Het woord n-euken....fietsen? waarom censuur?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 22:21

slimmerik schreef:
Ik had gehoopt dat je dat bij je opvoeding meegekregen had.

Ah... het ontbreekt mij dus aan opvoeding?
Mijn ouders gebruiken het woord niet. Dus over mn opvoeding hoef je geen woorden vuil te maken. :)
Sterker nog, met mijn ouders praat ik niet over dit soort dingen. Die hebben er dus geen bal mee te maken.

Ach, ik blijf erbij, ik vind het geen grof woord, mits het normaal gebruikt wordt.

Borsten & tieten is dan ook weer normaal&grof?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:22

Klopt, en zou jij in een gesprek met iemand zeggen "zij heeft haar tieten vergroot" of "zij heeft haar borsten vergroot"?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:22

chevax schreef:
Hhilde: "borsten" is een woord dat je in je spreektaal gewoon kunt gebruiken zonder dat dat aanstootgevend is. N euken daarentegen zie ik me bijvoorbeeld nog niet zo zeggen in een gesprek met iemand.

Kom dat maar eens op een willekeurige middelbare school zeggen. Wedden dat ze borsten niets anders vinden dan neuken? En zij zijn immers de toekomst . Maar goed, er zijn er maar een paar die het niet vinden. Ik zou het zelf ook niet snel gebruiken omdat ik het niet lekker in de mond vind liggen, maar dat ik direct iemand wat ordinair vind aandoen als hij/zij dat woord gebruikt.. Dat vind ik een beetje bekrompen :o

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 22:23

chevax schreef:
Klopt, en zou jij in een gesprek met iemand zeggen "zij heeft haar tieten vergroot" of "zij heeft haar borsten vergroot"?

Ik zeg altijd borsten :j

Tieten.. da's n kinderen voor kinderen woord....
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 30-03-11 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:23

Het hoeft niet per se aan je opvoeding te liggen, uiteindelijk kies je er zelf voor welke woorden je wel en niet gebruikt. En wat betreft je laatste vraag, ja, inderdaad, zo wordt het over het algemeen gezien. En daar heeft iedereen weer zijn eigen mening over. Leuk altijd, meningen ^^

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:24

Je ouders gebruiken het woord niet, waarom jij dan wel? K bedoel, het komt toch ergens vandaan dat je het doodnormaal vind.

In mijn ogen inderdaad een kwestie van normen en waarden, maar die verwateren steeds meer, want alles moet tegenwoordig maar kunnen.

Stel je krijgt een geslachtsziekte, en je moet hiervoor naar de dokter.... Heb je in het gesprek met de dokter dan geneukt of gemeenschap gehad?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 22:24

stef schreef:
Je ouders gebruiken het woord niet, waarom jij dan wel? K bedoel, het komt toch ergens vandaan dat je het doodnormaal vind.

Betrek mijn ouders er niet bij. Dankjewel. :)

Dan zeg ik : Ik heb seks gehad.
Want dan weet de dokter genoeg. Maar dat zou dan een stukje schaamte zijn denk ik.
Weet het niet, geen ervaring mee gelukkig.
Laatst bijgewerkt door Jolliegirl op 30-03-11 22:25, in het totaal 1 keer bewerkt

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:25

Hhilde schreef:
chevax schreef:
Hhilde: "borsten" is een woord dat je in je spreektaal gewoon kunt gebruiken zonder dat dat aanstootgevend is. N euken daarentegen zie ik me bijvoorbeeld nog niet zo zeggen in een gesprek met iemand.

Kom dat maar eens op een willekeurige middelbare school zeggen. Wedden dat ze borsten niets anders vinden dan fietsen? En zij zijn immers de toekomst . Maar goed, er zijn er maar een paar die het niet vinden. Ik zou het zelf ook niet snel gebruiken omdat ik het niet lekker in de mond vind liggen, maar dat ik direct iemand wat ordinair vind aandoen als hij/zij dat woord gebruikt.. Dat vind ik een beetje bekrompen :o

Tja, jij vindt het bekrompen, ik noem het fatsoen. En zo zie je maar weer dat iedereen zijn eigen idee ergens over heeft.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:26

Ik betrek je ouders er niet bij, dat is je eigen uitspraak. Je zegt zelf dat je ouders het niet gebruiken, dus komt het niet bij je ouders vandaan (en als je dan je lange tenen intrekt zou je dat als positief zien :) ) Aangezien het niet bij je ouders vandaan komt, en je zo dus niet opgevoedt bent, komt het ergens anders vandaan

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:27

stef schreef:

In mijn ogen inderdaad een kwestie van normen en waarden, maar die verwateren steeds meer, want alles moet tegenwoordig maar kunnen.

Stel je krijgt een geslachtsziekte, en je moet hiervoor naar de dokter.... Heb je in het gesprek met de dokter dan geneukt of gemeenschap gehad?

Je vraagt dan toch ook niet aan de dokter of hij even naar je poedersuiker wil kijken?
Klinkt misschien een beetje vaag maar het is toch zo? Als ik zo zou praten en mijn moeder hoort dat, dan zou ik nog een stoot voor mijn hoofd krijgen volgens mij. :') En mijn moeder is echt niet superpreuts!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:27

chevax schreef:
Tja, jij vindt het bekrompen, ik noem het fatsoen. En zo zie je maar weer dat iedereen zijn eigen idee ergens over heeft.

Dus jij vind het fatsoenlijk wanneer iemand een ander ordinair vindt alleen als die ander het woord néuken gebruikt?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 22:27

stef schreef:
Ik betrek je ouders er niet bij, dat is je eigen uitspraak. Je zegt zelf dat je ouders het niet gebruiken, dus komt het niet bij je ouders vandaan (en als je dan je lange tenen intrekt zou je dat als positief zien :) ) Aangezien het niet bij je ouders vandaan komt, en je zo dus niet opgevoedt bent, komt het ergens anders vandaan

Oke sorry begreep je verkeerd.
Ik praat met mijn ouders niet over dit soort dingen.

Maar met vrienden, kennissen, op het werk, daar wel allemaal... :)

En daar worden verschillende woorden gebruikt... :)

LadyMadonna

Re: Het woord n-euken....fietsen? waarom censuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:28

misschien een antwoord op mijn dokters voorbeeld?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:29

MamboBeach schreef:
stef schreef:

Je vraagt dan toch ook niet aan de dokter of hij even naar je poedersuiker wil kijken?
Klinkt misschien een beetje vaag maar het is toch zo? Als ik zo zou praten en mijn moeder hoort dat, dan zou ik nog een stoot voor mijn hoofd krijgen volgens mij. :') En mijn moeder is echt niet superpreuts!

Ik zie het hoofd van mijn huisarts al voor me... :')

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 22:29

stef schreef:

Heb ik al gegeven , ik quote mezelf even :

Citaat:
Dan zeg ik : Ik heb seks gehad.
Want dan weet de dokter genoeg. Maar dat zou dan een stukje schaamte zijn denk ik.
Weet het niet, geen ervaring mee gelukkig.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:29

stef schreef:

Nee, ik zou ook geen poedersuiker zeggen. Maar ook geen poes. En zelfs geen vagina. Eerder iets van down under.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:30

Ik vind n*euken ook een ordinair woord, en zal het dus ook nooit in een gesprek gebruiken (met wie dan ook) en heb het ook nooit gebruikt.
En de gemiddelde brugklasser vind tieten en neuken misschien hetzelfde, ook tieten vind ik een goedkoop woord.
Hier staat de bokt censuur aan en niet omdat ik bekrompen ben, maar omdat ik geen behoefte heb om die woorden tegen te komen.

Voelt zich nu ook 50 ipv 25 :+

Edit: Op doktersvoorbeeld, ik zou het hebben over gemeenschap en geslachtsdeel. (maar ook alleen in uiterste noodzaak, in principe heb ik het namelijk niet over wat ik met wie tussen de lakens uitspook.)
Laatst bijgewerkt door Jes op 30-03-11 22:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:30

8nnemiek schreef:
néuken vind ik ook een grof woord hoor.. Waarom zeg je dan niet gewoon vrijen?

Vrijen klinkt zo vies :') Als iemand het met mij heeft over seks en gebruikt het woord vrijen dan word ik daar helemaal naar van _O- Maakt niet uit wat je zegt, fietsen, de borden afwassen, batsen, ketsen, neuken etc. zolang je maar geen vrijen zegt! :+

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:31

Jolliegirl schreef:
Mijn ouders gebruiken het woord niet. Dus over mn opvoeding hoef je geen woorden vuil te maken. :)
Sterker nog, met mijn ouders praat ik niet over dit soort dingen. Die hebben er dus geen bal mee te maken.

Waarom niet?

Misschien dan eerst eens "normaal" proberen te krijgen dat zij dat woord gaan gebruiken? Waarom praat je er niet over met je ouders? Vind je het in je achterhoofd toch een woord wat not-done is?

Vraag me toch af waarom je het woord niet gebruikt thuis..... en je van bokt het kinderachtig vindt om het te censureren. Dat je ouders het censureren vind je wel normaal?

En uit je "verklaring" blijkt iig dat met je opvoeding niks mis is (zoverre dus ;) )

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:32

Fiffill schreef:
MamboBeach schreef:

Ik zie het hoofd van mijn huisarts al voor me... :')

:') Weet niet waar hij het zoeken moet... :D

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 22:33

Ik praat er niet over met ze, vandaar dat ze het niet gebruiken.
IK hoor ze het nooit zeggen want IK praat niet over dat soort dingen met hun... ;)

Je vat het totaal verkeerd op Slimmerik.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:33

Ik praat met mijn ouders sowieso niet over mijn seksleven.

MamboBeach schreef:
:') Weet niet waar hij het zoeken moet... :D

Tussen je benen lijkt mij :+

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:33

Even een algemene opmerking: het is helemaal niet nodig om in dit topic iemands familie-situatie te bespreken of iemand persoonlijk aan te vallen. Kan hier rekening mee worden gehouden?

annmary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:34

Nou, ik moet zeggen, ik heb het met mijn ouders ook nooit over seks en dingen die daarmee te maken hebben ^^ als ik het er al over heb, dan is dat wel met vrienden en/of mijn partner haha!
Maar dat mensen het woord 'n*euken' niet zouden gebruiken bij de dokter oid, dat zegt in mijn ogen alweer genoeg over de algemeenheid van het woord. Als het echt doodnormaal zou zijn om te gebruiken in de Nederlandse taal, dan zou je dat ook daar makkelijk kunnen zeggen. Of denkt iemand daar anders over?

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 22:34

Ik vind persoonlijk n euken beter klinken dan scharen,batsen, ketsen en ga zo maar door hoor :')