Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
_San87_ schreef:Menino schreef:Maar je hebt nu eenmaal mensen die er gewoon minder goed in zijn... Dan heb ik het niet eens per sé over dyslectische mensen. Maar mijn broer bijvoorbeeld , die overigens op de universiteit zit, moet je ook geen lap tekst van 1000 woorden zonder spellingscontrole laten schrijvenWant daar kom je niet door heen... En hij is echt niet dom, anders zat hij niet op de (technische) universiteit.... Hij heeft ook geen dyslexie, maar zijn talenten liggen gewoon ergens anders.
En hij zal er heus wel op letten, maar moet je nou serieus van zo iemand gaan verwachten dat hij zijn berichten tot in de treure na gaat lezen, controleren, en ieder woord waarvan hij de correcte spellingswijze niet kent op zal zoeken, zodat iemand als de TS niet over z'n berichten kan vallen. TS kan ook gewoon op kruisje drukken, rechts boven in ... Is een stuk minder moeite dan hem 3 keer z'n teksten over laten lezen.
Waarom zou je een lap tekst moeten schrijven zonder spellingcontrole? Overigens is dat prima te doen, daar niet van, maar spellingcontrole is een hulpmiddel. Bij mij staat hij op fora toevallig standaard aan, je leert ervan en gaat dus automatisch de juiste spelling overnemen.
Zo is het perse, in den treuren en spelling wijze..
Overigens vind ik dat het voor bepaalde zaken zeker noodzakelijk is je bericht tot in den treuren te controleren!
vanLotje schreef:Hier kan ik mijn goed in vinden ja.Waar ik moeite mee heb is de msn taal, 'egt', 'seker' 'me sgatje' etc.... ik kan er echt om huilen.
Het is niet mijn bedoeling de taalsnob uit te hangen, en mensen, al dan niet dyslectisch, aan te vallen.
Menino schreef:_San87_ schreef:
Waarom zou je een lap tekst moeten schrijven zonder spellingcontrole? Overigens is dat prima te doen, daar niet van, maar spellingcontrole is een hulpmiddel. Bij mij staat hij op fora toevallig standaard aan, je leert ervan en gaat dus automatisch de juiste spelling overnemen.
Zo is het perse, in den treuren en spelling wijze..
Overigens vind ik dat het voor bepaalde zaken zeker noodzakelijk is je bericht tot in den treuren te controleren!
tja, het zit niet standaard op iedere internetbrowser. Op de browser waar ik nu zit heb ik geen spellingscontrole bijvoorbeeld. Daarnaast was het gewoon een voorbeeld om aan te geven dat het niet voor iedereen zo simpel is als het voor jou misschien is.
En ik schrijf ook echt geen foutloos Nederlands, maar volgens mij is het redelijk goed te volgenDus ik heb niet het idee dat ik mensen weg jaag met mijn teksten, en voel ook niet de behoefte ieder woord te gaan controleren. Volgens de van Dale is het trouwens inderdaad per se met een spatie er tussen. En ik vind de van dale dan toch wel weer een betrouwbare bron
[edit] En omdat ik het niet kan laten, en ik het dan weer te mooi vind om iemand te verbeteren die zegt dat ze zich aan fouten van anderen ergert: http://www.onzetaal.nl/advies/perse.php
Ojajoh schreef:het is maar waar je een wereldprobleem van wilt maken natuurlijk
ik erger mij kapot aan dit soort topics...
ga eens denken aan zaken die echt belang hebben in het leven
mensen die op sterven liggen, woningnood, ouderenzorg, kromme wetten in NL
DAAR zouden mensen zich eens aan moeten irriteren en over zeiken, wie weet wordt er dan nog eens wat bereikt in deze wereld....
HTM schreef:Ik denk niet dat TS het over spelfoutjes heeft, en over foute D en T's. (daar lees je makkelijk door heen)
Maar hebt hier iets gevonden, en wie daar iets van kan maken(eerste bericht dan)
[FJ] typisch fjorden????????
En hier helpt een spelling controller niet hoor!!! en heeft ook niks te maken met dyslectie
Citaat:Zelfs een dislect schrijft zo niet
_San87_ schreef:Ojajoh schreef:het is maar waar je een wereldprobleem van wilt maken natuurlijk
ik erger mij kapot aan dit soort topics...
ga eens denken aan zaken die echt belang hebben in het leven
mensen die op sterven liggen, woningnood, ouderenzorg, kromme wetten in NL
DAAR zouden mensen zich eens aan moeten irriteren en over zeiken, wie weet wordt er dan nog eens wat bereikt in deze wereld....
Ergeren
secricible schreef:Maar mensen willen dat niet begrijpen. Verder wil ik er niet over zeiken, maar wilde ik graag weten of het nut heeft om hierover te TEMmen, of moderators hier iets mee kunnen... Maar ik denk dat ik gewon maar een moderator ga PBen, want dit heeft zo geen nut...
Ojajoh schreef:sorry hoor maar ik vind het wel het meest onnuttige om op te temmen, en wat dan? krijg ik straks een OW omdat ik hun type in plaats van zij?
denk dat de mod's wel betere dingen te doen hebben, en je kan wel op alle slakken zout gaan leggen
het is beter dat de mod's zich bezig houden met bokt beter draaiende te maken (want iedereen weet wel waar inmiddels de knelpunten zitten)
superwoman schreef:Ik vind dat er wel een aantal topics moeilijk te begrijpen (!) zijn en dat vind ik wel vervuilend voor het forum.
Het niveau wordt er soms wel erg laag van én daardoor gaan mensen met kennis van (paarden-)zaken toch afvallen.
Die groep met kennis van (paarden-)zaken zijn imo wel heel belangrijk voor een forum, want vele komen hier toch (in eerste instantie) met vragen.