Wat mij opvalt..

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:19

quartel schreef:
ze is niets meer dan een kind van 10 die op haar manier vraagt of grote mensen minder gemeen tegen haar kunnen zijn.

Lijkt me toch niet echt een hele vreemde vraag toch?

imo heeft zij meer fatsoen dan menig andere bokker.
Andere kids van die leeftijd vloeken er lustig op los.....deze vraagt netjes om respect +:)+

Amen

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 20:22

Mensen komen scherp en bot uit de hoek, meestal op het moment dat er of naar de bekende weg gevraagd wordt, of mensen een grote bek hebben bij in eerste instantie goedbedoelt en netjes advies.

En tuurlijk hou je dan nog botte en onnodige reacties, maar dat hou je toch. Of je nu communiceert via internet of in real life.

Dus ja, het mag af en toe wat netter, maar Bokt hoeft echt niet beschaafder. Mensen bedenken zich al 10x voordat ze reageren.

Evenals mensen die wel 100x nadenken voordat ze foto's plaatsen. Zelfs ruiters die correct trainen durven zich er soms al niet meer aan te wagen. Zonde toch.

Heel veel mensen met een goede mening, met duidelijke kennis en ervaring worden dan toch van Bokt getrapt. Jammer.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 21:22

Chaos schreef:
Mensen komen scherp en bot uit de hoek, meestal op het moment dat er of naar de bekende weg gevraagd wordt, of mensen een grote bek hebben bij in eerste instantie goedbedoelt en netjes advies.

En tuurlijk hou je dan nog botte en onnodige reacties, maar dat hou je toch. Of je nu communiceert via internet of in real life.

Dus ja, het mag af en toe wat netter, maar Bokt hoeft echt niet beschaafder. Mensen bedenken zich al 10x voordat ze reageren.

Evenals mensen die wel 100x nadenken voordat ze foto's plaatsen. Zelfs ruiters die correct trainen durven zich er soms al niet meer aan te wagen. Zonde toch.

Heel veel mensen met een goede mening, met duidelijke kennis en ervaring worden dan toch van Bokt getrapt. Jammer.

Je hebt gelijk, ik heb ook een duidelijke mening, maar in dit geval gaat het om een meisje van 10, daar kan je toch je schrijfwijze wel een beetje voor aanpassen of niet reageren?
En die bekende weg van sommige bokkers die weet ik nu ook wel, maar is niet altijd de enige weg of de juiste weg. ;)

TS, is er geen ruimte voor nog een pony? Niet een pony van jezelf, maar bijv. een pony van een vriendinnetje?
Dan heeft jouw pony een vriendje en je vader kan nog een centje bijverdienen.

Anoli

Re: Wat mij opvalt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 17:46

Ik heb liever dat de jeugdige bokkers 100x naar de bekende weg vragen, dan lülkraak maar iets doen waarvan ze denken dat het goed is...

Ik vergelijk bokt altijd met een stagiaire die ik onder mn hoede heb. Daaraan leg ik ook liever 10x hetzelfde uit dan dat ze het 1x fout doen met evt grote gevolgen.
Bokt is nog steeds een doolhof van informatie en ik kan me goed voorstellen dan mensen de juiste antwoorden die al eerder zijn gegeven in een oud topic niet kunnen vinden.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 18:01

Dankjewel daarvoor anoli! :) :)

Anoli schreef:
Ik denk even dr hart luchten :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 18:03

Hihi! Daar zijn we al naar opzoek electra! ;)
En ik moet toegeven, er zit vaart en succes in, er zijn veel mensen die een goed weiliand zoeken

Electra63 schreef:
Chaos schreef:

Je hebt gelijk, ik heb ook een duidelijke mening, maar in dit geval gaat het om een meisje van 10, daar kan je toch je schrijfwijze wel een beetje voor aanpassen of niet reageren?
En die bekende weg van sommige bokkers die weet ik nu ook wel, maar is niet altijd de enige weg of de juiste weg. ;)

TS, is er geen ruimte voor nog een pony? Niet een pony van jezelf, maar bijv. een pony van een vriendinnetje?
Dan heeft jouw pony een vriendje en je vader kan nog een centje bijverdienen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 18:06

Meer bokkers met respect "verzamelen" en kijk hier zijn ze beschaafter dan op hyves ofzo want daar gaan ze schelden, maar hier kraken sommige bokkers andere af, dus het doel is dat te verminderen
Destination schreef:
Ik zal wel blond zijn hoor, maar wat was nou je uiteindelijke doel van dit topic? :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 18:51

Lieshorses,
Ik weet natuurlijk niet hoe het is in jullie woonplaats.
Maar anders (met toestemming van je ouders) plaats je een advertentie op Bokt. Zelf uitmesten/voeren, dan heeft je vader er ook geen last van en misschien kunnen jullie wel samen de verzorging doen. Samen poep scheppen, 's winters (op stal?) om de beurt uitmesten. Enz. het kan heel handig zijn om een plekje aan te bieden, als je tenminste de ruimte hebt. En als het iemand is (wat ouder) met heel veel ervaring, kan je er misschien nog heel veel van leren.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 18:56

Ik ben nog in overleg alleen het is druk hier en er moet nog veel gebeuren, dus eh moet nog effekes wachten ;)

Electra63 schreef:
Lieshorses,
Ik weet natuurlijk niet hoe het is in jullie woonplaats.
Maar anders (met toestemming van je ouders) plaats je een advertentie op Bokt. Zelf uitmesten/voeren, dan heeft je vader er ook geen last van en misschien kunnen jullie wel samen de verzorging doen. Samen poep scheppen, 's winters (op stal?) om de beurt uitmesten. Enz. het kan heel handig zijn om een plekje aan te bieden, als je tenminste de ruimte hebt. En als het iemand is (wat ouder) met heel veel ervaring, kan je er misschien nog heel veel van leren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 19:08

Woon je op een boerderij?
Heb je geen vriendin bij jullie in het dorp/buurt die ook een pony heeft?
Misschien kunnen jullie bij elkaar staan/combineren?
Dus 2 weken bij jou staan? Dan 2 weken bij haar? Kan het land lekker even "bijkomen" en de pony's hebben gezelschap van elkaar.

Soms bieden mensen wel eens "gratis" een "weidemaatje" aan. Als gezelschapspony, omdat pony niet meer geschikt is als rijdier. Daar kan je ook wel eens naar kijken. Moet je alleen geen pony nemen/krijgen waar veel aan gedokterd moet worden.

In ieder geval, heel veel succes met je pony.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 19:10

Dankje! Nee ik woon in een gewoon huis! ;)
Over dat weide maatje wist ik al ;) maar ik zoek indd al naar een vriend(in) in het dorp waar we mee kunnen combineren;)

Electra63 schreef:
Woon je op een boerderij?
Heb je geen vriendin bij jullie in het dorp/buurt die ook een pony heeft?
Misschien kunnen jullie bij elkaar staan/combineren?
Dus 2 weken bij jou staan? Dan 2 weken bij haar? Kan het land lekker even "bijkomen" en de pony's hebben gezelschap van elkaar.

Soms bieden mensen wel eens "gratis" een "weidemaatje" aan. Als gezelschapspony, omdat pony niet meer geschikt is als rijdier. Daar kan je ook wel eens naar kijken. Moet je alleen geen pony nemen/krijgen waar veel aan gedokterd moet worden.

In ieder geval, heel veel succes met je pony.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 19:12

En juist daarom! Ik vind dat het best mag veranderen :o

Eddy_Rocks schreef:
Nee :+ zo gaat dat al járen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 19:26

Lieshorses schreef:
Dankjewel daarvoor anoli! :) :)

Anoli schreef:
Ik denk even dr hart luchten :)

Geen dank hoor, kan me voorstellen dat altijd maar kritiek ook niet leuk is :)

Spy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-11 19:47

Ehhh

Afbeelding

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 13:42

Ik snap het boodschap niet echt ;)

Spy schreef:
Ehhh

Afbeelding

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 14:58

Kort gezegd: laat de negatieve mensen maar kletsen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 19:07

:)
Electra63 schreef:
Kort gezegd: laat de negatieve mensen maar kletsen.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 14:02

Omdat hier alles wel gezegd is een slotje