Bokker reageer niet op PB? Kan een mod helpen? (oplichting)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DeHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:40

ik neem aan dat je eerst je eerste topic geopend hebt en daarna pas de pb's gestuurd hebt. (ik kan er naast zitten hoor, heb geen zin om je andere topic weer op te gaan zoeken. Daar beginnen de beschuldigingen van oplichting al. Dan zou ik echt geen zin meer hebben om nog iets te gaan uitleggen als voor jou toch al vast staat dat het oplichting is en geen foutje, kwijtraken of andere overmacht.
Maar goed, je hebt je antwoord van de mod gehad, dus ik zal me er niet langer tegenaan bemoeien.
Laatst bijgewerkt door DeHP op 18-01-11 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:41

Focussed schreef:
Maar goed ik zit blijkbaar fout want ik ben opgelicht en mag dan niet meer naar mijn geld vragen. Duidelijk.....
:roll: Hoop dat jullie vandaag allemaal je gram weer hebben gehaald en weer blij kunnen zijn.

Deze alinea bedoelde ik... Ik hoor dan in gedachten zo'n verongelijkt huilstemmetje...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 20:42

Billy schreef:
Focussed schreef:
Maar goed ik zit blijkbaar fout want ik ben opgelicht en mag dan niet meer naar mijn geld vragen. Duidelijk.....
:roll: Hoop dat jullie vandaag allemaal je gram weer hebben gehaald en weer blij kunnen zijn.

Deze alinea bedoelde ik... Ik hoor dan in gedachten zo'n verongelijkt huilstemmetje...

Ah nee hoor dat ligt eerder aan jouw verbeelding dan aan mij :D
Eerder een ietwat geirriteerde stem denk ik zo :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 20:44

DeHP schreef:
ik neem aan dat je eerst je eerste topic geopend hebt en daarna pas de pb's gestuurd hebt. (ik kan er naast zitten hoor, heb geen zin om je andere topic weer op te gaan zoeken. Daar beginnen de beschuldigingen van oplichting al. Dan zou ik echt geen zin meer hebben om nog iets te gaan uitleggen als voor jou toch al vast staat dat het oplichting is en geen foutje, kwijtraken of andere overmacht.
Maar goed, je hebt je antwoord van de mod gehad, dus ik zal me er niet langer tegenaan bemoeien.

Maar al was het kwijtraken, al was het overmacht: Waarom heeft ze dat nooit gezegd?
Nadat ik destijds gePBt had dat de pad nog steeds niet aan was gekomen heeft ze nooit meer wat teruggestuurd (wel alles gelezen). Dus heb verder nooit meer wat van haar vernomen. Ik dacht eerst ook dat het een foutje was: Ik ga er niet zomaar vanuit dat iemand meteen gebruik van je maakt. Maar nadat ze wel alles las en 3jaar niks meer van zich laat horen, is het dan van mij onredelijk om dan van het slechtste uit te gaan?

Oscar
Forumcoördinator

Re: Bokker reageer niet op PB? Kan een mod helpen? (oplichting)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:57

Of het onredelijk is of niet mag je voor jezelf bepalen ;) Ik kan er eigenlijk alleen nog over zeggen dat het zinloos is en eigenlijk ook best zonde van je tijd. De redenen heb ik je al gegeven.
Daarnaast is het zo dat je geen zaken hebt gedaan met een veelvuldige oplichter. Iemand die na al die jaren nog op Bokt rondwandelt (en handelt) zal niet vaker de kluit belazerd hebben, anders hadden we daar vast wel klachten over gehad en op gehandeld. Wij willen nl. ook geen oplichters op de site en als blijkt dat iemand overduidelijk de boel oplicht, dan krijgt zo'n persoon een ban.
Probeer het negatieve nu eens om te buigen naar iets positiefs, of beter (en afgezaagd) gezegd: een leermoment. Je weet nu dat er andere mogelijkheden zijn, en als je nog eens in zo'n situatie komt dan weet je nu ook hoe te handelen.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:16

Focussed schreef:
Dus ik zeur? Dus ik zit fout? Dus ik moet niet manieren verzinnen om mijn gelijk te halen?
Zal ik jou eens oplichten en dan geen gehoor meer geven, kijken of jij dat zo leuk vindt :')

Alleen al aan deze laatste zin is te zien dat je iig niet volwassener bent geworden dan 3 jaar geleden. Je hoopt toch niet serieus op hulp na zulke debiele reacties? Probeer jij lekker je centjes nog terug te krijgen na 3 jaar, mijn zorg is het niet :Y)

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:18

Zo dat is hard, ik zei het iets subtieler haha.
Ik vind het een beetje raar(lees zielig) dat iemand hier na 3 jaar nog mee bezig is!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 21:19

Jammer dat jullie allemaal op de man spelen in plaats van op de bal :)

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:21

kyraliam schreef:
Zo dat is hard, ik zei het iets subtieler haha.
Ik vind het een beetje raar(lees zielig) dat iemand hier na 3 jaar nog mee bezig is!

Ik heb het al subtiele gezegd en toen kreeg ik bovenstaande reactie; blijkbaar wil ts alleen horen dat iedereen haar zielig vindt en dat we allemaal proberen de dader te 'pakken. Sorry maar na 3 jaar kan je jezelf toch niet meer serieus nemen en hier zo'n geweldig probleem van maken en mensen die je proberen te helpen ook nog eens afsnauwen? Eigen schuld.....

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:21

Actie = reactie? Volgens mij staan er op de vorige pagina ook een aantal op de man gespeelde berichten van jouw kant uit. En daar reageren mensen dan weer op :) .

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:22

Focussed schreef:
Jammer dat jullie allemaal op de man spelen in plaats van op de bal :)

Says who?
'zal ik jou eens oplichten......'

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 21:23

Rinske schreef:
Actie = reactie? Volgens mij staan er op de vorige pagina ook een aantal op de man gespeelde berichten van jouw kant uit. En daar reageren mensen dan weer op :) .

Ik en op de man gespeelde berichten?
Ik vind het jammer dat er zo snel conclusies getrokken moeten worden. Ik ben blijkbaar erg kinderachtig en zielig omdat ik koppig ben en niet makkelijk over me heen laat lopen.

Ik zie niet op welke actie dan deze kinderachtige reacties dienen te volgen?

faye1995: Dat was om duidelijk te maken dat je niet weet hoe het voelt. Stel ik licht jou op en laat nooit meer wat van me horen. Hoe zou jij dat vinden?

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:25

Lieve Focussed, zoek een hobby en laat dit achter je...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 21:25

Ik zou zeggen: Zoek zelf een hobby en druk op het rode kruisje als je je zo opwindt over dit topic! :D

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:32

oef dat bedoel ik dus, maak je niet zo druk!
Schijnbaar kan niemand je helpen maar blijf je doorgaan.
Het leed is geleden, en het is gewoon k.. dat zulke mensen bestaan, zij maken in mijn ogen de maatschappij kapot. Maar weet je er zijn er zoveel, en als je je daar druk over blijft maken wordt je vanzelf ziek in je hoofd! Ik begrijp je frustratie volkomen, maar zoek iets leuks om je op te focussen..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 21:36

kyraliam schreef:
oef dat bedoel ik dus, maak je niet zo druk!
Schijnbaar kan niemand je helpen maar blijf je doorgaan.
Het leed is geleden, en het is gewoon k.. dat zulke mensen bestaan, zij maken in mijn ogen de maatschappij kapot. Maar weet je er zijn er zoveel, en als je je daar druk over blijft maken wordt je vanzelf ziek in je hoofd! Ik begrijp je frustratie volkomen, maar zoek iets leuks om je op te focussen..

Het is echt niet dat ik mijn hele leven nu vorm om dit ene hoor! Ik maak me er echt niet zo druk over als blijkbaar bij jullie binnenkomt. Maar af en toe knaagt het toch weer eens aan je geweten. Dan denk je: "Had ik maar..." of "Deed ik toen maar dit.." en hoop je dat je nog een keer "revanche" krijgt. Niet perse in de zin van wraak. Maar een sorry of iets dergelijks.
Die €15,- maak ik me echt niet meer druk om. Destijds was het voor mij een paar maanden lang spaargeld, maar daar denk je al snel niet meer over na. Het gaat meer om het idee dat de bokker er zo makkelijk mee wegkomt en zo zonder gene. Ik ben gewoon koppig en wil gewoon mijn recht als ik ook in mijn recht sta. En vind het dan een beetje flauw als ik meteen word uitgemaakt voor een zielig persoon omdat ik na 3 jaar nog steeds ben opgelicht (want of je nu gister, vorige week of vorig jaar bent opgelicht: opgelicht blijft opgelicht).

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:39

Ja, en via een mod wil je hoe dan ook je gelijk halen... Als ik de persoon was die jou had opgelicht had ik nu schaterend van het lachen achter m'n pc gezeten... Wat laat jij je enorm kennen! Alleen al om dit soort reden zou ik niet met je in onderhandeling treden want we weet is die 15€ gewoon spoorloos verdwenen.

Nb, ik zou eerdere een topic maken met als onderwerp: Hoe dom dat ik niet eerder actie heb ondernomen, ipv jezelf constant in de slachoffer rol te plaatsen. Verwijt ligt ook minstens 50% bij jezelf ivm geen actie ondernemen
Laatst bijgewerkt door Toveren op 18-01-11 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 21:40

faye1995 schreef:
Ja, en via een mod wil je hoe dan ook je gelijk halen... Als ik de persoon was die jou had opgelicht had ik nu schaterend van het lachen achter m'n pc gezeten... Wat laat jij je enorm kennen! Alleen al om dit soort reden zou ik niet met je in onderhandeling treden want we weet is die 15€ gewoon spoorloos verdwenen.

Hoe bedoel je €15,- spoorloos verdwenen?

Ik heb destijds een bericht gehad van haar dat het geld was aangekomen. Vervolgens een bericht dat de pad opgestuurd was. Toen ik na 2 weken nog niets binnen had heb ik haar gepbt of alles wel gelukt was. Daar heb ik verder nooit meer iets op vernomen.

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:41

Niet zielig, misschien een beetje te veel geobserdeerd?
Nogmaals stop je energie in iets waarvan je blij wordt, geloof me dat geeft veel meer voldoening dan dat je nu hebt, ook over de reacties van iedereen. Ik denk dat iedereen het er mee eens is als ik zeg dat ik je begrijp, dat het rot is en dat zo'n persoon laag bij de grond is. Maar verder moet het klaar zijn meid. Verder kun je er niks mee, ik wens je het beste en hoop je nog een keer tegen te komen met een ander topic?
En dan niet over oplichting want dat wens ik niemand toe!!! greetzzzzzzzzzzzzz :(:)

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:45

Zullen we het gewoon even normaal houden hier?
Als je zegt dat iemand debiele reacties geeft, vind ik je zelf geen haar beter!

Schijnbaar ziet niemand hier het punt waar het bij de TS om gaat en blijven jullie maar doordrammen over dat zij haar gelijk wil hebben.. (wie dan gelijk hebben :?)

Als jullie nou nog eens héél goed lezen naar de TS haar reacties.. dan zien jullie dat het niet gáát om het geld terug krijgen.......

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:47

En frozenstar, heb jij het andere topic van ts ook gelezen? En link je deze 2 aan elkaar?

concetto

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:50

Zo nu ben ik echt klaar met dit topic, ik heb wel gelezen en best vriendelijk mijn mening gegeven.
Ze kan hier geen hulp krijgen dus klaar en doorgaan met je leven!
Ik wens jullie allemaal een prettig voortzetting!!!!!!!!!!!!!!
En Faye ik weet niet hoe oud je bent want ik ben te lui om te kijken, maar hou lekker de eer aan jezelf!
Hier is echt geen eer aan te behalen!! _/-\o_

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:51

Tja,

Toendertijd hadden we niet te maken met 2 volwassenen, maar met een 15 jarig meisje. Die toen misschien niet zo goed wist wat ze moest doen, en / of niet zo sterk in haar schoenen stond.

Ik vind het terecht dat TS het - ook al is het zo lang geleden - nog steeds probeerd om haar recht te krijgen.

TS, als de mods niet willen bemiddelen, zou ik als ik jou was pb's blijven sturen. Desnoods stuur je er 1000! Misschien niet de meest ideale oplossing, maar wat je zelf zegt: Iemand mag hier toch niet mee wegkomen?

Succes iig!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:52

Frozenstar, het punt van de TS is mij wel duidelijk, het gaat hier om een gevoel van onrecht.
Probleem is dat dit niet meer weg te nemen is. Degene met wie de transactie gedaan is wil het er blijkbaar niet meer over hebben, wij hebben als EA-mods geen legale mogelijkheid om alsnog te bemiddelen of er achteraan te gaan. Dan kom je in een situatie terecht dat je wel begrijpt dat iemand zich er naar onder voelt, maar dat je geen mogelijkheid hebt om dat gevoel weg te nemen. Vandaar ook mijn advies om het te laten rusten. Je kunt het er lang of kort over hebben, maar een oplossing is niet voorhanden. Dan kun je maar beter proberen om het achter je te laten en verder gaan met de positieve dingen in het leven.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:52

faye1995 schreef:
En frozenstar, heb jij het andere topic van ts ook gelezen? En link je deze 2 aan elkaar?

Ja ik heb het andere topic gelezen! Maar naar mij idee, heeft de TS het losgelaten over het bedrag. Het gaat de TS voornamelijk, zoals ik het zie, om fatsoen en het principe. TS is hier écht niet al 3 jaar mee bezig.. maar soms komt het voor dat je na een lange tijd ineens wat te binnen schiet.

Krijg het idee dat sommige Bokkers denken dat de TS zich iedere avond in slaap huilt ofzo hierom. (jullie snappen mijn punt wel met deze zin toch ;) )