als verwaarlozing veel reactie losmaakt?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:55

Jasper schreef:
Bokt maakt een merkwaardige swing.
Berichten en gebruikers worden niet weggehaald in het kader van 'algemeen belang'. Het is van het van groot maatschappelijk belang dat een ieder een oeroud topic tot in den eeuwigheid in zijn geheel kan terugvinden. Hoe Blacky er vijf jaar geleden uitzag, wat Beauty tien jaar geleden te eten kreeg.........de maatschappij kan blijkbaar niet zonder deze wetenschap.

Maar bij zaken als verwaarloosde ponies komen we ineens tot een minimale interpretatie van het begrip 'algemeen belang'. Ik wil de rechter nog zien die meent dat sprake is van smaad en laster wanneer foto's worden geplaatst van ernstig verwaarloosde ponies met aantoonbare verhongering en onbehandelde wonden. Dit valt dan onder Art261 lid 3 Sr:
Noch smaad, noch smaadschrift bestaat voor zover de dader heeft gehandeld tot noodzakelijke verdediging, of te goeder trouw heeft kunnen aannemen dat het te last gelegde waar was en dat het algemeen belang de telastlegging eiste.

Het is maar net waar je als forum de prioriteiten legt >;)

Thanks Jasper..

Gevalletje uitgelult nu lijkt me.. tenzij er een nog mooiere draai aangegeven word...

Prrrr

Re: als verwaarlozing veel reactie losmaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:07

@Jasper: ik weet niet op welk Bokt jij gezeten hebt de laatste tijd, maar kennelijk zijn er niet genoeg berichten of gebruikers verdwenen waar jij waarde aan hechtte. Er is nogal wat verwijderd. Als je zoekt op de berichten van 'gast*' zul je misschien nog verbaasd staan. Misschien moet je geen prioriteiten willen liggen bij zaken die al opgelost zijn.

Het verbaast me dat er weinig begrip is voor de gedachte dat hoe schrijnend een situatie ook is, er toch zorgvuldig omgegaan moet worden met informatie.

vordur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:11

Electra63
natuurlijkmoet het ook hier op bokt staan die hebben een nog grotter bereik.
maar ik heb dus ook zo iets van hoe meer fora´S het weten hoe meer mennesen er mee aan de gang kunnen gaan,en angezien bokt zo geweldig mee werkt in deze laat ik ook zien dat andere fora´s het wel neerzetten.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:16

Prrrr schreef:
@Jasper: ik weet niet op welk Bokt jij gezeten hebt de laatste tijd, maar kennelijk zijn er niet genoeg berichten of gebruikers verdwenen waar jij waarde aan hechtte. Er is nogal wat verwijderd. Als je zoekt op de berichten van 'gast*' zul je misschien nog verbaasd staan. Misschien moet je geen prioriteiten willen liggen bij zaken die al opgelost zijn.

Het verbaast me dat er weinig begrip is voor de gedachte dat hoe schrijnend een situatie ook is, er toch zorgvuldig omgegaan moet worden met informatie.

Zou je mij mischien uit kunnen leggen, als de informatie al in de krant verschenen is, waarom het dan
nog niet op bokt mag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:18

Bokt is een paardenforum, dan is het toch logisch dat zo een topic gesloten wordt? Hier worden alleen lieve en leuke reakties geplaatst zodat mensen even uit de echte boze wereld kunnen vluchten.

Als de echte boze wereld zich hier laat zien, dan komen er reakties die wellicht wel zo een eigenaar huilend op de bank kunnen krijgen en die zal maar kontakt op nemen met het bokt beheer. Dan zijn de poppen aan het dansen.

Dus daarom is het gewoon fijn als we hier over roze dekjes gaan praten en kwijl foto's gaan plaatsen van onze Pownies. Dan is iedereen tevreden.

Voor het echte werk zijn er tal van andere paardenforums. Daar is bokt niet voor. ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:28

vordur schreef:
Electra63
natuurlijkmoet het ook hier op bokt staan die hebben een nog grotter bereik.
maar ik heb dus ook zo iets van hoe meer fora´S het weten hoe meer mennesen er mee aan de gang kunnen gaan,en angezien bokt zo geweldig mee werkt in deze laat ik ook zien dat andere fora´s het wel neerzetten.

Het is heel fijn dat het op andere fora staat vermeld, maar ik had het ook graag hier, op het grootste paardenforum, zien staan.
En ik vind dat je je privacy en rechten verspeeld als je je dieren zo verwaarloosd.
Van mij mag dit op internet gepubliceerd worden, niet de naam van de eigenaar, maar wel de foto's, die zeggen toch genoeg?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:31

noudy schreef:
Zou je mij mischien uit kunnen leggen, als de informatie al in de krant verschenen is, waarom het dan
nog niet op bokt mag?

Hou me ten goede, want ik ben alleen op de hoogte van een topic dat voor overleg op slot is omdat het ontspoorde in speculaties.
Wat mag niet waar op Bokt? Of is je klacht dat het topic nog niet open is?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:32

Electra63 schreef:
En ik vind dat je je privacy en rechten verspeeld als je je dieren zo verwaarloosd.
Van mij mag dit op internet gepubliceerd worden, niet de naam van de eigenaar, maar wel de foto's, die zeggen toch genoeg?

Dat jij dat vindt, wil niet zeggen dat het ook zo is. Sterker nog: je mening komt niet overeen met de wet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:39

Dat je een account hier niet geheel kan verwijderen is al een dubieuze kwestie, lijkt mij niet slim om dit als mod nu aan te halen.

En nu ineens bezig met een persbericht? Om bokt in het zonnetje te zetten? Zou ik heel voorzichtig mee zijn, ik denk dat daar wel eens een hoop nare, maar oh zo ware reacties op zouden kunnen komen....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:43

Prrrr schreef:
Electra63 schreef:

Dat jij dat vindt, wil niet zeggen dat het ook zo is. Sterker nog: je mening komt niet overeen met de wet.

Ik zeg toch: ik vind :D

Maar, als je de naam en privacy-gegevens weg laat, wat zou dan nog de reden zijn, om hier niet over te berichten op Bokt?
Terwijl ik al op diverse sites berichten over deze pony's heb gelezen. Dit zijn discussiefora, maar ook nieuwssites.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:45

Prrrr schreef:
noudy schreef:
nog niet op bokt mag?

Hou me ten goede, want ik ben alleen op de hoogte van een topic dat voor overleg op slot is omdat het ontspoorde in speculaties.
Wat mag niet waar op Bokt? Of is je klacht dat het topic nog niet open is?

Had zelf dit topic geplaatst met krantenbericht, wat dus ook gesloten is.
[ON] verwaarloosde paarden in de krant
Vandaar mijn vraag hoe dit in elkaar steekt.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:49

De discussie gaat er ook niet om dat de informatie niet op Bokt geplaatst zou mogen worden, maar wat er moet gebeuren met het ontspoorde topic. Het onderwerp an sich hoort zeker op Bokt thuis, ben ik helemaal met je eens.

@Noudy: dat onderwerp is geplaatst nadat al eerder dat slotje op het andere topic is gekomen. Het slotje op ON is dus geplaatst om te voorkomen dat het andere topic zich zou verplaatsen naar ON. Het is op zo'n moment een kwestie van een geduld oefenen totdat de betreffende mods een oplossing hebben bedacht hoe alle informatie en reacties daarop in goede banen geleid kunnen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:52

Lig het nou aan mij of moeten jullie bij elk topic opnieuw het wiel uitvinden? Elke keer hetzelfde excuus is toch niet geloofwaardig meer?

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:53

Duurt wel lang dan om een oplossing te bedenken, dit is toch wel een erg belangrijk onderwerp.
Wat heeft het voor nut om het na een week weer te openen? Het heeft al lang genoeg geduurd met die verwaarlozing en hoe eerder het overal bekend wordt gemaakt hoe beter.
Met ander beslissingen kunnen jullie wel meteen actie ondernemen dus waarom nu geen "spoeddebat" onder het Modteam?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:55

Ikima schreef:
Duurt wel lang dan om een oplossing te bedenken, dit is toch wel een erg belangrijk onderwerp.
Wat heeft het voor nut om het na een week weer te openen? Het heeft al lang genoeg geduurd met die verwaarlozing en hoe eerder het overal bekend wordt gemaakt hoe beter.
Met ander beslissingen kunnen jullie wel meteen actie ondernemen dus waarom nu geen "spoeddebat" onder het Modteam?

Hier sluit ik mij bij aan.

Jasper

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:56

Prrrr schreef:

@Prrr: Blijkbaar heb je de rest van mijn bericht niet gelezen? Het zou sterker geweest zijn wanneer je antwoord gegeven zou hebben op het argument van Art 261 lid 3 Sr. Maar daar hoor ik niets over?

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:57

Ik denk dat het even goed is om hier dingen terug in het juiste perspectief te brengen: er wordt nu gedaan of Bokt bepaalde bevoegdheden heeft om per direct te zorgen dat alles voor die paarden wordt geregeld en dat het aan Bokt ligt dat de paarden verwaarloosd zijn. Dit is een verkeerde weergave van zaken. Het was totaal geen probleem om hierover te praten, echter zonder het noemen van namen, plaatsen van foto's of oproepen tot dingen als weghalen van de paarden.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:00

Het draait op dit moment niet alleen om het modteam, maar ook om de nieuwsredactie.
Wat soms nog wel eens vergeten wordt is dat de meeste mods niet 24 uur per dag beschikbaar zijn...
Het nieuwsteam ook niet.

Belangrijk onderwerp? Ja. Dus ook van belang dat er meerdere mods meekijken, en dat de nieuwsredactie het goed oppakt. Dan snap ik dat er mensen zijn die vinden dat het sneller moet kunnen, maar het gaat zo snel het kan.

Wil ik toch ook nog wel vermeld zien dat, wanneer in het eerste topic door de verschillende bokkers de grenzen van het fatsoen wat beter in de gaten waren gehouden (en er wat beter was gereageerd op de verschillende sturende opmerkingen) deze hele situatiet niet was ontstaan. Dus om nu alleen naar het modteam te wijzen...

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:00

Dan had bokt zijn beroemde gummetje kunnen gebruiken om die namen te verwijderen.
Het gaat er niet om dat bokt moet of kan zorgen dat per direct alles voor die paarden wordt geregeld, het gaat erom dat bokt telkens die topics op slot zet, ook destijds die topics van Suleilitha en die van haar partner.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:01

Ikima, je haalt er dingen bij die totaal niet aan de orde zijn en een vriendelijk verzoek om hier geen andere dingen aan de haren bij te slepen.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:03

chevax schreef:
Ikima, je haalt er dingen bij die totaal niet aan de orde zijn en een vriendelijk verzoek om hier geen andere dingen aan de haren bij te slepen.

Volgens mij heeft het er wel mee te maken, het gaat over de topics van deze verwaarloosde paarden.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:03

Als iedereen hier nu eens het zelfde onderschrift gebruikt al ik zijn we al een heel stuk verder...

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:05

Prrrr schreef:
De discussie gaat er ook niet om dat de informatie niet op Bokt geplaatst zou mogen worden, maar wat er moet gebeuren met het ontspoorde topic. Het onderwerp an sich hoort zeker op Bokt thuis, ben ik helemaal met je eens.

@Noudy: dat onderwerp is geplaatst nadat al eerder dat slotje op het andere topic is gekomen. Het slotje op ON is dus geplaatst om te voorkomen dat het andere topic zich zou verplaatsen naar ON. Het is op zo'n moment een kwestie van een geduld oefenen totdat de betreffende mods een oplossing hebben bedacht hoe alle informatie en reacties daarop in goede banen geleid kunnen worden.

De discussie over wat er met het ontspoorde topic moet gebeuren is al klaar. Het topic is definitief op slot gezet. Dus van daaruit ontstaat de volgende discussie, hoe kan dit nieuws wel op bokt gezet worden?
Bij mijn weten mag je nieuwsberichten met bron en link gewoon neerzetten. Dus snap ik niet waarom dat on topic op slot is gezet.
Het eerste topic is gesloten omdat het niet aan de eisen voldeed en de gebruikers zich niet netjes genoeg konden gedragen. Het on topic voldoet wel aan de eisen dus zou in mijn ogen gewoon open kunnen blijven. (mits je daar streng toezicht houdt en snel ingrijpt als er met namen gegooid wordt.

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:06

slimmerik schreef:
Ik weet niet of het een taak van bokt is. Is vooral een taak van getuigen en plaatsgenoten lijkt me. Aangezien die al 2 à 3 jaar getuigen daarvan zijn vraag ik me toch af waarom NU pas de maat vol is. Is er in tussenliggende tijd wèl goed voor de dieren gezorgd?

Ik vind deze reactie erg jammer. Onwijs jammer. Ik ben járen bezig met het behelpen van deze mensen, al tálloze keren gebeld. Samen met buurtbewoners vanalles ondernomen. Desondanks verslechterd en verslechterd de situatie en wordt er gewoon niets aan gedaan. Ik heb nu goede foto's kunnen maken en probeer het onder de aandacht te brengen. Want met een groep hebben we al zoveel meer bereikt dan in al die jaren. De AID is door een groep geweldige mensen platgebeld, waardoor ze langs zijn geweest en er maandag een veearts is om de situatie te beoordelen.

1 persoon, en vooral zo'n jonge hummel als ik, is heel makkelijk stil te krijgen. De AID doet het af met een waarschuwing en ik kan gaan staan dansen met het grootste spanddoek, er zal niets veranderen. Want het is een behoorlijk moeilijke klus waar de AID voor staat, ik snap dat het niet zomaar klaar is. Maar dankzij bokt heb ik toch de hulp gekregen waardoor we veel meer kunnen ondernemen, ik heb contactpersonen opgedaan die me van hele nuttige informatie hebben kunnen voorzien. Bokt is een forum met onwijs veel mensen, en dat is ook de kracht van bokt.

Ik vind dat bokt op haar eigen manier een steentje kan bijdragen, door het bekend te maken aan de mensen die gebruik maken van dat forum. Al dan niet in een nieuwsbericht waar een slotje op staat, om verdere discussie te sluiten. Want met aandacht en mensen kunnen we ons veel sterker maken voor deze groep paarden.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:07

DeHP schreef:
Prrrr schreef:

De discussie over wat er met het ontspoorde topic moet gebeuren is al klaar. Het topic is definitief op slot gezet. Dus van daaruit ontstaat de volgende discussie, hoe kan dit nieuws wel op bokt gezet worden?
Bij mijn weten mag je nieuwsberichten met bron en link gewoon neerzetten. Dus snap ik niet waarom dat on topic op slot is gezet.
Het eerste topic is gesloten omdat het niet aan de eisen voldeed en de gebruikers zich niet netjes genoeg konden gedragen. Het on topic voldoet wel aan de eisen dus zou in mijn ogen gewoon open kunnen blijven. (mits je daar streng toezicht houdt en snel ingrijpt als er met namen gegooid wordt.

Ben ik met je eens, en is vermoedelijk ook de richting waarin de oplossing gevonden gaat worden.