Slotje??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 23:41

Als een individu zich aangesproken voelt mag hij/zij gerust mee doen

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:42

[quote="flair"]
Daar ben ik het 100% mee eens Kayla! Ik vind het zielig voor ze, ok het is hun cultuur maar ze zijn in Nederland en hier is een heel andere cultuur.

Iedereen heeft IMO recht op een eigen cultuur, ook al is die anders dan die van jou

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 23:42

Ik ben het met Loolapelooza eens, zeg niet dat alle moslims zo zijn, maar dit zit wel een beetje in hun cultuur.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:43

Ann schreef:
.

Iedereen heeft IMO recht op een eigen cultuur, ook al is die anders dan die van jou

T'zou anders maar saai worden ook

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 23:44

Je hebt mij niet horen zeggen dat iemand geen recht zou hebben op zijn of haar eigen cultuur, ik erger me alleen aan bepaalde dingen.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:44

Ann"]
[quote="flair schreef:
Daar ben ik het 100% mee eens Kayla! Ik vind het zielig voor ze, ok het is hun cultuur maar ze zijn in Nederland en hier is een heel andere cultuur.

Ben ik het niet mee eens, als ik naar hun land zou verhuizen, dan heb ik mij ook aan te passen aan hun cultuur. Ik geloof dat in sommige landen zelfs zo ver gaat dat als ik daar op vakantie zou zijn ik niet met blote armen mag lopen Verward

Ik ben dus van mening dat wie in Nederland woont/komt wonen zich aan heeft te passen aan de Nederlandse cultuur. Wil je het bij je eigen buitenlandse cultuur houden, blijf dan in je eigen land.

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:45

Loolapelooza schreef:
Overigens, ik ben anti-geloof, het is 1 grote pot nat, het feit dat vrouwen zo ontzettend gediscrimineert worden vind ik ronduit walgelijk.
Dat allemaal omdat die mannen een teveel aan testosteron hebben en eigenlijk doodsbang van hun vrouwen zijn, das de reden waarom ze onder de duim worden gehouden en ik hoop dat ze binnekort in opstand komen. Cool

Dit bedoelde ik Loolapelooza, het komt behoorlijk generaliserend over. Zo van 'zo zit het' en 'dit is de reden'. Ik probeer de dingen nooit zwart-wit te zien maar altijd het grijze gebied wat beter te bekijken.

Inderdaad precies om de reden die Menno noemt, het gaat om een bevolkingsgroep, maar zulke uitspraken kunnen kwetsend zijn voor de mensen die zich wel aangesproken voelen maar zich niet met zulke uitspraken kunnen identificeren.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:45

Kayla schreef:
Je hebt mij niet horen zeggen dat iemand geen recht zou hebben op zijn of haar eigen cultuur, ik erger me alleen aan bepaalde dingen.

misschien is dat wederzijds...

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:47

flair schreef:
Ben ik het niet mee eens, als ik naar hun land zou verhuizen, dan heb ik mij ook aan te passen aan hun cultuur. Ik geloof dat in sommige landen zelfs zo ver gaat dat als ik daar op vakantie zou zijn ik niet met blote armen mag lopen Verward

Ik ben dus van mening dat wie in Nederland woont/komt wonen zich aan heeft te passen aan de Nederlandse cultuur. Wil je het bij je eigen buitenlandse cultuur houden, blijf dan in je eigen land.

Hmm kijk dan eens naar nieuw-zeeland. Daar zijn ontzettend veel Nederlanders naar verhuist. Ze hebben hun eigen dorpen, hun eigen nederlandse winkels en restauranten, hun eigen verenigingen etc.

Aanpassen?? Hollanders zijn daar ook niet echt goed in als ze emigreren hoor.
Laatst bijgewerkt door Heike op 09-08-03 23:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:47

Ik ben dus van mening dat wie in Nederland woont/komt wonen zich aan heeft te passen aan de Nederlandse cultuur. Wil je het bij je eigen buitenlandse cultuur houden, blijf dan in je eigen land

Zo zwart/wit zit de wereld voor mij niet in elkaar, Flair
Het gemakkelijker om af te geven op iets dan je erin te verdiepen

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 23:48

Ann"]
[quote="Kayla schreef:

misschien is dat wederzijds...
[/quote]

Zou kunnen

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:50

Misschien is ie daarom idd wel op slot, zodat het geen groot 'ik-erger-me-aan-buitenlanders-topic' zou worden, om weer even terug te komen op het slotje.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 23:51

Wat is er mis met deze discussie?

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:51

Cody schreef:
Dit bedoelde ik Loolapelooza, het komt behoorlijk generaliserend over. Zo van 'zo zit het' en 'dit is de reden'. Ik probeer de dingen nooit zwart-wit te zien maar altijd het grijze gebied wat beter te bekijken.
.

Ik ook, maar wijs me erop en zeg me eens wat jij er dan precies van denkt. Knipoog

Als ik geen ideeën heb om mee te vergelijken kan ik er ook geen nieuwe ontwikkelen Lachen
Ik denk enkel wel dat geloof een kern is tot ergernis en onverdraagzaamheid bij elkander.
En daarom geloof ik er niet in.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:52

cody ik denk dat meer genuanceerde mensen er wel op hadden ingesprongen.

Cody

Er is niks mis met deze discussie, ik reageer alleen op je vraag waarom het topic op slot is Haha!

XJuul

Ann ik woon in een buurt vol met buitenlanders en daar komt mijn mening dan ook vandaan. Hoe dat eraan toe gaat... ik kan er maar niet aan wennen.

Dan maar zwart-wit bekeken volgens jou, ik baseer mijn mening op mijn eigen ervaringen met buitenlanders. Plus dat je mij niet kan vertellen dat de vrouwen in de Islamitische cultuur gelukkig zijn.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:53

Kayla schreef:
Wat is er mis met deze discussie?

Hij is (was) te eenzijdig

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 23:54

Waarom?

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:55

Omdat er geen "buitenlanders" hun weerwoord kunnen geven...?
Laatst bijgewerkt door Sundancer op 09-08-03 23:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:55

Loolapelooza, mijn mening daarover is dat het een heel gevoelig onderwerp is en dat daarom generaliserende uitspraken juist niet zorgen voor een open discussie.
Omdat ieder mens, uit welke bevolkingsgroep dan ook, nog altijd een individu is.
En dan is het soms niet leuk om in een hokje geplaatst te worden.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 23:56

Sundancer schreef:
Omdat er geen "buitenlanders" hun weerwoord kunnen geven...?

Ten eerste lijkt me dat nog steeds niet essentieel voor een goede discussie, ten tweede zie Geral.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:56

Buitenlanders zijn toch ook vrij om op bokt te komen? Dan kunnen ze dus ook reageren als ze willen. Misschien bestaat er wel een allochtonenforum, plaats daar een oproep om hier te reageren zou ik zeggen

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-03 23:57

Volgens mij komen dit soort topic's omdat het vrij warm is buiten is?

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-03 23:58

Sundancer schreef:
Volgens mij komen dit soort topic's omdat het vrij warm is buiten is?

Laten we het daar maar op houden *LOL*