'Kinderslot' @ bokt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Re: 'Kinderslot' @ bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:28

Wat ik al eerder zei; ik zie die topics -gelukkig- bijna nooit, niet dat ik zeg dat ze niet bestaan!

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:35

Je ziet ze vooral veel van meisjes van ongeveer 12/13 die nog op shetlanders rijden. Als je dan oplet bij ITP en je ziet bijvoorbeeld al shetlander staan en daarbij 5 pagina's lang, weet je al van te voren dat het meestal zo'n 'rel'topic is.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:42

Wat is er mis met 12/13 jarige meisjes die nog op shetlanders rijden?

Ik zal er eens op letten, maar snap het wel... iemand wil gewoon op of aanmerkingen en krijgt een stortlading aan kritiek over zich heen.
Maar wat wil zo'n kinderslot daar aan doen? of dat kleurtje dat iemand <16 is?!
Meestal kun je aan de foto of de manier van typen wel zien dat het een jong iemand betreft, dan kan een ieder toch voor zichzelf bepalen dat ze best wat milder kunnen zijn in hun commentaar?
Maar als iets echt niet kan mag dat toch ook gezegd worden? Kindjes van tegenwoordig zijn mondig genoeg hoor en heus niet allemaal tere zieltjes?!

StuiterBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 22:47

Ik vind het eerlijk gezegd ook een beetje een 'overdreven' oplossing, maar kan wel begrijpen wat TS bedoelt.
Vaak zijn jongere kinderen veel vatbaarder voor hard commentaar. Volwassenen hebben hier al veel beter mee om leren te gaan en kunnen het beter 'verwerken'. Laat ik het zo zeggen.
Voor de rest ben ik het ook met de anderen eens. Mensen die hier foto's op bokt zetten zijn zich er vaak niet van bewust dat ze dingen fout doen.
Ze hebben er dus veel meer aan als het op een nette manier wordt gezegd. Ik ben er namelijk van overtuigd dat iemand er dan veel beter over na gaat denken dan dat er heel makkelijk gezegd wordt; OH, Dit kan echt niet meer, je moet direct stoppen, dit is dierenmishandeling.

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-11 00:08

Ik vind dit topic ook wel een voorbeeld. De TS, meisje van 13, vraagt om tips (oefeningen) voor een pony met spierpijn. Vind ik een hele goede vraag voor op Bokt. Moet je zien wat ze voor reacties krijgt. Geen tips maar alleen maar "dan ben je stom geweest" en nog dreigen met hoge dierenartskosten. En nog onjuist ook. Wat heeft zo'n meisje hier nou aan? Als je geen tips hebt kun je toch beter niet reageren? Het is natuurlijk wel heel makkelijk om achteraf te zeggen "dat moet je ook nóóóit doen!".

[OPG] paard met spierpijn

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:46

Zinia schreef:
Wat is er mis met 12/13 jarige meisjes die nog op shetlanders rijden?

Ik zal er eens op letten, maar snap het wel... iemand wil gewoon op of aanmerkingen en krijgt een stortlading aan kritiek over zich heen.
Maar wat wil zo'n kinderslot daar aan doen? of dat kleurtje dat iemand <16 is?!
Meestal kun je aan de foto of de manier van typen wel zien dat het een jong iemand betreft, dan kan een ieder toch voor zichzelf bepalen dat ze best wat milder kunnen zijn in hun commentaar?
Maar als iets echt niet kan mag dat toch ook gezegd worden? Kindjes van tegenwoordig zijn mondig genoeg hoor en heus niet allemaal tere zieltjes?!

Ik ben er niet op tegen hoor, maar je ziet dan altijd mensen die gelijk erover beginnen dat de kindjes te zwaar zijn en te groot (meestal rond de leeftijd 12/13).

Ja je hebt inderdaad gelijk.. Ik denk niet dat het veel zal helpen..

Inderdaad Motje11 :j.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:39

Ik ga even iets anders in het topic gooien, je vind het namelijk vréémd dat die kinderen helemaal flippen?
Ook als je de reacties leest? Kom nou hé :+ Ik weet nog dat ik op mijn 12e op een veel te kleine shetlander reed, en allemaal kreten als 'dierenbeul' en 'mishandelaar' over me heen kreeg. Laten we eerst maar de reacties aanpakken en dan pas de TS'ers zelf. :n

Rosborstel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-11 20:42

Bizzybijtje schreef:
Ik ga even iets anders in het topic gooien, je vind het namelijk vréémd dat die kinderen helemaal flippen?
Ook als je de reacties leest? Kom nou hé :+ Ik weet nog dat ik op mijn 12e op een veel te kleine shetlander reed, en allemaal kreten als 'dierenbeul' en 'mishandelaar' over me heen kreeg. Laten we eerst maar de reacties aanpakken en dan pas de TS'ers zelf. :n

op dit stukje doel ik ook :j

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:54

Misschien gewoon de leeftijden (en eventueel geslacht, dan ben je ook van die 'hier is weer een MAN' topics af :P ) bij de avatar zetten, net als het aantal berichten. Lijkt me handiger dan kleurtjes en dergelijke.

Over de opmerking 'aan de manier van typen kun je wel zien of het een jong iemand is.'
Nou, veel mensen op bokt typen zo belabberd Nederlands dat het lijkt alsof ze ten eerste nooit naar school geweest zijn en ten tweede alsof ze nog nooit van een spellingscontrole hebben gehoord.
En dat zijn toch echt volwassen mensen met grote paarden.

Nicole21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:58

Meestal probeer ik gewoon zo netjes mogelijk te typen. Qua punten en spelling ed. Zou je dan ook van mij denken dat ik nog zo jong ben?..