Cassidy"]
[quote="Mayo schreef:Sorry dat ik het zeg, maar deze hele dienstmededeling is dus blijkbaar gewoon voor niks. Het lijkt erop dat we kunnen protesteren op het geheel, maar hoe dan ook het word niet teruggedraait of zelfs maar overwogen om het terug te draaien.
Ik heb een dienstmededeling (lees goed :MEDEDELING) nooit als iets gezien waarover gediscussierd kon worden. En ons informeren door het plaatsen van dit topic vind ik dan weer nuttig en beslist niet overbodig.
[/quote]
Eerlijk gezegd, als deze mededeling niet geplaatst was, had ík er nooit van geweten. Maar dan praat ik natuurlijk alleen voor mezelf.
Met de uitspraak van Cassidy ben ik het zeer eens, een dienstmededeling heet niet voor niks dienstmededeling, anders had het wel dienst"discussie" geheten... En elke keer wanneer er zo'n bericht over een ban geplaatst wordt (wat op zich heel netjes is), ontaardt het weer in een enorme discussie.
Er zullen altijd mensen blijven die het er niet mee eens zijn. Stel dat bokt nu 500 actieve gebruikers heeft, staan er tien op de achterste benen... Mijn mening is in dat geval: nou èn? Ik ken Steef niet echt (wel 1 keer gezien
) en het is vast wel een hele lieve jongen. Maar als Bart zich persoonlijk in de psyche van iedere bokker moet gaan verdiepen, zou ik niet graag in zijn schoenen staan...
De groep is daar gewoon te groot voor geworden.
Regels zijn regels en wie zich er niet aan houdt kan sancties verwachten. Simple as that.
Een oplossing was misschien geweest om Steef zijn boktnaam te wijzigen of een heel nieuw account aan te maken, als het werkelijk zo is dat alleen al om zijn naam zou worden aangevallen. Maar dan vind ik wel dat Steef zelf die oplossing had mogen aandragen, in plaats van het recht in eigen hand te nemen. Iedereen kan de regels lezen en iedereen begrijpt ook best dat je op internet heel anders kunt overkomen dan je werkelijk bent. Maar hou daar dan zelf ook rekening mee en pas desnoods je taalgebruik aan of reageer gewoon niet (of later, als je afgekoeld bent).
Als ík Bart was, hield ik dit soort dingen voortaan vóór me, als is het alleen maar om dit soort gediscussieer te voorkomen. Maar dat is dan weer niet goed voor de openheid en zo.... je doet het dus eigenlijk nooit goed...