Persoonlijke Berichten op bokt worden gehackt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:21

saskiakefie schreef:
Sabine_Duco schreef:
Met een reden... aangezien je er op Bokt zomaar op aangekeken kunt worden wat je daar post. Of nee, er wordt niet gemod buiten Bokt. 8)7

Nou dat heb ik gemerkt zeg! Wat een bullsh*t is dat!!

Verklaar je nader?

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:21

Waves schreef:
Alane schreef:
En identiteit verhullen: gewoon nites posten waar je ooit later spijt van zou kunnen krijgen.

Als jij hotmail gebruikt ga je er toch ook vanuit dat Microsoft er zoveel mogelijk aan gedaan heeft om het veilig te maken? Als jij Marktplaats gebruikt wordt je emailadres ook gecodeerd.

Veilig is maar een relatief begrip

duizenden-hotmail-accounts-gekaapt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:22

Ach ja, na alle verhalen dat slimmerik accounts gehackt heeft vind ik dit eigenlijk wel lollig. Comes around, goes around zeg ik dan maar.

Als je je als kat in het nauw voelt door je eigen internet gedrag dan moet je niet gaan miepen. Internet is niet anoniem en dat zou een raadslid toch moeten weten?
Wat ik wel bizar vind is dat ze het voor elkaar gekregen heeft dat er post verwijderd zijn, dat lukt je als gewone bokker niet. Dus het verhaal dat slimmerik een grote financiele vinger in de pap heeft is weer aannemelijker geworden.

les voor iedere bokker: pas op met wat je schrijft, ook per pb.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:22

Moderatoropmerking:
De vraag die gesteld wordt in de OP over het lezen en hacken van mail is legitiem, maar ook beantwoord. Vandaar hier een slotje.

BartVB
Eigenaar

Re: Persoonlijke Berichten op bokt worden gehackt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 19:54

We kunnen ons erg goed voorstellen dat het onderwerp van dit topic nogal wat onrust veroorzaakt, daarom nog een post met wat meer uitleg.

Als eerste; we hebben geen reden om aan te nemen dat de PB functie is gehackt. De PBs die nu op internet zijn geplaatst zijn op een andere manier onderschept. Zeker niet handig, zeker niet netjes, maar dit wil niet zeggen dat de overige PBs die via Bokt.nl worden gestuurd zomaar te lezen zijn.

Daarnaast komen er hier weer een aantal interessante theorieën voorbij wat betreft de PBs :) Zoals al eerder aangegeven kunnen bemiddelaars niet in PBs behalve hun eigen PBs. Moderators kunnen ook niet in PBs van andere gebruikers, Eline kan dat ook niet en ik heb daar ook geen optie voor. Wel is het zo dat al die PBs natuurlijk ergens door het databeest worden opgeslagen, ze moeten immers getoond kunnen worden aan de ontvanger. In theorie zou ik handmatig in de database kunnen graven op zoek naar PBs. Dat gebeurt echter niet aangezien dit wettelijk waarschijnlijk niet mag, ethisch onverantwoord is, ik het zelf niet zou pikken als een beheerder van een site waarop ik actief ben dit zou doen en het ook nog een enorme hoop werk/gedoe is.

Verder komen PBs die aan een moderator worden gestuurd niet in een centrale mailbox oid terecht. Wel is het zo dat moderators PBs die over moderatorzaken gaan voor overleg af en toe op het moderatorforum zetten als duidelijk is dat de PB gericht is aan het team. Als dit niet 100% duidelijk is dan wordt gevraagd aan de gebruiker of het OK is dat de PB gedeeld wordt met de rest van het team ter overleg.

Alhoewel ik me kan voorstellen dat hier og vragen over zijn, kiezen we er op dit moment voor om dit topic op slot te laten. Op dit moment is het onze eerste prioriteit om veilig te stellen dat er niet nogmaals informatie van Bokt onderschept kan worden, waardoor een snellopend topic op forumzaken op dit moment niet handig is. We hopen hiervoor op jullie begrip.