Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
rommulus schreef:rommulus @ [FZ] topics met slotje
leden kunnen niet verwijderd worden evenals oude topic's
namen misschien aangepast worden maar daar moet je een verzoek voor indienen
rommulus schreef:het kan idd niet omdat er dan gaten in het systeem vallen
[FZ] Berichten/account op verzoek verwijderen
[FZ] Vraag over topics op FZ
[FZ] Waarom kan een Boktaccount niet verwijderd worden?
[FZ] Opruimen van bokt
[FZ] Bokt opschonen. Heeeele oude berichten wissen?
[FZ] Leden die nooit meer komen verwijderen?
Polivy schreef:SanderD schreef:als die inactieve gebruiker te veel posts heeft kan dat verzoek niet gehonoreerd worden.
Waarom is dat?
Edit: Ik heb een aantal lessen internet recht gehad op school en daar kwam ook het verwijderen van account voorbij. Aan bod kwam dat een account altijd verwijderd dient te worden indien dit gevraagd wordt door de account-houder, aangezien de account, maar ook de berichten die daarbij horen onder het kopje persoonsgegevens vallen.
Nu is er een uitzondering op het verwijderen van de berichten, indien het de discussie dusdanig onbegrijpelijk maakt.
Bron: http://blog.iusmentis.com/2008/01/09/wa ... rwijderen/
Je zou dus bijvoorbeeld een e-mail kunnen sturen naar lange in-actieve gebruikers en zeggen dat indien ze niet opnieuw inloggen ze toestemming geven tot verwijdering van het account, al weet ik niet in hoeverre dat wettelijk gezien ook kan (aangezien je bv ook verplicht bent om de gebruiker zelf het vakje voor gebruikersvoorwaarden aan te laten vinken, in plaats van deze al in te vullen, en je dan ook zou kunnen zeggen dat men actief toestemming tot verwijdering zou moeten geven. Echter gebeurt verwijdering blijkbaar al in sommige gevallen, zonder toestemming. Dus ik zie niet in waarom deze constructie niet zou kunnen werken. Neem aan dat Bart daar weleens naar gekeken heeft).
(dit staat los van wat ik van het onderwerp zelf vind. Heb daar niet echt een uitgesproken mening over, maar mijn nieuwsgierigheid werd gewekt door Sander's post)
Maren11 schreef:Ik wil ook heel graag mijn naam in: Maren veranderen maar die bestaat al. Geen post dingen
Heino schreef:Destination schreef:Het is denk ik niet zo gemakkelijk als wat jij denkt...
Oh jawel hoor, gewoon knopje "verwijder deze gebruiker incl/excl. berichten"