afbranden van jonge gebruikers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Re: afbranden van jonge gebruikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 18:17

Als het maar vriendelijk gaat vind ik hoor LoveBodin. :j Niet iedereen is meteen een expert op het gebied van paarden en zowel wij als de dieren hebben een learning curve.

Maar dat iedereen dan echt op ALLES moet gaan lopen meppen en zich niet eens volwassen kan gedragen tegenover de jongere gebruikers (of elkaar) vind ik inderdaad ook een slechte algemene sfeer hier op Bokt.
Nogmaals, daarom zorg ik dat ik er op school niet eens naar HINT dat ik hier zou kunnen zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 22:22

stef schreef:
caat_eve schreef:
. Sommige gebruikers openen een topic over welke hengst bij hun paard past (naar mijn idee zijn 75% van deze topics puur voor de lol, wat geen enkel probleem is verder) en dan worden mensen afgeblaft dat ze niet moeten vermenigvuldigen etc. etc.

Ach, moet je eens op BB komen... daar heb je zo ongeveer alleen maar recht van spreke als je een erkende fokker van een erkend ras bent...

Dat is echt overdreven imo.
Als je keer op keer dingen uitlegt, en in het volgende topic wordt weer dezelfde nonsens uitgekraamd door dezelfde persoon nota bene, dan kun je wel beweren dat de hondenwereld zo vreselijk is, maar je zou ook eens kunnen bedenken dat er mensen zijn die bepaalde dingen echt wel weten, omdat ze jaren in het wereldje zitten. En dat gaat dan niet om meningen, maar om feiten.
Dus het is wel makkelijk om hier boos te gaan zitten doen, omdat je steeds een uitleg krijgt die jou niet bevalt, maar dat is dan jouw eigen probleem. Ik doe steeds mijn best om mijn stellingen te onderbouwen met argumenten. Kom met tegenargumenten dan en onderbouw wat je zegt. Maar ga niet hier volkomen offtopic tegen BB aantrappen. Open dan een topic over BB als dat je dwars zit. Maar dit....... Nah, niet tof.

Ontopic: denk dat je altijd anders reageert op iemand van 13 als op iemand van 30. Bij kinderen leg ik dingen anders en vaker uit, bij een ouder iemand heb ik minder geduld. Maar je moet altijd respectvol blijven. Als iemand iets niet snapt wil ik het ook wel 80 keer uitleggen. Maakt me niet uit. Als iemand iets niet wil snappen, houdt het een keer op, natuurlijk.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 22:23

volgens mij bestaat BB uit meer dan enkel honden Yamcha....

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 22:31

Cayenne schreef:
In zulke gevallen tem ik niet maar pb direct een mod die online staat.
Van mij mogen mensen met zulke flauwe opmerkingen direct een OW.
Wat ontzettend kinderachtig om jonge mensen af te branden.

Heb ik laatst ook gedaan, en ja ik ben ook een jonge 'puberale' bokker van 16. Alleen stamp ik een kind van 11 niet de grond in :n.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 22:36

Er zijn heel veel jonge gebruikers die zich super gedragen, 't zijn de ziekerds die het verpesten voor de rest.

@ stef: Klopt. Ik zeg ook heus niet dat de sfeer daar geweldig is, maar het lijkt me wijs om daar óf een apart topic over te openen, óf het in de discussie daar op te lossen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 22:42

apart topic openen heeft geen nut, evenals het daar op te lossen, leert het verleden :j

Daarbij komt het op hetzelfde neer, respectvol met elkaar om gaan. En als dan iemand de keuze maakt om een bullterrier met een keeshond te dekken, dan is dat de keuze van die persoon. Maar nee, dat wordt weer een kilometerslang topic over hoe belachelijk je wel niet bezig bent als je hond geen stamboom geeft, of je konijn niet gekeurd is, of je kat niet van cattry x of y af komt

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:31

Tja als ik eerlijk ben vind ik jou soms ook behoorlijk erin hakken Yamcha. Vooral wanneer het om honden gaat. Ik snap dat het je na aan het hart ligt, maar zoals Stef al zegt, als iemand de keus maakt zijn bullterrier door een keeshond te laten dekken is dat die van hun. Het is niet dat ik je niet aardig vind, Yamcha, maar je gebrek aan geduld is inderdaad wel vaak te merken op BB. Het is een beetje "my way or the highway" als ik jouw posts lees. Dat kan ik natuurlijk verkeerd hebben, maar ik vind het vaak wat jammer want ik weet vrij zeker dat je geen naar persoon bent. ;)

Om nog maar even een voorbeeld te geven: Ik hou absoluut niet van al die brachycephale rassen. Ik vind dat ze nooit uitgevonden hadden moeten worden. Ze stikken van de afwijkingen (soms letterlijk). Bovendien vind ik ze gewoon lelijk.
Als ik dan alle mensen op BB zie van "Mooie kop heeft die hond!" krijg ik echt de rillingen, maar omdat dat mijn mening is, zeg ik gewoon niks op zo'n topic. Ook al vind ik echt dat je voor die beesten hun eigen gezondheid wat langere snuiten erin moet fokken weer...

In zijn algemeenheid: als dan in zo'n topic iedere reactie is van "Dat zou ik dus nooit doen!" of "Je bent echt dom dat je denkt dat dat kan!" dan verpest dat de sfeer behoorlijk. Zeker omdat het na één of twee keer zeggen heus wel aangekomen is. Is dat niet zo, dan zal TS met 30 meer van dat soort reacties heus niet bijdraaien.
Er is een verschil tussen iets mededelen en blijven doorhameren tot TS je gelijk geeft. Iemand moet zijn eigen keuzes mogen maken zonder gelijk hun mening te moeten bijschaven.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:52

BB is inderdaad niet echt een toegankelijk forum als het aankomt op het fokken van dieren. Elk topic belandt dan weer bij een discussie over het fokken met/zonder stambomen, kruisen, noem maar op. Vervelend, want het zorgt er wel voor dat je er je niet welkom voelt. Afbranden gebeurt op BB sowieso, of iemand nou 11, 51 of 101 is.
Om te kijken of we kunnen voorkomen dat elk topic die ook maar iets met fokken te maken heeft uitkomt bij hetzelfde, is er een centraal discussie topic geopend. Daar gaan we dus ook naar verwijzen op het moment dat die discussie in een ander topic oplaait.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 23:57

Slim Leonoor! Ik weet alleen niet of het helpt, mensen zijn goed in het negeren van dat soort mogelijkheden.
Ik moet nog een konijnentopic tegenkomen waarbij niet gezegd wordt "Waarom een nestje? Er zitten er al te veel in de opvangen!" etc.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 00:06

Nemurin schreef:
Slim Leonoor! Ik weet alleen niet of het helpt, mensen zijn goed in het negeren van dat soort mogelijkheden.
Ik moet nog een konijnentopic tegenkomen waarbij niet gezegd wordt "Waarom een nestje? Er zitten er al te veel in de opvangen!" etc.

Als mensen na onze verwijzing op BB daarmee doorgaan, valt dat onder de categorie 'negeren van aanwijzingen van een moderator'. Aan de gebruiker die door wil gaan de keuze om dan het risico van een sanctie te lopen of de discussie te voeren in het topic die daarvoor bedoelt is.
Dat is een kwestie van even afwachten en aankijken. Het is absoluut niet onze bedoeling om dikke OW's uit te delen, maar hopen wel dat het bepaalde topics wat schoner gaat houden van de opmerkingen die jij ook aanhaalt. Dat is ook afhankelijk van de inzet die de gebruikers op BB willen tonen.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 00:12

Het is me ook meer en meer opgevallen dat er een negatieve sfeer over bokt hangt en dan ook veel op HAW.
Ik ben ook pas 17 en moet ook nog veel leren. Maar ik geef ook op een fatsoenlijke manier informatie of vraag bijvoorbeeld ook dingen,
omdat ik het beste wil voor mijn pony's. Door dat zoveel mensen de grond in worden geboord omdat ze het niet doen volgens het boekje en
het paard niet op een pensionstal staan en dat soort dingen durf ik geen topic over mijn pony's te openenen. Zal meer negatief zijn,
en dat vooral van de oudere. Vind het echt erg voor de jonge bokker en dat ze meteen als penny's worden bestempeld, ze moeten het toch ook leren?
En als ze lol met hun knol willen mag het blijkbaar niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 00:14

Stoer Nemurin. En dat meen ik echt. Mijn geduld is idd gauw op als het gaat om beweringen dat een kruising gezonder is dan een rashond. Zoveel onherleidbare bastaards lopen hier niet rond tamelijk. Ik onderbouw waarom ik dat denk, er zijn cijfers van da's en de rvb die dat bevestigen, hoeveel bewijs wil je dan?
De bewering dat kruisingen gezonder zijn, kan niet onderbouwd worden, ja door ervaringen, naar die zijn niet objectief. Cijfers wel.

Of je geeft een feit, en dan: ik vind dat het niet zo is....... dat slaat nergens op. Dat zijn geen argumenten, dat is iemands informatie, waar ik moeite voor heb gedaan, in de wind slaan omdat je het niet zo voelt....... dat is toch geen discussie? Dat is volkomen onredelijk, en nogal respectloos als je het mij vraagt.
Ik kan hakken ja, en goed ook.
Maar ik zal niet hakken als iemand kan onderbouwen wat hij of zij zegt. Ik ben daardoor ook wel van mening veranderd.
IRL schijn ik ook vrij pittig te zijn. Maar ik ben wel eerlijk, ik ben geen backstabber.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 00:19

Haha ik weet ook wel zeker dat je eerlijk bent, maar ik vind je inderdaad vrij pittig. Daarom zeg ik ook expres niet zo veel tegen je, want daar zijn die TSers in BB niet bij gebaat. ;) Je bent wel een van de intelligentere discussieerders vaak, maar ja... gewoon wat agressief, denk ik?

En hoezo ben ik nou weer stoer dan. :=

Edit: Over beweringen dat kruisingen gezonder zijn dan rashonden kan ik het wel met je eens zijn. Sommige kruisingen nemen van beide ouderrassen geen enkel gebrek mee, andere pups juist alle gebreken van beide rassen. Dat is met geen mogelijkheid te voorspellen.
Laatst bijgewerkt door Nummus op 26-03-11 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 00:20

Leonoor schreef:
BB is inderdaad niet echt een toegankelijk forum als het aankomt op het fokken van dieren. Elk topic belandt dan weer bij een discussie over het fokken met/zonder stambomen, kruisen, noem maar op. Vervelend, want het zorgt er wel voor dat je er je niet welkom voelt. Afbranden gebeurt op BB sowieso, of iemand nou 11, 51 of 101 is.
Om te kijken of we kunnen voorkomen dat elk topic die ook maar iets met fokken te maken heeft uitkomt bij hetzelfde, is er een centraal discussie topic geopend. Daar gaan we dus ook naar verwijzen op het moment dat die discussie in een ander topic oplaait.

Blijkbaar is er wel behoefte om het één en ander duidelijk te zeggen over bv fokken?

Ik krijg van dat centrale topic heel erg het gevoel van 'hup hup, ga daar maar een beetje tegen elkaar miepen, dan hebben de anderen er geen last van'.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 00:21

BraveSpots: Ik vind het juist een prima alternatief! Daar tegen elkaar te miepen in plaats van ieder fototopic weer vol te proppen met hetzelfde...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 00:31

Nemurin schreef:
BraveSpots: Ik vind het juist een prima alternatief! Daar tegen elkaar te miepen in plaats van ieder fototopic weer vol te proppen met hetzelfde...

Daar haalt je hele mening niets uit, das net het punt. En de mening zeggen doen de meeste mensen niet voor de lol maar omdat ze (veel) worden geconfronteerd met ellende die soms van doelloos fokken komt. Althans ik toch.

Ik heb der ooit een OW over gekregen en hou sindsdien mijn mond maar, maar of dat nu is wat je wilt bereiken bij je gebruikers? (Blijkbaar wel hier te lezen, en dat vind ik niet bepaald correct maargoed).

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 00:34

Als je denkt dat mensen hun mening niet voor de lol geven heb je het mis, ben ik bang. := Veel mensen geven JUIST hun mening omdat, toegegeven, gelijk hebben nu eenmaal heerlijk is, maar gelijk krijgen nog veel beter!

En ik denk ook niet dat een mening geven in een fototopic iets uithaalt, want dan zou het nu veel minder nodig zijn, en dat is het blijkbaar niet.

Ook denk ik dat jij zo eentje bent van het kamp "De mods zijn allemaal tegen ons!" dus bij deze hou ik ermee op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 00:36

Nemurin schreef:
Haha ik weet ook wel zeker dat je eerlijk bent, maar ik vind je inderdaad vrij pittig. Daarom zeg ik ook expres niet zo veel tegen je, want daar zijn die TSers in BB niet bij gebaat. ;) Je bent wel een van de intelligentere discussieerders vaak, maar ja... gewoon wat agressief, denk ik?

En hoezo ben ik nou weer stoer dan. :=

Edit: Over beweringen dat kruisingen gezonder zijn dan rashonden kan ik het wel met je eens zijn. Sommige kruisingen nemen van beide ouderrassen geen enkel gebrek mee, andere pups juist alle gebreken van beide rassen. Dat is met geen mogelijkheid te voorspellen.

Ik vind het stoer dat je dat rechtstreeks zegt tegen mij. Dat agressieve..... denk dat je daar wel gelijk in hebt trouwens, mag je best zeggen ook.
En weet je, als het nu voor de puppen niet uitmaakte, had je me niet gehoord. Maar ik heb zoveel ellende meegemaakt, juist bij de in werkelijkheid niet zo oeps nestjes, puppen die voordat ze een jaar waren vier eigenaren hadden gehad, want het is 'maar' een kruising........ zoveel lichamelijke ellende, juist bij die honden...... het zijn wel honden, stamboom of niet, met gevoel, die ook heel sneu kunnen zijn.....
Je hoort mij heus niet in een fototopic, maar als iemand een stamboomloze teef wil laten dekken, zal ik dat altijd afraden.
Maar van dat verdriet word ik soms boos, want het raakt me wel.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 00:36

Er is een groot verschil tussen een aantal oprecht goed bedoelde meningen met bijbehorende argumenten en het blijven doordrammen zonder onderbouwing. In het eerste geval mag dat ook gewoon in een topic, dan blijft het wellicht bij een halve tot hele pagina en gaat het daarna weer ontopic. Bij het tweede geval, wat je momenteel toch overwegend ziet, krijg je van een simpele vraag of fototopic van die ellenlange bladzijdes vol met herhaling op herhaling op herhaling. In dat laatste geval is het een kwestie van ophouden en elders voortzetten, zodat het originele topic ontopic blijft. Dus niet met de bedoeling om weg te drukken, maar juist met de bedoeling om de mogelijkheid te hebben om de discussie mogelijk te houden.

BraveSpots schreef:
Leonoor schreef:

Blijkbaar is er wel behoefte om het één en ander duidelijk te zeggen over bv fokken?

Ik krijg van dat centrale topic heel erg het gevoel van 'hup hup, ga daar maar een beetje tegen elkaar miepen, dan hebben de anderen er geen last van'.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 00:42

Ik ben niet standaard tegen het dekken van een stamboomloze teef maar je moet wel weten dat ze geen afwijkingen heeft. Evenals de reu. Gewoon om de ellende bij de pups te voorkomen. (Ik geef wel toe dat ik niet weet of je automatisch een stamboom erbij moet hebben om bv te testen op dingen als HD, zo ver ben ik gewoon nog niet.)

Dus wanneer mensen daar "elitair" over doen vind ik het altijd jammer. Geef dan aan (zoals sommigen ook doen!) dat je dat zegt vanwege de afwijkingen die de pups kunnen hebben en niet omdat stamboom beter/slechter zou zijn per definitie. Als je dan kritiek gaat leveren vind ik wel dat het duidelijk en onderbouwd moet zijn, inderdaad.

En ach, stoer... Als ik een probleem met iemand heb, vind ik ze niet meteen onaardig, en daar kan ik dan ook gewoon heel eerlijk in zijn. Iedereen is menselijk en ik vind het alleen maar eerlijk om te zeggen wanneer je je ergens aan stoort. Als je dat goed doet zonder persoonlijk te worden (wat de meeste mensen niet kunnen, zeker niet op Bokt :=) wordt het meestal ook redelijk ontvangen, aangenomen dat ik een redelijk mens voor me heb. Anders ga je misschien naar tegen die persoon doen en ruzie lopen maken, DAN ben je pas ver van huis en het is niet eens nodig!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 00:53

Ik snap je punt Leonoor. Alleen komt het niet zo over is mijn ogen. Maargoed, zoiets kan nooit voor iedereen goed gaan natuurlijk :).

@Nemurin: dat denk je toch verkeerd hoor. Ik ben net erg voor de mods, alleen op BB vind ik het beleid wat lastig omdat ik er zelf een uitgesproken mening over heb. Is verder geen probleem, want ik houd me altijd aan de desbetreffende regel dat er niet mag gediscusieerd worden :j. Maar jammer vind ik het soms wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 00:55

Gaat er mij niet om of een hond met stamboom beter is, gaat er mij om dat een rasfokker er vaak veel bewuster mee omgaat, qua gezondheid, qua plaatsing van de pups. Dat maakt voor de puppen zelf uit, en daar gaat het mij om.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 08:25

CRos95 schreef:
Cayenne schreef:
In zulke gevallen tem ik niet maar pb direct een mod die online staat.
Van mij mogen mensen met zulke flauwe opmerkingen direct een OW.
Wat ontzettend kinderachtig om jonge mensen af te branden.

Heb ik laatst ook gedaan, en ja ik ben ook een jonge 'puberale' bokker van 16. Alleen stamp ik een kind van 11 niet de grond in :n.

Het zijn echt niet alleen puberale bokkers hoor!
Ik kom juist vooral oudere bokkers tegen die het doen. Afgelopen week was het ook weer zover.
En dan krijg ik echt last van plaatsvervangende schaamte. Kom op zeg..

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-11 16:23

Yamcha: Dat snap ik maar ik denk dat als je iedereen zou voorlichten je niet per se een rasbeestje hoeft te hebben, als mensen maar gewoon goed opletten. Helaas werkt dat inderdaad (nog) niet zo, en dat is het hele probleem! Maar als mensen dan niet uitleggen WAAROM ze de voorkeur voor een rasfokker hebben, gaan anderen onterecht denken dat die mensen elitair bezig zijn. Wat dus vaak niet eens zo is! (Ik wil ook een rashond hoor... maar als ik een keer een gezonde kruising uit een asiel te pakken krijg ofzo zou ik ook niet erg vinden.)

BS: Sorry dan had ik het verkeerd! ;) Het kwam gewoon zo op me over en ik moet zeggen dat die groep een beetje in m'n allergie-zone zit. Beetje tegen het gezag in omwille van het er tegenin gaan, zeg maar, zonder eerst goed na te denken over hoe lastig het is om een forum als dit netjes te houden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-11 17:15

En verder, als mensen geen rashond willen, dat gewoon accepteren en respecteren en niet gaan prediken. En ook niet mensen gelijk maar de mond snoeren "want ze hebben er geen verstand van". Nu even tegen yamcha, maar zij is niet de enige hoor, die nogal heftig kan reageren op BB