Vraag over topics op FZ

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:33

Elin_ schreef:
Maar tegenwoordig word je gewoon aangevallen op bokt wegens je mening.

Meningen worden vaak verheiligd en dat is enorm jammer omdat de meninghebber daarmee zijn mening een positie wil geven die het intrinsiek niet heeft.

Voorbeeld:
Feit: het is buiten 30 graden in de schaduw. Persoon1 vindt het koud en verdedigt dat alszijnde zijn mening. De 100 andere personen terplekke vinden dat een eigenaardige mening die door niemand gedeeld wordt. Vraag: wat is nu de waarde van de mening in dit geval??

c_alsemgeest

Karl66 schreef:
Op het moment dat er een algemene vraag over het beleid van Bokt gesteld wordt, dan worden daar normaal gesproken geen slotjes op geplaatst. Op het moment dat iemand zijn of haar OW op FZ wil bediscussiëren, dan volgt er wel een slotje. Wij voeren die discussie niet in het openbaar en in zo'n geval kan je gewoon contact met een mod opnemen. Dat was vanavond ook het geval en dan heeft het niet zoveel zin om daar maar topics over te blijven openen, die worden dan ook gewoon gesloten.

begrijpelijk... maar dit topic gaat over het beleid op zich?
Zie jullie geen verandering in de manier van moderaten? Wij als users die al een tijd meelopen namelijk wel.
Niet positief... eerder negatief.
Er is minder ruimte voor discussie een een geintje kan ook al uitlopen op een OW.
Dat is jammer, en geeft iig voor mij minder boktplezier.
Laatst bijgewerkt door c_alsemgeest op 09-12-10 01:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Waves

Karl66 schreef:
Op het moment dat er een algemene vraag over het beleid van Bokt gesteld wordt, dan worden daar normaal gesproken geen slotjes op geplaatst. Op het moment dat iemand zijn of haar OW op FZ wil bediscussiëren, dan volgt er wel een slotje. Wij voeren die discussie niet in het openbaar en in zo'n geval kan je gewoon contact met een mod opnemen. Dat was vanavond ook het geval en dan heeft het niet zoveel zin om daar maar topics over te blijven openen, die worden dan ook gewoon gesloten.

Karl, het laatste topic was natuurlijk een uiting van frustratie en ging in de kern over de moderatie in het algemeen. Jammer dat je de aanleiding niet van de hoofdzaak weet te onderscheiden op dat moment en het niet oppikt. Ik denk dat daar ook een klein aspect van het probleem kan zitten. :o

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:34

Ik heb geen OW gehad.. ik wilde ook niet discussieren over een OW.. ik vroeg specifiek aan JOU waarom JIJ zo snel slotjes uit aan het delen bent.

Want mijn vraag naar jou was geheel legitiem en daar had best een antwoord op kunnen komen. Al is het maar "ik geef een slotje want ik heb een pestbui" dan heb ik een antwoord, jouw antwoord was totaal niet gebaseerd op mijn vraag.

Sterker nog, je pletterde er een slotje op en denkt dan dat dat ok is. Nou dat is het niet. Ik wilde weten waarom JIJ overal zo makkelijk en snel een slotje op zet omdat er iets terecht aan de kaak word gesteld.

Dat is hetzelfde als dat ik mijn kinderen een tik geef omdat ze vragen waarom we bloemkool eten. Geen gekke vraag en toch een klap krijgen.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:34

@steentje
gebeurt toch wel weer
of door:
1) mensen die het verzieken dmv hier ruzieen
2) modje dat niet tegen pittige discussie kan

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:35

ik gooi er even een slinger in ;-) :+

VROEGAH!
Vroegah reden de treinen op tijd.
Vroegah waren tieten nog echt.
Vroegah had ik een wasbord, nu een zwemband.
Vroegah had je geen BOB, je zoop je gewoon klem.
Vroegah gingen we niet zo vaak stemmen.
Vroegah was sex nog vies en de lucht nog schoon.
Vroegah was er nog liefde op het eerste gezicht...nu is er plastische
chirurgie en kan je niet echt meer spreken van een 1e gezicht.....
Vroegah was de shoarma wel gewoon van 1 soort vlees.
Vroegah kon je nog gewoon met sneeuwballen gooien. Tegenwoordig schieten ze je gelijk neer.
Vroegah waren de kratten bier nog van hout... en moest je doorzuipen om de kachel aan te houden.
Vroegah toen de koe nog brak en het touw weg liep.
Vroegah heette hij Sander tegenwoordig heet hij Sandra.
Vroegah toen geluk nog heel gewoon was.
Vroegah kon je nog 'n bakkie pleur krijgen in de koffieshop.
Vroegah sprongen mensen VAN flatgebouwen nu VLIEGEN ze erin.
Vroegah was (Big Brother) Kelly nog Kees.
Vroegah hadden we nog hardwerkende ambtenaren.
Vroegah heette een Twix nog gewoon een Raider en M&M's waren Treets.
Vroegah hoefde je nog niet zoveel geschiedenis te leren.
Vroegah toen kinderen het nog niet zo druk hadden.
Vroegah was het bier nog goedkoop was.
Vroegah toen we voor een loempia nog naar Vietnam moesten.
Vroegah toen Michael Jackson nog een neger was met een neus!
Vroegah haalden we de bolletjes gewoon bij de bakker en niet op de Antillen.

Vroegah.... toen de kratjes nog geel waren......
Vroegah had je geen covers, toen schreven ze hun muziek nog zelf.
Vroegah had je niet zoveel veiligheid, maar had gewoon iedereen normen en waarden.
Vroegah kwam de SRV man je lege kratjes bier nog halen, nu moet je zelf
sjouwen.
Vroegah heette de agent Wout nu wordt hij wout genoemd.
Vroegah kon je nog gewoon Pannenkoeken eten.
Vroegah gebruikte je een veter voor je schoenen, nu voor voor je reet.
Vroegah dronk men nog bier en geen breezah.
Vroegah had je nog de gulden, nu heb je de pleuro.
Vroegah wist men helemaal niet wat darten was nu ken niemand meer wachten tot de eerste week van januari.
Vroegah kon je nog voor een geeltje kacheltje lam worden.
Vroegah dronk je gewoon lekker een bakkie pleur met een grote sprits,
tegenwoordig mot je minimaal een Senseo Crema hebben om er bij te horen
Vroegah speelde ADO nog in de eredivisie!
Vroegah is nooit grappig.
Vroegah was de mist nog zo dik, dat je je fiets er tegenaan kon zetten.
Vroegah zaten er nog 7 in een sixpack.
Vroegah bezorgde Barney nog post.
Vroegah moest je kogels zelf ophalen. Nu worden ze met de zorg bezorgd.
Vroegah had Ajax geen goeie voetballers. Nu nog steeds niet!

bron: http://members.chello.nl/~m.malkenhorst ... oegah.html

Elin_

Ceriadwen schreef:
Ik heb geen OW gehad.. ik wilde ook niet discussieren over een OW.. ik vroeg specifiek aan JOU waarom JIJ zo snel slotjes uit aan het delen bent.

Want mijn vraag naar jou was geheel legitiem en daar had best een antwoord op kunnen komen. Al is het maar "ik geef een slotje want ik heb een pestbui" dan heb ik een antwoord, jouw antwoord was totaal niet gebaseerd op mijn vraag.

Sterker nog, je pletterde er een slotje op en denkt dan dat dat ok is. Nou dat is het niet. Ik wilde weten waarom JIJ overal zo makkelijk en snel een slotje op zet omdat er iets terecht aan de kaak word gesteld.

Dat is hetzelfde als dat ik mijn kinderen een tik geef omdat ze vragen waarom we bloemkool eten. Geen gekke vraag en toch een klap krijgen.

Nu gaje dus weer tegen de mod. in
Dus weer op 1 persoon.
Verziek het nou niet voor ons ,maar ga lekker pb'je alsjeblieft joh.

c_alsemgeest

Zidore schreef:
ik gooi er even een slinger in ;-) :+

VROEGAH!

en dan niet eens een kerst-slinger -O-

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 01:37

zidore, sorry maar ik zie je post niet als een toevoeging voor onze discussie

mensen die goede duidelijke vragen hebben ,kunnen ze hier stellen
(geen persoonlijke vragen over hun ow's en dergelijke)

nogmaals, zullen we ontopic blijven? misschien wat zeurderig,maar zou graag het topic slotloos zien
Laatst bijgewerkt door Ojajoh op 09-12-10 01:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:37

hahaha nee de sint smiley's van vroegah zitten er nog op

hier speciaal voor jou dan ;-)

:){ <:)

Elin_

Lovely schreef:
Elin_ schreef:
Maar tegenwoordig word je gewoon aangevallen op bokt wegens je mening.

Meningen worden vaak verheiligd en dat is enorm jammer omdat de meninghebber daarmee zijn mening een positie wil geven die het intrinsiek niet heeft.

Voorbeeld:
Feit: het is buiten 30 graden in de schaduw. Persoon1 vindt het koud en verdedigt dat alszijnde zijn mening. De 100 andere personen terplekke vinden dat een eigenaardige mening die door niemand gedeeld wordt. Vraag: wat is nu de waarde van de mening in dit geval??

Een mening is (voor mij) iets wat iemand zelf VIND
En dan mag je discussieren om diegene mischien van zijn mening te laten veranderen ,maar als je wat zegt en iedereen die iets anders vind die gaat daar direct fell op reageren dat dat niet zo is blaba (zoals in je voorbeeld bijv . dat het niet koud is dat diegene beter moet voelen ,dat diegene het niet koud KAN hebben etc) vind ik onrespectvol ..

bogie

zidore,elin en chelleee hou even op met dat onzinnige geleuter. we proberen hier een serieuze discussie te voeren.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:38

@Zidore je weet dat als er veel oftopic word geplaatst er mischien een slotje komt?
Denk het wel hea?
Mischien gewoon even of ontopic of het niet verzieken

@Bogie
Ten eerste is heb het over de discussie?
En wat een onrespectvolle reactie... jIJ Vind het geleuter ,maar andere niet of iig de poster zelf kan het serieus bedoelen.

En jou post is totaal oftopic , mischien de mijne ook bij diegene die weer tegen de mod. ging maar dat is meer om het toppic proberen open te houden.
Dat is nog nuttiger dan andere gaan afzeiken .

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:40

Elin_ schreef:
Dus weer op 1 persoon.

Het is toch ook een vraag aan 1 persoon? :? Logisch dat het dan dus naar 1 persoon gericht is? Is dat verboden?

Volgens mij verziekt ze helemaal niets. De hele reden dat jij zo bang bent dat er iets verziekt wordt (dwz dat hier een slotje komt) is juist het probleem. Wat is er in vredesnaam mis met het stellen van een vraag over het beleid aan de hoofdmod? Dan moet je hier blijkbaar al bang zijn voor een slotje. Das niet normaal hoor... -O-

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:40

Jeetje, wat wordt hier flink in elkaars haren gevlogen en daar zal maar een select groepje blij mee zijn..

Dus blijf ON TOPIC :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:41

ok en nu weer ontopic :Y)
Karl/iefke/andere mods hebben jullie een antwoord op onze vragen?
:

c_alsemgeest schreef:
Karl66 schreef:

begrijpelijk... maar dit topic gaat over het beleid op zich?
Zie jullie geen verandering in de manier van moderaten? Wij als users die al een tijd meelopen namelijk wel.
Niet positief... eerder negatief.
Er is minder ruimte voor discussie een een geintje kan ook al uitlopen op een OW.
Dat is jammer, en geeft iig voor mij minder boktplezier.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 01:42

Waves schreef:
Het is toch ook een vraag aan 1 persoon? :? Logisch dat het dan dus naar 1 persoon gericht is? Is dat verboden?

Volgens mij verziekt ze helemaal niets. De hele reden dat jij zo bang bent dat er iets verziekt wordt (dwz dat hier een slotje komt) is juist het probleem. Wat is er in vredesnaam mis met het stellen van een vraag over het beleid aan de hoofdmod? Dan moet je hier blijkbaar al bang zijn voor een slotje. Das niet normaal hoor... -O-

als het 1 op 1 is , is het beter om te pben

hier in dit topic is het de bedoeling algemene vragen aan het beleid te stellen.....

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:43

Waves schreef:
Elin_ schreef:
Dus weer op 1 persoon.

Nou diegene heeft al meerdere toppics hierover gemaakt ,maar ga dan via pb met diegene alsje toch weet dat er een slotje komt op een openbare ''mededeling'' zal ik het maar noemen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:43

Volgens mij hoeft niet perse Karl66 te antwoorden, maar een mod kan mee dicussieren of beheer. Dus hoeft het niet op 1 persoon gericht te zijn. Er is gewoon een hoop onvrede over hoe wordt gemod, dat moet je kenbaar kunnen maken en daar moet toch met het beheer over gesproken kunnen worden?

Zidore, ben je een slot aan het uitlokken? Zou jammer zijn.

c_alsemgeest

Re: Vraag over topics op FZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:45

Ja het liefst juist het gehele beheer en alle mods... :j
Ik ben wel benieuwd naar hun visie bij dit probleem.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:46

@Midim naja het was ong. de zelfde post uit het toppic waar ze het tegen Karl66 had
maar ik ben het ook best vaak tegenwoordig oneens met die slotjes...

maar ook nu vind ik het jammer dat ik een pb van iemand krijgt die het niet met mij eens is en de mening zeer duidelijk wil geven op een niet zo respectvollle manier;) noem geen naam ,maar vind ook dat dit gemeld kan worden dat het jammer zou zijn als mensen opeens via pb wel raar tegen elkaar gaan doen (dan gaat het alsnog half de stoofpot in :') )
Laatst bijgewerkt door Elin_ op 09-12-10 01:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 01:46

mindim: juist, ik hoor ook liever meerdere mod's antwoord geven dan 1
misschien willen de mid's en eline en bart ook nog hun toevoeging geven......

overigens vind ik een slotje door offtopic gaan onterecht en zou dus bij de kern aangepakt moeten worden, oftewel de bokkers die offtopic gaan......

ik hoop dat meerdere groene, ook al modden ze niet op FZ zich in het topic komen melden voor een goede nette discussie en antwoord op onze vragen

mardjai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:46

Ik heb waarschijnlijk wat problemen met de manier van modder te begrijpen.

Van de week in een topic worden mijn woorden verdraaid door een medebokken,
deze bleef hier zo op doorzagen dat andere bokkers zich er ook mee gingen bemoeien.
Tot mijn verbazing werd de bokker die mij persoonlijk ging aanspreken "beschermd" door een mod.
Uiteindelijk ben ik maar gestopt met reageren in dat topic (wat overigens ook een slotje heeft gekregen),
maar dat kan toch niet de bedoeling zijn dat de ene bokker anders behandeld wordt dan de andere bokker.
En dat mensen gaan wegblijven in een topic.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:47

ikdoemaarwat schreef:
als het 1 op 1 is , is het beter om te pben

hier in dit topic is het de bedoeling algemene vragen aan het beleid te stellen.....

Dat zeg ik, een vraag over het beleid (het algemene beleid bedoel ik) aan de hoofdmod... lijkt me redelijk algemeen toch? :)

Je kan de vraag ook in het luchtledige stellen maar gewoon gericht aan de eerste verantwoordelijke lijkt me de meeste kans op resultaat :P Het had inderdaad ook aan Bart of Eline gericht kunnen zijn.

Via PB lijkt me onzinnig aangezien dit iets is wat leeft onder meerdere Bokkers. kunnen we hem wel allemaal afzonderlijk gaan PBen maar daar wordt hij ook niet blij van en dan heb je nog niet de transparantie waar mensen behoefte aan hebben.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-10 01:48

ikdoemaarwat schreef:
ik hoop dat meerdere groene, ook al modden ze niet op FZ zich in het topic komen melden voor een goede nette discussie en antwoord op onze vragen

dan zou ik iig weer een beetje het vertrouwen krijgen dat het boktbeheer ook echt luistert naar de wensen van hun users...