Samen Bokt Beter Maken: drop hier je suggesties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 14:19

daarom moet een poll ook bindend zijn.
het moderatorteam kan immers uit de namen die voorgedragen worden de mensen uitselecteren die zij geschikt achten? Dmv een poll wordt er dan gekeken wie de users als moddie willen, zo hou je aan beide kanten inspraak

MrMagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 14:21

maar dan krijg je mogelijk iemand als mod die heel populair is, maar misschien als mod niet voldoende onpartijdig zou kunnen zijn.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 14:23

MrMagic schreef:
Maar wat als besloten zou worden dat nummer 2 of 3 van de lijst (of misschien zelfs nummer 10) mod zou worden, dan krijg je veel reacties van mensen die het er niet mee eens zijn en dat lijkt me niet goed voor het forum.

Ik heb het geloof ik ook al in dit topic gezegd (of in een van de andere topics):

1. eerst mogelijke kandidaten inventariseren
2. die worden gescreent door het moderatorteam
3. de kandidaten die goedgekeurd zijn komen in een poll
4. uit die poll wordt gewoon nummer 1 moderator

Het moderatorteam heeft immers al de eerste selectie gedaan en dus kun je er als kiezer vanuit gaan dat elke voorgestelde kandidaat in de poll als even geschikt wordt geacht.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 14:23

Waarom? Het moderatorteam heeft toch al een aantal kandidaten in een poll gezet die zij geschikt achten?
Daaruit kan dan gekozen worden.
Als niemand inspraak heeft, kunnen ze een kudde makke schapen uitselecteren die allemaal ja en amen roepen op alles wat er gezegd wordt.
Ik denk dat het belangrijk is dat er kritisch naar elkaar gekeken wordt, niet alleen op bokt zelf maar ook in het moderatorteam

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:21

Even wat food for thought Haha!

Waarom heb jij bij het bedrijf waar je werkt nooit mogen stemmen voor je nieuwe manager? Haha!

Nog wat meer food Knipoog Ik wil de mensen die het Amerikaanse jury systeem aanraden daar eerst even wat analyses over te lezen Haha!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 15:33

In een beetje bedrijf houdt de direkteur zich alleen maar bezig met visie en ontwikkeling van het bedrijf.
Het echte klop- en controlewerk laat ie aan anderen over.
De direkteur gaat niet voor politieman spelen op de werkvloer.

Dus Bart: ga Bokt richting geven (commercieel / doel / visie) en laat het moderatorwerk aan anderen over.
Bemoei je niet meer met de inhoud / bans / tegen mensen zeggen dat ze tot 10 moeten tellen alvorens te posten / etc. etc.
Daar moet je BOVEN staan.
Jij blijft als direkteur duidelijk teveel dingen ZELF doen.
Cursusje management en organisatie zou wellicht niet overbodig zijn als ik zo de berichten van de diverse moddies hoor.

Ach.....waar bemoei ik me ook weer mee...... Tong uitsteken

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:11

BartVB schreef:

Waarom heb jij bij het bedrijf waar je werkt nooit mogen stemmen voor je nieuwe manager? Haha!

Nog wat meer food Knipoog Ik wil de mensen die het Amerikaanse jury systeem aanraden daar eerst even wat analyses over te lezen Haha!

nee natuurlijk stemmen mensen niet voor of tegen een manager. Althans niet op de werkvloer in de westerse wereld. Er zijn natuurlijk meer vormen van stemmen: de aandeelhouders kunnen de directie wegstemmen, de klanten kunnen wegblijven of actie voeren (neem nu de AH-manager, vakbonden kunnen actie voeren (hetgeen bv. tot ontslag van sommige NS-managers heeft geleid).

Daarmee zeg ik overigens niet dat het stemmen op moddies een goede zaak is. Wel is deze roep om inspraak er in ieder geval een om mee te nemen....

En inderdaad het Amerikaanse systeem heeft ook zo wat nadelen....

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:28

BartVB schreef:

Ik vergelijk Bokt niet met een bedrijf maar meer met een vereniging. Ik heb bij de diverse verenigingen waar ik lid ben wel mogen stemmen over nieuw te kiezen bestuur of mensen mogen voordragen voor bestuursfuncties.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:38

- open communicatie. Dus niet eerst alles in MP bespreken en dan beslissen (dan bedoel ik echt heel erg zware zaken als ban's of forum al dan niet weg of opnemen) .

- Geen vage mededelingen of gesloten mededelingen zodat er geen discussie kan ontstaan. Dat laatste blijft gevaarlijk. Probeer toch zo open mogelijk te zijn (en dat kan ook zonder de vuile zooi buiten te hangen).

- Je idee, Bart, over de bestuursvormen van GoT vond ik een zeer overwegenswaardige (bestaat dat woord eigenlijk? ).

- Bart: niet zo snel zeggen 'daar kan ik niets mee'. Mensen geven vaak wel degelijk zeer nuttige opmerkingen/informatie en je bent best erg snel met zeggen 'daar kan ik niets mee'.

- Moderators niet langer dan een jaar aanhouden. En, hoe belachelijk het misschien ook klinkt, hou functioneringsgesprekken met elkaar. Nu lachen jullie me allemaal hartelijk uit maar dit kan zeer verhelderend werken. Overigens zou ik persoonlijk dan ook eerder geneigd zijn te denken 'oh, nou ok, diverse functioneringsgesprekken gehad en het werkt niet, dan houdt het op'. Zet dit ook op papier. HOeft heel bokt niet te weten maar het feit dat jullie dat doen zou voor velen al betekenen dat functioneren goed besproken wordt.

- Laat zo'n functioneren besproken worden met Bart en een evt. medemod.

- het aannemen van een mod of via een soort van procedure laten verlopen. je kan dan gerichte vragen stellen over karakter, techniek, ervaring enzo. Of dit open verkiesbaar stellen.

Nou, volgens mij is dat even wat in me opkomt. Misschien zeg ik dingen dubbel maar ik heb niet alle tijd hier op het werk om alles door te lezen.

Hopelijk is dit iets waar men wat mee kan.

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:40

Bart: bij een bedrijf kies je niet voor je manager maar wel voor een bestuur. En dan nog een laatste tip: je smileys erachter geven de indruk dat je iets niet serieus zou nemen. Mensen kunnen hierdoor voelen dat de draak met ze gestoken wordt.

OVer het amerikaanse jurysysteem van GenK. DAt vind ik heel zo'n slechte niet om eens over na te denken.

MrMagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-03 16:46

Ik heb eerlijk gezegd het idee dat een forum toch meer op een bedrijf lijkt dan op een vereniging (wat betreft structuur).
om simpel een paar overeenkomsten te noemen : een bedrijf heeft een eigenaar / baas <---> een forum ook.
Stappen de werknemers / forumleden op dan blijft het bedrijf / forum in principe bestaan (alleen er gebeurt niets meer).

En de baas van een bedrijf kiest wie er leidinggevende is binnen zijn bedrijf. En zo gebeurt dat op een forum ook.
Maar een goede baas, luistert en spreekt ook met de andere personeelsleden en zal op basis daarvan (en ervaring) een beslissing maken.

Nou zijn wij hier natuurlijk geen personeelsleden, we zijn hier toch voor ons plezier. Maar het gaat mij nu even om de vergelijking Lachen

En een vereniging blijft bestaan als het bestuur zou opstappen, dan moeten de leden een nieuw bestuur kiezen uit de huidige leden.

MrMagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 11:33

En ik heb er nog eens over nagedacht.

Ik blijf wel bij wat ik heb gezegd, maar ik denk eigenlijk dat er op dit moment eerst weer een paar nieuwe mod's bij moeten komen, die dan ook kunnen helpen met de overgang naar een nieuw systeem. Ik denk eerlijk gezegd dat het wel nodig is dat er misschien zoiets als bij GoT komt. Of een ander systeem wat hier gaat werken, omdat bokt ook het eigenlijke forum aan het overgroeien is, het begint naar mijn idee meer een community te worden hier.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-03 22:00

BartVB schreef:

Even een onverwachte verrassing:

Ik heb 15 jaar in een bedrijf gewerkt waar directie en staf
geselecteerd werden door een sollicitatie-cie.
De rest was niet meer dan administratieve afhandeling.
Het komt dus voor.
En zou ik nou echt de enige zijn?

Haha!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-03 22:19

BartVB schreef:

Heel soms heb je wel leidinggevenden die volgen het coachend leidinggeven werken.

Op mijn werk hebben lagere in de hierarchie dus het sollicitatiegesprek met hun toekomstige meerdere gedaan. Haha!

Bij ons heerst de gedachte van Bottum up ipv Top Down en ook als je taken uit handen geeft dan vertrouw je de mensen en laat je de taken los. Zie het als je opvoeding. Je ouders waren ook niet bij elke stap die je zette

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 11:25

BartVB schreef:

okeee, dan moeten baasjes van bokt misschien zich iets meer verdiepen in het communisme Haha! Knipoog ,

Ik weet dat het amerikaanse juriesysteem niet werkt, IN AMERICA!

Ik denk dat als je een beslissing moet nemer over iets dat bokt aangaat dat je dat het beste kan doen met een afvaardiging van de doorsnee bokker.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 12:03

Waarom wil je dat Bart? Want het Amerikaanse systeem toepassen hier geeft een duidelijke vertegenwoordeging af van wat er op bokt leeft. Iedereen ervaart dat namelijk op zijn of haar eigen manier. Bovendien gaat het hier op bokt over wat eenvoudiger zaken dan dat de echte jury voor ogen krijgt in Amerika. Ik denk wel dat als je een commissie maakt dat je die wel telkens moet veranderen. Je hebt immers 10000 leden, dus keuze genoeg. Er kunnen namelijk ook veel mensen zijn die veel kennis hebben en inzicht maar het niet durven plaatsen. Dus gewoon mensen prikken, vragen of ze willen en die laten kiezen uit een aantal die voorgedragen zijn. Dat kan zijn vanuit de leiding of vanuit de gebruikers groep van Bokt. Het lijkt mij objectief. Geef die moddies een proeftijd en laat de bokt jury beslissen. Het lijkt mij best een goed plan. MIsschien moet het nog wat beter uitgewerkt worden maar in mijn ogen best een idee om over na te denken.

Chronos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 14:31

Zie idd het resultaat in Amerika... werkt toch niet.
Maar het lijkt ondertussen alsof er op een president gestemt moet worden, dat kan toch niet zo zijn?

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 14:36

ik denk dat mensen elkaar wat minder moeten afzeiken daar kan ik zo slecht tegen bijvoorbeeld zet iemand een foto op bvokt en wat krijg je als gezeur.. je hebt geen cap op weet je hoe zielig met slof allemaal die dinmge net of mensen daarop zitten te wachten dat is mijn tip en suggetsie laat mensen in je waarde hoop echt dat het goedkomt

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-03 14:38

Jacksel schreef:
Mij moddie maken Schijnheilig

Nee, even serieus, ik denk dat het al veel uitmaakt als alle bokkers eens naar zichzelf kijken, ipv altijd maar naar een ander te wijzen... Als je je steeds aangevallen voelt, wijs dan niet naar degenen die je aanvallen, maar naar jezelf, waarom je je aangevallen voelt... Misschien is het wel gewoon waar, maar wil je dat niet zien, of misschien is het vriendelijk bedoelt, maar wil je geen commentaar aanvaarden...
Als veel mensen tegen je zeggen dat ze zich aangevallen voelen en jij bedoelt het niet zo, kijk dan je teksten na, waarom mensen zich aangevallen voelen en leg uit waarom dat niet klopt.
Volgens mij zou dat al een hoop schelen in de sfeer...

ultieme voorbeeld eens met jacksel