We leveren zoveel kritiek, maar amper complimentjes..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloempje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:48

Onthou mij dan maar Engeltje :D anders zoek ik je op, whaha! (ik denk niet dat wij ver van elkaar vandaan wonen)
Wat ik me net ook bedenk...zou bijv iemand als Eline veel negatief commentaar krijgen als ze op HAW een topic plaatst?

KBK: Dat hoort niet zo te zijn nee, maar je ziet het vaak wel. Als wij nou beiden tegelijk een topic zouden openen op precies hetzelfde forum, durf ik wel te wedden dat jij meer reacties krijgt :)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:48

Toch valt het me wel op dat de meeste reacties gaan naar rell-topics of 'bekende bokkers'.
Geen problemen mee verder, dat zal altijd wel zo blijven.
Ik kijk meestal ook in topics met meer dan 25 berichten, omdat ik dan weet dat het of een leuke
combinatie is, of juist niet. Ben altijd wel nieuwsgierig naar topics met veel berichtjes.

Ik heb trouwens ook dat ik standaart op topics reageer van bokkers die ik goed mag, of waarvan
mij de combinatie erg aanspreekt, of dat ik er simpel weg van kan leren. (zoals mensen die Z1 of
hoger rijden.) :)

Ladybird
Moderator Algemeen

Re: We leveren zoveel kritiek, maar amper complimentjes..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:54

ik denk dat ik ook zo ben, dat als ik bokkers herken dat ik dan denk van he leuk even kijken. en vaak zijn dat wel de "bekendere" bokkers..
Wat bitje zegt ook vaak zijn als er veel berichten zijn ga ik ook vaak kijken. of als ik bij actieve onderwerpen vaak dat topic voorbij zie komen klik ik hem ook aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:54

Bloempje_89: Ik vraag me dan af wat de reden daarvan is..

Bitje, dat heb ik ook wel hoor.. :j
Maar het is niet zo dat ik alleen in topics reageer van mensen die ik 'ken'.
Ik reageer ook in topics van mensen die ik nog nooit voorbij heb zien komen.

Trekpaardluf, ligt ook voor een deel aan je humeur van die dag, denk ik.. :j

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:55

KoudbloedKim schreef:
Dat is niks nieuws.. _O-

Tsja....
Zo is het gewoon....

Vaak geeft men meer kriktiek dan complimentjes.
Maar kritiek kan óók positief!

Ik zou voor de grap eens een ITP topic moeten maken van mij en mn pony...
Dan heb ik ook in 1 avond een paar pages vol negatief kritiek.... :+

Anoniem

Hoe komt dat dan?

manic

Ik zie zo vaak topics van een 4 jarige die netjes gereden voorgesteld wordt, waar tig paginas over de leeftijd van het paard doorgezaagd wordt... dat snap ik dus weer niet. Maar inderdaad, zoals hierboven al aangegeven werd, tegenwoordig mag je alleen nog maar met een carrotstick boven zijn bakkes aai aai roepen want anders gaat het paardje stuk... ofzo.

Ik vind het persoonlijk van de gekke dat er verwacht wordt dat je zogenaamde opmerkingen gaat maken over normale voor de hand liggende dingen. Als bij wijze van spreken het enige positieve wat je over mijn foto's kan zeggen "Mooi hoofdstel" of "mooi paard heb je" is, dan vind ik dat eigenlijk storender dan dat er verder geen reacties komen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:56

oeh jolliegirl dan word ik wel weer nieuwschierig? hoezo?

maar dat heeft niet eens wat met humeur te maken denk ik. gewoon met het feit dat zij een leuke combinatie zijn, of dat het een druk bezocht topic is.. dat ik daar dan ook natuurlik even moet kijken..

Bloempje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 19:57

KoudbloedKim schreef:

Omdat jij bekender bent :) mensen kennen jou en weten wat ze ongeveer kunnen verwachten als ze een topic van jou zien. En mensen die Kim helemaal geweldig vinden, reageren dan direct.
Mij kent niemand (heb wel bekenden uit het echte leven op bokt hoor, maar die weten niet dat ik ben wie ik ben), dus ben ik (nu nog) minder interessant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:04

Trekpaardluf, bij mij ligt het soms wel aan mijn humeur.
Als ik niet lekker in mijn vel zit, ga ik weleens naar topics kijken die heel veel reacties hebben of een slotje.
Of zoals bijv. bij bokker Silkaay(?) die in het begin niet zo handig begon met rijden, maar nu zoveel met alle tips heeft gedaan dat het er prima uit ziet.
Dat vind ik mooi.. en het inspireert me.

Bloempje_89: Lastig.. ik denk er namelijk zelf anders over.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:05

Ik denk dat Bloempje_89 wel gelijk heeft.. :j doordat die mensen net op bokt is kijk ik ook bijna nooit.. en waarom, geen diee? misschien wel omdat ik dan zo iets heb van, ga eerst maar eens even rond kijken enz en daarna pas topics maken.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:06

Maar als je dan in een Hkt zit Bloempje of in meerdere dan leren de mensen je ook kennen en de dieren die je hebt en als je dan een topicje opent dan wil men dan toch wel even kijken wat je te melden hebt of wat voor fotos je hebt en geoon omdat ze geinteresseerd in je zijn. Als jij morgen een topic opent van je dier dan ga ik kijken want ik herinner je uit dit topic.
Van mijn Roc topic hebben heel veel mensen gepbd, gereageerd en berichtjes achtergelaten, die mensen hebben mij een hart onder de riem gestoken en als die een ITP topic openen ga ik automatisch een berichtje achterlaten.
Het zijn natuurlijk ook de dingen waar je zelf interesse inhebt, als je van honden houdt ga je naar een BBitp en ik houd bv van friezen dus dan ga ik daar vaak kijken.
Met westernrijden heb ik niet zoveel dus je zult me heel weinig op zo'n topic zien.
En zo zal het bij iedereen wel gaan denk ik.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:07

Er zal altijd meer negativiteit zijn :(:) Mensen willen toch iets te klagen hebben :(:)
Maar zonde is het van sommigen wel! Diegene die leuk en vriendelijk rijden en een topic maken willen ook wel reacties :) Ik moet trouwens zeggen dat ik erg weinig kijk bij ITP :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:14

rocymax schreef:
Het zijn natuurlijk ook de dingen waar je zelf interesse inhebt, als je van honden houdt ga je naar een BBitp en ik houd bv van friezen dus dan ga ik daar vaak kijken.
Met westernrijden heb ik niet zoveel dus je zult me heel weinig op zo'n topic zien.
En zo zal het bij iedereen wel gaan denk ik.
Daar heb je helemaal gelijk in.. :j
En je eerste stukje kan ik me ook goed in vinden.

Rianneke; vind ik ook.. :j

Bloempje_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:14

Ik ben niet geheel en al onnozel :D ik heb niet veel berichten, maar weet genoeg van Bokt :)
Eigenlijk ben ik blij dat je het anders ziet KBK, maar ik denk dat als je een aantal bokkers die al een tijdje meelezen/schrijven hier vraagt naar het rijtje meest bekende bokkers, jij wel een paar keer voorkomt.

Rocymax: iig fijn dat je mensen herinnert! Er zijn ook genoeg mensen die er niet eens op letten, of er geen moeite voor doen.

Rianneke: ik kijk ook weinig op dat soort fora, meest nog op ITP denk ik. HAW zelden. Wie ben ik om aan de hand van een foto te melden dat het paard verkeerd loopt of de ruiter iets fout doet?
Ik rij geen M, en eigenlijk voelt het dan heel raar om iemand die een hoger niveau heeft, wel te "beoordelen".

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:16

KoudbloedKim schreef:
Tjoppie: Onderbouwd commentaar zie ik ook als een compliment. :j
Onderbouwde kritiek is inderdaad iets anders dan 'afzeik' kritiek.

Het is alleen wel aan de ontvanger om dat onderscheid te maken, en daar schort het volgens mij nog wel eens aan

manic

Ik zie dat ongewenste reacties genegeerd worden... Wat ik dan wel weer ironisch vind :D

_Bitje_

KoudbloedKim schreef:

Bitje, dat heb ik ook wel hoor.. :j
Maar het is niet zo dat ik alleen in topics reageer van mensen die ik 'ken'.
Ik reageer ook in topics van mensen die ik nog nooit voorbij heb zien komen.

:j

Tja, i don't know.
ik reageer ook om mensen die ik niet ken, maar moet zeggen dat ik eigenlijk nooit reageer op mensen
die hele slechte kwaliteit fotos heeft, of iig geen mooie fotos. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:23

Bloempje_89: Op zich is daar niks mis mee.
Ik kan ook meerdere bokkers op noemen die vaak voorbij komen op Bokt.
Maar dat wil niet zeggen dat ik alleen in die topics reageer en niet in de topics van mensen die ik nog nooit tegen ben gekomen.
Je reactie richting Rianneke herken ik.. ik geef over het algemeen ook geen rij-tips aan mensen die op een hoger niveau rijden, dan ik zelf.
Voelt inderdaad een beetje vreemd.

Bitje, dat over die foto's heb ik ook..
Foto's van een goedkope telefoon of alleen maar stills klik ik ook vaak weer weg.
Daar valt soms gewoon geen reactie op te geven, aangezien het te onduidelijk is.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:54

manic schreef:
Ik zie dat ongewenste reacties genegeerd worden... Wat ik dan wel weer ironisch vind :D

Bijzonder he? Zo kan een topic ook bladzijdes vol aanslepen dat ik denk pff..we willen toch allemaal hetzelfde? Leuk iets met peerden doen?

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 20:56

Ik moet eerlijk zeggen dat ik als ik een "fout" topic zie, ik ook niet ga reageren.. En discussie bij zo'n topic kan je verwachten en aangezien er in een discussie altijd meerdere meningen zijn komt er toch geen uitkomst. Ik ga daar mijn tijd niet aan verdoen. Ik reageer juist alleen als ik een leuk topic tegenkom, die mensen verdienen ten minste een reactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:02

En dat is eigenlijk precies hoe ik het bedoel. :j

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 21:03

inderdaad mooi gezegd :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 12:10

Ik reageer gewoon op een topic die mij boeit ;)
En maakt niet uit of deze persoon nou sporen draagt of niet.
Dat is eenmaal zijn/haar keus. ;)

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 22:02

Hoe toevallig ... Ik heb deze namiddag net een fototopic geopend en nu zie ik dit topic :D Ik herken het probleem volledig! Heb misschien vier reacties gekregen met 'netjes gereden', maar daar blijft het bij. Volgende keer zal ik er een slof en sporen aan hangen ;)
Het is uiteraard makkelijker kritiek te geven, maar velen vergeten dit te onderbouwen. Dan is het in mijn ogen nutteloze commentaar. Ik reageer dan ook enkel in fototopics als ik mijn commentaar deftig kan onderbouwen zodat de ruiter er ook iets mee is!