Waarom geen geld inzamel topics?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

charlottelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:34

ik begrijp wel dat bokt een lijn trekt en het gewoon niet mag; het is niet te controleren. Ook al kan iedereen zelf beslissen wel of niet iets te schenken, het zou het doel van bokt toch wel ergens vertroebelen. Mensen kunnen helaas de goedgelovigheid van andere bewust gaan misbruiken op het moment dat dit zou zijn toegestaan.

ingegaan op het verhaal van het 13jarige meisje; super verdrietig voor haar als de vork zo in de steel zit als zij doet voorkomen. Uit haar topic blijkt dat vader niet wil betalen? * maar kan niet eens een treinkaartje kopen, dan weer wel op vakantie? * En moeder weigert op dit moment, maar wil wel in de toekomst betalen? Vreemd?

Wat ik mij afvraag, ik ken natuurlijk de situatie niet, maar is het niet logischer dat familie dit oplost? Bv ooms, tantes, opa etc.? Iemand die met danwel vader of moeder gaat praten en uitlegt dat dit niet over de rug van een pony en 13 jarig meisje kan gaan? En eventueel op dit moment het ook voorschiet? Ik vind TS verstandig overkomen, maar waarom is dit nog niet gebeurd en is ze intussen al 1.5 maand verder?

Ik mis namelijk echt andere volwassenen in het verhaal van de TS, behalve die haar ouders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 00:02

BigBen schreef:
Ach ja.
Maw, je wil best medeleven tonen,
maar het mag geen geld kosten.
Of toch, een bloemetje, een kleintje, uit de Lidl,
aan de helft van de prijs.

Best dat mijn ouwe grootmoeder dit niet kan horen.
Jouw soort volk vloog bij haar metéén de deur uit.

En toch blijven de nuances buiten beeld.

Het mag zeker wel geld kosten, lekker thuis wat koken voor 5 euro om het dan mee te nemen naar werk, 200 euro voor avondje Indoor Brabant met een vriendin of toch iets anders. Het boeit me niet, maar ik ga niet me geld uit geven zodat die meid dr paard kan onderhouden. Als de financiële situatie er niet naar is, helaas dan. Dan houd het gewoon op. Ik hoor ook al niet van me 10de aan van de ouders dat er geen paard kwam omdat ze mij wouden pesten, maar puur omdat ze niet 400 euro vaste lasten er bij wilden. Hoe poedersuiker ik het ook vond, wie ben ik om ze dat kwalijk te nemen? En precies hetzelfde zou gelden voor vrienden irl. Ik wil ze best eenmalig 50 euro voor schieten voor stalling van paardlief, maar ik ga hun paard echt niet betalen. Dan zetten ze hem maar de deur uit.

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 02:20

BigBen schreef:
:)* Aha. Nu snap ik het.
Jullie zijn tegen een inzameltopic,
omdat jullie medelijden hebben met het paard !

Als bokt gaat storten wint ma deze ronde.
Nu, of ze rijdt pony in het weekeinde bij pa of door de weeks bij ma.

Een idee.
Ik koop het dier voor de prijs van de achterstallige huur,
die geeft dan ik wel aan een meisje die altijd een paard heeft willen hebben.
Dan krijgt mams haar zin en is de boel betaald en paps zijn zin
zodat het kind niet in het weekeinde bij ma gehouden moet
omdat de pony "snotterig" is.
Kunnen ze iets nieuws verzinnen om over te vechten.
Idee??
>;)

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 09:06

Volgens mij ging haar moeder gewoon betalen als de pony bij hun kwam te staan.

En als het gaat om als voorbeelden aan te komen als ik betaal geen luxe artikelen voor zo`n kind, snap ik dat best. Want ook dat zou ik niet doen.
Maar daar gaat het hier niet over, het gaat over emotionele waarde. En als die camera (eerder genoemd) van haar oma was geweest, en voor het meisje een aandenken, een herinnering. Liggen de zaken ook weer anders.

neres

Re: Waarom geen geld inzamel topics?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 09:28

Ik heb even meegelezen en mi is een ouder verantwoordelijk voor een kind. En als er schulden zijn is het aan de ouders om dat op te lossen. Als dat betekend dat je spullen of paard moet verkopen so be it. Dan leer je een kind tenminste hoe met geld om te gaan en als het op is is het op. Dat is altijd nog de verantwoordelijkheid van de ouders.
Echt heel triest voor zon meisje hoor begrijp me niet verkeerd maar het leven is soms kei hard. Maar liever een kind die goede soms pijnlijke dingen leert dan een potentiele nieuwe sanerings klant opvoeden.
Mensen en vooral ook jonge generaties moeten leren dat je niet boven je stand kan leven. Op=op

En dan terug naar de vraag. Haakt in op bovenstaande. Ik zie de meerwaarde niet van inzameltopics van geld. Ik zie liever dat je mensen helpt met de basis behoeften. Stel dat er iemand is waarbij het zo mis is gegaan dat kleding (of speelgoed) kopen voor de kinderen niet meer mogelijk is dan ben ik ervoor om zoiets te doen. Dan help je de mensen die het echt nodig hebben. Want kleding is mi een levensbehoefte en een paard niet bijvoorbeeld.

Sleeper

Re: Waarom geen geld inzamel topics?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 09:32

De enige reden waarom een inzamelactie op Bokt niet zou kunnen is omdat de Bokkers zelf er niet mee om kunnen gaan. Wat heel jammer is want zo een groot medium als Bokt zou veel kunnen betekenen voor anderen. Ik kan heel goed begrijpen dat Bart hier zijn handen niet aan wil branden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 10:17

seren schreef:
Ik heb even meegelezen en mi is een ouder verantwoordelijk voor een kind. En als er schulden zijn is het aan de ouders om dat op te lossen. Als dat betekend dat je spullen of paard moet verkopen so be it. Dan leer je een kind tenminste hoe met geld om te gaan en als het op is is het op. Dat is altijd nog de verantwoordelijkheid van de ouders.
Echt heel triest voor zon meisje hoor begrijp me niet verkeerd maar het leven is soms kei hard. Maar liever een kind die goede soms pijnlijke dingen leert dan een potentiele nieuwe sanerings klant opvoeden.
Mensen en vooral ook jonge generaties moeten leren dat je niet boven je stand kan leven. Op=op

En dan terug naar de vraag. Haakt in op bovenstaande. Ik zie de meerwaarde niet van inzameltopics van geld. Ik zie liever dat je mensen helpt met de basis behoeften. Stel dat er iemand is waarbij het zo mis is gegaan dat kleding (of speelgoed) kopen voor de kinderen niet meer mogelijk is dan ben ik ervoor om zoiets te doen. Dan help je de mensen die het echt nodig hebben. Want kleding is mi een levensbehoefte en een paard niet bijvoorbeeld.

helemaal mee eens!
hoewel ik geen moeite heb met eventuele inzameltopics....als gekken willen geven moeten ze dat vooral zelf weten.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 10:53

Sleeper schreef:
De enige reden waarom een inzamelactie op Bokt niet zou kunnen is omdat de Bokkers zelf er niet mee om kunnen gaan. Wat heel jammer is want zo een groot medium als Bokt zou veel kunnen betekenen voor anderen. Ik kan heel goed begrijpen dat Bart hier zijn handen niet aan wil branden.

De bokkers wel, maar de oplichters niet... die verzinnen van alles en nog wat, en ipv dat dan bijv. de DA kosten worden betaald gaan ze weekendje weg want peerd is kerngezond ....