranden en wie niet. :')

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:43

Ik vind net als meer mensen het dragen van een cap eigen keus. Ik bepaal inderdaad zelf wel wat ik doe. Lijkt me dus niet haalbaar en nogal betuttelend vooral.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:54

MelanieB schreef:
En tsja, van mij mag het.
Ook met motorrijden heb je een helm op, waarom is dat dan wel zo normaal?
Cap op je kop. Is gewoon normaal.

Hoeveel motor-/brommerrijders doen hun helm op als een ze een rondje over hun eigen erf rijden?
Daarnaast is het wettelijk niet verplicht een cap te dragen (op de openbare weg/ eigen terrein).
En een (motor)helm wel.

Mensen mogen dan ook geen vakantiefoto's plaatsen van een paardrijritje op het strand in het buitenland.
Of van hun kind wat even op een shetlander zit, of een rondje op de rug van een pony op de braderie rijdt.
Moet de regel ook gelden als je op een ezel/kameel/koe rijdt?
En voor menners/bijrijders op de kar?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 16:48

hier zijn op bokt natuurlijk al vele ddiscussies over geweest. ik vind het super super super stom om zonder cap te rijden net als in de auto zonder gordel. maar ja, je kunt de mensen niet dwingen. wel vind ik dat er op straat voor bekeurd mag worden net als voor rijden zonder gordel. maar dat is mijn mening.