Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Neonlight schreef:Ik ben ten alle tijde respectvol gebleven over de gebruikers. Ik heb geen enkele gebruiker uitgescholden, een persoonlijke aanval gemaakt of iets dergelijks. En dat gebeurd ook niet. Dat we gebruikers bespreken, dat is logisch. Of moeten we zonder besprekingen en overleg maar sancties op gaan leggen?
Electra63 schreef:Maar nu kreeg ik toch de indruk dat er gezocht werd naar "fouten" van bepaalde gebruikers, inderdaad door het stukje over Fabersmid, zoals al eerder genoemd door Heino.
Neonlight schreef:Electra63 schreef:Maar nu kreeg ik toch de indruk dat er gezocht werd naar "fouten" van bepaalde gebruikers, inderdaad door het stukje over Fabersmid, zoals al eerder genoemd door Heino.
Misschien kun je het ook vanaf de andere kant zien? Misschien werd wel naar een bevestiging gezocht dat er geen foutieve posts waren.
En zoals ik al eerder zei, zolang je de rest van het topic mist is dit voor jullie een "out of the blue" post, maar in de context van het topic helemaal niet.
ThePast03 schreef:Hoe moeilijk moet het zijn voor het team als niets wordt geloofd en alles in het negatieve wordt getrokken.
Als er een tem is gekomen op berichten van Fabersmid wat is er dan onrespectvol aan om te vragen of het noemenswaardig is. Voor noemenswaardig kun je dan lezen: Moeten we wat doen met die tems of is het niet noemenswaardig (maw niet aanspreekbaar).
Kunnen jullie een voorbeeld geven hoe jullie zoiets liever verwoord zouden zien?
Neonlight schreef:Nou, volgens mij had ik dat al uitgelegd eerder in dit topic? Ik ben de schrijver van die post, ik weet wat ik bedoel met die post, dus wie kan er beter uitleg geven over die post dan ik?
phormicola schreef:Er staat letterlijk: Ik mis Fabersmid nog in het rijtje, niets noemenswaardigs van hem?
Dus we kunnen concluderen dat als FS niet in het lijstje staat dat ie niets verschrikkelijks heb geschreven, MAAR toch wordt dat nog even dubbelgecheckt. Waarom in godsnaam? Het voelt gewoon alsof we allemaal een ster opgeplakt hebben gekregen met een bepaald kleurtje en als het betreffende kleurtje wordt besproken, oh, maar dan moet die-en-die er wrs ook bij!
phormicola schreef:Er staat letterlijk: Ik mis Fabersmid nog in het rijtje, niets noemenswaardigs van hem?
Dus we kunnen concluderen dat als FS niet in het lijstje staat dat ie niets verschrikkelijks heeft geschreven, MAAR toch wordt dat nog even dubbelgecheckt. Waarom in godsnaam? Het voelt gewoon alsof we allemaal een ster opgeplakt hebben gekregen met een bepaald kleurtje en als het betreffende kleurtje wordt besproken, oh, maar dan moet die-en-die er wrs ook bij!
An sich is hier niets mis mee, maar onderhuids voelen veel mensen aan dat dit niet helemaal snor zit.
phormicola schreef:Jep, omdat je de achtergrond niet kent en /of snapt. En dat is logisch, want daar heb je ook geen toegang tot. Die losse zin staat er ook raar, maar hij is 'los' voor jullie, niet voor mod's. En als iemand probeert uit te leggen hoe het wél bedoelt is of hoe het precies zit met die lijstjes kun je twee dingen doen. Spoken blijven zien en vooral blijven zoeken of gewoon zeggen: Oké, jullie hebben een niet zo'n handige actie (of zeg maar gerust iets doms) gedaan. Jullie hebben uitleg gegeven. Klaar, niet meer doen. (of die uitleg dan compleet naar je zin is is een tweede, maar sommige blijven hier imo écht naar spijkers op zéér laag water zoeken).Ik persoonlijk doe dat echt niet, er zit gewoon een wrange smaak aan het bericht.
Sammie schreef:phormicola schreef:Jep, omdat je de achtergrond niet kent en /of snapt. En dat is logisch, want daar heb je ook geen toegang tot. Die losse zin staat er ook raar, maar hij is 'los' voor jullie, niet voor mod's. En als iemand probeert uit te leggen hoe het wél bedoelt is of hoe het precies zit met die lijstjes kun je twee dingen doen. Spoken blijven zien en vooral blijven zoeken of gewoon zeggen: Oké, jullie hebben een niet zo'n handige actie (of zeg maar gerust iets doms) gedaan. Jullie hebben uitleg gegeven. Klaar, niet meer doen. (of die uitleg dan compleet naar je zin is is een tweede, maar sommige blijven hier imo écht naar spijkers op zéér laag water zoeken).Ik persoonlijk doe dat echt niet, er zit gewoon een wrange smaak aan het bericht.
Neonlight schreef:Electra63 schreef:Maar nu kreeg ik toch de indruk dat er gezocht werd naar "fouten" van bepaalde gebruikers, inderdaad door het stukje over Fabersmid, zoals al eerder genoemd door Heino.
Misschien kun je het ook vanaf de andere kant zien? Misschien werd wel naar een bevestiging gezocht dat er geen foutieve posts waren.
En zoals ik al eerder zei, zolang je de rest van het topic mist is dit voor jullie een "out of the blue" post, maar in de context van het topic helemaal niet.
phormicola schreef:Dat bericht over heksen was slechts grappig bedoeld, om wat luchtigheid er in te krijgen. Niks meer, niks minder. Is niet helemaal gelukt als ik het zo terug leesHaha, wat mods ook zouden kunnen doen is volwassen zijn en zeggen: Ik snap dat het zo over kan komen en het sppijt me heel erg. Dit is uit z'n verband geplaatst en er werd totaal niets negatiefs bedoeld.
Dat is volwassen gedrag, dat is mod zijn!
In plaats daarvan krijgen we een passief-agressief bericht over heksen.
phormicola schreef:Haha, wat mods ook zouden kunnen doen is volwassen zijn en zeggen: Ik snap dat het zo over kan komen en het sppijt me heel erg. Dit is uit z'n verband geplaatst en er werd totaal niets negatiefs bedoeld.
Dat is volwassen gedrag, dat is mod zijn!
In plaats daarvan krijgen we een passief-agressief bericht over heksen.
ThePast03 schreef:Hoe moeilijk moet het zijn voor het team als niets wordt geloofd en alles in het negatieve wordt getrokken.
Als er een tem is gekomen op berichten van Fabersmid wat is er dan onrespectvol aan om te vragen of het noemenswaardig is. Voor noemenswaardig kun je dan lezen: Moeten we wat doen met die tems of is het niet noemenswaardig (maw niet aanspreekbaar).
Kunnen jullie een voorbeeld geven hoe jullie zoiets liever verwoord zouden zien?
Electra63 schreef:Maar goed, ik begrijp dat dit topic voor nogal wat ophef zorgt, mijn excuses, maar ik dacht toch echt dat Bokt transparanter zou worden.