Onbegrijpelijke reacties van mensen ( oa bokkers )

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 00:43

Allereerst; nog gecondoleerd met het verlies van je vader..

Verder ben ik het met je eens om hoe sommige bokkers kunnen reageren, weet niet of ik ooit voor een bepaalde negatieve reactie heb gezorgd op bokt maar dat verhaal van je 3e voorbeeld en de reacties heb ik ook gezien..
Durfde er niet eens meer door te reageren, al is het al ingrijpend genoeg voor die vrouw..

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 00:57

Waar ik inderdaad ook zo erg over kan vallen is dat men kinderen (11 t/m 14 jaar) echt helemaal de grond in kunnen boren om een foutje die ze maken (van een domme schrijffout tot een bakstuk dat niet goed zit) Ik ben echt heel blij dat ik bokt NIET had toen ik zo jong was. Had mijn zelfvertrouwen geen goed gedaan.

En het eeuwige doorzeuren van bokkers. Eerst komen er 10 goede reacties, dan maakt EEN iemand een opmerking over een fout en opeens zijn ALLE reacties erna mensen die over de fout zeuren. Tot in den treurens toe. Zelfs als een moderator ingrijpt.

Brrr

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 01:08

exact hetzelfde.
bijna alle forum's die je noemt heb ik idd ook gelezen; en de reacties daar waren ronduit BELACHELIJK.

ik vind dat heel wat bokkers wel wat aardiger mogen worden idd.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 08:10

randie schreef:
Citaat:
Over de andere voorbeelden heeft ieder een andere mening en ik snap eerlijk gezegd niet zo goed wat dit met jou situatie te maken heeft.. Ik heb de eerste 2 topics inderdaad ook gelezen. Maar wat is het nut van een 3 tal topics hier samen te vatten en daar nogmaals ieders mening over te vragen..?
Heel bokt staat vol met dit soort dingen.. Denk dat dit voor jou niet het moment is je daar druk over te maken, je hebt wel andere dingen aan je hoofd... Nogmaals veel sterkte de komende tijd.

Ik heb inderdaad andere dingen aan mijn hoofd maar ga ook nadenken over dingen. En een van die dingen is dit
dus, waarom kwets je iemand die het waarschijnlijk al moeilijk genoeg heeft. Waarom steun je diegene niet ipv
helemaal af te breken? Nogmaals je mening kun je natuurlijk geven, maar doe dit dan fatsoenlijk.

En ik weet dat nr 4 niet rot bedoeld is, maar het komt wel ontzettend rot uit iemands strot. En heeft er natuurlijk
ook mee te maken wie diegene was die het zei.

:(:) :(:)

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 08:26

Randie: ik ben het helemaal met je eens. Ik heb zelf ook pasgeleden mijn vader verloren en waar mensen zich druk over maken, ik zou me kapotschamen als ik hun was!
En dan gaat het niet alleen om reacties, maar ook om de topics zelf: welke kleur setje voor een fotoshoot bijvoorbeeld. Dat is inderdaad het belangrijkste in een mensenleven: wat voor een kleur setje het leukste staat bij mijn paard/pony }:0
Kom op zeg mensen, wordt eens volwassen en houdt een beetje rekening met elkaar!!!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 08:27

Gecondoleerd met je vader...Sterkte!

Je hebt helemaal gelijk, ik vind bokt een informatief forum en ben er graag op te vinden, toch stoor ik me mateloos aan het sfeertje hier waarin iedereen altijd alles beter weet, ik zal daar vast wel eens aan bijdragen door mijn eigen mening te verkondigen en van sommige topics gaan mijn nekharen overeind staan omdat ik van mening ben dat de desbetreffende topicstarter in mijn ogen niet goed handelt, maar volgens mij wel in het normale, wellicht soms iets sarcastisch ;-) Ben geen heilige in ieder geval, maar sommigen spannen echt de kroon..

En dan ook dat er meteen moord en brand wordt geschreeuwd, de paarden hier lijken wel van suiker, voor alles moet een dierenarts, osteophaat, tandarts, ambulance of traumahelikopter worden gebeld.

Ik had laatst Bokt aan laten staan en m'n vriend was wat aan het rondklikken, hij heeft de computer uitgezet, hij stoorde zich mateloos aan de onvriendelijkheid, jaloezie, betweterigheid en schofterig gedrag (in de foto topics)

Janne_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 10:49

kohtje schreef:
Denk dat diegene die 4 zei het niet rot bedoelde.

Nee dat denk ik ook, maar ik snap je helemaal

veersche

Re: Onbegrijpelijke reacties van mensen ( oa bokkers )

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:58

@Colway: dank je.

Verder vind ik ook dat er veel te snel om dierenarts/tandarts/fysio/osteo wordt geroepen. Ik heb nu 18 jaar paarden thuis staan en heb pas 1 keer een osteo eraan gehad. En dat was alleen omdat iedereen op de stal dat had en m'n lesgeefster van mening was dat ik dat ook moest doen. Nou, ik heb er heel erg veel profijt van gehad....NOT.
Met een beetje gezond verstand kom je al heel ver. Als mijn paard niet lekker in z'n vel zit geef ik hem eerst twee weken vakantie ipv meteen bellen.

thaampjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:09

Sterkte met het verlies van je vader! :(:)

Ik geef je idd groot gelijk, ik moet zeggen dat ik alle topics tegen ben gekomen en inderdaad met grote ogen heb zitten kijken met wat er allemaal wel niet voor onzin stond! Maarja, het is bokt, je doet er maar weinig aan denk ik!
En in je vierde voorbeeld idd komt het heel stom over, bij mij zeggen ze het ook altijd wel. maarja, reageer er niet meer echt op!

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:36

Ik denk ook dat voorbeeld 4 goed bedoeld is maar het komt nu eenmaal erg stom over. Ik denk dat zo iemand bedoelt: gelukkig heb je je paard waarmee je een beetje afleiding kunt zoeken....ofzo....

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:42

Wat ik niet zo goed snap is waarom mensen zulke verhalen op bokt neerkletsen.

Als je ook maar twee weken lid bent op bokt kun je imo al inschatten wat de heersende meningen min of meer zijn.
En nee, dan is het niet slim om op een 2jarige te kruipen met een slof en daar foto's van op bokt te zetten. En ja dan komt er (veel) commentaar.

Dat heb je nu eenmaal als je met de rest van de wereld dingen deelt (en hun mening vraagt!) die niet iedereen even evident vind. Als je het niet kan hebben, moet je een ander publiek gaan zoeken voor je verhalen.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 12:44

Lees: Vraag mbt hoogteverschil fokkerij.
Daar zijn weer mensen elkaar aan het aanvallen.....

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 13:44

is niet alleen bokt hoor... moet je eens op bijv nujij.nl kijken, das nog veel erger ;)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:18

BraveSpots schreef:

Als je ook maar twee weken lid bent op bokt kun je imo al inschatten wat de heersende meningen min of meer zijn.
En nee, dan is het niet slim om op een 2jarige te kruipen met een slof en daar foto's van op bokt te zetten. En ja dan komt er (veel) commentaar.

Dat heb je nu eenmaal als je met de rest van de wereld dingen deelt (en hun mening vraagt!) die niet iedereen even evident vind. Als je het niet kan hebben, moet je een ander publiek gaan zoeken voor je verhalen.

Een mening geven kan ook op een respectvolle manier en daarbij is het voorbeeld dat je geeft een overdreven voorbeeld. Er wordt werkelijk overal om gezeken hier

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:29

Colway schreef:
BraveSpots schreef:

Een mening geven kan ook op een respectvolle manier en daarbij is het voorbeeld dat je geeft een overdreven voorbeeld. Er wordt werkelijk overal om gezeken hier

Overdreven? Jij weet niet wat er hier in de loop van de jaren al is langsgekomen volgens mij...

En ja, er word weleens gezeken hier, maar dat weet je als je een topic opent. Niet iedereen reageert even correct, en ik snap best dat dat frustrerend kan zijn, maar het zal echt niet zomaar gaan veranderen hoor.

Ik weet niet beter of er wordt om de zoveel maanden een topic als deze geopend en vervolgens doet iedereen weer lekker verder waar ze mee bezig zijn.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:35

Sterkte met het verlies van je vader. Y;( Maar ook ik sta vaak raar te kijken hoe sommige mensen reageren. Gaat soms naar mijn gevoel veel te ver. Laat iedereen toch lekker in zijn waarde denk ik dan. >;)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:36

Citaat:
Overdreven? Jij weet niet wat er hier in de loop van de jaren al is langsgekomen volgens mij...

Waarom zou ik dat niet weten? Ben al veel langer lid dan alleen met dit profiel hoor

En ja ik vind het een overdreven voorbeeld omdat ook bij normale topics mensen door het slijk worden gehaald...Dat is nergens voor nodig lijkt me

Kan je het wel 'relativeren' met "daar moet je tegen kunnen" "open anders geen topic" "zo is het nou eenmaal" Dat rechtvaardigt nog steeds niet het gedrag dat sommigen laten zien, bovendien is het wel erg gemakkelijk om er zo over te denken

Gelukkig zie ik mensen elkaar ook aanspreken over verhitte uitspraken of nare opmerkingen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:43

@Colway: Ik zeg ook niet dat dat het rechvaardigt, maar ik zie niet in wat dit topic als bijdrage levert.

Wat wil je concreet dat er veranderd? Nog strenger modden en sneller topics sluiten? Of gaan modden op concrete uitspraken? Terwijl er nu al zoveel te doen is rond (on)partijdigheid? En wie mag de grens dan bepalen en waar leg je die grens precies?

Hoe ik het zie is het gemakkelijker om je gewoon een beetje in te houden en geen topics met persoonlijke controversiele onderwerpen te starten als je niet zit te wachten op een verhitte discussie.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 14:56

Ik start sowieso geen topics hier, dat zie ik inderdaad niet zitten, toch erger ik me eraan als anderen afgeblaft worden

strenger modden? Nee vind dat er sowieso niet goed gemod wordt, waar het modig is, zie ik het niet gebeuren, of te laat, een dolletje wordt niet geaccepteert, en waar het niet nodig is grijpen ze in...

Maar goed, tis een groot forum met veel bezoekers dus het zal nooit helemaal perfect zijn. En dan nog, wat voor mij perfect is, is dat voor een ander weer niet

Wat ik zou willen? Niets, ik heb me erbij neergelegd dat 'paardenvolk' vaak geen leuk volk is, dat merk ik iedere keer weer. Desalniettemin leer ik wel van sommige topics en vind ik het leuk om HAW en profielen te bekijken :)

En inderdaad, ik denk niet dat zo'n topic iets verandert hier, maar even je gal spuwen is ook wel eens lekker ;-)

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 23:36

het gaat erom toch dat je allemaal als mens lief en leed kan delen, en kan discusieren maar op een normale manier, ieder mag zijn mening hebben, maar waarom moet dat altijd met zo een gezeur gepaard gaan.
Mensen maken vaak dingen mee die ze willen delen, vind je t niets reageer dan niet, tis uiteindelijk toch ook de bedoeling dat ieder t voor de gezelligheid doet en niet om je frustratie op af te reageren
En nogmaals ieder mag zijn mening hebben maar hou asjeblief een beetje rekening met elkaar, denk dat t dan veel gezelliger is allemaal toch ;)

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:49

Sterkte nog met het verlies van je vader :(:) Lijkt me erg moeilijk..

Over je topic: ik kan niks anders dan je mening delen. Walgelijk hoe mensen elkaar maar volgen om iemand de grond in te trappen. Ik snap niet waarom dat gebeurd? Grappig ook dat zulke topics STORM lopen.. hoezo sensatie zoekers..............

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 12:06

volgens mij heeft dit topic toch wel wat los gemaakt want er is spontaan een enquete..!
Hebben jullie hem al ingevuld?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:13

Yes

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 12:14

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 12:17

eigenlijk zou er eem foei knop in de topics moeten zitten. zodat andere bokkers een bokker uit het topic kunnen foeien als ze te ver gaan...