Bokt? Ik ben er gek op!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Juangi

Re: Bokt? Ik ben er gek op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 00:34

Ook ik ben ontzettend tevreden over Bokt! :j Zonder bokt had ik nooit deze pony kunnen kopen (is via Bokt gegaan....) Zit er élke dag op! Heb ik een tussenuur? Hup achter de computer en op bokt. Tis zowat een verslaving aan het worden!

Zo ontzettend leerzaam, gezellig en behulpzaam forum is het! :+:

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 00:39

Ik vind Bokt ook heel leuk :j Er is (meestal ;)) een gezellige sfeer en er zijn ook een hoop topics die erg leerzaam kunnen zijn.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 00:43

Ik ben Bokt ook via een vriendin gekomen. Ben blij dat ik Bokt heb vind het een gezellige/Leerzame forum.

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 00:46

dorothea schreef:
robeer schreef:
Ik heb het niet over de Nederlandse top hoor maar gewoon over mensen met 40 jaar paardenervaring. Die zouden een hele goede aanvulling kunnen zijn hier, in de paardentopics. Maar helaas blijvendie weg door het hoge 'penygehalte'.

Ach, ik heb 35 jaar rijervaring...en ben hier zeer regelmatig te vinden :D

Ik met mijn 30 jaar rij ervaring zit hier ook regelmatig Afbeelding

Maar ook ik ken meerdere mensen (die al heel wat jaartjes langer dan ik) in de paarden wereld rond stappen spontaan gaan lachen als je het over bokt heb.
En als je vraag waarom komt het steeds uit op het te hooge pennygehalte.
Maar ach ik vindt het meestal wel grappig om hier mee te lezen :Y)

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 00:48

Girassol schreef:
Ik vind Bokt ook heel leuk :j Er is (meestal ;)) een gezellige sfeer en er zijn ook een hoop topics die erg leerzaam kunnen zijn.

Ik vind de sfeer eigenlijk altijd wel gezellig. Alleen jammer van bepaalde mensen op bokt die sneaky op een boktroddelforum verdraaide dingen neerzetten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 00:48

Leuk dit positieve topic, je heb altijd wel mensen die klagen zou zeggen richt een clubje op kijken
of je het beter kan :D

robeer schreef:
Kijk maar eens naar de topics die hier de laatste tijd geopend worden.

Weeg die eens op tegen het aantal positieve, gezellige en leuke topics op bokt, een zucht en ze zijn weer weg ;)
Nee bokt doet het echt wel heel erg goed als je dat vergelijkt met andere fora's.
Ik vraag mij wel eens af wat het eerst opgerichte paardenforum was.

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 00:55

Juangi schreef:
Girassol schreef:

Ik vind de sfeer eigenlijk altijd wel gezellig. Alleen jammer van bepaalde mensen op bokt die sneaky op een boktroddelforum verdraaide dingen neerzetten...

Dit ben ik dus niet met je eens.
Als je ergens kritiek op heb mag dat niet gezegd worden, of mensen vinden het nodig om je persoonlijk aan te vallen.
Dat maakt de sfeer er hier niet beter op.
En waar is het boktroddelforum met mensen van bokt die sneaky verdraaide dingen neerzetten?

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 00:56

Chiqa schreef:
Het handjevol klagers is op één hand te tellen je ziet steeds dezelfde namelijk :+

Dat bokt al zo lang bestaat, bijna 152.000 leden heeft zegt toch wel genoeg, dit forum loopt prima :D
Ik zit er graag, kopje thee, koekje dr bij en lezen maar.

ik haal er ook nog steeds genoeg te lezen uit maar ik ben wel nieuwsgierig of van die 152.000 leden de gebande sa accounts afgehaald zijn?

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 01:01

mardjai schreef:
Juangi schreef:

Dit ben ik dus niet met je eens.
Als je ergens kritiek op heb mag dat niet gezegd worden, of mensen vinden het nodig om je persoonlijk aan te vallen.
Dat maakt de sfeer er hier niet beter op.
En waar is het boktroddelforum met mensen van bokt die sneaky verdraaide dingen neerzetten?

Hangt ook van de toon af waar op je het zegt, ook ik val mensen aan op bokt, maar doehet wel op een toon waarvan ik zeker ben dat er geen ruzie van komt.

Dat verdraaide ging vooral over mij, overigens. Er zitten, imo, vooral gefrustreerde mensen op. :)

http://geit.forum-xl.nl/index.php

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 01:14

Ik kom zelf ook op geit en vindt het niet het boktroddelforum.
Ik heb daar dezelfde naam als hier dus niets sneaky's van mijn kant,
En vindt mezelf al helemaal niet gefrustreerd.
Maar ik wil graag 2 kanten van een verhaal horen.
En helaas hoor je hier op bokt alleen de "bokt" kant.
En tuurlijk worder er op geit dingen geschreven waar ik mijn bedenkingen bij heb, maar dat gebeurt hier op bokt dus zeer zeker ook.
En op geit zitten dus wel een flink aantal leden die weten waar ze over praten en die ik nu op bokt dus erg mis.
Altijd fijn mensen met bakken vol (paarden) ervaring om op terug te vallen.
Ik hoor nl liever goede adviezen dan oeh en ach :Y)

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 01:18

Ik heb dezelfde ervaring als jij Mardjai. Ik zeg niet dat er geen ervaren paardenmensen op Bokt zitten, maar een heel deel in mijn omgeving lacht smalend om Bokt. Net als Zigranta vraag ik me ook af hoeveel actieve leden Bokt eigenlijk heeft.

@chiqa: ik doel op de topics die in FZ geopend worden en dat zijn de laatste tijd toch behoorlijk veel topics waarin men onvrede uit. En dan vraag ik me af wat ik beter zou moeten kunnen? Ik ben helemaal geen klager hoor, laat staan dat ik een clubje op wil richten. Ik constateer alleen dingen en probeer zaken van 2 kanten te bekijken.

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 01:20

mardjai schreef:
Ik kom zelf ook op geit en vindt het niet het boktroddelforum.
Ik heb daar dezelfde naam als hier dus niets sneaky's van mijn kant,
En vindt mezelf al helemaal niet gefrustreerd.
Maar ik wil graag 2 kanten van een verhaal horen.
En helaas hoor je hier op bokt alleen de "bokt" kant.
En tuurlijk worder er op geit dingen geschreven waar ik mijn bedenkingen bij heb, maar dat gebeurt hier op bokt dus zeer zeker ook.
En op geit zitten dus wel een flink aantal leden die weten waar ze over praten en die ik nu op bokt dus erg mis.
Altijd fijn mensen met bakken vol (paarden) ervaring om op terug te vallen.
Ik hoor nl liever goede adviezen dan oeh en ach :Y)

Tis ook absoluut geen persoonlijke aanval richting geiters, alleen dat ik vind dat er daar ook wel gefrustreerde mensen op zitten als ik sommige dingen lees. En sneaky vanwege bepaalde dingen die er over mij op zijngezet die ontzettend verdraaid en overdreven zijn en absoluut niet uit eerste hand.

Kijk er zelf regelmatig op, maar ben toch meer een bokker. :) Vind wel ontzettend jammer dat bepaalde mensen een ban hebben gekregen, juist diegene die zo goed advies gaven...

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 01:29

Hier nog een
Heb ook heel veel mensen (en vriendinnen) leren kennen op Bokt. Foto's maken/dagje lol met andere Bokkers of een dagje naar A'dam met iemand uit een HK topic. Heb een boel mensen leren kennen! Ik heb ook ontzettend veel geleerd hier, bijna alles wat ik van paarden weet (en niet van mijn instructrices heb geleerd) komt gewoon van veel lezen op Bokt!

Mensen hier staan altijd klaar voor advies, hulp, steun, lieve woordjes, gefrustreerde word-nou-eens-wakker-en-dump-die-gozer-woordjes, felle discussie woordjes om later met elkaar eens te zijn, virtuele knuffels, IRL hulp, kaartjes en kado'tjes als iemand ziek is of zelfs een plekje thuis als het écht even niet gaat met iemand.

Soms gaan dingen niet zoals het hoort, maar dat is in het echte leven ook. Het is gewoon een virtuele afspiegeling van het real life!

Bokt is leuk!

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 01:33

Juangi schreef:
Tis ook absoluut geen persoonlijke aanval richting geiters, alleen dat ik vind dat er daar ook wel gefrustreerde mensen op zitten als ik sommige dingen lees. En sneaky vanwege bepaalde dingen die er over mij op zijngezet die ontzettend verdraaid en overdreven zijn en absoluut niet uit eerste hand.

Kijk er zelf regelmatig op, maar ben toch meer een bokker. :) Vind wel ontzettend jammer dat bepaalde mensen een ban hebben gekregen, juist diegene die zo goed advies gaven...

Ik heb even snel terug zitten kijken en het is maar 1 persoon waar jij op doel.
Jammer dat je daardoor deze menig heb.
En geloof me sneaky volk zit hier op bokt volop alleen op geit is het open en bloot en hier niet.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 01:48

Ik vind het juist vreselijk jammer dat een aantal mensen met echte paardenkennis van bokt verbannen zijn! Met hen is ook een stukje specifieke kennis verbannen en dat is gewoon doodzonde!

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 02:06

mardjai schreef:
Juangi schreef:

Ik heb even snel terug zitten kijken en het is maar 1 persoon waar jij op doel.
Jammer dat je daardoor deze menig heb.
En geloof me sneaky volk zit hier op bokt volop alleen op geit is het open en bloot en hier niet.

Het gaat niet alleen om mij... Zie ook andere berichten staan over andere die ik persoonlijk sneaky vind. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 09:01

Je ziet dingen staan die je sneaky vind. Nou meid, hier zie je de sneaky zaken niet staan omdat dat achter de schermen gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:25

Wat is er dan sneaky aan, het is toch open en bloot voor iedereen te lezen?

Bellissima_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:29

Ik vind het ronduit triest dat ze op een forum een topic maken om 2 mensen daar belachelijk te gaan maken. Ik ben dan wel pas 15, maar zelfs IK vind dit kinderachtig. :\

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:33

Pucknew schreef:
Je ziet dingen staan die je sneaky vind. Nou meid, hier zie je de sneaky zaken niet staan omdat dat achter de schermen gebeurt.

Ik weet niet of je werkt of niet, en zo ja, hoe hoog je in de boom zit, maar ben jij als werknemer aanwezig wanneer de directie vergadert en besluiten over het bedrijf neemt?
Nee, tenzij je lid van de directie bent, gebeurt dat voor jou achter gesloten deuren. Is dat sneaky? Lijkt me niet...

Overigens begint dit topic zo langzamerhand te veranderen in een 'bokt is niet leuk' topic. Dat lijkt me niet de bedoeling, er zijn al zat klaagtopics...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 12:53

robeer schreef:
Ik heb het niet over de Nederlandse top hoor maar gewoon over mensen met 40 jaar paardenervaring. Die zouden een hele goede aanvulling kunnen zijn hier, in de paardentopics. Maar helaas blijvendie weg door het hoge 'penygehalte'.

Ik zou zeggen: doe er iets aan!

Open leuke, discussiewaardige RT-topics :) Als mensen het interessant vinden posten ze echt wel :)

Denk dat je er zelf als gebruiker heel veel aan kunt doen als je maar wilt. Het kan zoveel mooier en leuker. Dan kun je Bokt gaan bashen op een ander forum, maar dat draagt niet bij tot de sfeer hier. Als je Bokt wilt veranderen, moet je het hier doen.
Andere fora kunnen best leuk zijn, daar niet van, maar je kan klagen over het hoge pennygehalte (en dat vind ik ook wel hoor) maar je kan ook iets doen aan het hoge pennygehalte natuurlijk.

En laten we wel wezen: 80% van de paardeneigenaars heeft in wezen de ballen verstand van paarden. Net zoals 80% van de hondeneigenaars geen beul heeft hoe je nu eigenlijk een hond opvoedt. Je kunt je natuurlijk blauw ergeren aan domme reacties, dat kan, maar daar schiet je niks mee op. Je kunt ook jouw mening geven, die onderbouwen, en er zal altijd wel iemand zijn die het interessant vindt wat je zegt, en er iets mee doet. Die het uitprobeert, en merkt dat het wérkt. Dan is Bokt weer een stukje minder Penny :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 14:15

ik ben echt super blij met bokt! gewoon omdat je er super veel leerd, gezellige huiskamers zijn en omdat het een super leuk tijdverdrijf is. zonder bokt zou ik me dood vervelen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:21

Yamcha schreef:
robeer schreef:

Ik zou zeggen: doe er iets aan!

Open leuke, discussiewaardige RT-topics :) Als mensen het interessant vinden posten ze echt wel :)

Denk dat je er zelf als gebruiker heel veel aan kunt doen als je maar wilt. Het kan zoveel mooier en leuker. Dan kun je Bokt gaan bashen op een ander forum, maar dat draagt niet bij tot de sfeer hier. Als je Bokt wilt veranderen, moet je het hier doen.
Andere fora kunnen best leuk zijn, daar niet van, maar je kan klagen over het hoge pennygehalte (en dat vind ik ook wel hoor) maar je kan ook iets doen aan het hoge pennygehalte natuurlijk.

En laten we wel wezen: 80% van de paardeneigenaars heeft in wezen de ballen verstand van paarden. Net zoals 80% van de hondeneigenaars geen beul heeft hoe je nu eigenlijk een hond opvoedt. Je kunt je natuurlijk blauw ergeren aan domme reacties, dat kan, maar daar schiet je niks mee op. Je kunt ook jouw mening geven, die onderbouwen, en er zal altijd wel iemand zijn die het interessant vindt wat je zegt, en er iets mee doet. Die het uitprobeert, en merkt dat het wérkt. Dan is Bokt weer een stukje minder Penny :D

De mensen die daadwerkelijk wat kunnen inbrengen in zo'n discussie zijn geband. :+ Waarom nog een topic openen als die met verstand toch niet kunnen reageren?

En als je geit sneaky vindt geloof ik dat je de definitie daarvan nog eens moet gaan opzoeken. :)

Chiqa: 152.000 leden, hoeveel zijn er gebant, hoeveel zijn er niet meer actief, hoeveel zitten enkel nog in HK? Denk dat je uitkomst al een stukkie lager is als je die er af trekt. En dat hebben ze gedaan en het is ze nog gelukt ook.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:24

Er zijn wel meer mensen met verstand dan degenen die geband zijn, dacht ik zo. Ik kan er iig zo nog wel een handjevol noemen die gewoon actief zijn.

Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 16:24

Helemaal mee eens!
Bokt is hardstikke leuk, en daardoor ook nog eens hardstikke verslavend! +:)+