kimmie1 schreef:Vertel dat maar tegen de dierenarts die mijn paard dood liet gaan aan een zware koliekaanval en hij niet wilde komen omdat het kerst was.....
Kijk , en dat vind ik dus van die dubieuze uitspraken.....

Zulke uitspraken kom je dus ook regelmatig in topics tegen , en eerlijk gezegd vind ik dit heel goed bij het onderwerp passen en krijg ik daar ook een beetje de kriebels van

Niet per-sé op jou gericht hoor kimmie want ik ken jouw verhaal natuurlijk niet , het is puur die uitspraak die me doet denken aan allerlei dingen die ik zoal op Bokt langs zie komen

.
Maar in het algemeen bij dergelijke uitspraken : Het is natuurlijk heel erg dat een beestje dan overlijdt , het is op zijn zachtst gezegd waar-de-loos dat een DA niet komt , of een foute inschatting maakt , of wat dan ook. Maar dan nòg vind ik eerlijk gezegd dat de eigenaar hier ook een aandeel in heeft.
Eigenaar is mega-pissig op DA maar heeft zelf niet de ballen gehad om in te grijpen en naar een andere DA te gaan bvb.
Zo heb ik een kat gehad die duidelijk niet goed was. Ineens veel slapen , raar zwaar ademen in zijn slaap , niet meer willen springen , niet meer goed eten , beestje werd een beetje suf en verdwaasd en er zat gewoon duidelijk iets niet goed. Ik had dat ventje al 11 jaar en ik zag gewoon dat er iets niet klopte.
Dus naar de DA toe. Tot 3 keer toe kreeg ik te horen dat er niks aan de hand was. Eerste keer zijn gebitje dan maar schoongemaakt. Tweede keer heb ik echt aan moeten dringen op dan toch tenminste een bloedonderzoek , daar kwam niks uit. Derde keer wilde ik ECHT.NU. weten wat er met dat diertje scheelde , kijk dan toch hoe verdwaasd dat beestje erbij zit en hoe raar hij ademt , en neem nu maar van mij aan dat hij heel raar klinkt in zijn slaap , soms dit-en-dat doet.... kreeg ik als antwoord dat dat gewoon kwam door de zenuwen vanwege bij de dierenarts zijn , kat is al wat ouder , bla-die-bla en gewoon niet mij serieus willen nemen als ik zei dat dit thuis nog erger was en niks met zenuwen te maken had

Beestje werd wederom picobello gezond verklaard.
Hooguit een dag of 2-3 later kwam ik 's ochtends naar beneden , wilde het ventje wat lekkers geven.....en bleek zijn onderlijfje helemaal koud en verlamd. Was toen zaterdagochtend dus DA praktijk gesloten. Andere grotere praktijk had de weekenddienst dus daar naartoe gebeld. Konden we direct naartoe. Hebben we dus een kwartier met een van pijn gillende en schreeuwende kat in de auto gezeten , het gaat me nu nog door merg en been.
Bleek het dat hij ergens een vernauwing of afsluiting ofzo had waardoor zijn lijfje helemaal aan het afsterven was gegaan die nacht / ochtend. Zooltjes waren ook al helemaal wit en koud....
Ik ben nu nog ZO boos op die hufters van dierenartsen die dat niet hebben gevonden , daar in de praktijk vonden ze het ook een rare zaak....
Maar uiteindelijk , puntje bij paaltje , was ik het baasje van die kat en had IK een andere DA moeten bezoeken , ik wist dat het niet goed was , heb mezelf laten ondersneeuwen door die DA's want tja zij weten het beter dan ik....en ik heb mijn kat dus eigenlijk laten stikken...ik had dat anders aan moeten pakken en dat kun je mij best aanrekenen en kwalijk nemen.
En zo zie je tientallen topics voorbij komen van eigenaren die uiteindelijk ZELF niet goed doorgepakt hebben