Ik klik op openingspost maar beland halverwege??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:12

Ben dus niet de enige want ik heb het ook elke keer! :+

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:14

Varekaj schreef:
Ik heb hetzelfde probleem al een aantal keer gehad vandaag... Dacht dat het aan mij lag.

Heb dat ook vrij regelmatig, niet alleen vandaag hoor.
Ik lees ff verder.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 22:17

Smidtje schreef:
Ik heb het ook :)

Ik ga via actieve onderwerpen naar nieuwe topics en beland halvewege. Ik vond het maar een rare openingspost :') totdat ik door had dat het niet de 1e pagina was.

Voor mij hetzelfde!! ;)

BartVB
Eigenaar

Re: Ik klik op openingspost maar beland halverwege??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 23:22

Het klikken op de topic titel (in een forumoverzicht/eigen berichten/actieve topics/zoekfunctie) is exact hetzelfde als klikken op het oranje icoontje.

Je komt dus bij het eerste ongelezen (volgens Bokt.nl) bericht uit. Als je het topic nooit geopend hebt is dan gewoon de openingspost. Als je het topic wel eerder gezien hebt dan kom je bij de eerste ongelezen post

Ik heb het hier nog wat meer in de gaten zitten houden maar ik kom iedere keer exact uit waar ik uit hoor te komen? De openingspost kun je overigens nog steeds gewoon bekijken. Bij topics met meer dan 1 pagina's is er weinig veranderd, je komt dan bij de openingspost door op 'Pagina 1' te klikken. Bij topics met 1 pagina moet je soms even iets omhoog scrollen.

Klikken op de titel boven het topic zelf is overigens niet veranderd, je zou dan op exact dezelfde pagina uit moeten komen inderdaad. Vooral handig om snel te kijken of er nog berichten bij zijn gekomen (is sneller dan F5).

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 23:27

Wat ik heb is, ik lees een topic, lees een reactie, denk: och, ik kijk eens in het profiel!
Klik ik op vorige (of de wisknop op mn toetsenbord) en ik spring een pagina verder dan waar ik echt zat :?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 23:42

Dat laatste is altijd al zo geweest als je het oranje icoontje gebruikte om naar de laatste post te zijn. Ligt overigens sterk aan je browser, Firefox, Safari en Chrome laten je gewoon terug komen op de plaats waar je was.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-10 23:46

BartVB schreef:
Het klikken op de topic titel (in een forumoverzicht/eigen berichten/actieve topics/zoekfunctie) is exact hetzelfde als klikken op het oranje icoontje.

Je komt dus bij het eerste ongelezen (volgens Bokt.nl) bericht uit. Als je het topic nooit geopend hebt is dan gewoon de openingspost. Als je het topic wel eerder gezien hebt dan kom je bij de eerste ongelezen post

Ik heb het hier nog wat meer in de gaten zitten houden maar ik kom iedere keer exact uit waar ik uit hoor te komen? De openingspost kun je overigens nog steeds gewoon bekijken. Bij topics met meer dan 1 pagina's is er weinig veranderd, je komt dan bij de openingspost door op 'Pagina 1' te klikken. Bij topics met 1 pagina moet je soms even iets omhoog scrollen.

Klikken op de titel boven het topic zelf is overigens niet veranderd, je zou dan op exact dezelfde pagina uit moeten komen inderdaad. Vooral handig om snel te kijken of er nog berichten bij zijn gekomen (is sneller dan F5).

als ik het goed begrijp zeg je hier dus dat het alleen voorkomt als je het topic al eens eerder bekeken hebt? want dat is niet zo, ik heb het bij topics die ik nog nooit eerder bekeken heb, kom zelfs als er meerdere paginas zijn op een 2e of 3e pagina uit.....opzich is het geen ramp, je klikt zo naar pagina 1 of scrolt naar boven. Het klopt alleen niet zo :)

*edit* overigens bij topics die ik wel al eerder bekeken heb kom ik dan weer wel gewoon op de beginpagina uit en niet bij de laatste post die ik bekeken heb..

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 00:06

K heb nu iets wat ik misschien juist nog wel veel irritanter vind, heb een verkooptopic geopend vanavond. Als ik bij 'eigen berichten' zie dat er gereageerd is klik ik op dat oranje icoontje voor de topictitel, en ipv dat ik dan begin te lezen vanaf de oranje streep, dus vanaf de ongelezen post, beland ik telkens halverwege mijn eigen openingspost.

landvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 00:11

Same Here!!!..
Heel irritant

ElanII

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 00:29

BartVB schreef:

Weet je wat ik nou echt niet begrijp Bart ????
Dat hier al 4 pagina's vol gekalkt staan met berichten van mensen die last hebben van een ongewenst verschijnsel.
Jij verzoekt ons om exact op te geven bij welke topics dat onder andere gebeurt en of we dan ook nog even een aantal andere vragen willen beantwoorden. Wij doen dat braaf, ik wel tenminste :o Vervolgens blijft het eerst stil en wanneer jij dan weer in beeld komt, dan wil je ons doen geloven dat het allemaal perfect werkt :( :( :(
Het werkt dus niet perfect :( Kijk en als er nou één persoon problemen had, dan geloofde ik nog wel dat jij gelijk hebt, maar je kan toch moeilijk het feit negeren dat er tientallen mensen hier klagen over hetzelfde fenomeen en vervolgens glashard beweren dat het allemaal goed werkt...
Als jij het dan zelf niet kunt fixen, dan hoop ik toch van harte dat er nog iemand rondloopt, die het kan oplossen...

kler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 00:49

En ik weet echt 100% zeker dat ik het ook heb bij topics die ik nog nooit heb geopend! Op bepaalde forum gedeeltes kom ik echt nooit en om te testen heb ik daar ook wat recente topics geopend en heb steeds weer hetzelfde: bij topics met meerdere pagina's kom ik op een willekeurige pagina uit. Misschien heb je bij het testen steeds topics met 1 pagina geopend? Want daar heb ik het niet bij.
Maar ik snap sowieso niet echt waarom het niet gewoon kon blijven als eerst, dat was toch al heel handig? En dan heb je tenminste de keuze.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 00:53

ik kom wel op de juiste plek uit, maar vind het een zwaar irritante feature!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 09:27

Ik heb er ook last van, al een paar dagen.
Heel vervelend :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 09:29

Ja ik heb het ook altijd !! Echt SUPER irritant ..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 09:37

BartVB schreef:
It's not a bug, it's a feature :+

99% van de keren dat je een topic opent wil je verder waar je de vorige keer was met lezen. Tot nu toe deed je dat door op het kleine oranje icoontje voor de titel te klikken. Werkt op zich prima maar heel gebruiksvriendelijk is het niet. Al helemaal niet als je op een telefoon of tablet werkt.

Om die reden is het nu zo dat klikken op de titel je altijd bij het eerste ongelezen bericht uitkomt. Voor topic die je voor het eerst leest verandert er niets, bij topics die je al gelezen hebt worden dingen makkelijker. Als je het eerste bericht opnieuw wilt lezen moet je op 'Pagina 1' klikken of even iets omhoog scrollen.

Ik ben het met je eens dat het makkelijker werkt, maar misschien kan het dan ergens tijdelijk in een sticky worden gezet (of heb ik die over het hoofd gezien?). Nu is het namelijk niet duidelijk dat je niet naar de OP gaat als je op de titel drukt, dat je daarvoor op de 1 moet drukken (van p.1).
Verder gebruik ik op m'n laptop bokt office en daar kom je op de eerste ongelezen post uit, maar op m'n mobiel (m.bokt.nl) moet je daarvoor nog steeds op het oranje icoontje drukken, wordt dit binnenkort nog aangepast?

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 09:38

Het gekke is, dat als ik via mijn telefoon werk en het daar niet werkt om op de titel te klikken.
Dan kom je wel gewoon op de beginpost. Het is daarvoor bedacht alleen daar werkt het niet?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:24

Ow ik vind het zo niet fijn. Ik wil gewoon bij de OP beginnen als ik de topictitel aanklik.
Als ik verder wil lezen waar ik gebleven ben dan klik ik wel op het pijltje voor de topictitel.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:25

Ik heb nog steeds helemaal nergens last van? :=

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:28

Raar dat dat willekeurig is.

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:31

xManon_ schreef:
Het gekke is, dat als ik via mijn telefoon werk en het daar niet werkt om op de titel te klikken.
Dan kom je wel gewoon op de beginpost. Het is daarvoor bedacht alleen daar werkt het niet?

Bij mij werkt het wel goed op m'n telefoon (Samsung Galaxy) en ben er erg blij mee! Op telefoon het oranje icoontje aanklikken, is toch net even wat lastiger. :P Ik ben dus, volgens mij de enige als ik het zo lees, wel tevreden hierover! Kom ook niet op halverwege terecht in ongelezen topics (tot nu toe).

Cyn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 18:32

Ik heb er ook al een paar dagen last van.
en ook dat topics niet altijd een lichtblauwe titel krijgen nadat ik ze heb bekeken.

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:25

Ik heb er ook last van, gelezen en ongelezen topics (misschien komt dat omdat er 2 verschillende accounts op dezelfde pc zitten?? ).

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:30

Ik vraag me wel af wat de toegevoegde waarde zou moeten zijn van klikken op de topictitel waarbij je meteen bij de laatstgelezen post belandt, ipv klikken op het oranje icoontje. Ik zou het logischer vinden dat wanneer je op de topictitel klikt, je bij de beginpost komt, en als je op het oranje icoontje dat je DAN bij het laatstgelezen bericht komt.
Net als bij foto's: je klikt op een link en dan op vorige, en hoppa, je bent op pagina 2 terwijl je de beginpost van het topic aan het lezen bent.
Het werkt echt NIET tof, ik vind het gruwelijk irritant en heb echt computer-uit-raam-gooi neigingen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:33

Welke browser gebruik jij Rinske?
Als ik op vorige druk kom ik gewoon uit waar ik was. Ongelezen topics kom ik altijd uit bij de beginpost. Topics die ik al gelezen heb kom ik uit op waar ik gebleven was en topics die ik al bekeken heb blijven lichtblauw. Kortom geen problemen, niks anders dan normaal... ik gebruik Firefox.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-10 19:34

Ik gebruik IE8.