Oude leden verwijderen?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kazan

Re: Oude leden verwijderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 09:43

Paybas,Inderdaad erg jammer dat er geen mod meer reargeert.

Ik zou het zelf ook prettig vinden als de in-actieve account als GAST worden vermeld.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:32

Wist niet dat er nog gereageerd was op t topic, oeps!

Zal een mod toch hier nog op attenderen. Vind persoonlijk dat er wel degelijk verstandige suggesties worden gegeven.
We hebben allemaal als doel om bokt beter te maken.

Inactieve profielen nemen toch onnodig veel ruimte in beslag op de server...

Dus dan tem ik m'n eigen bericht ;-)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:34

Inmiddels een tem verzonden. Snap wel dat de Mods ook niet alles kunnen bijhouden ;-)

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:13

rommulus schreef:
rommulus @ [FZ] topics met slotje

leden kunnen niet verwijderd worden evenals oude topic's
namen misschien aangepast worden maar daar moet je een verzoek voor indienen

Bedankt voor je tem. :) Het antwoord is gegeven in de link die rommulus plaatst.

rommulus schreef:

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:51

Dank voor je terugkoppeling en verzameling van topics.
Zal die dan ff door moeten nemen ;-) net als de anderen wellicht ook.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:39

Polivy schreef:
SanderD schreef:
als die inactieve gebruiker te veel posts heeft kan dat verzoek niet gehonoreerd worden.

Waarom is dat?

Edit: Ik heb een aantal lessen internet recht gehad op school en daar kwam ook het verwijderen van account voorbij. Aan bod kwam dat een account altijd verwijderd dient te worden indien dit gevraagd wordt door de account-houder, aangezien de account, maar ook de berichten die daarbij horen onder het kopje persoonsgegevens vallen.
Nu is er een uitzondering op het verwijderen van de berichten, indien het de discussie dusdanig onbegrijpelijk maakt.
Bron: http://blog.iusmentis.com/2008/01/09/wa ... rwijderen/

Je zou dus bijvoorbeeld een e-mail kunnen sturen naar lange in-actieve gebruikers en zeggen dat indien ze niet opnieuw inloggen ze toestemming geven tot verwijdering van het account, al weet ik niet in hoeverre dat wettelijk gezien ook kan (aangezien je bv ook verplicht bent om de gebruiker zelf het vakje voor gebruikersvoorwaarden aan te laten vinken, in plaats van deze al in te vullen, en je dan ook zou kunnen zeggen dat men actief toestemming tot verwijdering zou moeten geven. Echter gebeurt verwijdering blijkbaar al in sommige gevallen, zonder toestemming. Dus ik zie niet in waarom deze constructie niet zou kunnen werken. Neem aan dat Bart daar weleens naar gekeken heeft).

(dit staat los van wat ik van het onderwerp zelf vind. Heb daar niet echt een uitgesproken mening over, maar mijn nieuwsgierigheid werd gewekt door Sander's post)

Snap niet wat het een met het ander te maken heeft. Je bron geeft aan dat als mensen vragen om een account te verwijderen, je dit moet honoreren. Dus als ik straks wil dat mijn account wordt verwijdert, moet bokt dat doen. Het tweede heeft te maken met een massa-opruiming vanuit bokt, dus het een heeft totaal niets met het ander van doen...
Daarnaast gebeurt verwijdering nooit zonder toestemming, iedereen die verwijdert is heeft hier zelf om gevraagd. Als je de naam van iemand wil gebruiken, wordt de naam van die persoon gewoon verandert en niet het account verwijdert.

Alle prachtige suggesties, maken het probleem alleen maar moeilijker. In feite houdt het in dat men langs alle gebruikers moet gaan, moet kijken of ze nog actief zijn, mailtje sturen of ze account willen behouden. Na een week controleren of het account behouden meot worden en anders de gebruikersnaam veranderen in gast. Dan vraag ik me nog af of je 1000 mensen dezelfde gebruikersnaam kan geven, dat betwijfel ik...
Verwijderen zou ik een HEEL slecht idee vinden, dan ben je heel veel berichten kwijt en dan kan je niets meer nalezen omdat je veel antwoorden kwijt bent.
Daarnaast snap ik niet waarom mensen zich hier zo druk om maken...

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 22:59

@secricible: Ik reageerde ook meer op de uitspraak van Sander dat accounts met teveel posts niet verwijderd kunnen worden. Althans zo las ik het bericht van Sander.

Daarnaast denk ik dat veel geautomatiseerd kan worden. Bv activiteit van accounts e.d.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 18:11

@secricible: het is druk maken maar mee denken.
Profielen waar vanuit al jaren geen post meer gekomen uitgekomen.
Deze kunnen naar mening opgeschoond worden. Dus dat zou dan een actuele en realitische telling zijn van het huidig aantal bokkers.
Juist om mee-glurders te voorkomen dient er vanuit een profiel regelmatig reliëf te worden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 18:15

gebruikers verwijderen is technisch wel degelijk mogelijk , is ook vrij makkelijk uitvoerbaar, nadeel is wel dat als je de inactieve gebruikers (en dan bedoel ik gebruikers die al jaren niet zijn ingelogd) het ledenaantal flink daalt
iedere gedelete gebruiker zou ook gewoon gast genoemd kunnen morden zodat posts blijven bestaan, maar de naam weer vrij is
is ook een vele voorkomende praktijk op andere fora
ik denk ook dat het ledenaantal wat momenteel te boek staat ook totaal niet strookt met de realiteit wat betreft leden die daadwerkelijk in de afgelopen 24 maanden daadwerkelijk minimaal 1 keer hebben ingelogd
bokt is ledentechnisch misschien theoretisch gezien heel, heel erg groot.... in de praktijk is het beeld heel anders

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-11 20:56

Maar als je de oude leden naar gast veranderd, zijn er alsnog veel gebruikers op het forum.
Het zou ook kunnen dat deze gebruikers bijv. niet meer worden getoond bij de verjaardagen ed.
Dan is het ook wat overzichtelijker.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 01:31

ik zeg idd, alle leden die al een eeuwigheid niet ingelogd hebben schrappen, namen allemaal collecief in gast veranderen...en namen weer in de grote grabbelton
maar heb een vermoeden dat bokt daar niet op zit te wachten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 08:15

Wij zitten er inderdaad niet op te wachten, ieder account kost een minuut of 10 werk, tel maar uit. Dit is gewoonweg onbegonnen werk. :) Zeker met in het achterhoofd dat er al veel achterstallig werk is (denk bijvoorbeeld aan het nieuwe EA), kunnen we beter onze tijd aan andere dingen besteden.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:20

Ik zag dat een bepaalde user is veranderd is in 'gast' met een nr. erachter; je kan dan niet meer het profiel aanklikken (gebruiker betsaat niet) en dus niet heel makkelijk meer alle berichten van die user vinden, niet via het profiel dus en niet via zoeken op naam (alleen als je zoekt op de oude Boktnaam). Zo'n constructie kan je dus aanvragen als je dat wil?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 14:27

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 19:51

Neonlight schreef:
Wij zitten er inderdaad niet op te wachten, ieder account kost een minuut of 10 werk, tel maar uit.

????
Dat kan veel veel sneller!

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 17:47

Heino schreef:
Neonlight schreef:
Wij zitten er inderdaad niet op te wachten, ieder account kost een minuut of 10 werk, tel maar uit.

????
Dat kan veel veel sneller!

Het is denk ik niet zo gemakkelijk als wat jij denkt...

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:10

x
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 28-09-23 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:18

Destination schreef:

Oh jawel hoor, gewoon knopje "verwijder deze gebruiker incl/excl. berichten" :)

Dropveter101
Feeling down? Saddle up!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:24

X
Laatst bijgewerkt door Dropveter101 op 28-09-23 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 18:53

Maren11 schreef:
Ik wil ook heel graag mijn naam in: Maren veranderen maar die bestaat al. Geen post dingen :(

Als je je naam nog niet eerder hebt veranderd kun je een mod pb'en en die zal dan, indien mogelijk, jouw naam in Maren veranderen, heb ik ook gedaan :)

Heino schreef:
Destination schreef:

Oh jawel hoor, gewoon knopje "verwijder deze gebruiker incl/excl. berichten" :)

Als je dan excl. berichten hebt, hoe staan die berichten dan zichtbaar voor ons?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 20:04

Maren: zelf ook een phpBB forum hebben :)
Destination: ik geloof gewoon als 'gast' (heb nog nooit users met posts verwijderd)

Billusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 11:49

Dus als ik het goed begrijp. Moet ik een mod / beheerder een pb sturen als ik een naam wil die al in gebruik was maar die account is niet actief geweest?