Verkiezingen voor mods?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:01

sporter schreef:
Ik vind het een goed plan maar het lijkt me een beetje onhaalbaar. Ik stel voor dat 1 keer in het jaar of half jaar, de users 1 of 2 mods mogen uitkiezen welke zei het minst goed vinden funtioneren. De mods in het algemeen of per rubriek die de meeste stemmen hebben wordt het modschap af genomen :Y)

lekker positief dit!

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 17:05

Zidore schreef:
sporter schreef:
Ik vind het een goed plan maar het lijkt me een beetje onhaalbaar. Ik stel voor dat 1 keer in het jaar of half jaar, de users 1 of 2 mods mogen uitkiezen welke zei het minst goed vinden funtioneren. De mods in het algemeen of per rubriek die de meeste stemmen hebben wordt het modschap af genomen :Y)

lekker positief dit!

Dankje! :+ Is er verder nog iets wat je er over te zeggen hebt? Iets nuttigs misschien?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:51

Vjestagirl schreef:
Nee, ik heb onderbouwd wáárom ik denk dat een mod verkiezing vriendjespolitiek zou worden. Dat is wat anders.

En ik heb je nou twee keer gevraagd waarom je nieuwe mods door zittende mods laten kiezen geen vriendjespolitiek vindt. Zou je daar nou eens een antwoord op willen geven?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 18:55

hestejente schreef:
Vjestagirl schreef:
Nee, ik heb onderbouwd wáárom ik denk dat een mod verkiezing vriendjespolitiek zou worden. Dat is wat anders.

En ik heb je nou twee keer gevraagd waarom je nieuwe mods door zittende mods laten kiezen geen vriendjespolitiek vindt. Zou je daar nou eens een antwoord op willen geven?

Is dééls ook vriendjes politiek. Maar ik denk dat de zittende mods wel rekening houden met wie er wel en wie er niet geschikt is om mod te zijn. Niet iedereen kan zo een goede mod zijn. En ik denk dat als je alle zwarte leden mensen aan laat dragen en laat stemmen dat het alleen maar gaat om wie je wel en niet aardig vindt, ongeacht of diegene wel of niet geschikt is (waar je volgens mij als zwarte bokker ook weinig verstand van hebt, omdat je niet precies weet wat het modwerk inhoud).

inge81

Re: Verkiezingen voor mods?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:02

pak een middenweg, modjes selecteren 10 namen, en daar mag dmv een poll hier op FZ door iedere gebruiker een naam aangeklikt worden.

De namen die geselcteerd worden, zijn dan de zwarte bokkers die zichzelf geschikt vinden en door de bokt-team-test zijn gekomen. Wij een beetje water bij de wijn, beheer een beetje water bij de wijn :)

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:09

Ik vind het ook geen slecht idee, Ik heb weleens het idee dat ze nu allemaal elkaar het handje boven het hoofd houden. Dat wordt dan mischien iets minder.
En een fatsoenlijk werkende klachten commisie zou ook geen overbodige luxe zijn....
(dat zo een hoop ergernissen verminderen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:31

Gedeelde mening.
Denk aan de ene kant dat bokt zelf prima in staat is om zijn eigen moderators uit te zoeken, dan denk ik aan de berichten geschiedenis die een bepaalde bokker interessant of opvallend maakt
waardoor ze geschikt kunnen zijn als moderator.

Jaime_ schreef:
Ook wij zwarte bokkers zijn namelijk vast redelijk in staat om te oordelen of een bokker geschikt is als nieuwe mod door te kijken naar de manier van reageren van de kanditaat moderator..

Denk dat de meningen daarover ernstig verdeeld zullen zijn, persoonlijk zie ik een scheef beeld in zo'n optie, namelijk de standvaste 'trappers' die sinds mensenheugenis al tegen het beleid schoppen.
Geen hand in eigen boezem kunnen steken, dus niet naar zichzelf kunnen kijken.
Dit soort mensen zullen geen positieve bijdrage leveren aan zo'n opinie.
Aan de andere kant is dit ook maar weer een handjevol mensen, dus zou zo'n peiling mss ook wel weer zinvol kunnen zijn, bokt heeft immers een slordige 151.000 leden.

Denk aan de klanten tevredenheidsonderzoeken die een consument kan verwachten als zij een bepaald product hebben aangeschaft.
Ik weet uit ervaring dat de tienen en de enen direct in het stalen ronde archief verdwijnen, het belang van zo'n onderzoek meer uitgaat naar de neutrale meningen, die zijn interessant.

Met zo'n peiling hier op bokt zou dat ook mss zo ingedeeld moeten worden, dat lijkt mij dan weer een goed idee :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 19:36

Vjestagirl schreef:
En ik denk dat als je alle zwarte leden mensen aan laat dragen en laat stemmen dat het alleen maar gaat om wie je wel en niet aardig vindt

En hoe selecteren de zittende mods dan nieuwe mods? Volgens jou? ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 20:06

hestejente schreef:
Vjestagirl schreef:
En ik denk dat als je alle zwarte leden mensen aan laat dragen en laat stemmen dat het alleen maar gaat om wie je wel en niet aardig vindt

En hoe selecteren de zittende mods dan nieuwe mods? Volgens jou? ;)

Oa op wie ze aardig vinden en waar ze dus mee kunnen werken (lijkt me wel handig, een mod team wat elkaar niet in de haren vliegt), maar ik heb er alle vertrouwen in dat er ook naar gekeken wordt wie er geschikt is om het werk te doen.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 20:55

Misschien niet zo onhandig wanneer de modjes elkaar in de haren vliegen, zo voorkom je ook vriendjespolitiek achter de schermen. Tja een geschiedenis die vaak uit alleen maar temmen bestaat daar lopen sommige schijnbaar wel warm voor. Peilingen zeggen vaak helemaal niks, zeker hier niet..... omdat vele mensen het vertrouwen hier hebben verloren en niet eens meer de moeite zullen nemen om te stemmen. Waarom zouden ze ook er is al teveel bekend hoe het er hier aan toe gaat.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 21:54

willemieke schreef:
Ik vind het ook geen slecht idee, Ik heb weleens het idee dat ze nu allemaal elkaar het handje boven het hoofd houden. Dat wordt dan mischien iets minder.
En een fatsoenlijk werkende klachten commisie zou ook geen overbodige luxe zijn....
(dat zo een hoop ergernissen verminderen)

Waarom voldoet de bezwaarcommissie volgens jou dan niet?
Heb je het afgelopen jaar ook nog een bezwaar ingediend dan?
Ik durf zelf namelijk te zeggen dat de BC geheel onpartijdig naar een bezwaar kijkt

Femke: De bezwaarcommissie is er voor bezwaren over een OW met eventueel bijbehorende ban of bot. Niet over het beleid.
Wil je over het beleid een klacht indienen zul je bij het beheer moeten zijn ;) De bezwaarcommissie toetst namelijk alleen of een gegeven OW volgens de regels is en of betreffende post / uitspraak etc etc nou echt een OW waard is.
Bokt is trouwens geen rechtsstaat, en ook geen site van de overheid, het is een particulier forum, ze hebben zich dus niet perse aan vrijheid van menings uiting te houden.

Edit: Het is echt niet zo dat team leden op hun volgzaamheid gekozen worden hoor ;) Geen een van de teamleden knikt constant ja en amen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 22:47

Saffier schreef:
Femke: De bezwaarcommissie is er voor bezwaren over een OW met eventueel bijbehorende ban of bot. Niet over het beleid.
Wil je over het beleid een klacht indienen zul je bij het beheer moeten zijn ;) De bezwaarcommissie toetst namelijk alleen of een gegeven OW volgens de regels is en of betreffende post / uitspraak etc etc nou echt een OW waard is.
Bokt is trouwens geen rechtsstaat, en ook geen site van de overheid, het is een particulier forum, ze hebben zich dus niet perse aan vrijheid van menings uiting te houden.

Daar ging de kwestie ook over, en toch is het niet in behandeling genomen. ;)

Saffier schreef:

Uhm, jawel.
Vrijheid van menings uiting is verankerd in de grondwet.Sterker nog; het openbaren of verspreiden van een mening mág niet worden verboden.

En daar heeft iedereen in Nederland én de rest v/d de EU zich aan te houden. Óok bokt en het bokt team.En dat is dus precies waar het al mis gaat. Men denkt zich niet aan de wet te hoeven houden.
Dat heb ik ook al eens met het boktteam ervaren toen het over een auteursrechtelijke kwestie ging. Toen zijn mijn wettelijk rechten me ook ontnomen. Dat wordt gewoon aan de laars gelapt.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 01:48

Saffier schreef:
Edit: Het is echt niet zo dat team leden op hun volgzaamheid gekozen worden hoor ;) Geen een van de teamleden knikt constant ja en amen....

En hoe weet jij dat zo Saffier? Wanneer was jij teamlid?

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 01:57

Saffier is tot niet heel lang geleden bclid geweest ;)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 02:22

Van jou wil ik wel aannemen dat dat klopt. Er zijn zo veel nieuwe teamleden waar ik echt nog nooit van heb gehoord dat ik het allemaal niet meer bij kan houden.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:27

Saffier schreef:
Waarom voldoet de bezwaarcommissie volgens jou dan niet?
Heb je het afgelopen jaar ook nog een bezwaar ingediend dan?
Ik durf zelf namelijk te zeggen dat de BC geheel onpartijdig naar een bezwaar kijkt

Absoluut niet waar! Bezwaarcommissie krijgt ook informatie door gespeeld van de Mods, en als die hun zinnen ergens op gezet hebben zal dat door gaan ook.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:31

Ik ben van 8 september 2009 tot 1 oktober 2010 BC lid geweest idd :j

Op het openbare forum staan de neuzen inderdaad allemaal een kant op, maar achter de schermen is dat niet altijd zo.
Maar naar het publiek toe staan in de meeste bedrijven (of politieke partijen) de neuzen allemaal in een richting ;)
Als de mods en beheer op het forum over een beslissing in discussie gaan is de geloofwaardigheid natuurlijk gelijk weg (sommige mensen vinden misschien dat die geloofwaardigheid er al niet is, persoonlijk vind ik van wel). Nou heb ik natuurlijk ook de kans gehad eea achter de schermen te kunnen zien, en weet dus dat het echt niet zo gaat als sommige mensen hier proberen voor te spiegelen.

Edit: over de post boven mij, reken maar dat de mods vaak niet zo blij zijn met de beslissing van de BC :n
Het is zo dat de BC in de topics van de mods kunnen kijken, ze reageren daar alleen nooit (alleen om aante geven dat er een bezwaar is). Dat topic van de mods is nodig om te kijken hoe zij tot hun besluit zijn gekomen, waarom is iets een SA, of voor welke uitspraken is een OW gegeven? Verder heeft de BC de mail van de gebruiker waarin die uit kan leggen waarom de gegevens niet kloppen. Met die gegevens samen wordt er dus gekeken wie er gelijk heeft. En soms kan het even duren voordat een SA geband wordt omdat er dan nog niet voldoende bewijs is dat het ook daadwerkelijk een SA betreft.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:53

Maar is het dan ook niet een idee om in de beslissingen van het BC transparanter te laten verlopen om de schijn van partijdigheid weg te nemen? Nu ziet niemand welke beslissingen worden genomen en welke zaken worden behandeld. Daarom heeft verder ook niemand zicht op de werkzaamheden van de BC. Zo staat er wel een lijst op forumzaken van wie er een ban heeft gehad. Kan er dan ook geen lijst bij van uitspraken van het BC? Zie het als een vorm van jurispudentie.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 10:55

Saffier schreef:
Verder heeft de BC de mail van de gebruiker waarin die uit kan leggen waarom de gegevens niet kloppen. Met die gegevens samen wordt er dus gekeken wie er gelijk heeft.

Ik weet een voorval waarbij de gebruiker een mail naar de BC heeft gestuurd, maar die ook bleef beweren dat de gegeven informatie NIET waar was, terwijl achteraf bleek dat het WEL waar was.

Er werd niks terug gedraaid. Hoe sta jij daar tegenover?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:20

Vienna2007 schreef:
Saffier schreef:
Verder heeft de BC de mail van de gebruiker waarin die uit kan leggen waarom de gegevens niet kloppen. Met die gegevens samen wordt er dus gekeken wie er gelijk heeft.

Ik weet een voorval waarbij de gebruiker een mail naar de BC heeft gestuurd, maar die ook bleef beweren dat de gegeven informatie NIET waar was, terwijl achteraf bleek dat het WEL waar was.

Er werd niks terug gedraaid. Hoe sta jij daar tegenover?

Ik weet niet wanneer dat was, en om wie het gaat natuurlijk dus ik weet de details zo niet. En kan daar zo niet direct een antwoord op geven (als je me een pb kan sturen met info wil ik daar best op reageren ;) )
Ja, ook de BC zal gerust fouten maken net zoals het mod team wel eens fouten maakt (anders zou er ook geen BC zijn want dan zou er immers nooit een sanctie terug gedraaid worden).

Maar ik denk wel dat (zoals dat bij mij persoonlijk zou werken) wanneer iemand bijvoorbeeld heel vaak een SA heeft aangemaakt, en waarbij alle keren heel duidelijk was dat dat SA van hem / haar is / was dat met een 6de SA bijvoorbeeld, als de bewijzen niet zo sterk zijn als de vorige keer, maar er wel een aantal dingen die kant op wijzen je er toch vanuit gaat dat het diegene weer zal zijn.
(even ter vergelijking, ik weet het het heeft niets met bokt te maken).
Als een winkeldief al vaker veroordeeld is met keiharde bewijzen en al 5x vast heeft gezeten, een 6de keer voor moet komen met minder harde bewijzen maar wel degelijk signalen in zijn richting dan gaat in elk geval het publiek er van uit dat hij het gedaan heeft. Waar rook is is immers vuur....
Als die gene het dan uiteindelijk niet gedaan bleek te hebben, dan is er inderdaad een fout gemaakt, maar de winkeldief is natuurlijk ook niet helemaal zuiver.

Ik denk dat dat op Bokt ook zo is, ben je nog nooit op slecht gedrag aangesproken of heb je nog nooit een OW gehad ontvang je bij een niet al te zware overtreding van de regels eerst een sturende pb. Mocht je daarna je gedrag niet aanpassen krijg je vanzelf een OW.
En ook het hoelang geband zijn hangt af van je verdere gedrag. Een OW blijft 6 maanden staan, ik denk werkelijk dat het mogelijk is om binnen zes maanden tijd niet nogmaals een OW op te lopen. Soms zal dat inderdaad betekenen dat je je woorden een beetje af moet wegen alvorens op plaatsen te drukken, maar dat doe ik IRL ook ;)
Het verschil tussen Bokt en het echte leven is allen dat je op bokt een OW krijgt en in het echte leven een klap op je bek.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:26

Eline heeft het hier zelf al aangegeven:

Citaat:
Heel veel klachten over het 'met twee maten meten' lijken naar aanleiding van klachten over een kleine groep gebruikers, misschien een stuk of 20. Over het algemeen zijn dat niet de mensen die (om de analogie door te trekken) met 90km per uur over een woonerf knallen, maar mensen die altijd wat te dicht op je bumper zitten. Die te lang(zaam) op de linkerstrook van de snelweg zitten of hun lichten te hoog hebben ingesteld. Geen dingen waarmee ze keihard de wet overtreden, maar wel strontirritant."

Waarmee ze imo niet proffesioneel blijft, maar haar emoties de overloop geeft. En ik denk dat er veel moderators zo zijn. Bokt is groot, niet iedereen kan het met elkaar vinden, en als iemand steeds tegen de haren instrijkt, zullen ze echt wel tot een OW of een ban ingaan (dan wel achter elkaar) puur en alleen omdat diegene blijkbaar een mod (of gebruiker) op de huid zit, en ze gaan zoeken naar redenen om diegene een hak te zetten.

En dat is machtsmisbruik, en dat is nooit correct. Hier niet, bij de politie niet, bij het CDA niet, bij de ING niet... enzovoort.

De vergelijking "Ow op Bokt, en klap op je bek IRL" is natuurlijk helemaal niet relevant. Als dat zo zou zijn zou het wel erg gesteld zijn met de wereld. Daar komen die korte lontjes reclames van. Slaan, is een teken van machteloze emotie (waar de woordenschat ophoud, komt de vuist), dus als ik er zo over nadenk heb je misschien wel gelijk... Waar het gezag het niet wint van de woorden, word de groene kaart ingezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 11:36

Saffier schreef:
Soms zal dat inderdaad betekenen dat je je woorden een beetje af moet wegen alvorens op plaatsen te drukken, maar dat doe ik IRL ook ;)
Het verschil tussen Bokt en het echte leven is allen dat je op bokt een OW krijgt en in het echte leven een klap op je bek.

Met andere woorden; je smoel houden of je wordt de mond gesnoerd....

In het echte leven krijg je de kans om iets uit te praten.
Een klap op je bek vind ik wel erg heftig... Ik weet niet wat voor ruzies jij normaal gesproken hebt, maar die van mij eindigen vrijwel altijd in een oplossing waar beide partijen zich in kunnen vinden. En niet in een klap op iemands bek.

Op bokt wordt er door een 3e partij op een partijdige, niet objectieve manier ingegrepen, waardoor conflicten blijven bestaan.
Want er wordt niets opgelost. Er worden alleen monden gesnoerd.
De conflicten gaan ondertussen gewoon door.
En OW's worden ook niet altijd terecht toegekend. Soms krijgt 't slachtoffer een OW en de dader komt er zonder waarschuwing vanaf. Dáár loopt het óók nogal eens mis.

En daarnaast; of de dader wel of niet aangepakt wordt, dat krijgt niemand te horen.
En het slachtoffer blijft daardoor altijd in onzekerheid en met een gevoel van onrecht zitten.

Waardoor conflicten uiteindelijk juist blijven groeien ipv oplossen.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 12:20

Femke schreef:
Saffier schreef:
Soms zal dat inderdaad betekenen dat je je woorden een beetje af moet wegen alvorens op plaatsen te drukken, maar dat doe ik IRL ook ;)

Met andere woorden; je smoel houden of je wordt de mond gesnoerd....

In het echte leven krijg je de kans om iets uit te praten.
Een klap op je bek vind ik wel erg heftig... Ik weet niet wat voor ruzies jij normaal gesproken hebt, maar die van mij eindigen vrijwel altijd in een oplossing waar beide partijen zich in kunnen vinden. En niet in een klap op iemands bek.

Ik heb juist nooit ruzie :n
Dit omdat ik weet wanneer ik mijn mond beter kan houden. Ik denk soms ook wel eens dingen waarmee ik iemand waarschijnlijk ontzettend kan kwetsen, maar die zeg ik niet hardop.
En ik zie dat dan niet als de mond gesnoerd worden maar gewoon als verstandig zijn.

De klap op de bek was puur als voorbeeld, het is immers wat er heel veel gebeurd "op straat". Mensen kunnen steeds minder hebben. Ook hier op het forum.
En ik denk echt dat het komt omdat het forum zo groot is geworden. Soms moet je gewoon de slimste zijn en mensen negeren, of opmerkingen negeren.
Er zijn gerust mensen die mij niet liggen op dit forum, maar topics van die mensen lees ik of niet, of ik lees ze wel maar zal nooit reageren. Mijn ouders noemen mij Zwitserland, op sommige momenten hou ik mijn commentaar en mijn mening voor me, en als ik iemand echt niet mag moet er een hoop gebeuren voordat die gene dat ook weet / merkt.

Bokt wordt steeds bekender, daardoor komen er ook steeds meer jonge gebruikers, maar die mensen worden vanzelf ouder en worden dus ook de gerbuikers met veel informatie zoals sommige "oudere" gebruikers zich nu al zien.
En daar lijkt ook een hoop irritatie weg te komen, mensen vinden dat er te weinig informative topics zijn...
Het punt is dat er in sommige informative topics zo hard naar elkaar geschreeuwd wordt dat er ingegrepen moet worden. En na een bepaald aantal topics zal er waarschijnlijk sneller ingegrepen worden bij bepaalde topics of gebruikers, maar ik weet zeker dat dat niet alleen zo op Bokt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:00

Tja, ik probeer ook geen ruzies op te zoeken...
Sterker nog; ik ben uit een aantal door mij veel bezochte topics vertrókken omdat er een aantal pestkoppen zaten die maar van geen ophouden wisten.

Helaas achtervolgen zij mij nu ook in m'n andere topic, waar ze niet eens aan deelnemen.
Om daar in te breken en de boel alsnog op te stoken.
Dus ik probeer het uit de weg te gaan, maar wordt alsnog gevolgd/achtervolgd door relschoppers.

Mijn enige optie: in een hoekje zitten en m'n smoel houden. En toekijken hoe ik langzaam weggepest wordt door een groepje bokkers dat er keer op keer zonder sancties vanaf komt.

En zodra ik 1x voorzichtig wat zeg in mijn verdediging (omdat de mods keer op keer gewoon weigeren in te grijpen) heb ík direct een OW of ban te pakken.

En dat is nou precies de manier van aanpak waar ik niets van snap.
Je wordt net zo lang in een hoekje gedreven tot je niets meer kunt. En de mensen die daarvoor verantwoordelijk zijn, kunnen daar ongestraft mee door gaan.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-10 14:20

Femke schreef:
Tja, ik probeer ook geen ruzies op te zoeken...
Sterker nog; ik ben uit een aantal door mij veel bezochte topics vertrókken omdat er een aantal pestkoppen zaten die maar van geen ophouden wisten.

Helaas achtervolgen zij mij nu ook in m'n andere topic, waar ze niet eens aan deelnemen.
Om daar in te breken en de boel alsnog op te stoken.
Dus ik probeer het uit de weg te gaan, maar wordt alsnog gevolgd/achtervolgd door relschoppers.

Mijn enige optie: in een hoekje zitten en m'n smoel houden. En toekijken hoe ik langzaam weggepest wordt door een groepje bokkers dat er keer op keer zonder sancties vanaf komt.

En zodra ik 1x voorzichtig wat zeg in mijn verdediging (omdat de mods keer op keer gewoon weigeren in te grijpen) heb ík direct een OW of ban te pakken.

En dat is nou precies de manier van aanpak waar ik niets van snap.
Je wordt net zo lang in een hoekje gedreven tot je niets meer kunt. En de mensen die daarvoor verantwoordelijk zijn, kunnen daar ongestraft mee door gaan.

Femke: Op het binnenvallen in een HK topic staat een OW. Ik weet dat er een hoop bokkers zijn die niet van TEMmen houden, die het klikken vinden, maar als er een aantal mensen jouw steeds blijft achtervolgen kan je temmen of een pb naar een mod sturen. Op het moment dat er dan een HK topic wordt binnen gevallen staat daar een OW op.

Ik weet dat een hoop gebruikers denken dat dat geen nut heeft, en in het begin gebeurt er misschien ook nog niets, maar als je het meld breng je het wel onder de aandacht, en indien het dus veel vuldig voorkomt begint het op te vallen en kan er actie genomen worden door het mod team.
Zie het als melding bij de politie maken ipv aangifte.

Bokt moet voor iedereen prettig kunnen zijn, zonder aanvallen, dus ik begrijp best dat topics die persoonlijk worden op slot gaan, zeker als je daar vaak dezelfde mensen tegen komt en al eerder is gebleken dat een hulk niet werkt.