Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
BigBen schreef:Ach ja.
Maw, je wil best medeleven tonen,
maar het mag geen geld kosten.
Of toch, een bloemetje, een kleintje, uit de Lidl,
aan de helft van de prijs.
Best dat mijn ouwe grootmoeder dit niet kan horen.
Jouw soort volk vloog bij haar metéén de deur uit.
BigBen schreef:Aha. Nu snap ik het.
Jullie zijn tegen een inzameltopic,
omdat jullie medelijden hebben met het paard !
seren schreef:Ik heb even meegelezen en mi is een ouder verantwoordelijk voor een kind. En als er schulden zijn is het aan de ouders om dat op te lossen. Als dat betekend dat je spullen of paard moet verkopen so be it. Dan leer je een kind tenminste hoe met geld om te gaan en als het op is is het op. Dat is altijd nog de verantwoordelijkheid van de ouders.
Echt heel triest voor zon meisje hoor begrijp me niet verkeerd maar het leven is soms kei hard. Maar liever een kind die goede soms pijnlijke dingen leert dan een potentiele nieuwe sanerings klant opvoeden.
Mensen en vooral ook jonge generaties moeten leren dat je niet boven je stand kan leven. Op=op
En dan terug naar de vraag. Haakt in op bovenstaande. Ik zie de meerwaarde niet van inzameltopics van geld. Ik zie liever dat je mensen helpt met de basis behoeften. Stel dat er iemand is waarbij het zo mis is gegaan dat kleding (of speelgoed) kopen voor de kinderen niet meer mogelijk is dan ben ik ervoor om zoiets te doen. Dan help je de mensen die het echt nodig hebben. Want kleding is mi een levensbehoefte en een paard niet bijvoorbeeld.
Sleeper schreef:De enige reden waarom een inzamelactie op Bokt niet zou kunnen is omdat de Bokkers zelf er niet mee om kunnen gaan. Wat heel jammer is want zo een groot medium als Bokt zou veel kunnen betekenen voor anderen. Ik kan heel goed begrijpen dat Bart hier zijn handen niet aan wil branden.