Reacties op onnodig gestorven paarden

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:20

Juut schreef:
chanel1985 schreef:
Dit kan voorkomen worden door alles volledig in de openingspost te zetten, dan kunnen er geen vergissingen gebeuren zoals bv met die melkgifte

Iemand die net een veulen kwijt is denkt er waarschijnlijk niet aan om alles dat is gedaan tot in de puntjes te noteren in de openingspost.
Het veulen was dood, daar ging het om

@ Mindfield; weet jij wat verder was besproken met de da? Ik niet, behalve dat de melk om 23 uur opgehaald kon worden. Vraag het dan gewoon, dan kan je daarna terecht gefrustreerd zitten wezen

Verder was er in het topic aangegeven dat er 1 da voor een grote omgeving is

Dan nog vind ik, wij hebben geen glazen bol.

Er zullen nog wel dierenartsen zijn, ik geloof nooit dat er maar één dierenarts is in een gebied.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-11 22:20

Ja...nog steeds zie ik dan opties hoor. Kieper het veulen in de auto en rij ermee naar een andere dierenarts. Het gaat wel om het leven van een volstrekt hulpeloos diertje. Het is niet eens relevant wat die dierenarts gezegd heeft eigenlijk. Vorig jaar hadden we ditzelfde aan de hand bij ons op stal met een shetveulen wat lag en niet dronk. Ik was toevallig op stal en de dierenarts was al gebeld maar die kon er pas anderhalf uur later zijn. Ik heb er toen op aangedrongen bij de eigenaren dat er iets moest gebeuren omdat het veulen anders gewoon dood zou gaan. Die mensen hadden ook voor t eerst een veulentje en dachten ook dat ze wel konden wachten die anderhalf uur. Ik ben toen gaan bellen met een andere dierenarts en die wilde eerst ook niet komen, ik heb hem toen niet al te vriendelijk verteld dat er gewoon NU iemand moest komen en dat ik anders gewoon een ander ging bellen. Stond dus binnen 10 min op de stoep en het veulen is gered.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:24

Dat gebrek aan spoed bij dierenartsen snap ik trouwens ook niet helemaal. Ik heb met die van mij, zeker met veulens, ervaren dat ze midden in de nacht hun bed uit springen en desnoods een bekeuring riskeren... Ook dit lijkt mij persoonlijk heel normaal, of heb ik dan zulke uitzonderlijke dierenartsen?

slimmerik

Re: Reacties op onnodig gestorven paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 22:51

Inderdaad. Hier is de DA er echt binnen een kwartier. Is de nacht DA bij een keizersnee of zo dan wordt er gewoon een andere DA uit bed gebeld door de telefoondienst.

Ik zou het echt niet pikken dat ik twee uur op een DA zou moeten wachten.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 23:21

Colway schreef:
Iedere dag vallen er slachtoffers, hard maar waar, that's life. En waar mensen hier weer leer uit trekken, falen ze weer op een ander vlak...en dan nog, met alle wijsheid in pacht kan je ook niet de wereld redden helaas.

Maar goed, vind het alleen maar goed, dat er kritisch gereageerd wordt...Aan ooohh's aahhh's heb je uiteindelijk ook niets.

Citaat:
Die dierenarts wilde niet eens meteen komen. Ik denk dat de hele situatie gewoon fout ingeschat is.

de DA maakt een inschatting op basis van het verhaal van de beller. Mensen zij sowieso snel geneigd om zich af te laten wimpelen. Je moet weten wanneer het ernst is, en als het ernst is moet je lak hebben aan gezag, hiërarchie, etc en gewoon eisen stellen

Vertel dat maar tegen de dierenarts die mijn paard dood liet gaan aan een zware koliekaanval en hij niet wilde komen omdat het kerst was.....

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 23:30

Colway schreef:
Iedere dag vallen er slachtoffers, hard maar waar, that's life. En waar mensen hier weer leer uit trekken, falen ze weer op een ander vlak...en dan nog, met alle wijsheid in pacht kan je ook niet de wereld redden helaas.

Maar goed, vind het alleen maar goed, dat er kritisch gereageerd wordt...Aan ooohh's aahhh's heb je uiteindelijk ook niets.

Citaat:
Die dierenarts wilde niet eens meteen komen. Ik denk dat de hele situatie gewoon fout ingeschat is.

de DA maakt een inschatting op basis van het verhaal van de beller. Mensen zij sowieso snel geneigd om zich af te laten wimpelen. Je moet weten wanneer het ernst is, en als het ernst is moet je lak hebben aan gezag, hiërarchie, etc en gewoon eisen stellen

makkelijker gezegd dan gedaan, maar dat geldt voor een hoop reacties in dit topic. Het is zo makkelijk om vanaf je computer over anderen en hun fouten te oordelen.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-11 23:48

kimmie1 schreef:
Vertel dat maar tegen de dierenarts die mijn paard dood liet gaan aan een zware koliekaanval en hij niet wilde komen omdat het kerst was.....

Waardeloze dierenarts heb je dan zeg...
Mijne is afgelopen zondagavond om 22.15u nog op stal geweest omdat mijn paard een ontstoken oog had wat ik niet vertrouwde.

Vind het zowieso waardeloos als een dierenarts weigert om langs te komen. Heel rap op zoek naar iemand die wel hart voor z'n vak heeft zou ik zeggen! Er zijn genoeg dierenartsen! Aan de eigenaar de taak om zo iemand koste wat kost te zoeken.

Zonde dat dit veulen nu dood is gegaan. Had misschien voorkomen kunnen worden. Naast de ooohhh's en aaahhh's mag dat ook best gezegd worden vind ik. Het leven gaan nu eenmaal niet over rozen ;)

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 08:27

tja gelukkig staan ook hier weer de beste stuurlui aan wal die alles helemaal anders zouden doen en waar iets vervelends hen nooit zou overkomen, alles onder controle! }>

Het inlevend vermogen van sommigen hier laat ernstig te wensen over, iets wat meteen het probleem op bokt duidelijk maakt!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 08:33

Maar wanneer heb je alles gedaan? Toen Hon verongelukte kreeg ik serieus van iemand hier op bokt commentaar, dat ik niet alles had gedaan.
For the record:
Shetje overlopen in de wei, alleen bot en buigpees nog heel, strekpees door, groot gat in al het weefsel, botvlies aangetast, kans van 25% dat ze uberhaubt door een operatie kwam, en daarna nog 90% kans dat de voet alsnog af zou sterven.
Wij hebben toen besloten dat ze die hel niet verdiend had en hebben haar in laten slapen. Een keuze waar ik nog steeds 300% achter sta. Echter zijn er kennelijk ook mensen die er anders over denken

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 09:10

Stef, dat noem ik de juiste beslissing maken, dus niet onnodig laten lijden.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 09:21

Je doet het goed als je er zelf mee kunt leven. Wat "Bokt" er dan van vindt is totaal niet relevant.
Overigens bestaat "Bokt" niet, het zijn zoveel mensen en zoveel meningen. Soms heel waardevol, soms waardeloos. Het is aan jou als mens om daar uit te halen wat bij jou past.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 09:25

vanitymay schreef:
tja gelukkig staan ook hier weer de beste stuurlui aan wal die alles helemaal anders zouden doen en waar iets vervelends hen nooit zou overkomen, alles onder controle! }>

Het inlevend vermogen van sommigen hier laat ernstig te wensen over, iets wat meteen het probleem op bokt duidelijk maakt!

Iets vervelends kan iedereen overkomen, echter als je een veulentje op de wereld laat komen is dat wel jouw verantwoordelijkheid, het diertje is volstrekt hulpeloos. Dus lijkt het me heel belangrijk dat je dat laat controleren door een dierenarts en dat je checkt of het de biest wel voldoende binnengekregen heeft. Vervolgens of hij de rest van de dag voldoende drinkt en actief is. Mocht je dat dan allemaal hebben gedaan en de dierenarts geeft het veulentje op, neem dan je verantwoordelijkheid voor een snelle pijnloze dood ipv het te laten creperen van de honger tot het sterft. Ik snap niet dat iemand dat normaal kan vinden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 09:38

kimmie1 schreef:

Kijk , en dat vind ik dus van die dubieuze uitspraken..... :o

Zulke uitspraken kom je dus ook regelmatig in topics tegen , en eerlijk gezegd vind ik dit heel goed bij het onderwerp passen en krijg ik daar ook een beetje de kriebels van :o Niet per-sé op jou gericht hoor kimmie want ik ken jouw verhaal natuurlijk niet , het is puur die uitspraak die me doet denken aan allerlei dingen die ik zoal op Bokt langs zie komen :(:) .

Maar in het algemeen bij dergelijke uitspraken : Het is natuurlijk heel erg dat een beestje dan overlijdt , het is op zijn zachtst gezegd waar-de-loos dat een DA niet komt , of een foute inschatting maakt , of wat dan ook. Maar dan nòg vind ik eerlijk gezegd dat de eigenaar hier ook een aandeel in heeft.

Eigenaar is mega-pissig op DA maar heeft zelf niet de ballen gehad om in te grijpen en naar een andere DA te gaan bvb.

Zo heb ik een kat gehad die duidelijk niet goed was. Ineens veel slapen , raar zwaar ademen in zijn slaap , niet meer willen springen , niet meer goed eten , beestje werd een beetje suf en verdwaasd en er zat gewoon duidelijk iets niet goed. Ik had dat ventje al 11 jaar en ik zag gewoon dat er iets niet klopte.

Dus naar de DA toe. Tot 3 keer toe kreeg ik te horen dat er niks aan de hand was. Eerste keer zijn gebitje dan maar schoongemaakt. Tweede keer heb ik echt aan moeten dringen op dan toch tenminste een bloedonderzoek , daar kwam niks uit. Derde keer wilde ik ECHT.NU. weten wat er met dat diertje scheelde , kijk dan toch hoe verdwaasd dat beestje erbij zit en hoe raar hij ademt , en neem nu maar van mij aan dat hij heel raar klinkt in zijn slaap , soms dit-en-dat doet.... kreeg ik als antwoord dat dat gewoon kwam door de zenuwen vanwege bij de dierenarts zijn , kat is al wat ouder , bla-die-bla en gewoon niet mij serieus willen nemen als ik zei dat dit thuis nog erger was en niks met zenuwen te maken had :( Beestje werd wederom picobello gezond verklaard.

Hooguit een dag of 2-3 later kwam ik 's ochtends naar beneden , wilde het ventje wat lekkers geven.....en bleek zijn onderlijfje helemaal koud en verlamd. Was toen zaterdagochtend dus DA praktijk gesloten. Andere grotere praktijk had de weekenddienst dus daar naartoe gebeld. Konden we direct naartoe. Hebben we dus een kwartier met een van pijn gillende en schreeuwende kat in de auto gezeten , het gaat me nu nog door merg en been.

Bleek het dat hij ergens een vernauwing of afsluiting ofzo had waardoor zijn lijfje helemaal aan het afsterven was gegaan die nacht / ochtend. Zooltjes waren ook al helemaal wit en koud....

Ik ben nu nog ZO boos op die hufters van dierenartsen die dat niet hebben gevonden , daar in de praktijk vonden ze het ook een rare zaak....

Maar uiteindelijk , puntje bij paaltje , was ik het baasje van die kat en had IK een andere DA moeten bezoeken , ik wist dat het niet goed was , heb mezelf laten ondersneeuwen door die DA's want tja zij weten het beter dan ik....en ik heb mijn kat dus eigenlijk laten stikken...ik had dat anders aan moeten pakken en dat kun je mij best aanrekenen en kwalijk nemen.

En zo zie je tientallen topics voorbij komen van eigenaren die uiteindelijk ZELF niet goed doorgepakt hebben :=

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 09:49

Ik geloof dat mensen op dat moment doen wat ze op dat moment denken dat goed is. Achteraf praten over wat misschien beter of anders had gekund is leuk en leerzaam, maar iemand afbranden op de keuzes die hij/zij heeft gemaakt vind ik gewoon not-done.
In het betreffende geval geeft het meisje aan dat het diertje de hele dag dartel is geweest en dat ze op het moment dat het suf werd en bleef een dierenarts hebben gebeld. Die kon niet direct komen, helaas. tja..zou mij ook kunnen gebeuren eerlijk gezegd, heeft niets te maken met laksigheid of onbenul, maar inderdaad een verkeerde inschatting. Of iemand daar nu zo op af gerekend moet worden :(
Het is niet gezegd dat het dier is overleden aan een melktekort, dat is wat ze zelf mogelijk als verklaring geeft, ondanks dat ze wel heeft gezien en opgelet dat het diertje vaak genoeg dronk. Voor hetzelfde geld was het veulen al niet goed waardoor moeder het veulen niet zo goe dhefet verzorgd oid. Het is maar een mogelijke verklaring.
Ik snap niet dat iemand uit een verhaaltje meteen kan halen dat er sprake is van complete onkunde/ onwil/ onmacht

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 11:29

pmarena schreef:
kimmie1 schreef:

Kijk , en dat vind ik dus van die dubieuze uitspraken..... :o

Zulke uitspraken kom je dus ook regelmatig in topics tegen , en eerlijk gezegd vind ik dit heel goed bij het onderwerp passen en krijg ik daar ook een beetje de kriebels van :o Niet per-sé op jou gericht hoor kimmie want ik ken jouw verhaal natuurlijk niet , het is puur die uitspraak die me doet denken aan allerlei dingen die ik zoal op Bokt langs zie komen :(:) .

Maar in het algemeen bij dergelijke uitspraken : Het is natuurlijk heel erg dat een beestje dan overlijdt , het is op zijn zachtst gezegd waar-de-loos dat een DA niet komt , of een foute inschatting maakt , of wat dan ook. Maar dan nòg vind ik eerlijk gezegd dat de eigenaar hier ook een aandeel in heeft.

Eigenaar is mega-pissig op DA maar heeft zelf niet de ballen gehad om in te grijpen en naar een andere DA te gaan bvb.

Zo heb ik een kat gehad die duidelijk niet goed was. Ineens veel slapen , raar zwaar ademen in zijn slaap , niet meer willen springen , niet meer goed eten , beestje werd een beetje suf en verdwaasd en er zat gewoon duidelijk iets niet goed. Ik had dat ventje al 11 jaar en ik zag gewoon dat er iets niet klopte.

Dus naar de DA toe. Tot 3 keer toe kreeg ik te horen dat er niks aan de hand was. Eerste keer zijn gebitje dan maar schoongemaakt. Tweede keer heb ik echt aan moeten dringen op dan toch tenminste een bloedonderzoek , daar kwam niks uit. Derde keer wilde ik ECHT.NU. weten wat er met dat diertje scheelde , kijk dan toch hoe verdwaasd dat beestje erbij zit en hoe raar hij ademt , en neem nu maar van mij aan dat hij heel raar klinkt in zijn slaap , soms dit-en-dat doet.... kreeg ik als antwoord dat dat gewoon kwam door de zenuwen vanwege bij de dierenarts zijn , kat is al wat ouder , bla-die-bla en gewoon niet mij serieus willen nemen als ik zei dat dit thuis nog erger was en niks met zenuwen te maken had :( Beestje werd wederom picobello gezond verklaard.

Hooguit een dag of 2-3 later kwam ik 's ochtends naar beneden , wilde het ventje wat lekkers geven.....en bleek zijn onderlijfje helemaal koud en verlamd. Was toen zaterdagochtend dus DA praktijk gesloten. Andere grotere praktijk had de weekenddienst dus daar naartoe gebeld. Konden we direct naartoe. Hebben we dus een kwartier met een van pijn gillende en schreeuwende kat in de auto gezeten , het gaat me nu nog door merg en been.

Bleek het dat hij ergens een vernauwing of afsluiting ofzo had waardoor zijn lijfje helemaal aan het afsterven was gegaan die nacht / ochtend. Zooltjes waren ook al helemaal wit en koud....

Ik ben nu nog ZO boos op die hufters van dierenartsen die dat niet hebben gevonden , daar in de praktijk vonden ze het ook een rare zaak....

Maar uiteindelijk , puntje bij paaltje , was ik het baasje van die kat en had IK een andere DA moeten bezoeken , ik wist dat het niet goed was , heb mezelf laten ondersneeuwen door die DA's want tja zij weten het beter dan ik....en ik heb mijn kat dus eigenlijk laten stikken...ik had dat anders aan moeten pakken en dat kun je mij best aanrekenen en kwalijk nemen.

En zo zie je tientallen topics voorbij komen van eigenaren die uiteindelijk ZELF niet goed doorgepakt hebben :=

IK heb je bericht niet eens helemaal afgelezen want ik vlieg hier nu helemaal in de fik. Mijn paard heeft gecrepeerd. Ik heb gesmeekt of er alsjeblieft een dierenarts wou komen 20 jaar heb ik hem gehad, de laatste tien jaar heeft hij op pensioen gestaan, het was mijn alles mijn maatje. Na tien minuten riep ik al laat er aub iemand komen om hem in te slapen want dit wil ik niet. Twee mensen waren aan het bellen dierenarts na dierenarts, ze konden er allemaal pas na ruim een uur wezen omdat het kerst was, minimale bezetting, niemand in de regio omdat er bij ons geen paardenartsen meer zijn. De gene die in de buurt zat wou niet komen omdat het kerst was, ik moest mijn paard maar in laden en naar de kliniek gaan. Mijn paard deed niet anders als op zijn rug liggen, trillend en zwetend ik dacht dat hij ter plekke aan zijn hart zou bezwijken en daar heb ik om gesmeekt ga maar je hebt genoeg geleden. Hij kreunde, ging kapot en ze wilden niet komen. Ik denk dat er 10 dierenartsen gebeld zijn, zelfs de kliniek in bodegraven op ruim 5 kwartier rijden heb ikg ebeld die wilden wat regelen, maar het zou allemaal te lang duren. Dus zeg never nooit meer dat ik hier een aandeel in had, ik heb gesmeekt en mijn paard ging kapot.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:10

Ja , dat is verschrikkelijk. Daarom zeg ik ook dat ik jouw verhaal niet ken en daar geen oordeel over vel , maar puur dat zinnetje me doet denken aan allerlei andere (wèl bekende) verhalen op Bokt die je hier langs ziet komen waarbij zoiets dergelijks gezegd wordt en het vaak wat minder terecht is om alleen op de DA boos te zijn.

Hoef je dus helemaal niet voor in de fik te vliegen want ik zat dat al in te dekken als je verder gelezen had.

Maar je verhaal is HEEL erg. Soms zou ik ook echt graag iets in huis willen hebben om een dier zelf humaan uit zijn lijden te kunnen verlossen want het is echt waardeloos dat je daarvoor zo van anderen of een gewelddadige oplossing afhankelijk bent....waardoor een dier nog eens extra moet afzien en lijden en je zelf niet goed in kunt grijpen , verschrikkelijk :n

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 13:54

Ik vind het lastig, ik ben geen DA dus hoe lang moet ik leuren met mijn beest voordat er eentje de juiste conclusie trekt, je gaat er toch vanuit dat dat de eerste DA is die je bezoekt en niet de derde of vierde.

Ook voor zo'n beest is het elke keer stress.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:15

Dat is het ook.... maar ik vind dat mensen dan wel zo eerlijk mogen zijn dat als ze iets roepen in de trant van : stomme DA , hij had wat moeten doen want het was hartstikke duidelijk dat *zus en zo* , dan vind ik dat je toch zelf ook een steekje hebt laten vallen , want als het echt zo duidelijk was als je zegt , dan had je zelf ook geen genoegen moeten nemen met afgescheept worden.....

Dat heb ik achteraf ook met die kat. Toen liet ik me wat overbluffen , ben een paar keer naar die DA gegaan omdat het me niet lekker zat en ik zeker wist dat er iets fout zat , en nu achteraf ben ik super kwaad dat ze niet doorgepakt hebben. Maarja , daar hoort ook kwaad zijn op mezelf bij vind ik , want ik heb OOK niet doorgepakt. Niet genoeg naar mijn gevoel geluisterd.

Ik vind dat mensen wat te makkelijk de schuld geven aan anderen , of omstandigheden.... daar heel-heel hard over oordelen.....en daarbij dan hun eigen aandeel vergeten.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:17

vanitymay schreef:

Dus kritisch zijn is een gebrek aan inleving? :')

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:23

Ik heb het nog steeds met mijn kat. Naar 2 verschillende DA's geweest omdat hij niest en waarschijnlijk is het een poliepje in de neus.
Maar dat beessie is bijna 20. De ene zegt opereren, de ander zegt tja lastig het risico is wel groot op die leeftijd.
De ene zegt probeer het met homeopathische middelen toch verdraagzaam te houden de ander zegt met homeopathie is nog nooit wat genezen.

Ik vergeef het mezelf daarentegen niet als ik mijn ouwe beessie TOCH laat opereren en ze blijft erin. Terwijl ze nu gewoon vrolijk rondhuppelt met snottebellen aan d'r neus.

Maar dit is off topic.

On topic, ik vind wel dat je het in de vorm van onpersoonlijke tips zou kunnen geven ( "als zo'n situatie zich voordoet dan wil ik als tip meegeven bla bla...") maar zeggen dat de eigenaar in deze schuld heeft, nalatig is geweest, enz. vind ik onnodig zout op de wonde strooien.
Als ik met schuldgevoelens zou zitten omdat mijn beest dood is gegaan (had ik maar dit had ik maar dat) dan ga ik dat ook niet op Bokt zetten, ik zou me ook aangevallen voelen en me verdedigen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:31

Mwoah , van mij mag het wel gezegd worden als iemand nalatig is geweest.

Van die verhalen van : mijn lieve beestje zus-en-zo , eergisteren was je een beetje ziekjes *en dan een heel alarmerend ziekteverloop waarbij iedereen met een theelepeltje hersens meteen een DA had ingeschakeld* en ondanks dat we je veel geknuffeld hebben en je lekker op een zacht dekentje hebben gelegd ben je vanavond overleden. En dan een heel epistel over hoe erg en vreselijk het is , en hoeveel pijn het doet en dan afsluitend met : helaas hebben we je niet kunnen helpen ook al hebben we er alles aan gedaan. Maar gelukkig heb je nu geen pijn meer.

En dan reageert iedereen al troostend en tuttend van hoe erg het is , veel sterkte , je hebt er alles aan gedaan , voel je niet schuldig , veel :(:) smileys en veel begrip....terwijl zo'n ontzettende meut , hoe oprecht de pijn en bedoelingen ook , dat dier gewoon heeft laten creperen !

Dan mag je van mij best zo iemand er op wijzen dat de zaken wat anders liggen dan hoe ze het zelf voorspiegelen , en hoe subtiel je dat dan kan....tja dat zal wisselend zijn :=

Maar ik vind het bizar om zulke praktijken maar met de mantel der liefde te bedekken waardoor iedereen denkt dat het normaal is. Want blijkbaar denken al die halfzachte troosters dat , en zullen die voortaan ook "alles er aan doen" en in zo'n situatie aankomen met hun knuffels en dekentje :(

Een dergelijke aanpak mag van mij wat meer veroordeeld worden in de hoop dat anderen dan ook in zien dat het NIET normaal is om dingen op die manier aan te pakken , je wilt toch niet dat dat als normaal wordt gezien :?

Natuurlijk is de pijn echt en moet je proberen het subtiel te brengen , maar er niks over zeggen is het goedkeuren en dat deugt ook niet.... toch ?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:52

Ik vind het lastig. Het moment is gewoon rot en bot.
En er is een heel groot grijs gebied tussen "je hebt het verkeerd gedaan wat ben jij slecht" en "ach gut wat erg voor je je hebt er alles aan gedaan"
Maar op de een of andere manier loopt dat vaak spaak op zo'n topic en wordt het een welles- nietes gebeuren.
Dat is eigenlijk met veel dingen op Bokt.

Maar misschien neemt zo iemand de reactie's toch wel mee en zal die een volgende keer anders reageren (of iemand die het meeleest) en dan is er toch iets bereikt.

* edit en soms beseffen mensen pas veel later ow ja dat heb ik inderdaad fout aangepakt. Is ook niet altijd makkelijk om mee te leven trouwens.

Leonora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 14:56

Natuurlijk zitten er ook weldenkende mensen op Bokt,

maar ook wel heel veel mensen die meteen met het wijzende vingertje klaar staan

dat vind ik ook het enige vervelende aan internet,
vroeger konden de notoire betweters doorgaans hun meningen
slechts ventileren in beperkt gezelschap, nu staat heel internet er mee vol.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:10

@ Colway: kritsich zijn betekend ook kritsch zijn naar je eigen manier van reageren op een verhaal en kritsch lezen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 17:03

Nicolletje schreef:
Ik vind het lastig. Het moment is gewoon rot en bot.
En er is een heel groot grijs gebied tussen "je hebt het verkeerd gedaan wat ben jij slecht" en "ach gut wat erg voor je je hebt er alles aan gedaan"
Maar op de een of andere manier loopt dat vaak spaak op zo'n topic en wordt het een welles- nietes gebeuren.
Dat is eigenlijk met veel dingen op Bokt.

Maar misschien neemt zo iemand de reactie's toch wel mee en zal die een volgende keer anders reageren (of iemand die het meeleest) en dan is er toch iets bereikt.

* edit en soms beseffen mensen pas veel later ow ja dat heb ik inderdaad fout aangepakt. Is ook niet altijd makkelijk om mee te leven trouwens.

Ben ik ook wel met je eens. Maar voor dat diertje was het nog veel rotter en als er nog een diertje daar woont gebeurt daarmee hetzelfde als je diegene gaat vertellen dat hun niks te verwijten valt. Dat kwartje zal toch een keer moeten gaan vallen als ze verantwoord beesten willen houden :o

Dan liever even "hard" (lees : eerlijk) tegen iemand zijn , dan dat er weer een diertje crepeert door "goedbedoeld" gepruts :)

Ik denk dat het vaak ook wel wat moeilijker is om het subtiel te zeggen , want als je dan al die achguttegut reacties hebt gezien dan moet er zachtjes aan wel een vrij harde reactie in om dat weer in evenwicht te krijgen :=

Maar dat is wel het moeilijke vaak inderdaad , hoe zeg je het zo dat het wèl goed aankomt , niet te bot en niet te halfzacht.