Berichten/account op verzoek verwijderen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 15:42

Wat mij fijn lijkt is dat je gebruikersnaam na 2jaar automatisch veranderd in gast in oude topics dus :j
Edit en met reden moet het al na 1 dag te doen zijn :j

Anoniem

Re: Berichten/account op verzoek verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:16

ik zou voor mijzelf alle berichten van voor 2009 wel weg willen hebben. en mijn naam daar,in alle postst dan maar veranderd zien in gast.
zodat mijn huidige naam niet gelinkt wordt aan die genoemde posts.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:50

GamblersCup schreef:
Mijn bericht was een reactie op iemand die schreef dat er wel een probleem is als er verwijderd kan worden: dat dan oneerlijke verkopers meer kans hebben de boel op te lichten. En voor die oneerlijke verkopers is bokt niet verantwoordelijk, dus hoeft daar geen rekening mee te worden gehouden. Kortom, verwijderen moet gewoon kunnen.

Oh, ok. Dan heb ik dat helemaal verkeerd begrepen en ik geef je in dit geval volkomen gelijk!

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:56

LuvdaTossa schreef:
Optie 1: Account + Alle berichten verwijderen
Optie 2: Accountnaam veranderen in 'gast'
Optie 3: Knop voor zelf berichten verwijderen/wijzigen
Optie 4: Alle posts van alle gebruikers na 2 jaar verwijderen

]

En als er nou een knop kwam waarmee je berichten ouder dan 2 jaar (oid) kan verwijderen? (als dat kan) Als het je zo dwarszit dat je na 2 jaar nog de moeite wil nemen het te verwijderen zal het wel niet een nuttig bericht over zadels of brokjes zijn geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 16:56

Pucknew schreef:
Adverteerders in de waan laten dat dit een heel groot en actief forum is. kortom: vergroten van je inkomsten.

Het is ook groot en actief, daar is geen woord van gelogen. Het heeft alleen volstrekt geen inhoud, maar dat interesseert de adverteerders niet, zolang er maar hits zijn.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:33

Kom op mensen, dat gekat daar wordt niemand wijzer van.

Heb de vorige pagina's doorgelezen maar ik ben bang dat ik weinig nieuwe dingen kan zeggen :\

- Berichten met vervelende info verwijderen is geen probleem, stuur links + motivatie door naar webmaster en het wordt geregeld. Ook als dat om meer dan 2 of 3 berichten gaat
- Alle berichten van een gebruiker integraal verwijderen kan niet, discussies worden daardoor onleesbaar en die oude topics hebben zeker nog wel waarde. Sure, een groot deel is al herhaald of achterhaald maar not all topics are created equal.
- Als je helemaal van Bokt wilt verdwijnen dan kun je zelf je profiel leeghalen en je naam wijzigen in b.v. 'Gast1234'. Als je je naam al een keer gewijzigd hebt dan kun je even mailen of PBen met een moderator of mailen naar webmaster
- Wettelijk zijn we niet verplicht om berichten te verwijderen, in iedergeval niet zo kort door de bocht als eerder in dit topic gesteld wordt. Dat heeft helemaal niets te maken met dingen blijven doen omdat we denken dat mensen de moeite niet nemen om hier een zaak over te starten. Het heeft alles te maken met een belangenafweging tussen gebruiker en Bokt. De belangen van de gebruiker tellen zwaar mee, we bieden daarom ook veel mogelijkheden om berichten te verwijderen, aan te passen of accounts anoniem te maken. Een account integraal verwijderen 'omdat het kan' of ivm rancuneuze gevoelens van een gebruiker is een ander verhaal.

@Mosh; Ik heb jouw verzoek voorbij zien komen, is de eerste keer dat we zoiets meemaken en we zijn aan het kijken wat we verder voor je kunnen betekenen. Voor een groot deel is dat een technisch verhaal en dat loopt op dit moment allemaal een heel stuk trager dan normaal. Laten we nog iets over weten iig.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:44

__Esther__ schreef:
Bon_Bon schreef:
ik stem voor wat betreft alles verwijderen of op zn minst je naam kunnen wijzigen.

Je kunt al wel je naam wijzigen maar dat mag ook maar 1x volgens mij. Plus dat je door diverse post altijd herkenbaar kan zijn. Ja die kan je op verzoek ook weg laten halen.... maar als je al jaren op bokt zit. Ga ze maar is na zoeken :(:)

Ik zou het igg wel fijn vinden om het account te kunnen verwijderen. Heb ik ook gedaan met mijn hyves account en dat bevalt zeer goed. Dat de mogelijkheid er is door zelf met een klik je account te kunnen verwijderen óf te kunnen veranderen in gast (o.i.d.) is gewoon een fijn idee. Daarnaast is het gewoon wettelijk zo bepaald dus ja :D

Ja dat van 1 keer wijzigen vind ik ook jammer...
Zou heel graag mijn naam naar iets onherkbenbaars veranderen O:) Nu weten mensen nogal heel snel wie ik ben..
Ik ben hier vroeger beland, als klein meisje en had toen een nogal 'jonge' nickname ook :o
Toen veranderd, maar ik zat hier dan nog niet zo heel vaak... Het zou handig zijn als ik de naam nog eens kan veranderen O:), definitief dan.
En idd zoals je zegt... Je eerste naam blijft sowieso gelinkt aan een aantal posts.
Laatst bijgewerkt door Pops op 14-12-10 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:44

Je kunt je naam nog een keer veranderen hoor, even een mod pb'en! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 17:50

Vind het al keurig dat je op verzoek berichten mag weg laten halen die je privacy zouden kunnen schaden, of waar je achteraf gezien spijt van heb gekregen, zelf ook gebruik van mogen maken in het verleden en zonder problemen opgelost.
Hop, account op gast zetten, doe een aanvraag over de berichten die je weg zou willen hebben met een goede onderbouwing en doorgaan waar we gebleven waren.

Toevallig laatst nog, lid geworden van een forum wat naderhand toch vrij inhoudloos leek (En dat was een forum met reden inhoudloos) heb hem verwijderd uit mijn favorieten en weet niet eens meer waar ik die site moet zoeken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:00

ik blijf het vreemd vinden, dat je dus als user zelf je berichten maar allemaal met url moet aanleveren(komt dus neer op duizenden posts doorlezen),welke je weg wilt hebben...
terwijl het volgens mij door een admin of beheerder een stuk simpeler gedaan is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:06

Je schrijft die berichten toch zelf? Stukje eigen verantwoording is toch niets mis mee?
En hoe zou het volgens jou voor een beheerder dit gemakkelijker kunnen doen?

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:10

Chiqa schreef:
Je schrijft die berichten toch zelf? Stukje eigen verantwoording is toch niets mis mee?
En hoe zou het volgens jou voor een beheerder dit gemakkelijker kunnen doen?

Hou toch eens op met mensen op deze manier uit hun tent te lokken. Dit soort reacties zijn hier al voorbij gekomen, dus ik snap niet waarom dat nog eens uitgekauwd moet worden. Nog andere suggesties? :)

BartVB schreef:
@Mosh; Ik heb jouw verzoek voorbij zien komen, is de eerste keer dat we zoiets meemaken en we zijn aan het kijken wat we verder voor je kunnen betekenen. Voor een groot deel is dat een technisch verhaal en dat loopt op dit moment allemaal een heel stuk trager dan normaal. Laten we nog iets over weten iig.

+:)+
Laatst bijgewerkt door Mosh op 14-12-10 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:16

Ach, ik denk dat het een goed idee is om stoorzenders gewoon te negeren.
Dan hoef je jezelf niet te ergeren :)

Ik stem voor: 2 jaar maximaal berichten bewaren.. maar dat had ik dus al 3x gezegd geloof ik hihi :P
Ik ben maar begonnen met alle berichten die ik zeker weg wil hebben te TeMmen *tem ik eens in mijn boktcarriere :P * Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ze weg zijn :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:19

Chiqa schreef:
Jammer dat er zo persoonlijk moet worden gereageerd.....

Heb jij thuis een spiegel?

Bart, wat zijn de mogelijkheden om een account zo anoniem mogelijik te maken? Kan dat bijvoorbeeld door een afmelding als actieve user en dat iedereen die dat doet Gast wordt, zonder nummertje?

Het is trouwens wel mogelijk om in 1 greep alle posts van 1 user te verwijderen, waarom wil je dat niet doen?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:23

Account inactief maken kan, daarvoor een mail sturen naar webmaster at bokt.nl Alle posts op 1 account zetten is technisch iets lastiger maar geeft vooral het risico dat topics weer onleesbaar worden. Een topic met 2 berichten van 'Gast' met compleet tegenovergestelde standpunten is niet perse handig :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:25

maar wat maakt dat dan uit???
als iemand(en ik houd het maar even bij mezelf...)een goede reden heeft,om alle posts verwijderd te zien,dan kan je daar toch gewoon gehoor aan geven?
(dan heb ik het,bij mezelf,over een aantal jaren ALLES)

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:28

Misschien zijn twee compleet tegenovergestelde berichten met allebei "gast" niet handig, maar dan zal iedereen toch wel slim genoeg zijn om te snappen dat dit niet dezelfde persoon is die de twee posts heeft geschreven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:29

dan doe je gast1 en gast2.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:31

Anoniem schreef:
dan doe je gast1 en gast2.

Kan ook, maar vind ik zelfs niet nodig, maakt echt niet uit voor mij.
Zeker bij oudere topics, wie leest die terug?
Ik lees enkel oude topics over medische adviezen ofzo.. Als mn paard eens iets heeft en hoe mensen op bokt dit dan hebben behandeld.
Wie dat heeft geschreven, maakt mij dan echt niet uit.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:41

BartVB schreef:
Account inactief maken kan, daarvoor een mail sturen naar webmaster at bokt.nl Alle posts op 1 account zetten is technisch iets lastiger maar geeft vooral het risico dat topics weer onleesbaar worden. Een topic met 2 berichten van 'Gast' met compleet tegenovergestelde standpunten is niet perse handig :)

Zet bij de regels of bij de algemene uitleg van het forum wat "Gast" of wat de naam ook mag zijn inhoud en dat probleem is ook opgelost.

Je krijgt geen gaten in het forum en er is niet meer te achterhalen wie het originele bericht heeft geplaatst.

*zwart/wit mode*
Hang de berichten om van een account x naar bijvoorbeeld gast en je kan database technisch account x ook wissen zonder de problemen voor het forum. Er hangt niets meer aan het account.

"Iedereen" blij. Geen berichten meer op naam en geen gaten in het forum.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:43

Bart je kan een account toch gewoon deactiveren?
Lid verdwijnt van de ledenlijst alleen laat je de optie 'berichten laten staan' aan, zo krijg je geen gaten, is het account weg en heb je geen last met dubbele gast namen omdat je automatisch 'Gast' ziet staan.
Dit zie ik wel vaker op fora's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:45

Anoniem schreef:
als iemand(en ik houd het maar even bij mezelf...)een goede reden heeft,om alle posts verwijderd te zien,dan kan je daar toch gewoon gehoor aan geven?

Om even terug te komen op wat ik eerder zei, ik vind de oude topic vaak erg handig. Lees vaak terug, en ik kan me niet voorstellen dat ik daarin de enige ben.
Als al jou posts verwijderd worden (en meerdere gebruikers willen dat blijkbaar) dan gaat dat ten koste van de informatie uit oude topics. Dat lijkt mij erg jammer :)
Is er niet mee te leven als je "onherkenbaar" wordt gemaakt door je naam in gast1234 te veranderen, en je profiel/account leeg en inactief wordt? Dan is er toch niks meer naar jou te herleiden?

edit: wat chiqa zegt dus :+

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:49

Blijheid schreef:
Anoniem schreef:

Om even terug te komen op wat ik eerder zei, ik vind de oude topic vaak erg handig. Lees vaak terug, en ik kan me niet voorstellen dat ik daarin de enige ben.
Als al jou posts verwijderd worden (en meerdere gebruikers willen dat blijkbaar) dan gaat dat ten koste van de informatie uit oude topics. Dat lijkt mij erg jammer :)
Is er niet mee te leven als je "onherkenbaar" wordt gemaakt door je naam in gast1234 te veranderen, en je profiel/account leeg en inactief wordt? Dan is er toch niks meer naar jou te herleiden?

edit: wat chiqa zegt dus :+

Iedereen heeft een bepaalde manier van schrijven/ reageren/ uitleggen en daar kan je soms nog best wel wat aan herleiden.
Door alles op 1 grote hoop te gooien maak je het al een stuk lastiger

Gast 123 heeft een bepaalde manier van reageren en als je dat weet kan je ook nagaan wie er achter heeft gezeten.
Met alle oude berichten van mensen die niet meer actief willen zijn of niet willen dat berichten nog op zijn/haar naam staan op 1 account te gooien maak je het al een stuk lastiger om te achterhalen wie welk bericht heeft geplaatst.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:51

Plus dat als er namen ed. (paarden, mensen) in berichten staan is dat natuurlijk extra makkelijk te herleiden. En iemand heeft vaak wel een bepaalde interesse in of kennis van dingen en zal daar wss meer over plaatsen/op reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-10 18:52

Ik heb op zich geen problemen mee als berichten blijven staan,en dan als gast1234.
maar,ik wil mijn huidige account wél houden,onder mijn huidige naam.
zo kennen mensen me, en dat ben ik.