Schaduwaccounts :?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Re: Schaduwaccounts :?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:24

Even puur uit interesse: ook met een IP-ban?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:00

Sonja schreef:
Bart ik heb een pruillipjesmiley nodig...

Geen modje die een tipje van de sluier op wil lichten?
Ik ben zo nieuwsgierig... :D

Sorry Sonja, maar dat doen we niet. Dan wordt het aanmaken van bijna niet te traceren schaduwaccounts alleen maar makkelijker namelijk. En in veel gevallen kan het niet gigantisch veel kwaad, maar denk ook even aan de mensen die vanwege EA-oplichtingspraktijken geband zijn en zo weer terug op bokt komen. Veel van deze EA-gebanden komen namelijk terug op bokt met schaduwaccounts, en het is belangrijk om die zo snel mogelijk te onderscheppen voordat er weer gebruikers gedupeerd zijn. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:32

Ik wil ook niet weten HOE je met een SA er weer op kunt komen...
Ben alleen maar nieuwsgierig wat nou de meest voorkomende redenen zijn om er eentje aan te maken, omdat het er zo idioot veel zijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:46

We zien vaak gebanden weer terug komen met een schaduwaccount. Wat we ook vaak zien is dat mensen "wegwerpaccounts" maken, en dan heb je direct een hoop schaduwaccounts. Die mensen kijken op bokt, melden zich aan en posten wat, vervolgens komen ze een tijdje niet meer, maken weer een nieuw account aan die ze enkele dagen gebruiken, enz.
Dan hebben we nog de relaccounts natuurlijk. Wat we ook nog wel eens zien zijn accounts om zichzelf in een discussie bij te vallen.
Gebruikers die geband zijn van EA komen ook vaak terug met schaduwaccounts om weer op EA te kunnen handelen.
Verder zijn er ook nog per ongeluk aangemaakte accounts, uit onwetenheid.
Een groot gedeelte van de schaduwaccounts die in die lijst staan zijn geen "spannende" accounts maar veelal vergeten accounts die per ongeluk zijn aangemaakt, of de zogenaamde wegwerpaccounts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:49

Jezelf bijvallen in discussies, briljant! :')
hahaha thanks Neonlight!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:50

jezelf bijvallen _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:51

*geniale inval*
Ik ga schaduwaccounts aanmaken en met mezelf PB'en. Nog mooiere oplossing dan Rent-a-Friend :))

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:52

Ik wil je ook wel PB'en :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:52

<3 !

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:57

Je hebt PB :D

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 19:57

en als je met 2 mensen op 1 computer zit?
heb je ook 2 verschillende namen en 1 ip adres, toch?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 20:35

met 2 mensen op 1 computer is in principe geen probleem.
Jaren geleden zat een vriendin van me druk in een verhuizing en kreeg internet niet aangesloten. Zij heeft toen op mijn pc een account aangemaakt en boktte vanaf mijn pc. Ik heb een willekeurige mod een berichtje gestuurd dat het geen SA betrof, met bovenstaande uitleg. Niks aan t handje :n

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:04

Mijn moeder en ik hebben tegenwoordig ook beide een account op bokt. Helaas is mijn moeder alweer een tijdje niet online geweest, maar dat is door omstandigheden. Heb netjes toestemming gevraagd aan Bart en Eline en we hebben beide een pbtje gestuurd naar dezelfde mod om het uit te leggen. Is allemaal keurig gelukt, maar ben nu toch wel bang dat er stilletjes aan gedacht gaat worden dat ik een sa heb aangemaakt juist omdat mijn moeder niet meer online kan komen tijdelijk.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:59

oke duidelijk.

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:02

Geloof het of niet, maar er zijn echt mensen die aan de lopende band SA's aanmaken om de boel een beetje te jennen :j Waarom? Tsja...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:09

Geen leven waarschijnlijk?

apple01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 19:45

Of mensen die een uitdaging zoeken? Kijken hoe ver ze kunnen gaan.
Jammer maar begrijpelijk dat er niet wordt uitgelegd hoe SA's werken...

Ik kom er ooit nog wel achter...hahahahhaha (grapje)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 09:40

Citaat:
ilonaapakes | 28-09-10 | | Permanent | Schaduwaccount
| ilonapakees | 29-09-10 | | Permanent | Schaduwaccount
| ilonaapakees| 29-09-10 | | Permanent | Schaduwaccount
| ilonapakes | 30-09-10 | 2 | 1 dag | Aanmaken Schaduwaccounts

Deze staan onder elkaar ergens in de banlijst. Dan zie je toch al in één oogopslag dat hier iemand 4x achter elkaar een SA heeft aangemaakt? Zo kom je wel aan een enorme lijst. Vermoedelijk niet eens iemand die 'kwaad' wilde, maar iemand die het niet snapte en telkens haar wachtwoord kwijt was. Want anders ben je wel héél blond om met variaties op je eigen naam iedere keer een nieuw account aan te maken.

Het zou misschien wel verhelderen als het modteam bans van 'per ongeluk dubbele' accounts als zodanig zou benoemen, en de term SA alleen zou gebruiken voor de echte kwaadwillenden (EA-oplichters, rellers, account aanmakers tijdens gewone bans).

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 09:51

Dat zou het mod-team ook alle berichten enzo moeten bekijken om dan een mening te vormen en vervolgens dat toe te wijzen. Lijkt me dat het dan alleen maar moeilijker wordt omdat het dan nog minder objectief is en dat er dan dus nog meer gezeur komt... als in 'ik deed het niet express'

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 10:09

Evelijn schreef:
Dat zou het mod-team ook alle berichten enzo moeten bekijken om dan een mening te vormen en vervolgens dat toe te wijzen. Lijkt me dat het dan alleen maar moeilijker wordt omdat het dan nog minder objectief is en dat er dan dus nog meer gezeur komt... als in 'ik deed het niet express'

Toch gebeurt het zo. Bij vermoeden van een SA (zeker bij rellers) wordt heel gedegen besproken of iemand een SA heeft aangemaakt of niet.

Maar als je bv Shetlovertjuuuh01 een dagban hebt gegeven wegens een 2e OW en de reden voor die 2e OW is rellen, en 1 uur later komt er een Shetlovertjuuuh2 vanaf hetzelfde IPadres in hetzelfde topic lekker doorrellen, hoeft je géén rocket scientist te zijn om 1+1 bij elkaar op te tellen. En dat gebeurt gewoon heel vaak. Kijk de lijst maar eens door.