Er zijn nu een maal veel meer manieren om een SA te kunnen traceren dan het IP-adres. Alleen worden die niet gecommuniceerd, dat zal die rode draad dus wel zijn. De kans dat je als gewone bokker zomaar zonder reden een SA in je schoenen geschoven krijgt is al niet zo groot en als je de BZC ook niet kan overtuigen dat je het niet bent, dan kan je er rustig vanuit gaan dat het gewoon wel een SA is. Het team heeft er geen enkel belang bij om bokkers zonder reden eraf te gooien.
Op het moment dat iemand geband wordt speelt er zeer zeker meer mee dan een onderbuikgevoel. Zoals Karl aangeeft; exacte redenen worden niet gecommuniceerd en dat wordt door zowel het moderatorteam als de bezwaarcommissie ook gecommuniceerd.
Dat is een mooi recht systeem zeg... Je bent geband, maar we zeggen lekker niet waarom. Beetje kleuterschool achtige trekjes.
Ik vind het echt te zot voor woorden.
Sees
Geplaatst: 09-11-11 10:31
Manic, is er nu al niet verschillende keren uitgelegd dat het niet alleen gebaseerd wordt op een onderbuikgevoel ?
Babooska, het verhaal van jouw vriendin klinkt gewoon nogal vaag met een oude account die ze ineens weer heeft opgepakt maar waar ze het ww van kwijt was. Er zal bij de mod's wel iets getriggerd zijn waardoor ze in de richting van een SA hebben gedacht.
En uiteraard zou ik net zo goed balen als ik ineens niet meer op Bokt zou kunnen maar ik zou wel de weg bewandelen die bewandeld moet worden om eea ongedaan te maken. Je kunt nu eenmaal weinig veranderen aan het oordeel. En daarmee wil ik niet zeggen dat je dan alles maar moet accepteren maar de manier waaróp sommige mensen hier reageren vind IK beneden niveau. Alsof de mod's een stelletje randdebielen zijn .
Manic, lijkt me niet, als je namelijk precies uitlegt waarom en hoe of wat, wordt het wel érg makkelijk een SA aan te maken...
manic
Geplaatst: 09-11-11 10:37
Als het om een "rode draad" gaat, die niet gebaseerd is op feiten is het wel degelijk een onderbuikgevoel.
En als die feiten gewoon weggemoffeld worden en verzwegen worden is het wat mij betreft gewoon een ouderwetse heksenjacht, met soortgelijk onweerlegbaar bewijs.
Iris82
Geplaatst: 09-11-11 10:56
Graag wil ik hier namens de bezwaarcommissie op reageren. Normaal gesproken sta ik zeker achter de regel dat er geen sancties op het forum besproken worden, maar ik wil hier graag een uitzondering op maken. In dit bericht wordt gesproken over een ‘onbekende’ gebruiker die een bezwaar bij ons ingediend heeft over een onterecht SA. Daarnaast wordt een vermeende reactie van de bezwaarcommissie besproken.
Deze aannames berusten op foutieve informatie. Wij hebben de afgelopen maanden geen bezwaar van iemand binnen gehad dat aan deze kenmerken voldoet. Daarnaast is de informatie die hierbij gegeven wordt geen informatie zoals wij deze vanuit de Bezwaarcommissie met gebruikers communiceren.
Dit topic gaat op slot aangezien het niet de bedoeling is dat sancties op FZ worden besproken en zeker is het niet de bedoeling dat dit door derden gebeurd. Reden waarom lijkt nu wel duidelijk.